وقتی با کیفیت ترین خودروها پلاک نمی شوند/ حکایت مشتریان منتظر و تحریم های داخلی

 

وقتی با کیفیت ترین خودروها پلاک نمی شوند/ حکایت مشتریان منتظر و تحریم های داخلی

 
حکایت مشتریان منتظر و خودروهایی که به دست مصرف کننده نمی رسد حالا از خان خودروسازان گذشته و به مرحله شماره گذاری رسیده، خودروهایی که حالا تولید شده اند اما به دلایل استانداردی در حوزه محیط زیست شماره گذاری نمی شوند.
تقریبا ۲ سال از تحریم های جدید می گذرد، تحریم هایی که در راس سرفصل های خود، صنعت خودرو کشورمان را جای داده و به تبع آن بسیاری از خودروهای مونتاژی دیگر از خط تولید خودروسازان خارج شدند و عملا تولبدشان به صفر رسیده است.
 
در این بین خودروسازان جدای از ماجرای از دست دادن شرکای خارجی و کاهش تولید شدید ناشی از خروج خودروهای مونتاژی از برنامه تولید، اکنون با برخی از قوانین دست و پا گیر داخلی هم مواجه هستند.
 
از یک سو تامین ارز از سوی بانک مرکزی به کندی صورت می گیرد و خرید مواد اولیه قطعه سازان را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر اجرای برخی قوانینی که گرچه از مدتها قبل برای اجرای آن برنامه ریزی شده بود اما مصادف شدن آن بارتحریم و از آن بدتر حالا شیوع ویروس کرونا، حسابی دست و پای خودروسازان را بسته و ادامه روند تولید و چرخش این صنعت مهم کشور را با مشکل مواجه کرده است. 
 
در‌این بین و با ترخیص برخی از قطعات مانده در گمرکات که به دلیل پرداخت ما به تفاوت قیمت ارز و ... مدتها در‌ انبار گمرکات خاک می خوردند، تعدادی از خودروهای مونتاژی مجددا تولید شد تا به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریانشان تحویل شود اما اکنون این تولید مصادف شده با اجرای استانداردهای جدید خودرویی در حوزه محیط زیست که خودروسازان را ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ کرده است. 
 
جالب ماجرا اینجاست که مثلا خودروهای گروه رنو که همیشه جزو باکیفیت ترین محصولات تولید داخل محسوب می شدند حالا به دلیل پاس نکردن استانداردهای یورو ۵ تولید نمی شوند.
خودروهایی که اگر گمرکات قطعات آنرا به موقع ترخیص می کرد، تولیدشان به سال ۹۹ نمی کشید و طبیعتا اجرای استاندارد یورو ۵ از سوی خودروسازان هم نقض نمی شد. 
 
اما اکنون بعد از تولید تعداد زیادی از خودروهای گروه رنو، چانگان، آریو و تعدادی از خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو به دلیل پاس نکردن استانداردهای یورو ۵ شماره گذاری نمی شوند و مشتریان منتظر این خودروها بعد از انتظار ۲ ساله باز هم باید منتظر مصوبه جدید هیئت وزیران برای شماره گذاری باشند. 
 
حالا هم خودروسازان باید برای نگهداری خودروهای بی پلاک در پارکینگ ها هزینه مضاعف پرداخت می کنند و هم هر روز باید جریمه تاخیر و سود مشارکت بیشتری به مشتریان بپردازند. تازه اگر در این هزینه جابه جایی، نگهداری، خرابی و خوردگی احتمالی و مشکلات بیمه و ... را لحاظ نکنیم. 
 
آنچه مسلم است دستگاه های دولتی برای تعیین تکلیف مشتریان منتظر خودروسازان و از بین نرفتن سرمایه های ملی خودروسازان دولتی باید زودتر در مورد شماره گذاری این خودروها مصوبه ای را ابلاغ کنند تا از یک سو شرکتهای در حال ریان خودروسازی بعد از تحریم و کرونا و از سوی دیگر مشتریان چشم انتظار خودرو بیشتر از این بلاتکلیف و متضرر نشوند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پلاک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام لطفا شماره بگذارید تماسی بگیریم تشکر
رعنا : وضعیت همه اینه فقط شوهر خنگ من که تا 100بلوکه کرد پرایدمونا فروخت 3ساله ماشین نداریم بدبختی اسنپ بگیرم نیست دلش نمیاد یه موتور داره همش وسط راه خراب میشه
محمد. X5 : داداش بهمن ثبتنام دومرحله ای بوده یا قسطی؟ اگه دومرحله ای بوده و تحویل خرداد کی پیامک برای تکمیل وجه و دعوتنامه براتون اومده؟
سبیل۲ : به والله پدرومادرم...اعضای فامیل همش به من میگن تودروغ میگی...این چه ماشینی هس که الان۳سال ثبت نام کردی بهت نمیدن...شدم عین چوپان دروغگو.نمیدونن که سایپاداره من بازی میده....
ارسطو : هایما اس7 پلاس موتور 1800 مرگ نداره
X5 بهمن : صحبت این دوستمون درسته اقایان و خانمهایی که ثبت نام نکردند و جهت بررسی وضعیت دارند نظرات را میخوانند توجه بفرمایند کرمان خودرو در بهترین شرایط خداقل 2 ماه و در بعضی محصولات تا 1سال تاخیر در تحویل دارد . قراردادش هم صد در صد به نفع شرکت هستش یعنی بعد از ثبتنام حق انصراف ندارید اگه قصد ثبت نام قسط دارید حداقل محاسبه بفرمایید ببنید چقدر سود محاسبه میشه تازه اگر افزایش قیمت که سالی 2 سه بار دارند بهتون نخوره ...نقدی هم نهایتا 200 میلیون با بازار تفاوت داره که اگر سود این چند ماه با تاخیر را هم حساب کنید باز تهیه این محصول از بازار بیشتر به صرفه هستش .من نه دلال هستم نه بنگاه دار واین موارد را جهت اطلاع خدمت دوستان عرض میکنم.من از بهمن ثبت نام x5 کردم مثلا تحویل خرداد بوده هنوز فاکتور نشدم .اگه میدونستم از روز اول ازبازار میخریدم تا الان 5 ماه بود زیر پام بود و این انتظار الکی را نمیکشیدم . ما اشتباه کردیم ..شما نکنید..
سعید : داداشا و خواهرای گلم به دفتر رهبری مشکلات پیش اومده را انتقال بدهید... ایشون پیگیری میکنند در کمترین زمان..
سعید : دوستان.... به دفتر رهبری نامه و شکایت بزنید... ایشون به شدت پیگیری میکنند به دفتر ریاست جمهوری و بازرسی و صمت و اینجور جاها شکایت نکنید که اصلا جواب نمیدن..
محمد : سال بعد.... خودرو مدل ۱۴۰۴
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هومن پانا 31تیر : سلام هیچ تاثیری نداره...من خودم 17 اردیبهشت واریز کردم الان 29 اردیبهشت که تکمیل وجه کرده بودن فاکتور شده طبق ردیف قرار داد فاکتور انجام میشه
ساینا اتومات : والله دوسه روز نگاه نکردم ولی دیروز وضعیت مشتری نگاه فاکتور شده ولی پلاک نشده
خندم گرفته از این کامنتا : هیچ کسی نمیره الکی آتیش میزنم و بیچارشون میکنم راه نندازید فقط بلدین اینجا خودتونو خالی کنید بنر ببریم و همه اینا کشکه بی وجود تر از حواله دارای اطلس وجود نداره،فقط زرت پرت الکیه ،پای عمل هیچ کسی نیست بجز یکی دو نفر اونا هم صداشون بجایی نمیرسه
رانا : ظاهرا شما تمایلی به آمدن ماشینتون ندارید احتمالا قبلا ماشین نداشتین که طعم بی ماشینی رو بخواهید خوب درک کنید
حسینی : سلام سود تاخیر 600هزار روزانه اضافه میشه یعنی روزی 600میده یا موقع پرداخت کم میشه؟
31 : ممنونم برامن مشکی
کوییک : شماهم شماره پذیرشتون با پیامک تکمیل وجه اومد واستون؟؟
آرش : از کی تا حالا با شاسی بلند دو دف درگ میزنن؟ ضمنا ایکس 60 یه کراس آور تک دف یا همون شاسی بلند کوچک شهری تک دف هست اصلا مقایسه با یه ماشین دو دف سایز متوسط غلطه
زدی وسط خال : اووووه بازم میلی؟؟
پاسخ به جوانمرد ایران : دوست من شرف رو همه دارن منتهی فقط تمرکز روی یک کانال بی فایده هست بایدهمزمان چندره مختلف رو انجام بدیم تا به نتیجه برسیم شما میخوایدشکایت از دزد رو نزد خوده دزد ببرید خوبه اما کارساز نیست همه زورتون رو بزنید با خط به خبرنگارا پیام بدید سعی کنید رسانه ای بشه تنها ترس شرکت های خودروسازی هجمه رسانه ای هستش وگرنه اونا به هیچ صراطی مستقیم نیستن.