معرفی رسمی تویوتا یاریس کراس، بلندقامتی کوچک برای اروپا

 

معرفی رسمی تویوتا یاریس کراس، بلندقامتی کوچک برای اروپا

 
تویوتا سرانجام نخستین تصاویر و اطلاعات رسمی از کراس‌اوور جدید خود که بر اساس هاچ‌بک یاریس ساخته شده را منتشر کرده است. این خودرو که یاریس کراس نام گرفته، در کنار هاچ‌بک معمولی یاریس و هاچ‌بک داغ GR یاریس، سومین عضو این خانواده محسوب می‌شود. هرچند فاصلهٔ محوری یاریس کراس با نسخهٔ هاچ‌بک یکسان است (2,560 میلی‌متر) اما طول آن با 240 میلی‌متر افزایش به 4,180 میلی‌متر رسیده و عرض و ارتفاع آن‌هم به ترتیب 20 میلی‌متر و 90 میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین فاصلهٔ یاریس کراس از سطح زمین هم بیشتر از نسخهٔ هاچ‌بک است.
 
 
بااین‌حال یاریس کراس هنوز هم به‌اندازهٔ کافی کوچک هست که پا در کفش C-HR نکند. این کراس‌اوور جدید همچنین در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود ظاهر متعارف‌تری داشته و استایل آن کمتر بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد. البته شاید بتوان گفت یاریس کراس با دماغه‌ای مشابه رافور، روکش‌های پلاستیکی فراوان، دهانهٔ مربعی گلگیرها و احساس کلی شاسی‌بلند مانند، یک مینی رافور است. طرح دورنگ خودرو که در این تصاویر دیده می‌شود نیز رافور را به یاد می‌آورد هرچند که برای یاریس کراس یک رنگ کاملاً جدید طلایی برنجی ارائه شده است. همچنین خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی را برای خودرو سفارش دهند تا استایل اسپرت‌تری به کراس‌اوور خود ببخشند.
 
 
یاریس کراس با توجه به ابعاد بزرگ‌تر، در داخل هم از فضای بیشتری برخوردار است هرچند که فعلاً هیچ اعدادی در این رابطه منتشر نشده است. البته گفته شده این خودرو فضای بار بیشتری را ارائه می‌کند و صندلی‌های عقب آن‌هم با تقسیم 40:20:40 تا می‌شوند. حتی به‌منظور بارگیری آسان‌تر، تویوتا درب صندوق برقی را هم به‌صورت سفارشی ارائه کرده است. کف صندوق بار خودرو نیز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و می‌تواند به دو بخش مجزا تقسیم شود درحالی‌که برای تثبیت اشیاء در جای خود نیز کمربندهایی در صندوق تعبیه شده است.
 
 
تویوتا برای یاریس کراس یک قوای محرکهٔ هیبریدی را در نظر گرفته که از یک پیشرانهٔ بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً 116 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای این کراس‌اوور کوچک همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی ارائه شده است. این در حالی است که در این کلاس تعداد کمی از رقبا سامانهٔ چهارچرخ محرک را ارائه می‌کنند و هیچ‌کدام از آن‌ها قوای محرکهٔ هیبریدی و سیستم AWD را باهم ارائه نمی‌کنند. در یاریس کراس، پیشرانهٔ درون‌سوز می‌تواند به‌تنهایی چرخ‌های جلو را به چرخش درآورد اما زمانی که شرایط چسبندگی ضعیف تشخیص داده شود، موتور الکتریکی هم به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.
 
 
تویوتا می‌گوید یاریس کراس در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر کیلومتر کمتر از 120 گرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک 135 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در کنار برادر هاچ‌بک خود در کارخانهٔ تویوتا در فرانسه تولید می‌شود. این شرکت در نظر دارد سالانه بیش از 150 هزار دستگاه یاریس کراس تولید کند. این خودرو در اواسط سال 2021 در اروپا عرضه می‌شود تا با خودروهایی مثل فورد پوما، پژو 2008 و فولکس‌واگن تی‌کراس به رقابت بپردازد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا یاریس کراس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس اردیبهشت : سلام ماشین شما چی بوده .؟همسایه ما برج ۱ ماشین تحویل گرفت واریزی بهمن بود اما ۴۰ روز تاخیر داشت ۱۹ میلیون شده بود
امید شاهین : پلاک پلاک کنید
علی : هنوز واسه شهریور دعوتنامه صادر نشده نه تبدیل نه تکمیل وجه
تبدیل : دوستان من بیست روزه تبدیل زدم، به خاطر اینکه بعد از فاکتور شدن هزینه تأخیر شامل روزهای بعد از فاکتور شدن نمیشه دیگه مهم نیست واسه سایپا، الان بیست روزه خبری نیست، زنگ زدم میگن رفته واسه پلاک، و یک ماه تا 45 روز طول میکشه، من به شخصه اشتباه کردم تبدیل زدم، محض اصلاع دوستان گفتم پیام بزارم
مهراد : دیه والا دیده بودیم برا تحویل ماشین تاخیر کنن ندیده بودیم برا ارسال دعوتنامه هم تاخیر کنن واقعا حالم از سایپا بهم میخوره معلوم نیس چ میخوان کنن تو کل مراحل تاخیر دارن دوستان شهریوری برا شما پیام اومد یا هنوز ن من مهر هستم خسته شدم بخدا اینجوری پیش بره ماشینمون باید سال بعد تحویل بگیریم
شاهین جی ال مهر : سلام ما که از اول جی ال بودیم واقعا ضایع شدیم تمام جی ها وcvt وجی ال های قبل مهر را یا تبدیل زدن ویا فاکتور کردن وتمام بعد مهر را هم تبدیلی بارا جی به جی ال و جی ال ها هم به کوییک انگاری جی ال تحویل مهر یادشون رفته تو برزخ هستن نه بهشتی نه جهنمی خوب لا کردار نه پیام تکمیل میدی نه هیچ خب ی میدی که ببینیم چه به روزگارمان اومده
تارا اتومات سفید تحویل ۳۰ آبان : سلام وقت همگی بخیر تاراسفید تحویل ۳۰ آبان پیش فروش امروز فاکتور شدم
شاهین پلاس : 19 cvt اسفند ، حتما سخا یا نشانی املاک و اسکان مشکل داری ، به نمایندگی مراجعه کنید.
شاهین G تیر ماه : سلام من تیرماه هستم تو واریزی نوشته پیشنهادی به نمایندگی هم زنگ زدم چند بار تاکید کرد که GL پیشنهادی است خواستی واریز کن ..... نمیدانم چکار کنم من حواله رو آزاد گرفتم گران هم خریدم ..........
عادل j7 : سی میلیون تومان کسر شده یعنی مبلغ 12/468/972/000 بابت تکمیل وجه باید واریز شود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 : واقعا؟
نیما : 151 بدون لاینر فاکتور 22 مهر تحویل 7 آبان دیروز بردمش تشخیص رنگ گلگیر جلو استوک تعویض بود . ماشیناتونو تحویل گرفتید حتما تشخیص رنگ ببرید .
ساینا اس : هرچی گاوه کارشناس سایپا شده
مصطفی ا : سلام اقایان وقت بخیر هرکسی که تحویل حضوری زده و پیامک براش اومده اعلام کنید
ساینا اس : هر روز برو تو دست انداز خم شو دوزاری برداری شاید اتفاق خوشایندی برات افتاد . الکی استرس به بقیه نده برو رو دست انداز خم شو
ساینا اس : تو کلا مشکل داری برو همون آفریقا بومی بومی کنند دوست نداشتی نمیخریدی آخه تو ساینا خری
نگین : خیر خیلی از ابان ماهیا مونده حتی از مهر هم مونده
207تحویل 30مهر : بله گارانتی ماشینتون باطل میشه میتونید زنگ بزنید نمایندگی خودتون سوال کنید
محسن : دوستان کسی موعد چکش رسیده بگه چکار کرده وقت میدن یا نه احتمالا همون بلا رو سر موعد چک ما هم مییارن از قبل آماده باشیم ممنون راهنمایی می کنید
207 پانا اتومات تحویل 30 مهر خاکستری : سلام دوستان، تحویل 30 مهر بودم، امروز 12 آبان فاکتور شد. امیدوارم برای بقیه هم به سرعت فاکتور و تحویل داده بشه