بازگشت قدرت خرید با پاگرفتن شرکت های لیزینگ / تحریک تقاضا با فروش اقساطی خودرو

 

بازگشت قدرت خرید با پاگرفتن شرکت های لیزینگ / تحریک تقاضا با فروش اقساطی خودرو

 
در حالی توسعه و تنوع محصول جزو رئوس کاری خودروسازان در سال جاری به شمار می رود که به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات، قدرت خریدی وجود ندارد تا جایی که برخی معتقدند روش های افزایش قدرت خرید باید در اولویت های کاری خودروسازان باشد.
 
کاهش ارزش پول ملی از یک سو و افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید از سوی دیگر باعث شده تا تمایل به خرید در بازار خودرو کمرنگ تر از همیشه باشد و این پرسش را مطرح کند که اولویت فعلی صنعت خودرو باید بر پایه تنوع محصول باشد یا راهکارهایی برای افزایش قدرت خرید؟
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با بیان این که قدرت خرید و کاهش آن موضوعی است که همواره در صنعت خودرو مطرح می شود، می گوید: در همه جای دنیا خرید خودرو به صورت اقساطی انجام می شود و از آن جا که بیش از 80 درصد قیمت یک خودرو به مواد اولیه و قطعات آن بر می گردد 20 درصد باقی مانده نیز شامل هزینه های مربوط به خدمات است بنابراین از آن جا که قیمت ها در حال جهانی شدن است، نمی توان به کاهش عمدی خودروها اقدام کرد.
 
وی می افزاید: در این شرایط فروش اقساطی خودرو از طریق شرکت های لیزینگی و روش های فروش اقساطی مطرح می شود چرا که نمی توان به کاهش قیمت خودرو اقدام کرد زیرا در بلندمدت شرکت وارد زیاندهی می شود که این اتفاق هم اکنون در صنعت خودرو رخ داده است. 
 
این کارشناس ارشد صنعت خودرو با تاکید بر تقویت شرکت های لیزینگی تصریح می کند: به دلیل اختصاص بهره به این شرکت ها قیمت ها با توجه به این نرخ افزایش می یابد اما با این وجود، فروش خودرو در اقساط بلندمدت منجر به بازگشت قدرت خرید مردم می شود و این امر تنها راه فعلی است چرا که بیش از 80 درصد خودروهای تولیدی در دنیا به صورت اقساطی به فروش می رسد.
 
مدنی با تاکید بر تفییر در سبک فعالیت شرکت های لیزینگی نیز اظهار می کند: اگر قرار باشد نرخ بهره مانند نرخ خودرو تکلیفی شده و اجازه کسب سود بیشتر به شرکت های لیزینگی داده نشود، استقبالی از این قضیه نخواهد شد زیرا اگر شرکت لیزینگی خواستار گردش سرمایه خود باشد باید حداقل 5 تا 10 درصد حاشیه سود ماهانه و 20 تا 25 درصد سود سالیانه داشته باشد تا انگیزه ای برای ایجاد و ادامه فعالیت در این دسته از شرکت ها داشته باشد.
 
وی ادامه می دهد: اگر سرمایه های سرگردان موجود در شرکت های لیزینگی سرمایه گذاری شود، این دسته از شرکت ها پا خواهند گرفت بنابراین نباید محدودیت گذاری انجام شود اما اگر بر اساس واقعیت اقتصادی محدودیتی تعیین شود، مشکلی وجود ندارد اما وقتی سود بانکی به صورت دستوری تعیین می شود سود این شرکت ها نیز باید 5 تا 10 درصد بالاتر از سود سپرده بانکی باشد بنابراین در صورت تعیین واقع بینانه این اعداد، شرکت های لیزینگی پا خواهند گرفت.
 
مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در پایان تاکید می کند که برای سرمایه اولیه این شرکت ها رقم درشتی نیاز است که از طریق بخش خصوصی یا دولتی تزریق تا سرمایه اولیه تاسیس این شرکت ها تامین شود پس از آن نیز این دسته از شرکت ها می توانند در کوتاه و میان مدت نسبت به بازگرداندن این عدد اقدام کنند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لیزینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محسن : شماره پذیرشت‌ چنده؟طبق اون فاکتور میکنن؟؟؟
احسان : سلام دوست عزیز تحویل ماشین طبق دعوتنامه بر اساس روز تکمیل وجه میباشد که احتمال تحویل زودتر هم وجود دارد. به نظر من فاکتور شدن ارتباطی به واریز وجه ندارد.
بهمن 21 : حاجی ما از بهمن 1403 منتطرم هنوز فاکتور نشدیم بعد نوبت اسفند یا میشه کجای کاری
رضاتارا دستی : سلام و عرض ادب من موعد تحویلم 26دی بود که 25آذرماه فاکتور شد ولی تا حالا پلاک نشد سخا و اسکان املاک و پروفایلم یکی هس آیا عادیه؟دوما روز جمعه پلتک میکنن خودرو رو؟
رضا : راس میگه دیگه شما اردیبهشتی ها کی تموم میشد ؟ نحسی شما تمومی نداره
14اردیبهشت : به نظرم بعد از فاکتور شدن خودرو، پلاک شدن و زمان تحویل بستگی به پیگیری های نمایندگی که برای تحویل انتخاب کردید داره، خودروها رو نمایندگی باید تحویل بگیره به مشتری تحویل بده، برای تسریع در تحویل حتماً از نمایندگی که ثبت نام کردید پیگیر باشید
شاهین ۳اردیبهشت : شاهین جی تکمیل وجه ۳ اردیبهشت همچنان منتظر بازم وعده‌ دروغ
شاهین پلاس : سلام ببخشید شما چه ماهی هستی
محمد-:::::::: : چرا وقتی اونو میخوری حالت بهم نمیخوره؟؟؟؟
رها : بابا شما چند نفرید اردیبهشتی ها چرا تموم نمیشید دیگ حالمون بهم زدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هادی : آره دوست عزیز دوباره میاد نگران نباش،یک ماه یا دوماه بعد دوباره میاد
ایمان : سلام خدمت دوستان دعوتنامه فرسوده اسفند برای کسی اومده؟
کوییک اس : دوستان این کوییک اس85گانه تا چندم شهریور واریز وجه داشتند
باران شمال : سلام من کوییک اس ثبت نام کرده بودم امروز سیستم سایپا را نگاه کردم چراغ فاکتور شده روشن شده است. بنده در تاریخ 12 شهریور امسال مبلغ دعوتنامه را تکمیل وجه کرده بودم. کسی میداند بابت تاخیر چقدر پرداخت می کنند؟ با سپاس.
مصطفی : سلام من تحویل آبان ماه بودم مهر ماه دعوت نامه برام اومد نتونستم پرداخت کنم کسی اطلاع داره دعوت نامه مجدد کی میاد
ماندگارGxl : من کوییک Gxl تحویل شهریورم هنوز خبری نیست هنوز روی 22 مرداد گیر کرده
تک پیش : عزیز دل شما یسری به بازار آزاد بزن میفهمی رگباری یعنی چی.. و توهم نیس ... شاهین .اطلس.ساینا وانت هر رقم خودرو بخای تحویل روز پلاک سفید اقساطی میزارن جلوت نه یکی تا دصدتا هم بخاین میتونه یه نفر بخره... داداش من تو یکی فاکتور نشدی قرار بر این نیس که تولید شرکت خابیده . کاش یکم تحقیقات میدانی بکنید و ازرو شکم حرف نزنید
ناندگارGxl : دوستان عزیز کوییک Gxl اگه کسی بعداز 22شهریور فاکتور شده عکس یفرسته و بنویسه طرح عادی یا جوانی یا فرسوده کدام هست تا دوستان یه کم دلگرم شن Gxl کم فاکتور میکنن
مصطفی : سلام من تحویل آبان ماه بودم مهر ماه دعوت نامه برام اومد نتونستم پرداخت کنم دیگه برام دعوتنامه نیومده خواهشا کس اطلاع داره راهنمایی کنه کی دوباره دعوت نامه مجدد میاد
امیر : داداش هزاران میلیارد هم بدهی داشته باشه جای نگرانی نیست... این شرکت دولتیه و کافیه یه روز تولید نقدینگی کشور رو اختصاص بدن ب سایپا، همه بدهیاش و تعهداتش صاف میشه...