آکورا TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

 

آکورا TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

 
خودروی اسپرت آکورا TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ معرفی شد که نسخه‌ی پروتوتایپ آن به‌عنوان خودروی ایمنی در رویداد پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
خودروساز ژاپنی آکورا اعلام کرد که خودرو اسپرت Acura TLX Type S مدل ۲۰۲۱ از پیشرانه توربوشارژ ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. قدرت پیشرانه ازطریق جعبه‌دنده خودکار ۱۰ سرعته به نسل چهارم سیستم تمام چرخ محرک Super Handling این شرکت منتقل خواهد شد. سدان اسپرت جدید آکورا TLX تایپ S در بهار سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود.
 
 
آکورا TLX تایپ S با چنین مشخصاتی در کلاس سدان سایز متوسط درکنار خودروهایی مانند کادیلاک CT5-V با ۳۶۰ اسب‌بخار و آئودی S4 با ۳۴۹ اسب‌بخار قرار می‌گیرد. درحالی‌که برخی خودروسازان از جمله مرسدس بنز، بی ‌ام ‌و و اینفینیتی محصولات قدرتمندتری ارائه می‌دهند. 
 
درحالی‌که علاقه‌مندان باید برای دیدن ۲۰۲۱ آکورا TLX تایپ S در نمایشگاه‌ها ماه‌ها صبر کنند، شرکت‌کنندگان در رویداد بین‌المللی مشهور پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۲۰ موفق به دیدن این محصول به‌عنوان خودروی ایمنی خواهند شد. آکورا می‌گوید این مدل، نمونه اولیه و هنوز در حال توسعه نهایی است. این شرکت همچنین آکورا TLX تایپ S را به رینگ‌های سبک‌وزن سفارشی با طرح پره‌های Y شکل، قفس غلت‌گیر و سیستم فرونشانی آتش مجهز کرده است.
 
TLX تایپ S مدل ۲۰۲۱ روی پلتفرم جدید و اختصاصی آکورا سوار می‌شود. این سدان اسپرت به‌جای سیستم تعلیق متداول مک‌فرسون، از سیستم تعلیق جلوی دوجناغی بهره می‌برد که طرح آن هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد.
 
آکورا TLX تایپ S به امکاناتی مانند قطعات تزئینی سیاه رنگ در اطراف جلوپنجره، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و دیفیوزر تجهیز می‌شود تا قابل شناسایی باشد. به‌عنوان آپشن، این قطعات با جنس فیبر کربن دردسترس هستند. در داخل کابین، غربیلک فرمان کف‌تخت و قطعات تزئینی آلومینیومی وجود دارد.
 
نمای عقب خودرو اسپرت آکورا تی ال ایکس تایپ اس / 2021 Acura TLX Type S مسابقات پایکس پیکس هیل کلایمب در پیست
 
 
آکورا همچنین دو نمونه مسابقه‌ای ۲۰۲۱ TLX را برای رویداد امسال پایکس پایک هیل کلایمب به ارمغان می‌آورد. یکی از آن‌ها از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری این سدان بهره خواهد برد که از توربوشارژر و اینترکولر بزرگتری استفاده می‌کند تا خروجی را به ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر افزایش دهد. این مدل همچنین از ترمزهای جلو چهار پیستونی برمبو تایپ S استفاده خواهد کرد. تیم آکورا همچنین سیستم تعلیق را تغییر خواهد داد و مجموعه‌ای از رینگ‌های ۱۹ اینچی HRE را در آن مورد استفاده قرار می‌دهد.
 
مدل دیگر TLX که در پایکس پیک رقابت می‌کند، اصلاحات ملایم‌تری دارد. در این نسخه تیون‌شده از پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ، تعلیق اصلاح‌شده، لنت‌های ترمز با کارایی بالا و رینگ‌های ۱۸ اینچی HRE استفاده می‌شود. نسخه‌ی تایم اتک (Time Attack) آکورا NSX با هدایت جیمز رابینسون، این سدان‌ها را همراهی می‌کند.
 
