همکاری هیوندای با استارتاپ کانو برای توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی

 

همکاری هیوندای با استارتاپ کانو برای توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی

 
هیوندای برای کاهش هزینه‌های تولید خودرو برقی و توسعه‌ی پلتفرم اختصاصی اسکیت‌بردی، با استارتاپ کالیفرنیایی کانو همکاری می‌کند. 
 
شرکت‌های خودروسازی به‌منظور افزایش سرعت توسعه‌ی فناوری خودروهای برقی، روش‌های مختلفی انتخاب می‌کنند. هیوندای یکی از خودروسازهای بزرگ جهان است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۶۷ میلیارد دلار روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند؛ به‌همین‌دلیل، با استارتاپ آمریکایی کانو (Canoo) همکاری خواهد کرد.
 
هیوندای و کانو با هدف تولید پلتفرم اسکیت‌بردی برای خودرو برقی همکاری خواهند کرد. ساختار اکسیت‌بردی یکی از طرح‌های پراستفاده‌ در تولید خودرو برقی است. در این پلتفرم، تمام قطعات ضروری در یک ساختار با ارتفاع کم از سطح زمین بسته‌بندی می‌شود تا وزن کلی خودرو کمتر شود. هدف دیگر چنین طرحی، استفاده از قطعات کمتر است و پس از پایان کار، هر اتاق و کابینی می‌توان روی آن نصب کرد.
 
مقام‌های هیوندای معتقد هستند با استفاده از پلتفرم اسکیت‌بردی در خودروهای برقی، علاوه‌بر افزایش حجم فضای داخلی، فرایند تولید و توسعه‌ی محصولات هم آسان‌تر خواهد شد. همچنین، می‌توان انتظار داشت هزینه‌های کلی تولید کاهش پیدا کند و درنتیجه، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده کمتر شود و خودرو برقی دربرابر مدل بنزینی، انتخابی منطقی‌تر باشد.
 
پلتفرم اسکیت‌بردی هیوندای و کانو اولین نمونه‌ی مهم در خودروسازی نیست؛ چراکه در سال ۲۰۱۶، تسلا پلتفرم خودش را رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز، رین‌اسپید (Rinspeed) طرح‌های مفهومی ساختار اسکیت‌بردی را به‌نمایش گذاشت. خودروهایی مثل جگوار I-Pace و آئودی Q-Tron و نیسان IMQ هم برپایه‌ی پلتفرم اسکیت‌بردی ساخته شده‌اند. فورد نیز از دیگر شرکت‌های بزرگ است که با سرمایه‌گذاری در ریوین (Rivian) از این طرح استفاده خواهد کرد. حتی شرکت خدمات پستی آمریکایی یونایتد پارسل سرویس (UPS) از پلتفرمی مشابه برای ون‌های اختصاصی‌اش استفاده می‌کند.
 
پلتفرم اسکیت‌بردی هیوندای و کانو در خودروهای کیا هم استفاده خواهد شد. کیا، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی هیوندای، حدود ۲۵ میلیارد دلار بودجه برای توسعه و تولید مدل‌های برقی در نظر گرفته است. برنامه‌ی میان‌مدت کیا تخصیص ۲۵ درصد از خط‌تولید به خودروهای برقی و پاک تا سال ۲۰۲۵ است.
 
سخن‌گوی هیوندای درباره‌ی استارتاپ کانو و همکاری در توسعه‌ی پلتفرم جدید گفت:
 
تحت‌تأثیر سرعت و کارآمدی کانو در طراحی خلاقانه‌ی پلتفرمشان قرار گرفتیم. با مهندسان کانو برای توسعه‌ی پلتفرمی همکاری خواهیم کرد که برای فناوری خودران و تولید انبوه آماده و مناسب باشد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جیپ گلادیاتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
Cs55 : سلام داداش شما تحویل حضوری زدین پلاک شده ماشینتون زودتر چون منم ۲ اردیبهشت فاکتور شدم هنو پلاک نشده
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز واریزاولیه 13شهریور پیامک واریزوجه دوم اومده فقط دوستان بیمه چی انتخاب کنم وکارت طلایی هم بزنم کلا شد430 یه اطلاعی لطف کنید بدید دوستانی که انجام دادن
سعید شاهین g : سلام واریز وجه ۱۴ آذر هیچ خبری از فاکتور نیست
از شیرازی به به تارا اتومات خاکستری نانو سرامیک تحویل 30 اسفند : نه سرامیک نوشته نشده جزییات فاکتور رو به صورت زیر نوشته 1 بهاي خالص كارخانه 7,618,901,853 ریال 2 ماده 10 ساماندهي خودرو -عوارض اسقاط فرسوده 87,500,000 ریال 3 ماده 30 قانون ماليات ارزش افزوده 65,690,887 ریال 4 ماليات بر ارزش افزوده 656,908,867 ریال 5 ماليات شماره گذاري 328,454,434 ریال 6 مبلغ ثابت شماره گذاري 1,000,000 ریال 7 بيمه شخص ثالث 93,691,500 ریال 8 خدمات كارت هوشمند 2,046,510 ریال 9 هزينه پست 599,500 ریال 10 هزينه ساير خدمات 1,773,200 ریال 11 هزينه نصب و ساخت پلاك 6,050,000 ریال 12 بند ج ماده 69 قانون توسعه كشور 65,690,887 ریال 13 خسارت تاخير -88,687,560 ریال 14 تخفيف مقطوع -57,122,510 ریال 15 تخفيف رند -899 ریال 16 تاثير مصوبه شوراي رقابت -1,080,190,669 ریال مبلغ قابل پرداخت: 7,702,306,000 ريال كسورات: 1,226,001,638 ريال به نظرم جریمه تاخیر و هزنه نانوسرامیک رو بعدا بهم بر می گردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
اف ایکس : فرداهرکی تونست یدونه استامبولی بایذره خاک نرمه بیاره تاگل درست کنیم بزنیم رودرب ورودی مدیران خودرو .بایدگل بگیریم درشو فیلمم بایدبگیریم بفرستیم رسانه ای بشه که این هفته مجوزخروج هاروصادرکنند
ارتقاء یافته مالید : مثل اینکه پروژه ارتقا یافته کردن پراید وانت مالید و سایپا مجوز مدل 1404 رو برای همون قبلی گرفته و با قیمت 414 تومن فعلا همون ماشین قبلی رو فروش خواهد داد .