اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل : من ثبت نام تیر هستم 90 روزه تحویل سیستمی هفته قبل بوده یعنید7 آبان شکایت کردم سایت کرمان موتور الان از شرکت زنگ زده میگه تا اخر آذر صبر کن برای شاسی اگر نشد تماس بگیر.تازه میگه در بهترین حالت ممکن یک ماه بعد شاسی ماشین تحویل میشه
مسعود : پس دیگه gl نمیصرفه از کارخونه بگیری فقط ۱۳۰ سودشه که به خواب سرمایه نمی ارزه
مرضیه جی ال : وای خدا چقدر افزایش داشتن ما حدود 550 واریز کردیم و وقتی تحویل گرفتیم 850 بود تو بازار جی ال تحویلمونم همین شهریور بود
اکران : فک نکنم بدشانس تر از من وجود داشته باشه تحویل ۴ شهریورماه بودم ۱۷ مهر فاکتور شده زنگ زدم ایرانخودرو میگه رفته بازبینی نگران نباش تا آخر ماه میرسه دستت
اهورا : ما هم اینقدر صبر میکنیم تا شاهین جی بهمون تحویل بدن. من یکی با وجود اینکه شش ماه پیش تکمیل وجه کردم اما حاضر نیستم جی ال بگیرم
مرتضی : اتومات 30 آبان هنوز فاکتور نشده. در حالی که قبلا اتومات زودتر از دستی فاکتور می شد. خدا لعنتشون کنه.
مرتضی : سلام دوستان. کسی می دونه که چرا تارا اتومات فاکتور نمیشه. با اون سرعتی که پول رو گرفتن و کمتر از یک ماه کل هزینه رو پرداخت کردیم به نظر می رسید میخان زودتر از موعد تحویل بدن، حالا بعید میدونم حتی بتونن بدون تاخیر دستمون برسونن.
نیما : V1سفید فروش فوری طرح مادران تحویلی 29هنوز تحویل ندادن مشهد فکتور شده تیک حمل هم خورده ولی خبری نیست
نازنین : ببخشید تبدیل به شاهین جی ال ۳۳۰ ریختم
تارا اتومات سفید : سلام بعد تحویل خودرو در نمایندگی زنگ بزن ایران خودرو ثبت جریمه تاخیر کن تا محاسبه کنند ویکی دو ماه بعد پول تاخیر رو بدهند.ثبت نکنی هیچی نمی‌دهند تا ده روز بعد فاکتور باید ماشین رو تحویل می دادند بعد اون هرچند روز باشه محاسبه میشه. با شماره 096440داخلی 2
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سمند سورن : بچه‌ها تبدیل اومده از کد فلان ب کد فلان ژنگ زدم نمایندکی میگه تبدیل به تیوفایو هست ولی باید72تومن دیگه واذیز کنی،ب نظرتون ارزشش داره؟
رانا 1404 : خواهشا هر کس فاکتور شد بیاد بگه اینجا،دلگرم بشیم
تحویل 30 مهر مشکی رینگ آلومنیوم : من هرچه با شماره 096440 تماس میگیرم وصل نمیشه کسی میدونه چطوری باید با ایران خودرو تماس بگبرم؟
ایوب تحویل مهر : من دیروز فاکتور شدم هنوز پلاک نشده
207 : سلام دوستان پانا پلاس بعد 30 مهر که فاکتور شده نوبت 30 آبان هست یا نه ؟؟؟؟؟؟؟
ستاره : تحویل تیر بودین ؟؟؟؟؟
کوییک : حالا ما چیکار کنیم بیاییم پلاکت کنیم .
سارا : بچه ها با فاکتور شدن فقط آروم نگیرید پلاک نمیکنن اللن یه ماهه بچه ها پلاک نشدن
محمد : امروز زدم ایران خودرو گفت پلاک شدی .پانا فولادی شهریور ،من حواله خریده بودم ،بنظرتون کی نحویل میدهند .خدا نگهدار دوستان
آذربایجان : سلام .پیش فروش بودین؟ تکمیل وجه چندم بودین..منم 5 روزه تکمیل وجه کردم .