در بیانیه آکورا آمده است:
 
مسابقه یکی از ویژگی‌های کلیدی عملکرد و DNA آکورا به شمار می‌رود. در طی ۹ سال گذشته، آکورا از مسابقات پایکس پیک هیل کلایمب به‌عنوان فرصتی برای رشد مهارت‌های مهندسان جوان خود و بستر تست فناوری‌های عملکردی آینده در خودروهای تولیدی استفاده کرده است. تیم مسابقه‌ای Acura Pikes Peak از جمعی از مهندسان داوطلب تحقیق‌وتوسعه تشکیل شده است و مسئولیت کلیه جنبه‌های این مسابقه از جمله توسعه خودروها، آمادگی برای مسابقه، پشتیبانی کارکنان و هدایت خودروهای مسابقه‌ای به خط پایان را بر عهده دارد.
 
نسخه استاندارد ۲۰۲۱ TLX پاییز امسال وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود، اما آکورا هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آکورا TLX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 سفید بهمن : ساده هستید شاسی هم بشی ۳ ماه بعد بهت میدم من الان ۱۳ شهریور شاسی شدم هنوز ماشین رو بهم ندادن ۲ ماه هست میگن درحال بارگیری هستش
یوسف : من برج ۱۰سال۴۰۳مرحله اول۳۰۰ریختم برج۲ هم ۳۰۰ریختم برای شاهین جی الان۶ماه ازش گذشته هیچ خبری نیست
زهرا شاهین جی : مهرماهی ها دعوتنامه گرفتید؟ شاهین جی
سیاوش : سلام فاکتور ۶ آبان پلاک نشدم تکمیل ۲ اردیبهشت سخا ۳
شاهین پلاس : منم ۳ اردیبهشتم ولی هنوز فاکتور نشدم
رضا : سلام بله بنده تکمیل وجه 3 اردیبهشت هستم ولی تا الان هنوز فاکتور نشدم
شاهین gl : کسی اطلاع داره چرا کسایی که فاکتور شدن پلاک نمیشن؟
X5تیر : من امروز زنگ زدم تهران گفتم امروز موعد تحویلم بوده اصلا ماشینی هست یا سرکاریم گفت حق دارید عصبانی باشید ما پیگیری می‌کنیم گفتم کی پس دیگه گفت معلوم نیس میدونم این ماه شاسی نمیشه شاسی هم هر موقع بشه سی روز کاری بعد تحویله خلاصه فعلا همه درگیریم😓
تارا اتومات سفید تحویل ۳۰ آبان : یکم شهریور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک : فعلا برو دو روز یورتمه برو تا بعد
سجاد : با سلام اخرین موعد تحویل زده کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد معنیش چیه ینی چی؟؟
ایوب تحویل مهر : سلام. من 2روز قبل فاکتور شدم امروز ظهر پلاک شد. دنا رینگ الومینیوم رنگ خاکستری متالیک تحویلی 30مهر. پرداخت دوم 5/5
کوییک اس : تا تو هستی چرا اسنپ خوش رکاب کوییک سوارها
عشقق ساینا : فعلا که ملت دارن بارور میشن زیر فشار گرونی اونسر عالم سیل میاد اینسر عالم سیلی
هادی : سید ولش کن این دیوانه را
مهدی : دوستان داخل دعوت نامه پیش فروش های تحویل دیماه، که دعوت نامه ش تا 14 مهلت داره، بند 5 نوشته تاریخ تحویل 90 روز بعد از تکمیل وجه؟ ایا این درسته؟ یه جور حقه بازی نیست
سید جواد : مصطفی زشته خجالت بکش این حرف ها چیه میزنی دیگه سنی ازت گذشته بچه هم که نیستی حداقل 18 20 سالته چرا به مردم بی احترامی می کنی پسر جان
اطلس : جولو درب خود سایپا الکی نگید پارس خودرو
هادی : بی لیاقت