اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند بهمن : ممنون از عزیزی که 7 اردیبهشت تکمیل وجه کرده و تمام عزیزانی که اطلاع رسانی میکنن و تلاش می‌کنن و پیگیری میکنن دم همتون گرم کاش قدر چنین مردم باصفا رو بدونن یاعلی
علی تاراv1p : راستی ۱۱،۶۰۰ خسارت تاخیرم اومده بود که حالا پیامک اومده ۹،۱۰۰ طلبکاری و نحوه عودت وجه رو بهت اطلاع میدم نمیدونم چرا واقعا ۲،۵۰۰ کم کردن، در حالی که فروش فوری قیمتش قطعی و ثابته!
علی تاراv1p : انتخاب نمايندگي 1404/05/05 پرداخت كل وجه 1404/05/06 دريافت پرونده 1404/06/20 آماده براي صدور فاكتور 1404/06/20 فاكتور شده 1404/06/20 تخصيص پلاک 1404/06/22 آماده جهت تحويل 1404/06/23 صدور اسناد خودرو 1404/06/24 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/25 دريافت خودرو توسط نمايندگي تحويل به مشتري 1404/06/26 سلام تارا v1p سفید طرح عادی فروش فوری، موعد تحویل ۴ شهریور قم هستم علت اینکه تحویل به نمایندگی تاریخ نخورده اینه که وقتی تازه ماشینو از تریلی خالی کردن زنگ زدم به نمایندگی و رفتم تحویل گرفتم
علی : سلام عرض کردم اقا من x5دارم سرویس اولیه که گارانتی فعال میکنه باید چند هزار کیلومتر باشه
مهدی : سلام مبارکه ساعت چند فاکتور شد؟
علی مدبر : من که کلا بیخیال شدم دیگه ن زنگ میزنم ن پیگیرمکفری شدم عصاب ندارم دیگه
شاهین بدبخت : داداش گرون میکنن ضرر میکنید والا ماهم جی میخایم نمیدن
شاهین اتومات cvt : آقا مرتضی کار خیلی درستی انجام میدی. منم 22 اسفند تکمیل وجه کردم و اصلن تبدیل نمیزنم. بعد از 6 ماه تاخیر بجای اینکه بیان سریع فاکتور کنن و تحویل بدن. تازه پیامک تبدیل به GL میدن.
حاجی : تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر یا علی دوستان حق گرفتنیه بشینی تو خونت ماشینتو تا سال بعد هم نمیدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : بله توقسمت شرایط فروش فوری اعتباری بخشنامه رومطالعه کنید شرکت موظفه درقبال تاخیربه هردلیلی سود تاخیر به مشتری پرداخت کنه مگراینکه،بخوان بزنن زیر این بخشنامه دوستان اگه نمایندگی های شهرتون مراجع کردید حتما مطالبه گر سودتاخیر باشید چون این قانون بعدازفاکتورشدن ماشین ودرصورت عدم تحویل درتاریخ مقرر حساب میشه به صورت سالیانه30٪
تیبا 21 شهریور : دوستان کسی میدونه که آیا امکان فروش نیسان اعتباری وجود داره یا نه؟
رانا تحویل31شهریور : برای کفپوش میتونن گارانتی دیسک و صفحتو باطل کنن ولی روکش صندلی هیچ ربطی نداره خیالت راحت باشه
ساینا تکمیل 23 بهمن : سلام کسی خبر نداره 24 بهمن شروع شده یا ن
. : 15 بهمن پارسال پیش پرداخت ، با پذیرش 24 بهمن، 18 تیر تکمیل با موعد تحویل 18 مرداد
رانا تحویل31شهریور : اگه واریز نخستت رو انجام دادی برو نمایندگی بهت دوباره زمان میدن برای واریز دوم
ساینا : تحویل اردیبهشتی هنوز فاکتور نشده
رانا تحویل آذر ماه : سلام عذر میخوام دوستانی که تحویل گرفتند برای تکمیل وجه مرحله دوم چند روز مهلت میدن؟؟؟؟؟
1404 : کاکو کی ثبت نام کرده بودی که 18تیر تکمیل وجه کردی پیش یا اسقاط یا نقد
دوگانه سوز : دوستان سود تاخیر چی بهمون تعلق میگیره یا ن الان یه ماه از فاکتور شدنم گذشته