اولین خودروی ملی ترکیه با برند TOGG رونمایی شد

 

اولین خودروی ملی ترکیه با برند TOGG رونمایی شد

 
با سرمایه‌گذاری ۳/۷ میلیارد دلار و صرف ۱۳ سال زمان، شرکت TOGG خودروهایی تولید خواهد کرد که تمامی قطعات آن ساخت ترکیه هستند. اولین محصول، یک شاسی‌بلند برقی هماهنگ با استانداردهای جهانی خواهد بود.
 
 
در سال ۲۰۱۰، رئیس جمهور ترکیه از صنعت‌گران این کشور خواست، برای تولید خودروی ملی ترکیه تلاش کنند. حدود ۷ سال بعد، اردوغان در جشن افتتاح شرکت خودروسازی TOGG شرکت کرد و نسبت به عرضه‌ی مدل‌هایی با قطعات ساخت داخل، ابراز امیدواری نمود. سهام‌داران اصلی TOGG، شامل ۵ هولدینگ تجاری بزرگ ترکیه، از جمله تورک‌سل (Turkcell) هستند.
 
 
نام TOGG مخفف عبارت Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu به‌معنی گروه خودروسازی مشارکتی ترکیه است. این شرکت واقع در گبزه (شهری نزدیک استانبول)، طراحی محصولات خود را با همکاری استودیو پینین فارینا در ایتالیا انجام می‌دهد. خودروهای رونمایی‌شده توسط TOGG شامل یک مدل‌ پیش‌تولید از کراس‌اور اندازه متوسط و نمونه‌ای مفهومی از یک سدان خانوادگی هستند که همگی، پلتفرم مشترک و پیشرانه‌ی تمام برقی خواهند داشت.
 
 
کراس‌اور TOGG، مجهز به موتور برقی ساخت ترکیه، در ۲ نسخه با شعاع حرکتی ۳۰۰ و ۴۸۰ کیلومتر تولید خواهد شد. شرکت سازنده قرار است، شارژرهایی مخصوص این خودرو عرضه کند تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌ها در زمانی حدود ۳۰ دقیقه، تکمیل شوند. اطلاعات بیشتری از مشخصات باتری کراس‌اور TOGG منتشر نشده است؛ اما می‌توان باتوجه به آمار موجود، تولید شارژر ۱۵۰ کیلووات ساعتی را برای سیستم شارژ سریع، پیش‌بینی کرد. شرکت سازنده، باتری‌های خودروهای تولیدی را به مدت ۸ سال، گارانتی خواهد کرد.
 
 
پیشرانه‌ی TOGG در نسخه‌ی پایه، یک موتور برقی با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار خواهد بود. برای علاقه‌مندان به کراس‌اورهای دو دیفرانسیل، مدل ۲ موتوره با قوای محرک مجزا روی محورهای جلو و عقب نیز تولید خواهد شد تا مجموع قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار فراهم شود. مدیران شرکت سازنده، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت برای مدل‌های تک و دو موتوره را به ترتیب، ۷/۶ و ۴/۸ ثانیه اعلام کرده‌اند.
 
 
طراحی ظاهری کراس‌اور TOGG، شباهت بسیار زیادی به مدل مفهومی K350 رونمایی شده توسط پینین فارینا در سال ۲۰۱۸ دارد. فرم چراغ‌ها و خطوط بدنه، کاملا یکسان به‌نظر می‌رسند و صرفا در نمای پشت خودرو، تفاوت‌هایی دیده می‌شود. به هر ترتیب، نمای بیرونی نخستین محصول TOGG، جذاب و چشم‌گیر، هماهنگ با نیازهای بازار جهانی است. در مراسم رونمایی، این خودرو با ۲ نوع جلوپنجره تمام‌فلزی و پره‌دار نمایش داده شد که احتمالا منحصر به نمونه‌های تک یا ۲ موتوره خواهد بود.
 
 
فضای داخلی، بسیار لوکس و متناسب با فناوری‌های مدرن طراحی شده است. نمایشگرهای متعدد از پنل پشت فرمان تا قسمت‌های روبروی سرنشین کناری را پوشش می‌دهند. علاوه‌بر این‌ها، نمایشگری لمسی در مرکز و پایین داشبورد وجود دارد که برای مدیریت امکانات رفاهی خودرو، به‌کار خواهد رفت. کنسول میانی، مجهز به کلید گردان (جوی استیک)، طرحی خلاقانه و برجسته دارد که البته چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد. در مجموع، می‌توان اطمینان داشت نسخه‌ی نهایی از کراس‌اور TOGG، با هدف جلب نظر عمومی و صرفه‌ی اقتصادی، فاقد نمایشگرهای متعدد و نسبتا ساده‌ باشد.
 
 
محصول نهایی TOGG، کراس‌اوری در کلاس نیمه لوکس خواهد بود. سیستم تعلیق مستقل مک فرسون روی محور جلو، آرامش سرنشینان را افزایش می‌دهد. در عقب هم، تعلیق مستقل اینتگرال استفاده شده است که معمولا برای خودروهای اسپرت، کاربرد دارد. نسخه‌های آپشنال، مجهز به رانندگی خودران سطح ۲ خواهند بود که ایست و حرکت خودکار در ترافیک را ممکن خواهد کرد. نرم‌افزار و سیستم‌عامل مدیریت تجهیزات الکترونیکی خودرو، قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت دارند تا ضمن بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها، دسترسی کاربر از خانه یا هر مکان دیگر به کامپیوتر و امکانات رفاهی مثل مسیریابی ماهواره‌ای را فراهم کند. کراس‌اور TOGG، احتمالا مجهز به فناوری ارتباطی 5G خواهد بود.
 
 
شرکت TOGG، تولید کراس‌اور برقی خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد. دومین محصول با پلتفرم و پیشرانه‌ی مشابه، یک سدان خانوادگی خواهد بود. در نهایت، ۵ خودروی متفاوت روی یک پلتفرم تولید خواهند شد تا برنامه‌ی تولید ۱۷۵ هزار دستگاه در سال، محقق شود. کشور ترکیه در حال حاضر، مونتاژ خودرو و ساخت قطعات متنوع برای فورد، فیات، رنو، تویوتا و هیوندای را انجام می‌دهد تا از نظر خودروسازی، مهم‌ترین کشور منطقه‌ی خاورمیانه و شرق اروپا باشد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی ملی ترکیه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : سلام انشاا.. به سلامتی و دل خوش لطف کن بعد از تحویل از کیفیت ماشین بنویس برامون. آیا همونی که انتظار داشتیم هست؟ ممنون
بهنام : به نظرم الان تا ۲ اردیبهشت و قسمتی از ۳ ام رو فاکتور کردند خود من هم ۲۹ ام هستم
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه