کرونازدگی مزدا ۲

 

کرونازدگی مزدا ۲

 

رپورتاژ - مزدا ۲ یا مزدا دمیو سوپر مینی (هاچ‌بک کوچک) تولید کمپانی ژاپنی مزدااز سال ۱۹۹۶ ميلادي تاکنون در 4 نسل عرضه شده است. آخرین نسل آن در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و مزدا فیس‌لیفت میان‌نسلی آن را در سال ۲۰۱۹ برای عرضه در ۲۰۲۰ در ژاپن معرفی کرد. مزدا ۲ از نسل سوم توسط بهمن موتور در ایران عرضه شد، اما تولیدش تا سال ۹۲ شمسي بیشتر ادامه پیدا نکرد، چرا که با استقبال خوبی مواجه نشد. مزدا ۲ در ایران رقبایی همچون هیوندای I20 و تویوتا یاریس داشت، اما در جهان با فورد فستیوا و کیا پیکانتو رقابت می‌کند. امروز می‌خواهیم فیس‌لیفت نسل چهارم این خودرو را که هرگز به کشور راه پیدا نکرد، بررسی کنیم تا ببینیم اگر این خودرو در ایران نیز با استقبالی مثل سایر نقاط جهان مواجه می‌شد، اکنون علاقه‌مندان به مینی‌ها در کشور باید انتظار چه خودرویی را برای بعد از دوران کرونا می‌کشیدند.

 

تغییرات نه چندان محسوس مثبت

در ابتدا باید گفت مزدا ۲ فیس‌لیفت باید در 3 ‌ماه نخست ۲۰۲۰ در بازار جهانی عرضه می‌شد، اما به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده است. گرچه این نسخه از مزدا ۲ در ژاپن پیش از آغاز سال جدید میلادی به فروش رسید. بنابراین اکنون نسخه ژاپنی این خودرو را بررسی می‌کنیم و ممکن است بعدها تغییراتی نه چندان محسوس در نسخه‌های اروپایی و آمریکایی شاهد باشیم. در بخش طراحی بدنه، تغییرات چندان محسوس نیستند و تنها آثاری از سبک طراحی جدید مزدا که پیشتر در مزدا ۳ ۲۰۲۰شاهد بودیم، دیده می‌شود. به نظر می‌رسد مزدا تغییرات اساسی‌تر را برای نسل بعدی این محصولش کنار گذاشته است. اضافه شدن چراغ‌های ال‌ای‌دی و نوار کرومی که از کناره‌های چراغ‌های جلو به زیر جلوپنجره می‌رسد، از همین تغییرات هستند. طراحی مه‌شکن‌ها، اضافه شدن آرم مزدا از بدنه روی جلوپنجره و خطوط حجمی کناره‌ها نیز از دیگر تفاوت‌های این فیس‌لیفت با نسخه قبلی به شمار می‌روند. در بخش عقب نیز تغییر در طراحی سپر و چراغ‌ها و اضافه شدن برخی خطوط حجم دهنده را شاهد هستیم. در کل همه تغییرات ناچیز اعمال شده نتیجه مثبتی در پی داشته و چهره این مینی‌سوپر شهری را مدرن‌تر کرده است. نكته‌هاي بیشتر از مقایسه این 2 نسخه را می‌توانید در www.divar.ir دنبال کنید. در داخل کابین تغییرات بیشتری را شاهد هستیم مثل طراحی غربیلک فرمان، جلوداشبورد، سردنده و ورودی‌های تهویه مطبوع. اضافه شدن مانیتور ۸اینچی به میانه داشبورد نیز از جمله تغییرات چشمگیر این نسخه است. اما تغییرات بیشتر این فیس‌لیفت در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن دیده می‌شود. امکاناتی مانند هشدار خروج از خطوط، هشدار علایم رانندگی جاده‌ای و رادار ۳۶۰ درجه تجهیزات ایمنی اضافه شده به این خودرو هستند. همچنین گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز کنترل هوشمند، آینه عقب فتوکرومیک و سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا کانکت با قابلیت پشتیبانی اندروید اتو و اپل کار پلی از جمله امکانات رفاهی جدیدی هستند که در این فیس‌لیفت شاهد هستیم.

 

مزدا2 جديد؛ راحت‌تر و قابل کنترل‌تر از قبل

مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در مزدا ۲۰۲۰، ارتقاي سیستم تعلیق این مینی‌سوپر است. با توجه به ابعاد خودروها در این سگمنت، اهمیت سیستم تعلیق بیشتر خود را نشان می‌دهد. مزدا در این محصول از سیستم تعلیق جدید خود استفاده کرده و در نتیجه راحتی و سکون بیشتری برای سرنشینان به ارمغان آورده است. اگر به آگهی‌های مزدا۲ در پلتفرم دیوار و ديگر پلتفرم‌هاي مرتبط با خودرو مراجعه کنید می‌بینید این خودرو با 2گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. مزدا در فیس‌لیفت جدید مینی‌سوپرش این اصل را همچنان ادامه داده و محصول جدیدش همچنان از هر 2 گیربکس دستی و اتوماتیک ۶سرعتهٔ قبلی استفاده می‌کند. گرچه عملکرد و هماهنگی آن با موتور آنقدر خوب بوده که نیاز به بهبود نداشته باشد. موتورهای دیزلی و بنزینی مزدا۲ تغییری نکرده‌اند اما اضافه شدن سیستم کنترل G-VECTORING که قبل‌تر در مزدا۳ و مزدا۶های جدید شاهد بودیم در این خودرو نیز لحاظ شده است. این سیستم به کنترل خودرو در رانندگی در سرعت بالا کمک می‌کند. همچنین سیستم I-ELOOPبه کار رفته در کنار ترمزها قابلیت بازتولید انرژی دارد که به ادعای مزدا مصرف سوخت خودرو را به طرز چشم‌گیری پایین می‌آورد.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا ۲






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
فرهاد : سلام من هم نیسان ثبت نام کردم اما با گذشت 40 روز از فاکتور هنوز پلاک نشده آخه من از کجا بیارم چک اول که موعدش نزدیکه را پاس کنم هر جا ه هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن موندم چیکار کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : صبور باش
207 سقف فلز : سلام نه داداش هنوز خبری نیست
207 سقف فلز : داداش پانا بودید؟؟؟
فوق العاده بهمن ماه 1403 : باید دم در سایپا تجمع کرد
سیا : دوستانی که تحویل گرفتن کنار ساعت نشانگر دماسنج داره؟ مال من چیزی نشون نمیده فقط ساعت و تاریخه
207 31تیرقالپاق : سلام از منم تحویلی 31 تیر هست خبری نشده هنوز، مطمئن هستین از شما فاکتور شده؟؟
6سرعته : منتظرباش سرموقع میاد صددرصد
س : سلام حمد ما سایت کرمانشاه بودیم 19فاکتور25ام تحویل گرفتیم
6سرعته : شمابرید سایت 6سرعته اپشنال رادنبال کنید
امیر : تا چندم تیر ماه فاکتور شده، من تحویلی 31 تیر ماه هستم