پنج کار مهمی که ماشین بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

در این مقاله، روی صحبت ما بیش تر با ماشین بازها است. اگرچه همه ما کارهای مهم زیادی برای انجام دادن داریم، اما آن دسته از افرادی که بخش عمده زندگی خودشان را وقف ماشین بازی کرده اند باید بدانند که کارهای بسیار مهم تر دیگری نیز وجود دارد که توصیه شده است قبل از مرگ باید انجام شود. با ما همراه باشید!

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(1) یک دریفت هیجان انگیز در کنار راننده ماشین مسابقه ای را تجربه کنید.

هیچ چیز هیجان انگیزتر از تماشای یک مسابقه دریفت که همیشه با سر و صدا و دود و سرعت همراه است، وجود ندارد. اما این هیجان را زمانی می توانید لمس کنید که دقیقاً در کنار راننده نشسته باشید. غیر از این هرگز هیجان واقعی را درک نخواهید کرد. یکی از افرادی که این هیجان را از نزدیک لمس کرده است می گوید: "در ابتدا که روی صندلی نشسته بودم به صفحه کیلومتر خیره نگاه می کردم که ناگهان دیدم عقربه صفحه کیلومتر به طور ناگهانی بالا آمد و به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسید. گرچه می دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما فکر می  کردم که قبل از آن، راننده حتماً سرعت را کاهش خواهد داد! اما او این کار را نکرد و مدام در حال چپ و راست کردن خودرو بود. تنها کاری که از دست من بر می آمد این بود که محکم روی صندلی بنشینم و برای نجات جان عزیزم به کمربندهایم متوسل شوم. در این حال خودروی دیگری به سرعت از کنار ما عبور کرد و در این حین دست ها و پاهای راننده با عصبانیت روی کنترل های خودرو جابجا می شد. همه جا پر از صدای موتور و دود خفه کننده تایرها شده بود. آن چه در این جا می توانم به صراحت بگویم این است که با این تجربه هیجان انگیز، نگرشم به این ورزش کاملاً تغییر کرد."

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(2) شروع به حرکت دو ماشین در خط آغاز مسابقه را از نزدیک ببینید.

آن چه در پیست مسابقه می بینید، 2 خودرو با بیش از 20,000 اسب بخار قدرت موتور، 3 ثانیه زمان، و یک مسیر 300 متری است. هیچ تجربه ای مانند دیدن دو خودرویی که در آستانه شروع مسابقه قرار دارند و می خواهند لحظاتی وحشتناک را برای تماشاچیان خود به ارمغان بیاورند، نیست. جالب است بدانید که هر سیلندر این خودروی مجهز به سوپرشارژر V8 می تواند نیرویی برابر با مجموع نیروهای حاصل از سیلندرهای موتور یک فراری 458 ایتالیایی تولید کند. همین میزان قدرت موتور کافی است تا شما را برای دیدن این مسابقه تحریک کند.

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(3) حتماً در پیست مسابقات حاضر شوید.

تقریباً همه ماشین بازها با پیست نوربرگرینگ (Nurburgring) آشنایی دارند. این پیست 21 کیلومتری، در آلمان واقع شده و تعداد بسیار زیادی پیچ تند پرخطر دارد که پشت سر هم هستند. این پیست اولین بار در دهه 20 ساخته شد و به جرأت می توان گفت جزء معروف ترین پیست ها در دنیاست. اما متأسفانه هر ساله بین 3 تا 10 نفر جان خود را در آن از دست می دهند. پیست نوربرگرینگ محل آرامش و آسایش نیست. این محل در واقع برای کسانی است که جرأت حضور در این پیست را دارند. در این پیست که با هزینه های مردمی اداره می شود هیچ نوع محدودیت سرعتی وجود ندارد. برای تجربه نهایت سرعت رانندگی کافی است آخر هر هفته ها به آنجا بروید و پس از پرداخت ورودی، رانندگی بی سابقه خود را شروع کنید. شایان ذکر است، شرکت های فعال در زمینه اجاره خودروهای مسابقه ای نیز برای ایجاد هیجان بیش تر، در پیست حضور دارند تا با در اختیار گذاشتن ماشین، شما را با دنیای دیگری آشنا کنند.

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(4) قبل از این که فرصت را از دست بدهید، سری هم به ژاپن بزنید.

ماشین بازهایی که حداقل یک بار این کشور را از نزدیک دیده اند حتماً بر این موضوع صحه خواهند گذاشت که ژاپن یکی از بزرگ ترین قطب های مسابقات دریفت است. تسوکوبا (Tsukuba)، ابیسو (Ebisu)، دایکوکو (Daikoku)، و وانگان (Wangan) جزء شهرهای معروف ژاپن است که انتظار می رود طرفداران مسابقات دیریفت حتماً اطلاعاتی راجع به آن ها داشته باشند. اگرچه ماشین بازها در اولویت هستند، اما حتی اگر به خودرو هم هیچ علاقه ای ندارید، این کشور را در لیست مسافرت های خود قرار دهید.

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(5) ماشین را خودتان طراحی و پیاده سازی کنید، سپس با آن در مسابقه شرکت کنید.

هیچ ماشین بازی را نمی توان پیدا کرد تا به حال به فکر طراحی و ساخت یک ماشین مسابقه ای نیفتاده باشد. هیچ لذتی به اندازه رانندگی کردن با خودرویی که مدت ها در فکر طراحی و ساخت آن بوده اید، نیست. اگرچه خودروهای پرقدرت زیادی در سرتاسر جهان توسط افراد مختلف طراحی و ساخته شده است و خریدن آن ها مقرون به صرفه تر است، اما هیچ چیز مانند خودروی دست ساز خودتان نیست. طراحی خودرو تنها جایی است که یک ماشین باز می تواند تمام احساسات درونی خود را در ساخت خودروی مورد علاقه خود پیاده کند. شما که از طرفداران همیشگی دنیای ماشین های مسابقه ای هستید، باید در طول عمر خود حداقل یک بار ماشین مخصوص خودتان را طراحی کنید، بسازید، و سوار شوید. نگران نباشید، تمام  بی خوابی  های شبانه و خالی شدن حساب بانکی شما به حسی لذت بخش توأم با خاطرات به یادماندنی بدل خواهد شد.

منابع

performancecar

برچسب : دریفت , فرمول یک , فرمول 1 , پیست , طراحی , ساخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

12 نظر

مهرداد
1

خدا قسمت همه ماشین بازا بکنه.
23:04  1393/02/07
گزارش
پاسخ دادن
AMIR
6

تو ایران هیچ کدوم از این کارا رو نمیشه مثل ادم انجام داد
12:20  1392/05/16
گزارش
پاسخ دادن
بهروز
5

آدریان عزیز: توصیه درست تر از توسیه هست، لطفا قبل از تجربه طراحی و ساخت خودرو مسابقه و ... املا تمرین کنید .
12:37  1392/01/29
گزارش
پاسخ دادن
roham
2

جالب بود
18:56  1391/12/03
گزارش
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
2

واقا عالی بود دمتون گرم
10:37  1391/12/02
گزارش
پاسخ دادن
محمد جهانی راد
6

با قسمت طراحی و ساخت خودروی شخصی خیلی موافقم! خیلی!!
17:15  1391/11/26
گزارش
پاسخ دادن
آدریان
5

عاشق هیجانم اگه عمری باشه قبل مرگ به پنج توسیه شما 1car حتما عمل میکنم خصوصا شماره 4
11:13  1391/11/26
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
6

بهتر است بعداز خواندن بهتررانندگی کنیم
09:07  1391/11/26
گزارش
پاسخ دادن
گویبان
11

بدبختی داریما تو ابران ماشین دیف عقب پیدا نمیشه بالاخره امسال با پیکان رو یخ تونستم دریفت بکشم که البته بعدش از جاده رفتم بیرون بقیشم که والا برامون مقدور نیست شده آرزو هی روزگار....
00:36  1391/11/26
گزارش
پاسخ دادن
عارف
22

قبل از مرگ حتما یه بنز بخرید
00:13  1391/11/26
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
13

من خودم عاشق اون قسمت دریفتشم، چند تا ویدئو ازش دیدم واقعا کسانی که کنار راننده میشینن در حال سکته زدن هستند.
23:57  1391/11/25
گزارش
پاسخ دادن
هومن
16

عاشتم 1car واقعاً باید قبل از مرگ اینا رو امتحان کرد
23:49  1391/11/25
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
x5 سفید : اخه ما تهران نیستیم که بیایم جلوب وزارت صمت
پناهی : با سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن
شاهین پلاس۱ : امروز کسی فاکتور نشده
Samirax5 : کارزار فکر نکنم دیگه جواب باشه واقعا باید یه روز قرار بزاریم بریم حضوری جلوی وزارت صنعت و معدن شاید صدامون جایی برسه
C5 : فیدلیتی موتور و گیربکس ضعیف هست مخصوصا تو سربالایی که میگن گیربکس خیلی روش فشار هستش
J7 تحویل آذر : کلا چقدر واریز کردین، لطفاً مراحل واریز بفرمایید
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس بهمن نحس : تو رو خدا بیاین تا حقمونو بگیریم خواهشا ایندفعه باهم هماهنگ باشیم
مردم منظر تحویل : سلام من 8/3پلاک شدم امروز شیراز تحویل گرفتم بهترین ماشین هست حرف دیگران را گوش ندید کارشناسی هم رفتم مشکلی نداشت امید همتون زود تر تحویل بگیرید
راحله : 26 خردادتکمیل وجه کردم امروز فاکنور شدم
امیر : سلام دوستان کسی تحویل 2 آبان فاکتور شده ؟
آتیلا : زحمت میکشید تاریخ پذیرش تون بگید . ممنون
امیر اطلس جی : عزیزان محترم این سایپا ی دزد زبون خوش سرش نمیشه تجمع میکنیم و خیابون را می بندیم وتا حقمون را ندادند کوتاه نمیام این مسیولین کثافت شورش را درآوردند
مهلا : سلام دوستان چندروز بعداز فاکتورپلاک میشیم
محسن : کاغذ بازیها و پلاک کردن از تولید خود نیسان نباید بیشتر زمان ببره دادگاهی که رای داده من میگم بنظر دنبال ناراضی کردن مردم و مشتری هستند یک نیروی اطلاعات بره ته و توی اینا در مییاد
دلشکسته از ایرانخودرو : پانا فول کد 60410 تحویل 30 اذر 1 مرداد واریزی اول 12 مهر دریافت دعوتنامه 14 مهر پرداخت نهایی 20 مهر تایید مدارک توسط ایرانخودرو و تا الان هنوز نوشته آماده برای صدور فاکتور نمیدونم کی قراره فاکتور بشم
پیش فروش : کسی شماره کاشان و داره بزاره؟