مدیرعامل فولکس واگن: دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است

 

مدیرعامل فولکس واگن: دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است

 
هربرت دیس، مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی فولکس واگن، معتقد است برای رسیدن به موفقیت جهانی درکنار سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های جدید، باید هزینه‌های تولید را کاهش داد.
 
شاید این جمله کلیشه‌ای باشد؛ اما صنعت خودروسازی به‌سرعت در حال تغییر است. این روزها، فورد تولید موستانگ برقی تولید می‌کند؛ جنرال موتورز هامر (Hummer) را در قالب برندی جدید و تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی احیا خواهد کرد و حتی گوگل هم پروژه‌ای برای عرضه‌ی خودروی خودران دارد. با نگاهی به این وضعیت، هربرت دیس، مدیرعامل فولس واگن، با بررسی شرایط فعلی و آینده‌ی خودروسازی، صحبت‌های جالبی کرده است.
 
دیس که از سال ۲۰۱۸ بر صندلی ریاست گروه بزرگ فولکس واگن نشسته، اعتقاد دارد آغاز دوران جدیدی پیش‌روی خودروسازان است. طبق گفته‌های مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی بزرگ‌ترین گروه خودروسازی اروپا، اگر فولکس واگن به‌سرعت با شرایط جدید وفق پیدا نکند، سرنوشتی مثل نوکیا در انتظارش خواهد بود که از اپل شکست خورد.
 
فولکس واگن قصد دارد ارزش بازارش را از حدود ۹۱ میلیارد یورو (حدود ۱۰۱ میلیارد دلار) به ۲۰۰ میلیارد یورو (حدود ۲۲۲ میلیارد دلار) برساند. برای این منظور، آلمانی‌ها باید هزینه‌ها و پیچیدگی‌های فرایند تولید محصولات را کمتر و درعین‌حال، روی فناوری‌های نوین مثل خودروهای متصل سرمایه‌گذاری کنند.
 
بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برای به‌روزماندن و رقابت در میدان ناشناخته‌ی خودروهای خودران، سرمایه‌‌گذاری بیشتری در واحد تحقیق و توسعه کرده‌اند. افزون‌براین، هرسال قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت اجرایی می‌شود که تولیدکنندگان باید در طراحی و توسعه‌ی پیشرانه‌های کارآمدتر و محصولات پاک‌تر، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.
 
دیس در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد فولکس واگن گفت:
 
سؤال بزرگ این است: به اندازه‌ی کافی سریع هستیم؟ اگر با همین سرعت ادامه دهیم، شرایط بسیار سخت خواهد بود. دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است.
 
فولکس واگن تلاش می‌کند از دوران خودروسازی قدیمی فاصله بگیرد و محصولات خودران و متصل به بازار عرضه کند. رسیدن به این هدف، نیازمند کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی است. بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هرروز با رقبای جدیدی از سیلیکون‌ولی روبه‌رو می‌شوند که ویژگی مثبتشان فناوری‌ و سیستم‌های آینده‌نگرانه است. آلمانی‌ها علاوه‌بر پیشرفت در بخش نرم‌افزاری و الکترونیکی، باید محصولات جذاب برقی و باتری تولید کنند.
 
دیس با اشاره به مشکل خودروسازی و سودآوری درکنار قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی اروپا گفت:
 
به‌طور خلاصه، احتمالا شرایط فعلی سخت‌ترین مسئله‌ای است که فولکس واگن تا به‌حال با آن روبه‌رو شده است.
 
براساس گفته‌های دیس، فولکس واگن برای اینکه در صدر خودروسازی جهان باقی بماند، سرمایه‌گذاری روی تحقیق و توسعه‌ی مربوط به فناوری‌های پیل سوختی را کاهش خواهد داد. مدیرعامل فولکس واگن معتقد است خودروهای پیل سوختی حداقل در دهه‌ی پیش‌ رو نمی‌توانند با مدل‌های برقی رقابت همه‌جانبه داشته باشند. کاهش هزینه‌ها در خدمات مویا (MOIA) این شرکت هم اعمال خواهد شد. هدف دیگر این برند باسابقه تمرکز بیشتر بر سودآوری و فاصله‌گرفتن از رویکرد تولید حداکثر ظرفیت است.
 
