تجربه رانندگی با هیوندای النترا در جاده

 

تجربه رانندگی با هیوندای النترا در جاده

 

رپورتاژ - النترا یکی از مشهورترین تولیدات شرکت هیوندای است که در تمامی 7 نسلش، خودرویی موفق و پرفروش بوده است. یک سدان متوسط شهری که بعد از هر بار عرضه به بازار، با بررسی نقاط ضعف، سعی در رفع مشکلات خود کرده و در نسل جدید خودرویی کم نقص‌تر به بازار عرضه می‌کند.

آخرین مدل هیوندای النترا در ایران، مدل 2018 این خودرو است که توسط کرمان موتور هم به صورت وارداتی و هم به صورت مونتاژی عرضه شده است. هیوندای النترا در رقابت با خودروهای سراتو و سوناتا همواره سعی کرده که بازار را به نفع خود تغییر دهد.

یکی از مواردی که باعث موفقیت این سدان زیبا، رانندگی خوب و هندلینگ مناسب آن است. در ادامه تجربه رانندگی با هیوندای النترا در طول جاده‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

ویژگی‌های خوب فنی هیوندا النترا

سدان جمع و جور و خوش چهره‌ی هیوندای، به خصوص در مدل جدید آن توانسته نظر سخت پسندان را نیز به سمت خود جلب کند کیفیت ساخت بسیار بالای هیوندای النترا یکی از مهمترین نقاط قوت این خودرو است. سواری خوب و هندلینگ عالی النترا یکی از چندین خصوصیت طلایی آن است.

یکی از مواردی که پیش از برشمردن محاسن هیوندای النترا باید به آن اشاره کرد، ابعاد این خودرو است. النترا یک خودروی مناسب برای یک خانواده چهار نفره است. به دلیل فرم طراحی این خودرو، افراد قد بلند ممکن است در قسمت عقب کمی دچار مشکل شوند که البته این مشکل در مدل 2018 هیوندای النترا کاملا برطرف شده و حالا با یک کابین جادار و خوب روبه روییم.

سیستم فنر بندی نرم النترا در سفرهای جاده‌ای آرامش سرنشینان را برهم نخواهد زد. فرمان‌پذیری خوب این سدان کوچک به خصوص در پیچ‌ها و شرایط خاص رانندگی، خیال راننده را برای واکنش‌های احتمالی راحت می‌کند. النترا یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری در زیر کاپوت خود دارد که 147 اسب‌بخار نیرو آزاد می‌کند و به خوبی با گیربکس اتومات 6 سرعته شیفت ترونیک، هماهنگی دارد. این موضوع باعث کشش خوب خودرو و رانندگی لذت بخش آن شده است.

با النترا در هنگام سفر گذارتان کمتر به پمپ بنزین می‌خورد. مصرف سوخت 7.1 لیتری این خودرو یکی از نقاط قوت آن است. البته شاید شتاب 10.5 ثانیه‌ای النترا خیلی نسل جوان جویای هیجان و سرعت را راضی نکند، اما هیوندای النترا آن‌قدر نکات مثبت دارد که این یکی خیلی هم به چشم نمی‌آید.

 

ایمنی خوب النترا در سفر

هیوندای النترا را نمی‌توان یک خودروی فول آپشن دانست. اما عملکرد بی‌نقص آپشن‌های این زیبای کره‌ای، یکی دیگر از دلایل اقبال النترا است. وجود مواردی مانند سنسورهای عقب، جلو، باران،چراغ‌های دی لایت، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف و بسیاری امکانات مولتی مدیا، باعث شده که سواری لذتبخش این خودرو دوچندان شود.

از طرف دیگر یک نکته برجسته در مورد هیوندای النترا ایمنی بسیار بالای این خودرو است. هیوندای النترا توانسته بالاترین امتیازها را از موسسه‌ی ایمنی اروپا دریافت کند. به دست آوردن این امتیاز به دلیل عملکرد خوب بخش‌های فنی النترا بوده است.

سیستم‌های ترمز ضدقفل، ترمز کمکی و توزیع نیروی ترمز در کنار آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل،کمربندهای ایمنی پیش کشنده و محدود کننده، سیستم شناسایی نقطه کور و 5 کیسه هوا از نظر ایمنی خیال راننده و سرنشینان را در مسافرت‌ها راحت می‌کند. البته باید خاطر نشان کرد که بیشتر این امکانات در مدل ۲۰۱۸ هیوندای النترا دیده می‌شود.

یکی دیگر از نکات مثبت هیوندای النترا بازار خرید و فروش خوب این خودرو است النترا همواره طرفداران خودش را در بازار پیدا می‌کند. بررسی آگهی‌های خودرو النترا و گوناگونی انواع تیپ‌ها در این آگهی‌های نشان می‌دهد که تقریبا تمام مدل‌ها و نسل‌های این خودرو، توانسته مخاطب خاص خودش را پیدا کند و این موضوع دلیلی به جز کیفیت ساخت خوب هیوندای النترا ندارد.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای النترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