اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال مهر : سلام ما که از اول جی ال بودیم واقعا ضایع شدیم تمام جی ها وcvt وجی ال های قبل مهر را یا تبدیل زدن ویا فاکتور کردن وتمام بعد مهر را هم تبدیلی بارا جی به جی ال و جی ال ها هم به کوییک انگاری جی ال تحویل مهر یادشون رفته تو برزخ هستن نه بهشتی نه جهنمی خوب لا کردار نه پیام تکمیل میدی نه هیچ خب ی میدی که ببینیم چه به روزگارمان اومده
تارا اتومات سفید تحویل ۳۰ آبان : سلام وقت همگی بخیر تاراسفید تحویل ۳۰ آبان پیش فروش امروز فاکتور شدم
شاهین پلاس : 19 cvt اسفند ، حتما سخا یا نشانی املاک و اسکان مشکل داری ، به نمایندگی مراجعه کنید.
شاهین G تیر ماه : سلام من تیرماه هستم تو واریزی نوشته پیشنهادی به نمایندگی هم زنگ زدم چند بار تاکید کرد که GL پیشنهادی است خواستی واریز کن ..... نمیدانم چکار کنم من حواله رو آزاد گرفتم گران هم خریدم ..........
عادل j7 : سی میلیون تومان کسر شده یعنی مبلغ 12/468/972/000 بابت تکمیل وجه باید واریز شود
شاهین پلاس : سلام واقعا برای 4ماه تاخیر 9 میلیون چطوری محاسبه شده مغزم سوت کشید از این مبلغ داداش
حمید : ممنونم از راهنمایی عاقلانه ی شمادوست عزیز
cvt مهر 1402 : سلام لطفا همه توی همه گروه ها اطلاع رسانی کنید و یه تاریخ و ساعت تعیین کنید. همه برای تجمع بریم. تا کی میخاد این وضعیت ادامه داشته باشه. هر 20 روزی که میگذره تاریخ تکمیل وجه شده ها یک روزی میره جلو. 7 ماه و 20 روزه تکمیل وجه کردیم هیچ خبری نیس.
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس : هر روز برو تو دست انداز خم شو دوزاری برداری شاید اتفاق خوشایندی برات افتاد . الکی استرس به بقیه نده برو رو دست انداز خم شو
ساینا اس : تو کلا مشکل داری برو همون آفریقا بومی بومی کنند دوست نداشتی نمیخریدی آخه تو ساینا خری
نگین : خیر خیلی از ابان ماهیا مونده حتی از مهر هم مونده
207تحویل 30مهر : بله گارانتی ماشینتون باطل میشه میتونید زنگ بزنید نمایندگی خودتون سوال کنید
محسن : دوستان کسی موعد چکش رسیده بگه چکار کرده وقت میدن یا نه احتمالا همون بلا رو سر موعد چک ما هم مییارن از قبل آماده باشیم ممنون راهنمایی می کنید
207 پانا اتومات تحویل 30 مهر خاکستری : سلام دوستان، تحویل 30 مهر بودم، امروز 12 آبان فاکتور شد. امیدوارم برای بقیه هم به سرعت فاکتور و تحویل داده بشه
حسین : سلام صبح بخیر شماره تلفن قسمت تحویل کارخانه کاشان رو کسی داره بفرسته ؟ ممنون
رانا رانا : خوش باش با دروغ گفتن هات
سایناsتکسوز : سلام دوستان منظورتون از تبدیلی ها چیه؟
151 : سلام هرکسی که فاکتور شود لطفا شماره پذیرش اعلام کنه ممنون ازشما