دیس با اشاره به سودآوری بیشتر گفت:
 
برای مثال، بنتلی و تولید ۱۰ هزار خودرو را درنظر بگیرید. اگر حاشیه‌ی سود بیشتر از صفر داشتیم، خیلی شرایط بهتر می‌شد. صادقانه بگویم ترجیح می‌دادم تولید این برند پنج‌هزار دستگاه خودرو با حاشیه‌ی سود بیش از ۲۰ درصد می‌شد.
 
کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی همیشه یکی از بزرگ‌ترین اهداف خودروسازهای آلمان بوده است. فولکس واگن و فورد سال گذشته با همین هدف قرارداد همکاری امضا کردند. همچنین فولکس واگن در اوایل سال ۲۰۲۰، اولین خودرو برقی‌اش از سری ID را عرضه می‌کند که برپایه‌ی پلتفرم جدید MEB ساخته شده است.
 
پس از بحران مالی در سال ۲۰۰۸، دهه‌ی ۲۰۱۰ برای خودروسازی آرام، اما با حالت آماده‌باش سپری شد. همان‌طورکه در اوایل دهه دیدیم، بزرگ‌ترین شرکت‌ها هم می‌توانند خیلی زود ورشکسته شوند؛ پس باید دید در دهه‌ی ۲۰۲۰ با تمرکز بر خودروهای خودران و برقی، تولیدکنندگان کوچک و بزرگ چه سرنوشتی خواهند داشت.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عادل j7 : سلام بر دوستان من قبل از کاهش قیمت تکمیل وجه انجام دادم و شماره شاسی هم تخصیص داده شد اما بعد از اینکه قیمت ها کاهش پیدا کرد شماره شاسی پاک شده. کسی این اتفاق براش افتاده؟ جریان چیه؟
خشایار شاه : باید بری اداره پست تحویل بگیری اگه هجله داری اگهدنذاری میارنش
محمدعلي : سلام وجدانن کسی میدونه تکمیل وجه آبان کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟
X5 سفید بهمن : شهر به شهر فرق داره بعد شما از کجا میدونی راست گفته باشند شاید از خود شرکت باشند
بابائی : دوستان برای تحویل حضوری پیامک میاد
J7 : دوستان من فروردین ثبت نام کردم ولی مدارک هنوز نیومده باید برم پست تحویل بگیرم خواهشا راهنمایی کنید
هادی : چرا بعد ۱۰روز فاکتور شدن پلاک نمیشه؟
شاهین : برای تمام شهرها آنهایی در فضای مجازی وارد هستند یک زمان مشخص کنند همه شهرها فراخوان بدهید برویم جلوی مجلس یا قوه قضائیه جلوی سایپا فایده ندارد اون جا مال خودشونه صدای ما به جایی نمی رسد
شاهین : سلام یک نفر که تو این گروه اعتبار دارد یک تاریخی اعلام کند همه برویم تجمع ممنون
شاهین پلاس : واریزی سوم اردیبهشت سخا ششم فاکتور نشدم شماره درخواست 19136273پزیرش11943239
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
معترض : تو مگه آبدارچی سایپا نیستی؟ تو که همیشه اونجایی
حق خواهان : چیه مسخره میکنی؟ پولی که سایپا بهت میده حرومت باشه
عرفانخان تبدیل به تک گانه : 8شهریور تبدیلی بودی؟؟؟؟؟
ساینا آذرماه : واریز اولت چقد بوده؟الان چقد برات دعوتنامه اومده؟؟؟
محمد رضا : 🔴بنا به شنیده ها، قیمت جدید وانت آریسان 2 ویژه آبان ماه 1404 حدود 735 میلیون تومان خواهد بود.
ساینا پیش فروش مرداد 1404 : نه هنوز برای منم پذیرش 20 تیر تحویل هفته چهارم آذر هنوز دعوت نامه نیومده نمیدونم چرا نمیاد
اهورا : کوییک که هیچ اگه تبدیل به گاری هم بزنیم بعید میدونم سایپا تحویل بده. کی باشه اعلام ورشکستگی کنه و علی مرد خدااا
207 پانا فولادی آذر : هنوز هم خبری نیس دعتونامه فرسوده
حسین : سلام به این شماره رنگ بزن02182272727 البته همان شماره ثبت هسته زنگ بزنی شماره ملی میخواهد
مظلومان : نه داداش منم چکی دوگانه هستم 7 مرداد هنوز خبری از پلاک نیس، نمایندگی سرزدم میگه تمام ماشینای من اومده فقط برا شما مانده زنگ زده گارگزاری شرکت در تهران قرار برا ببینه وضعیت ،مگه از روی تخم مرغا بلند میشه بره میترسه خراب شه ،لع نت