مخازن کامپوزیت جایگزین مخازن قدیمی سی ان جی می شوند/ قابلیت گازسوز کردن خودروهای جدید با کیت های نسل نوین

 

مخازن کامپوزیت جایگزین مخازن قدیمی سی ان جی می شوند/ قابلیت گازسوز کردن خودروهای جدید با کیت های نسل نوین

 
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها در حالی به مرحله اجرا نزدیک و ساز و کار عملیاتی آن تعریف شده است که به گفته رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی باید دوگانه سوز کردن ماهانه ۱۰۰ هزار دستگاه وارد فاز اجرایی شده تا یک میلیون و ۴۶۴ هزار دستگاه خودرو تحت پوشش قرار گیرد.
 
پس از سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین تقاضا برای سوخت جایگزین تا اندازه چشمگیری افزایش یافته و به همان نسبت نیز احتمال رونق کارگاه های غیرمجاز بالا رفته است از این رو دولت در نظر دارد از محل صرفه جویی و همچنین صادرات نسبت به رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اقدام تا خطرات ناشی از این تصمیم را تا اندازه زیادی کاهش و در عین حال به اقتصاد راننده های این خودروها کمک کند.
 
اردشیر دادرس، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی  با تاکید بر این که طرح دوگانه سوز کردن رایگان در ابتدا به خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای مدنظر وزارت صمت تعلق دارد، می گوید: به نظر می رسد پس از دوگانه سوز کردن ناوگان عمومی و تاکسی ها نسبت به دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی با تکیه بر تسهیلات نیز اقدام شود.
 
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرای این طرح می افزاید: مراحل انجام این طرح در سایت Irngv.ir به پترتیب اعلام شده و با توجه به خودرو، ظرفیت آن و همچنین مخزن مورد نیاز و کیت نصب شده هزینه دو گانه سوز کردن خودروها متفاوت است که این هزینه ها در این طرح رایگان بوده و هزینه آن از سوی دولت و از محل مصوبه شورای اقتصاد پرداخت خواهد شد.
 
دادرس با تاکید بر این که استقبال خوبی پس از سهمیه بندی بنزین از دوگانه سوز کردن خودروها شده است، تصریح می کند: به نسبت یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرویی که در طرح دوگانه سوز کردن خودروها قرار دارند باید دو گانه سوز کردن ماهانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار قرار گیرد.
 
وی در خصوص هزینه خودروهایی که تمایل به دوگانه سوز کردن خودروها دارند نیز اظهار می کند: این هزینه بر اساس نیاز و خواسته خودرو و مالک آن تعیین می شود و در بازار متفاوت است و خبر خوش این که خودروهای جدید نظیر هیوندای نیز با کیت های نسل جدید به راحتی قابلیت دو گانه سوز شدن دارند.
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی ادامه می دهد: تکنولوژی نسل جدید کیت های گازسوز باعث شده تا همه مدل خودروهای جدید نیز قابلیت گازسوز شدن داشته باشند ضمن آن که مخازن کامپوزیت نیز در داخل ایران در حال ساخت است و سازمان ملی استاندارد در حال تایید استانداردهای آن است.
 
وی با بیان این که این مخازن برای نخستین بار در آسیا در ایران ساخته شده است، اظهار می کند: این مخازن که از سال آینده بر روی خودروهای جدید قابل نصب خواهد بود، یک پنجم مخازن فعلی وزن داشته و فرسودگی و خوردگی نداشته و قابل انفجار نیستند ضمن آن که با ابعاد و اشکال مختلف نیز قابل ساخت هستند که هم اکنون در حال تایید از سوی سازمان ملی استاندارد هستند.
 
 
رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی در خصوص کارگاه های غیرمجاز نیز اظهار می کند: هم اکنون همه این واحدها از سوی سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت تحت پوشش قرار گرفتند و هر واحد غیراستاندارد از سوی اتحادیه سوخت های جایگزین شناسایی و به تعزیرات و سازمان ملی استاندارد معرفی می شوند.
 
وی ادامه می دهد: در حال حاضر نمی توان ادعا کرد که واحد غیراستانداردی وجود ندارد اما واحدهای تحت پوشش اتحادیه سوخت های جایگزین دارای مجوز بوده و از سوی بازرسان به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار می گیرند.
 
به نظر می رسد با توسعه فناوری و نفوذ آن به همه بخش ها، سوخت های جایگزین و مخازن آن ها نیز که زمانی نه چندان دور تبدیل به دغدغه جدی شده بودند در حال پوست اندازی هستند حال باید در عمل کارکرد این مخازن چه کمکی به رانندگان آن ها خواهد کرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سی ان جی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رز زرد : سلام عزیزان...محض رضای خدا هر چی واقعیته بیان کنید،شایعه الکی درست نکنید واقعا سر در گم هستیم،نمیدونیم چکار کنیم،اینجا ۱۴ آذر میگه فاکتور شدم در حالیکه ۱۱ آذر هنوز فاکتور نشده...هرچی سرمون بیاد انگار حقمونه...هم نوعان به هم رحم نمی کنیم...اینجا یه سری بقیه رو گمراه کردن امتیازشون سوخت...به امید اینکه فروش فوری بیاد... کاش هرچی رو که واسه خودمون میخوایم برای دیگران هم میخواستیم خوب همونه که خدا قسمت کنه
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون