هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

رپورتاژ-النترای هیوندای که پیشتر آن در ایران با نام آوانته شناخته‌ایم، ابتدا در بین تولیدات اقتصادی این کمپانی قرار داشت. اما پس از جدا شدن جنسیس از این کمپانی و تولیدش در قالب برندی جدید، سوناتا و النترا جایگاهی متفاوت برای هیوندای پیدا کردند. به این ترتیب که سوناتا در رده محصولات لوکس این کمپانی قرار گرفت و سدان کامپکت النترا به کلاس میان‌رده هیوندای پیوست. به این ترتیب اکنون النترا سدان نیمه لوکس و جذاب هیوندای است که طرفداران خاص خود را دارد. هیوندای همچنین با ایجاد تغییرات بنیادی در طراحی سدان‌های خود، سعی در حفظ بازار سدان‌های شهری خانوادگی‌اش دارد. چرا که این روزها بازار جهانی به سمت کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای کوچک شهری تمایل بیشتری نشان می‌دهند و کمپانی‌هایی مانند هیوندای برای نگه داشتن آمار فروش سدان‌های خود در سطحی قابل قبول برنامه‌های مختلفی در طراحی و ساخت این نوع محصولات‌شان پیاده می‌کنند.

 

تغییرات اساسی در طراحی بدنه

بر اساس همین تغییرات، النترای ۲۰۲۰ که فیس‌لیفتی از نسل ششم این خودرو محسوب می‌شود با چهره‌ای کاملاً متفاوت وارد بازار شده است. به طوری که می‌توان آن را مانند نسل جدید سوناتا، سدانی لوکس در نظر گرفت. هیوندای با افزایش ابعاد النترا آن را از کلاس سدان‌های میان‌سایز دورتر و به سدان‌های فول سایز نزدیک کرده است. افزایش فاصله ۲.۵ سانتی محورهای عقب و جلو به وضوح طول خودرو را افزایش داده است. البته کاهش فاصله چرخ‌های جلو با سپر نیز بر بلندتر دیده شدن آن تأثیر بسزایی دارد. همچنین خودرو از عرض نیز حدود ۲ سانت افزایش داشته است. همین امر کابینی بزرگتر و راحت‌تر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. هیوندای با کوتاه‌تر کردن سقف خودرو، فرم طراحی النترا را به کامپکتی اسپرت شبیه کرده است که عموماً کلاس خودروهای لوکس را شامل می‌شود. طراحی بدنه النترا ۲۰۲۰ نیز از سبک و سیاق جدید طراحی خودروها در جهان پیروی می‌کند و در جای‌جای آن خطوط تند و خشن و زاویه‌دار دیده می‌شود. این سبک طراحی که به خودرو چهره‌ای جسور می‌دهد، در النترا به گونه‌ای پیاده شده است که آن را اسپرت و در عین حال مجلل نشان می‌دهد. این خطوط حجمی در سپرها، چراغ‌ها، مه‌شکن‌ها و حتی گلگیرهای جلو و عقب رد و نشانی از خود به جا گذاشته و در هر جایی که امکانش وجود داشته با ایجاد تقاطع‌های همگون تشکیل فرم‌ها مثلثی شکل داده‌اند. این فرم مثلثی را حتی در نقطه انقطاع خطوط حجمی روی درهای کناری نیز شاهد هستیم.

شاید بتوان گفت اوج تغییرات النترا ۲۰۲۰ در جلوپنجره جدیدش نمایان شده است. این جلوپنجره که در سبک جدید طراحی هیوندای تعریف شده است فرمی مشبک و پنجره‌ای دارد. حالت محدب جلوپنجره النترا، کنتراست جالبی را با خطوط حجمی موجود در سپر و چراغ‌های جلو تشکیل داده است. شیب ملایم کاپوت جلو به سمت جلو پنجره نیز این فرم محدب را تکمیل کرده است. همین کنتراست را در عقب خودرو و با شیب ملایم سقف که به سمت صندوق بار می‌رود و خط شکست میانهٔ صندوق بار شاهد هستیم. نکتهٔ جالب اینکه این کنتراست عجیب و متفاوت در رینگ‌های خودرو نیز اعمال شده است.

 

کابین بزرگتر و مجلل‌تر

هیوندای تغییرات طراحی النترا را به بدنه خودرو محدود نکرده و با ارائه کابینی متفاوت مخاطبان را شگفت‌زده كرده است. به کار بردن نمایشگرهای بزرگ ۱۰.۳ اینچی در میانه جلو داشبورد و پشت فرمان از جمله این تغییرات هستند. لازم به ذکر است این نمایشگرهای لمسی در نسخه پایه ۸.۵ اینچ خواهند بود. تریم چرمی مشکی-طوسی کابین در ترکیب با متریال کرومی به کار رفته در بخش‌هایی از غربیلک فرمان، سردنده، کنسول وسط و روکش درها، فضایی مجلل را برای سرنشینان فراهم کرده است. ابعاد بزرگتر خودرو و فاصله محوری بیشتر آن نیز فضای پای کافی به سرنشینان عقب و جلو هدیه خواهد داد. جالب اینکه شیب سقف و کوتاه شدن ارتفاع آن برخلاف تصور مشکل چندانی برای سرنشینان عقب ایجاد نمی‌کند. این مزیت از برتری‌های هیوندای ۲۰۲۰ نسب به رقبایی همچون مزدا ۳ محسوب می‌شود. برای تماشای تصاویر این محصول جدید و جذاب به divar.ir/s/tehran/car/hyundai/elantra مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای النترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : دوستان عزیز، با ناله کردن اینجا کاری پیش نمیره. حالش هم نداریم ت جمع کنیم. یه راه ساده ولی کار آمد رو بهتون پیشنهاد میکنم. البته نه حالا حدود ساعت 9 خدمتتون عرض میکنم
23بهمن : فک نمیکنم
شهروند ایرانی : پسر شما رو خداوند حفظ کند ، خرید مدل جی منطقی تر از جی ال است بازارشم بهتره فقط نزارید سرش رو موقع حرکت از سانروف بیاره بیرون!
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : چرا 6ملیون به بهای خالص کارخانه اضافه شده ؟؟؟؟
6دنده مرداد : صدور اسناد چقدر طول میشه؟
6دنده : صدور فاکتور چقدر طول میکشه؟
محمد : بابا اینا میخوان یکار کنن افزایش قیمت بدن به بهونه استاندارد بگن اکستند بردار پول بیشتر بگیرن سایپا و ایران خودرو هر سال برج 7 افزایش قیمت میده
فوق العاده 24بهمن : سلام امروز کسی فوق العاده فاکتور شده.؟
مسعود : لطفا کسایی که به پلاس تغییرکرده براشون اینجا اعلام کنن و اینکه مابه تفاوت پرداخت کردن یا سیستمی تغییر کرده اعلام کنن ممنون
مصطفی : صبور باش