همکاری IBM و مرسدس بنز برای تولید نسل جدید باتری خودرو

 

همکاری IBM و مرسدس بنز برای تولید نسل جدید باتری خودرو

 
مرسدس بنز و IBM در تلاش هستند تا باتری‌های مورد نیاز در خودروهای برقی و هیبریدی را بدون استفاده از لیتیوم و کبالت تولید کنند. این فناوری، ظرفیت شارژ و قیمت نهایی را بهبود خواهد داد.
 
مرکز تحقیقاتی آلمادن متعلق به شرکت IBM در گزارش اخیر خود از توسعه‌ی نوعی فناوری ذخیره‌ی انرژی الکتریکی خبر داده است که وابستگی به فلزات سنگین مثل کبالت و نیکل ندارد. جزئیات این پروژه هنوز محرمانه باقی مانده؛ اما دپارتمان تحقیق و توسعه‌ی خودروسازی مرسدس بنز در امریکای شمالی به‌عنوان عضو همکار IBM معرفی شده است. این شرایط، احتمالا مشهورترین خودروساز آلمان را به اولین شرکت تجاری دارنده‌ی جدیدترین فناوری مرتبط با باتری‌ها تبدیل خواهد کرد.مرسدس بنز مفهومی EQ
 
در بازار مدل‌های لوکس، مرسدس بنز فروش بسیار خوبی دارد و برند پیشرو محسوب می‌شود. از طرف دیگر، موفقیت این شرکت در عرضه‌ی محصولات تمام‌برقی هنوز مبهم است. گروه دایملر همواره برای دستیابی به جدیدترین فناوری‌ها تلاش می‌کند و با تکیه بر مشتریان وفادار خود می‌تواند روی تقاضای بالقوه برای تولیدات حساب کند. علاوه‌بر این، سرمایه‌گذاری بر تولید باتری‌ها، نقش مهمی در توسعه‌ی خودروهای هیبریدی خواهد داشت. امروزه مدل‌های متنوع کلاس A، C و S در کنار کراس‌اورهای مختلف مرسدس بنز با پیشرانه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید عرضه می‌شوند.
 
از اعلامیه‌ی رسمی IBM می‌توان نتیجه گرفت؛ نسل جدید باتری‌های ساخت این شرکت، کاملا عاری از کبالت و نیکل نیست. درواقع، سه ماده‌ی ترکیبی جدید که سابقه‌ی استفاده در باتر‌های را ندارند نقش اصلی را بازی خواهند کرد. این مواد بیشتر از عناصر موجود در باتری‌های امروزی، تجزیه‌پذیر و دوست‌دار محیط زیست هستند؛ ضمن اینکه قابلیت استخراج از دریا دارند. مدیران IBM، البته اشاره‌ای به هزینه یا فناوری استخراج مواد مذکور از اقیانوس‌ها یا آب دریا نکرده‌اند. دیگر نکته‌ی مهم، نوع جدیدی از مایع الکترولیت در باتری‌های IBM است که از نظر ایمنی و آلایندگی بهتر از نمونه‌های موجود خواهد بود و سریع‌تر شارژ خواهد شد.
 
 
سخنان پژوهشگران IBM پیش‌آگهی از یک کشف بسیار بزرگ و انقلابی است. خودروهای برقی امروزی با ظرفیت باتری در حدود ۱۰۰ کیلووات‌ساعت تولید می‌شوند؛ درحالی‌که محققان امیدوار به عرضه‌ی مدل‌های هزار کیلووات‌ساعتی با قابلیت شارژ ۸۰ درصد در زمان ۵ دقیقه هستند. باتری‌های آینده به نسبت ظرفیت انرژی قابل ذخیره، کم‌حجم‌تر خواهند بود؛ ضمن اینکه از نظر قیمت و احتمال آتش‌سوزی نیز شرایط بهتری خواهند داشت.
 
شرکت IBM معمولا به دور از هیاهوی تبلیغاتی فعالیت می‌کند و در اعلامیه‌های خود صداقت نشان می‌دهد؛ اما برای توصیف نسل جدید باتری‌های این غول فناوری به اطلاعات بیشتری نیاز است. مسلما مرسدس بنز از فرصت همکاری با IBM استفاده خواهد کرد تا باتری‌های مدرن روی محصولات سری EQ داشته باشد. باید امیدوار باشیم که روند تحقیقات در ساخت باتری‌های جدید به سرنوشت موتورهای روتاری (وَنکل) یا پیشرانه‌های هیدروژنی دچار نشوند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : سلام انشاا.. به سلامتی و دل خوش لطف کن بعد از تحویل از کیفیت ماشین بنویس برامون. آیا همونی که انتظار داشتیم هست؟ ممنون
بهنام : به نظرم الان تا ۲ اردیبهشت و قسمتی از ۳ ام رو فاکتور کردند خود من هم ۲۹ ام هستم
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه