تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

می خواهید بدانید رانندگی با رنج رور جدید چه حسی دارد. لندرور 2013 اولین شاسی بلندی است که از بدنه ای آلومینیومی و یک تکه ساخته شده است. حسی که به شما خواهد داد قطعاً سبک وزنی است؛ چراکه به گفته شرکت سازنده 320 کیلوگرم از وزن لندرور کم شده است. اما آیا ما هم این تفاوت وزن را احساس خواهیم کرد؟ بدون شک بله. ممکن است دست خودروسازان به خاطر نظرات مختلف مردم و قوانین سختگیرانه دولت ها برای ساخت خودروهای کم مصرف با تولید کم ترین آلاینده کمی بسته باشد اما تمامی این سخت گیری ها باعث شده که ماشین های با کیفت و بهتری سوار شویم. تلاشی این چنین برای ساخت خودرویی سبک تر در دوره ای که دائماً وزن شاسی بلندها و پیچیدگی ساختشان بیش تر و بیش تر می شود، نقطه عطفی به شمار می رود.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

اگرچه در حال حاضر شرکت هندی تاتا موتور (Tata Motors) مالکیت لندرور را دارد و بسیاری از اجزای سازنده آن عوض شده است اما لندرور 2013 هنوز یک "رنج رور" باقی مانده، با همان ظرافت، دقت، طراحی، و مهندسی ساختی که پیوسته از سال 1970 تا به امروز دنبال شده است. لندرور به خوبی بعد از گذشت 10 سال از معرفی توانسته قوانین و کلیشه های ساخت خودروهای شاسی بلند را به مبارزه دعوت کند و در سال 2012 افزایش فروش 21 درصدی را تجربه کند. لندرور 2013 قصد به هم ریختن این قوانین را نداشت و ندارد. چراکه بر خلاف رژیمی که گرفته هنوز هم یک شاسی بلند لوکس پر از امکانات رفاهی است.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

هر آن چه که از یک شاسی بلند می خواهید در مدل جدید لندرور وجود دارد، لندروری که لباس آلومینیومی، کاملاً بر تنش نشسته و زیبایی خاصی به آن داده است. طراحی جدید از غرور رنج رور کاسته و آن را آرام تر از مدل قبلی نشان می دهد. این مدل آیرودینامیک ترین مدل رنج رور است که تا به حال ساخته شده. طراحی داخلی پیشرفت کرده و مواد به کار رفته و ساخت قطعات داخلی چنان خوب است که طراحی مدل قبلی را قدیمی جلوه می دهد. آلومینیوم به کار رفته در طرح فرمان لندرور چنان شیک است که به زیبایی فرمان بنتلی است. رنج رور جدید، فستیوالی از تکنولوژی است. تعداد دکمه های کنترلی در این طراحی جدید به نصف رسیده و صفحه نمایش لمسی، رابط کاربری ساده تری برای کنترل سیستم های پیچیده تر خودرو ارائه می کند. صندلی های جلویی کمی صاف هستند و دنده های فرمانی هشت سرعته، کمی شل به نظر می رسند.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

زمانی که استارت رنج رور سوپرشارژ را می زنید، برای به حرکت در آوردن رنج رور 510 اسب بخاری با موتور V8 و 5 لیتری سوپرشارژ، تنها باید یک کار انجام دهید، پایتان را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید تا عکس العمل شاسی بلند جدیدتان را ببینید. با وزنی معادل 2300 کیلوگرم هنوز هم خودرویی سبک محسوب نمی شود، اما عکس العمل بسیار سریع و تقریباً خشن خودرو شگفت انگیز است. رنج رور سرش را بالا می آورد و مثل یک جت حرکت می کند و چنان به زمین می چسبد مثل این که سوار یک کوپه اسپرت شده اید. لندرور 2013 در 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که به نسبت مدل قبلی لندرور یک ثانیه زودتر به این سرعت می رسد. مدل 2013 مصرف سوخت کم تری به میزان 9 درصد دارد.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

وقتی که چند باری با شتاب لندرور وقت گذرانی کردید، به یکباره متوجه مزیت های این بدنه سبک و یکپارچه آلومینیومی می شوید. مزیت هایی مثل فرمان پذیری سریع و سیستم تعلیقی با عملکرد بسیار خوب که به خوبی در یک زمان، هم در کنار هم و هم به صورت مجزا کار می کنند. البته هنوز زمانی که به یکباره تغییر مسیر می دهید، به نظر می رسد که خودرو تمایل به بلند شدن دارد؛ باید اشاره کرد که کمک فنر ها و ستون ضد واژگونی برای کم کردن این حالت بهترین عملکرد را دارند اما از طرفی اگر قرار باشد این حالت کاملاً از بین برود باید از قابلیت مانور ماشین در پیچ ها صرف نظر کرد.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

بدنه لندرور چنان سفت و سخت ساخته شده که به شاسی اجازه عملکرد بهتری می دهد و شاسی ضربه های وارده در مسیر های ناهموار را بهتر جذب می کند. با این اوصاف، دیگر خبری از سر و صدای شاسی و بدنه نخواهد بود. عملکرد خارج از جاده لندرور 2013 پیشرفت کرده و بهتر شده و عمق توانایی عملکرد آن در آب نیز بیش تر شده و به 20 سانتی متر رسیده است. فاصله کف شاسی با زمین هم بیش تر شده که به حرکت بهتر در مسیرهای ناهموار کمک می کند. عملکرد این مدل در مسیرهای ناهموار به قدری پیشرفت کرده که تصورش را هم نمی کنید.

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013
تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013 تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013

شاید شما به شاسی بلندهای لوکس اعتقادی نداشته باشید و ممکن است ساخت این مدل ها را پوچ و بی معنا فرض کنید، اما باید مهندسی شاهکار این مدل را تصدیق کنید که به آن، قدرت چنین عملکردی بخشیده است. برای نمایش و عملکرد فوق العاده این رنج رور جدید باید لقب "بهترین" را برای این کلاس خودرو به آن داد. واقعاً تا این اندازه عالی است و همه ما را به این فکر می اندازد تا بلکه ما هم به فکر دنبال کردن یک رژیم غذایی باشیم!

تجربه رانندگی با رنج رور لندرور 2013


منابع

caranddriver

برچسب : لندروور , رنج , رور , شاسی , بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

19 نظر

مهدي78
0

خيلي ماشين خوبيه امكاناتش خيلي زياده
13:05  1393/02/18
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
1

اینجا اگه بهمون رنجروور ندادن ولی عوضش کلی کرامته انسانی بهمون دادن نمیدونیم با همین پراید به کرامت میرسیم
15:06  1393/01/31
گزارش
پاسخ دادن
faramarz
0

Is there in iran
20:59  1392/12/22
گزارش
پاسخ دادن
مجیدجعفری
2

سلطانه رنجروور!؟
21:44  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
0

پس بگو چرا فرهاد مجیدی این ماشینو خریده ، به خاطر امکانات و توانایی هایی فوق الاده ای که این ماشین داره ، خوش به حالش
17:22  1392/12/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

به نظر من mercedes benz ml 63بهتر است
10:55  1392/12/06
گزارش
پاسخ دادن
اراد
2

ایول عاشقتم
19:52  1392/10/12
گزارش
پاسخ دادن
مهران
2

مجذوب کننده و خواستنی
11:36  1392/07/05
گزارش
پاسخ دادن
یاسین کشکولی
4

منم عاشق هرچی ماشین که کارخانه لندرور میزنه هستم
11:16  1392/03/14
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

عاشق این ماشینم....
01:20  1392/02/06
گزارش
پاسخ دادن
pooya
4

دبی هم می اید حتما می خرم
12:39  1392/01/12
گزارش
پاسخ دادن
اکبری
5

خسته نباشی عالیبود
10:07  1391/11/16
گزارش
پاسخ دادن
سحر
7

خوب من دلم خواست الان چی کار کنم ؟
21:56  1391/11/15
گزارش
پاسخ دادن
مجید
2

سلام برو بخر
08:23  1392/05/27

گزارش
فاطمه
7

ممنون، شگفت انگیزه قیمت این مدل چقدره در بازار؟
16:02  1391/11/13
گزارش
پاسخ دادن
هادی
20

اما آیا ما هم این تفاوت وزن را احساس خواهیم کرد؟ بدون شک خیر. چون که ما نه مدل قدیمی رو سوار شدیم و نه مدل جدیدش ولی انصافاً طراحیش خیلی زیباست مخصوصاً که طراحی داخلیش آدم رو متحیر میکنه و البته که کیفیت ساخت قطعاتش بالاست
23:27  1391/11/12
گزارش
پاسخ دادن
آنیتا
26

خسته نباشید، مقاله بسیار روان و قابل فهم و در عین حال زیبایی بود. موفق باشید
20:28  1391/11/12
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

ای خدای مردم انگلیس یه سری به ما هم بزن اگه وقت کردی.........
10:48  1392/12/07

گزارش
حسام
0

منم با شما دوست عزیز موافقم
14:39  1392/12/07

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل : تحویل 90 روزه ثبت نام 21 ام تیر ماه. امروز برام پیامک شاسی اوند
اهورا : دقیقا منم پارسال آذر ماه 298 واریز کردم و سوم اردیبهشت هم باقی پول رو اما هیچ خبری نیست. یعنی روزی هزارتا نفرین به جون مسولین سایپا میفرستم. به خدا درمونده شدم نمیدونم چکار کنم. همونایی هم که تبدیل زدن هم پلاک نمیشن. این چه شرکت سایپا یی شد
شاهین ۶ تیر : دوستان وضعیت فاکتورشدگی ها همچنان ۳ اردیبهشت هست؟؟؟؟
V4 سفید : سلام من فروش فوق العاده دوره ششم تارا اتومات سفید برنده شدم 5 مرداد تکمیل وجه کردم تحویل 3 آبان بود پنجشنبه هشتم آبان فاکتور شد شنبه دهم پلاک شد امروز دوازدهم ساعت 8و 12دقیقه وارد نمایندگی شد، زنگ زدن و همون صبح رفتم تحویل گرفتم خودرو مشکلی نداشت کنسول وسط که در مدل های قبل مزاحم ترمز دستی بود، اصلاح شده، البته در فیلم معرفی تارا توربو این رو دیده بودم، انتظارش رو هم داشتم که روی این مدل هم از مدل اصلاح شده نصب کنن لاستیک ها کویر تایر بود، فاق کویر نرم تر هست که روی نرمی ماشین تاثیر داره نکته جالب برام این بود که من یه پلاک فک شده در سال 1400 داشتم که همون رو بهم دادن، البته تجدید چاپ شده بود و نو بود تنها نکته منفی همون پرتاب باد سیستم تهویه س، ضعیفه، انتظار داشتم تا الان دیگه حل شده باشه، اگه کسی تجربه ای راجع بهش داره ممنون میشم راهنمایی کنه در مورد دستگیره های لمسی و کیک سنسور هم نباید با عجله ازش استفاده کرد، اگه آروم و حدود یک ثانیه دستگیره رو لمس کنی خیلی دقیق و بی نقص عمل میکنه من که رانندگی باهاش برام لذت بخش بود انشاا.. همه به موقع تحویل بگیرید سوالی بود د ...
شاهین : بخاطر اینکه تولید روزانه شاهین الآن خیلی کمه
شاهین g : سلام کسی از آخرین فاکتور شاهین gخبر داره ؟ این سامانه سخا چیه کی باید اقدام کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون
سجاد : رها خانم ،رها کن این همه فاز منفی رو آبجی جان فدا سرت به فکر سلامتیت باش
نازنین : نه تمام واریزی ها باید از کارت صاحب ماشین باشد
جی زمستان : سلام،آیا می‌شود تکمیل وجه دوم یعنی حواله را با کارت شخص دیگر انجام داد؟؟
پناهی : ا سلام من واریز اولیه ام 17 آذر بود و تکمیل وجه 6 اردیبهشت شاهین جی امروز رفتم شرکت سایپا بعد کلی حرف زدن گفتن که اینور سال شاهین جی به هیچکس نمیدیم نداریم و مجبور شدم تبدیل بزنم به جی ال تو سیستم هم زد گفت 3000 نفر جلوتر از شمان برا جی دیگه تبدیل زدم خدا کنه زود بدن این هفت ماه هر روز اینجا سر میزدم پیامارو میخوندم به امید اینکه یه خبر خوبی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نگین : ما از شیراز میایم از اصفهان رد میشیم
ایوب تحویل مهر : از زمانی که پلاک بشه یه هفته دیگه تو دستته
مهسا : از اصفهان کسی هست برای تجمع یکشنبه بیاد؟
نیسان دوگانه : ماشین من چراغ تحویل روشن شده امروز کی بیمه میشه وچند روز دیگه تحویل میدن لطفا راهنماییم کنید.
تبدیلی : تبدیلی دو گانه به تک. واریز اولیه 17 دی 1403 تکمیل وجه 3 شهریور 1404 تاریخ فاکتور 12 آبان 1404 شیراز امیدوارم به زودی ماشین شما هم فاکتور بشه موفق و پیروز باشید
دنا اتومات تیتانیومی : منم تیتانیومی تحویل مهرم که هنوز فاکتور نشدم . تو کاستومر زده دهه اول مهر در حال فاکتوره من که دهه سوم مهرم . کلا هر وقت دوست داشته باشن ماشینا رو میدن کلا حق با خریدار نیست
30 آبان : پلاک هم شدم رو حمل به نمایندگی 3 روز گیر کردم
ادیب : دوگانه مرداد
علی سورن : مبارک اولسون عموما دوگانه ها سیمی هستند موقع فاکتور شدن و پلاک شدن پیامک میاد یا خودتون چک کردید؟
30 آذر : دوستانی که موعد تحویل 30 آذر هستند و فاکتور شده لطفا اعلام کنند