بازگشت قدرت خرید با پاگرفتن شرکت های لیزینگ / تحریک تقاضا با فروش اقساطی خودرو

 

بازگشت قدرت خرید با پاگرفتن شرکت های لیزینگ / تحریک تقاضا با فروش اقساطی خودرو

 
در حالی توسعه و تنوع محصول جزو رئوس کاری خودروسازان در سال جاری به شمار می رود که به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات، قدرت خریدی وجود ندارد تا جایی که برخی معتقدند روش های افزایش قدرت خرید باید در اولویت های کاری خودروسازان باشد.
 
کاهش ارزش پول ملی از یک سو و افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید از سوی دیگر باعث شده تا تمایل به خرید در بازار خودرو کمرنگ تر از همیشه باشد و این پرسش را مطرح کند که اولویت فعلی صنعت خودرو باید بر پایه تنوع محصول باشد یا راهکارهایی برای افزایش قدرت خرید؟
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با بیان این که قدرت خرید و کاهش آن موضوعی است که همواره در صنعت خودرو مطرح می شود، می گوید: در همه جای دنیا خرید خودرو به صورت اقساطی انجام می شود و از آن جا که بیش از 80 درصد قیمت یک خودرو به مواد اولیه و قطعات آن بر می گردد 20 درصد باقی مانده نیز شامل هزینه های مربوط به خدمات است بنابراین از آن جا که قیمت ها در حال جهانی شدن است، نمی توان به کاهش عمدی خودروها اقدام کرد.
 
وی می افزاید: در این شرایط فروش اقساطی خودرو از طریق شرکت های لیزینگی و روش های فروش اقساطی مطرح می شود چرا که نمی توان به کاهش قیمت خودرو اقدام کرد زیرا در بلندمدت شرکت وارد زیاندهی می شود که این اتفاق هم اکنون در صنعت خودرو رخ داده است. 
 
این کارشناس ارشد صنعت خودرو با تاکید بر تقویت شرکت های لیزینگی تصریح می کند: به دلیل اختصاص بهره به این شرکت ها قیمت ها با توجه به این نرخ افزایش می یابد اما با این وجود، فروش خودرو در اقساط بلندمدت منجر به بازگشت قدرت خرید مردم می شود و این امر تنها راه فعلی است چرا که بیش از 80 درصد خودروهای تولیدی در دنیا به صورت اقساطی به فروش می رسد.
 
مدنی با تاکید بر تفییر در سبک فعالیت شرکت های لیزینگی نیز اظهار می کند: اگر قرار باشد نرخ بهره مانند نرخ خودرو تکلیفی شده و اجازه کسب سود بیشتر به شرکت های لیزینگی داده نشود، استقبالی از این قضیه نخواهد شد زیرا اگر شرکت لیزینگی خواستار گردش سرمایه خود باشد باید حداقل 5 تا 10 درصد حاشیه سود ماهانه و 20 تا 25 درصد سود سالیانه داشته باشد تا انگیزه ای برای ایجاد و ادامه فعالیت در این دسته از شرکت ها داشته باشد.
 
وی ادامه می دهد: اگر سرمایه های سرگردان موجود در شرکت های لیزینگی سرمایه گذاری شود، این دسته از شرکت ها پا خواهند گرفت بنابراین نباید محدودیت گذاری انجام شود اما اگر بر اساس واقعیت اقتصادی محدودیتی تعیین شود، مشکلی وجود ندارد اما وقتی سود بانکی به صورت دستوری تعیین می شود سود این شرکت ها نیز باید 5 تا 10 درصد بالاتر از سود سپرده بانکی باشد بنابراین در صورت تعیین واقع بینانه این اعداد، شرکت های لیزینگی پا خواهند گرفت.
 
مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در پایان تاکید می کند که برای سرمایه اولیه این شرکت ها رقم درشتی نیاز است که از طریق بخش خصوصی یا دولتی تزریق تا سرمایه اولیه تاسیس این شرکت ها تامین شود پس از آن نیز این دسته از شرکت ها می توانند در کوتاه و میان مدت نسبت به بازگرداندن این عدد اقدام کنند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لیزینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : لطفا هر کی فاکتور شد بگه شماره درخواستشم بگه ب خدا ما خوشحال میشیم یه روزی نوبت ما هم میشه
رز زرد : سلام عزیزان...محض رضای خدا هر چی واقعیته بیان کنید،شایعه الکی درست نکنید واقعا سر در گم هستیم،نمیدونیم چکار کنیم،اینجا ۱۴ آذر میگه فاکتور شدم در حالیکه ۱۱ آذر هنوز فاکتور نشده...هرچی سرمون بیاد انگار حقمونه...هم نوعان به هم رحم نمی کنیم...اینجا یه سری بقیه رو گمراه کردن امتیازشون سوخت...به امید اینکه فروش فوری بیاد... کاش هرچی رو که واسه خودمون میخوایم برای دیگران هم میخواستیم خوب همونه که خدا قسمت کنه
۱۱ اذر : دوستان فقط یه راه وجود داره اونم تجمع جلوی این شرکت بی در و پیکر
۱۱ اذر : راهکار معلومه فقط تجمع درب این شرکت بی در و پیکر
X3sefid : تاریخ ثبت نامت کِی بوده؟
تارا دستی : حامد جان، تیتان، انشاالله برای شما و بقیه زودتر انجام بشه. پیگیر باشید نترسید، زنگ بزنید ایران خودرو ثبت شکایت کنید تا گیر و گورش برطرف شه بیوفته رو غلطک.
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : داداش امروز واست دعوتنامه اومده؟
رضا1260 : سلام من فروش فوری بودم ساینا و تکمیل وجه من 10 بهمن بود ولی هنوز خبری از فاکتور نیست، کسی اطلاع داره چه زمانی فاکتور میشه
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام دوست عزیز امروز فاکتور شدید؟
یوسف : دوست عزیز اونهایی که گفتی گیر بکس اتومات هستش شش دنده دستی گیر بکس داخلی و دستی هستش مال نیرو محرکه قزوین اگه اشتباه نکنم DAE یه شرکت هستش تو چین
محسن 15 بهمن : سلام پیش فروش ساینا تکمیل وجه 15 بهمن فاکتور شدم
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : کیبرد گوشیتو بزار رو زبان انگلیسی
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت