آژیر قرمز کمبود قطعه در بازار لوازم یدکی/ ترخیص قطعات بازار را آرام می کند

 

آژیر قرمز کمبود قطعه در بازار لوازم یدکی/ ترخیص قطعات بازار را آرام می کند

 
با گذشت بیش از 6 ماه از شیوع ویروس کرونا و تاثیرپذیری همه بازار از انتشار این ویروس که منجر به تعطیلی برخی کسب و کارها شده، بازار لوازم یدکی این روزها با کمبود قطعه مواجه شده این درحالیست که پس از تعطیلات نوروزی فعالان این بازار نسبت به اعلام هشدارهای لازم در خصوص کمبود قطعه اقدام کرده بودند.
 
بسته بودن مرزها در چند ماهه اخیر و همزمان با شیوع کرونا باعث شده تا قطعات سفارش شده در گمرکات دپو شود و این امر تامین نیاز بازار را با چالش جدی روبرو کند. فعالان این بازار پیش از این هشدارهای لازم را در این خصوص مطرح و خواستار همکاری دولت و مسئولان شده بودند که در عمل این اتفاق رخ نداد و حال با گذشت زمان و اتمام موجودی ها، بازار با کمبود قطعه روبرو شده است.
 
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی یکی از دلایل اصلی کمبود قطعه را بسته بودن مرزها و همچنین قیمت بالای ارز عنوان می کند و می گوید: سال گذشته به وفور جنس در بازار موجود بود و همین امر باعث شد تا تولید و واردات قطعه متوقف شود در سال جاری و همزمان با شیوع کرونا در سال جدید کمبود قطعه به دلیل بسته بودن مرزها به وجود آمد این در حالیست که این اتحادیه پیش از این هشدارهای لازم را در این خصوص داده بود.
 
وی می افزاید: درخواست خود را برای حمایت دولت در خصوص تامین قطعه را به مسئولان اعلام کردیم تا مردم در تامین قطعه با چالش مواجه نشوند اما این اتفاق رخ نداد و هییچ حمایتی صورت نگرفت البته ممنوعیت پروازها به ایران در اختیار دولت نیست اما در حال حاضر مراودات و معاملات و حمل و نقل کالا از سایر کشورها تقریبا آغاز شده و لازم است دولت با همکاری وزارت امور خارجه امارات ، ترکیه و کشورهایی که مشمول تحریم نمی شوند نسبت به از سر گرفتن واردات دوباره از این کشورها با رعایت تمام پروتکل ها اقدام کنند.
 
کاظمی با بیان این که در حال حاضر در بسیاری از کشورها، قطعات سفارشی واردکننده ها آماده ارسال است، تصریح می کند: این قطعات سفارش شش ماه و یا یکسال پیش است اما به دلیل گفته شده امکان واردات آن فراهم نیست که نیاز به همکاری در این زمینه است.
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی ادامه می دهد: در خواست بعدی از وزارت صمت و گمرک است تا در قضیه مالیات، انبارداری و تعرفه گمرکی همکاری لازم را با ما داشته باشند و نسبت به کاهش تعرفه واردات اقدام کنند و در عین حال نیز کاغذبازی های رایج کاهش یابد تا قطعاتی که ارز آن تامین و اقدامات اولیه آن انجام شده و بنا به دلایلی در گمرکات باقی مانده اند، هرچه زودتر ترخیص شود که در این صورت شاهد کاهش قیمت ها در بازار نیز خواهیم بود.
 
کاظمی با تاکید بر این که در صورت تحقق این امر، تا مدت زیادی قطعات مورد نیاز بازار تامین خواهد بود، تصریح می کند: ما نه تنها به دنبال واردات نیستیم بلکه شعار ما حمایت از تولید داخلی است اما برخی از کارخانه های ما به دلیل تیراژ محدود و عدم توان تامین ناگزیر به واردات هستند تا نسبت به تامین کسری بازار اقدام کنند که در این روند، واردکنندگان گرفتار تامین ارز هستند.
 
وی ادامه می دهد: اگر ثبات ارز وجود داشته باشد قیمت ها دست کم یک الی دو سال قابل کنترل خواهند بود این در حالیست که فعالان اقتصادی از وضعیت اقتصادی موجود آگاه هستند و جز همراهی دولت درخواست دیگری ندارند.
 
او با بیان این که با وجود کمبودهای موجود باز هم امکان تامین قطعه وجود دارد، اظهار می کند: در شرایط فعلی و با وجود همه مشکلات امکان تعمیر دو روزه همه خودروها وجود دارد اما در صورت ادامه این روند بدون شک با کمبود قطعه روبرو خواهیم شد. 
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص حل این مشکل تصریح کرد: اتحادیه برای حل مشکلات خود نسبت به راه اندازی کمیسیون اقتصادی اقدام کرده که این کمیسیون متشکل از همه تولیدکننده و واردکننده است اما با این حال هنوز نسبت به اجرای راهکاری برای حل مشکلات اقدام نکرده اند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار لوازم یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55 : سلام دوستان سایپا: همچنان منتظر باشید ......... جوری میشه که همه خسته بشیم و پول رو جای دیگه خرج کنیم و بعد پیامک بفرستن برای تکميل وجه
همایون : آقای صادق تا الان به سایپا زنگ زدی که کد ملیتو بدی ببینی اسمت تو لیست سایپا هست یا نه؟چون به غیر از سایت که ارسال به خودرو ساز زده بود سایپا هم واس خودش یه سری افراد رو حذف کرد.شاید اون حذفی سایپا تازه آپلود شده تو سایت
تارا ۷۴ : سلام دوستان امروز کسی v4 فاکتور نشده ببینیم به اردیبهشت رسیده یا نه؟
ایمان (شاهین اتومات) : واریز وجه 21دی پذیرش۲۳دی وسخا24دی
تارا : رنگ و روز واریز تاثیر داره.رنگتون چی بود؟
سعید : کسی با سیپا تماس نگرفته؟
محمد اطلس مشکی : داداش دیگه ۶۷۰ کذبه طرف ۶۴۰ میره ۲۰۷ تیوتری میگیره هم خوش رخ تره هم باکلاس تر .. ولی من به شخصه بین ۲۰۷تیوتری و اطلس ( بدون در نظر گرفتن قیمت ) انتخابم قطعا اطلسه اونم فقط بخاطر موتور کم استهلاک و سانروفش
Karimi : سلام عزیزان .از تیر ماهیا فاکتور شدن؟
ممد : اقا فروردین بود اشتباه کیبوردم نوشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد607 اتو : تولیست قیمت خرداد 1403 فقط 2 مدل 207 ارتقا دندهای و اتو دادند و خبری از کدهای 19 و 21 و 24 نیست
تیر ماه بدون لاینر : سلام دوستان تحویل تیر ماه بدون لاینر کسی فاکتور شده یا نه لطفا اعلام کنیداگه فاکتور شدین
ساینا اس 85 گانه بنزینی : سلام دوستان کسی اطلاع داره بعد از فاکتور چقدر زمان می‌بره که پلاک بسه
بهمن ماهی دوگانه : کسی امروز فاکتور شده یا نه
پاییز : سلام شما فراخوان بهارید یا تابستان
مهیا : ممنون که جواب دادن من الان زنگ زدم ایران‌خودرو گفتن براتون ثبت تماس می‌زنیم اگه تعدادتماسها وپیگیریها زیاد باشه شرکت براتون تصمیمی میگیرن باید تعدادمان زیاد باشه و بریم اعتراض.وگفت میتونین برین سازمان حمایت از مصرف کننده شکایت کنید.شما را ناجا حذف کرده ما دوباره لیست می‌فرستیم ناجا تایید کنند درست میشه .دیگه راست و دروغشو خدا میدونه
صادق کیانی : تمام زندگیم رو هوا هست چرا دعوت نامه نمیاد آقا کجا باید بریم شکایت کنیم افسردگی گرفتیم از کارو زندگی افتادیم
اهواز : پاسخ به داود . پ چرا الان مشاهده وضعیت نگاه میکنم تکمیل وجه همون ششم برام ثبت 8
207دستی سقف فلز : دوهفته فاکتور شدم هنوز تحویل ندادن
الف : این عظیمی دختر نداره من برم دامادش بشم شاید یه پارس گیرم بیاد