هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 

هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 
شرکت اسپانیایی هورتان خودرو کلاسیک گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا را رونمایی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
شرکت هورتان، یکی از خودروسازان نوپا و تولیدمحدود اسپانیایی، مهارت خاصی در تولید خودروهای کلاسیک بر‌پایه برخی از مدل‌های امروزی سایر خودروسازان بزرگ جهانی دارد. سال ۲۰۱۷، این خودروساز اسپانیایی با معرفی دو محصول با طراحی کلاسیک برپایه دو خودرو کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۱، هورتان محصول جدیدی به نام گرند آلبایسین (Grand Albaycin) رونمایی کرده است که این بار از نسل فعلی مزدا MX-5 به‌عنوان خودرو پایه استفاده می‌کند.
 
نمای جلو رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ روی سطح شطرنجی
 
به‌گزارش موتوروان، هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ درواقع رودستری با ظاهر کلاسیک یا تارگا توسعه‌یافته برپایه نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا RF است. نام این خودرو از منطقه‌ای در گرانادا اسپانیا گرفته شده است. شرکت هورتان مدتی قبل اعلام کرد که از مزدا برای تولید ۳۰ نسخه مجزا از گرند آلبایسین در سال ۲۰۲۱ مجوز گرفته است. مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو مدل هریتیج یا سفارشی (Bespoke) برای خرید رزرو کنند که مدل اول ظاهری کلاسیک و مدل دومی ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر دارد.
 
ایده اصلی پشت طراحی گرند آلبایسین ۲۰۲۱ ترکیب طراحی کلاسیک با سخت‌افزار مدرن است که این امر با استفاده از پلتفرم و ساختار نسل ND مزدا میاتا محقق شده. مسئولان هورتان هنوز اظهار نکرده‌اند که در طراحی این خودرو از محصولات چه دوره‌ای الهام گرفته‌اند؛ ولی به‌خوبی می‌توان سبک طراحی خودروهای رودستر دهه ۱۹۶۰ را در هورتان گرند آلبایسین مشاهده کرد.
 
سبک طراحی تغاری گِل‌گیر چرخ‌ها و نحوه طراحی بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغ‌های دایره‌ای‌شکل و جلوپنجره نسبتا باریک عمودی، خاطره‌ی خودروهای دهه ۱۹۶۰، مانند آستین Healey Sprite یا ام‌جی MGA را برای ما زنده می‌کند. همچنین، هماهنگی مناسبی میان سبک طراحی جلو و عقب این خودرو دیده می‌شود و نشان‌دهنده آن است که طراحی بخش عقب نیز به‌نوعی یادآور خودروهای کلاسیک دهه‌های پیش اروپایی است.
 
شرکت هورتان با افتخار اعلام کرده است که گرند آلبایسین از پیشرانه‌ی مزدا استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این رودستر کلاسیک از همان پیشرانه ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری مزدا میاتا MX-5 و بدون هیچ تغییری در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری این خودرو ۱۳۲ اسب‌بخار قدرت و نسخه‌ی ۲ لیتری آن ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت می‌تواند تولید کند. از‌جمله امکانات این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده دستی یا خودکار (فقط برای پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ) و ترمزهای دیسکی و دیگر امکانات موجود در مزدا MX-5 اشاره کرد. حداکثر سرعت نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲۰۴ کیلومتربرساعت و نسخه‌ی بزرگ‌تر ۲۱۹ کیلومتربرساعت اعلام شده است.
 
نمای جانبی عقب رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ
 
اگرچه حداکثر قدرت تولیدی این دو پیشرانه درمقایسه‌با نمونه‌های نصب‌شده روی مزدا میاتا MX-5 تغییری نکره‌اند، تعداد خروجی‌های اگزوز هورتان گرند آلبایسین به چهار عدد افزایش یافته است. بد نیست بدانید چهار خروجی اگزوز معمولا برای خودروهایی با قدرت تولیدی بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار در نظر گرفته می‌شوند؛ ولی برای خودرویی مانند گرند آلبایسین با پیشرانه‌ای کمتر از ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت، تنها یک خروجی اگزوز هم کفایت می‌کرد.
 
استفاده از طرح دورنگ برای بدنه در چنین خودروهایی احتمالا موفقیت‌آمیز باشد و تصاویر فاش‌شده قبلی نیز فضای داخل کابینی را با رنگ‌های جالب چرم نشان می‌دهد. مهندسان اسپانیایی هنوز از طرح داخل کابین مزدا میاتا فاصله نگرفته‌اند که اگرچه تجربی نیست، احتمالا هوشمندانه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گرند آلبایسین در دو طرح کلاسیک و اسپرت تولید می‌شود. تصاویر فاش‌شده قبلی نشان می‌داد که هورتان مشغول کار روی نسخه‌ا‌ی کانورتیبل و دیگری براساس مزدا MX-5 RF برای طرحی شبیه کوپه است.
 
هنوز محدودیت وزن خودرو جدید هورتان مشخص نشده است؛ بنابراین، مشخص نیست که تمام امکانات اضافه‌شده روی خودرو وجود داشته باشد و آیا سیستم تعلیق آن قابل‌تنظیم خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود که هورتان در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری درباره‌ی گرند آلبایسین منتشر کند. 
 
هورتان در تماس با نشریه CarScoops اعلام کرد که گرند آلبایسین در سبک‌های بدنه‌ی روباز (Cabrio) و تارگا برای مشتریان ارائه می‌شود. این شرکت اسپانیایی قیمت محلی را نیز برای مدل جدید منتشر کرد که از ۵۹،۰۰۰ یورو (حدود ۷۲،۹۰۰ دلار آمریکا طبق نرخ ارز فعلی) برای نسخه‌ی ۱/۵ لیتری ۱۳۲ اسب‌بخاری هریتیج کابریو شروع می‌شود و تا ۸۲،۳۰۰ یورو (کمی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا) برای نسخه‌ی ۲ لیتری ۱۸۴ اسب‌بخاری سفارشی تارگا افزایش می‌یابد. تفاوت بین نسخه‌های Heritage و Bespoke در طرح رنگ بدنه است.
 
ظاهرا هورتان قصد دارد که گرند آلبایسین را در کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و امارات متحده عربی بفروشد. هورتان فقط ۳۰ دستگاه گرند آلبایسین را در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد و هم‌اکنون، پیش‌فروش این رودستر تولید‌محدود کلاسیک آغاز شده است.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هورتان گرند آلبایسین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داود : دقیقا منم دو هفته پیش فاکتور شدم ولی خبری از پلاک نیست
Shb : سلام دوستان ثبت نام فروردین404 دو مرحله ای x5 رنگ سفید که از 8 شهریور به بعد دعوت نامه اومده وتکمیل وجه کردن لطفا اعلام کنن آیا شاسی و فاکتور براشون انجام شده. لطفا تاریخ تکمیل وجه هم اگر مقدور هست اعلام کنید. ممتون
رویا : سلام دوستان خواهشا بیاید باهم متحد بشیم سایپا نشسته داره به ریش ما میخنده چون فهمیده فقط لب و دهنیم،گروهی جایی قرار بذاریم برای تجمع
نازنین : سلام دوست عزیز دعوتنانه اصلی شما برای چه ماهی هست خرداد تیر یا مرداد؟؟
رویا : 📢 ادامه مشکلات در تحویل و پرداخت‌های شرکت سایپا با گذشت ماه‌ها از موعد تحویل خودروها، گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت سایپا همچنان با تأخیر در تحویل برخی از محصولات خود مواجه است. برخی مشتریان اعلام کرده‌اند که با وجود سپری شدن ۹ تا ۱۰ ماه از زمان وعده داده‌شده، هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند. همچنین تعدادی از خریداران که خودروهایشان را با تأخیر تحویل گرفته‌اند، از عدم واریز سود تأخیر پس از گذشت بیش از ۱۲ ماه خبر داده‌اند. این وضعیت نارضایتی بسیاری از مشتریان را در پی داشته و انتظار می‌رود شرکت سایپا هرچه سریع‌تر نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کند.
۰۰۰۰۰ : تحویلی دیماه، ۲۹آبان آمده و تا ۱۴ آذر فرصت دادن با این حساب باید تحویلی بهمن، ۲۹ آذر بیاد وتا ۱۴ دی فرصت تکمیل وجه داشته باشه
هموطن : سلام تصمیم با خود شماست از نمایندگی سوال کنید اگر سریع تحویل می دن انجام بدین / دوستانی که تبدیل کردن ۱۳۸ میلیون پرداخت کردن . قیمت کوییک در بازار ۶۵۰ هست میتونید بفروشید . از بازار شاهین بگیرید شاهین gl دنده ای امروز ۱۰۲۰ هست . باز صلاح خودتون یه حساب کتاب کنید هر جور به نفعتونه انجام بدین .
رویا : سلام دوستان خواهشا گروهی جایی قراره بذاریم برای تجمع وقتی ما هیچ کاری ازمون برنمیاد سایپا داره به ریش ما میخنده چون فهمیده فقط لب و دهنیم
شاهین پلاس : سلام ، ۳ آبان فاکتور شده ، پنجم پلاک شده ، و همچنان در انتظار تحویل خودرو ، مگر دیگه چکار داره که چراغ تحویل روشن نمیشه؟
محمد x5 : ببینید من ثبت نام اردیبهشت بودم مبلغ پرداختی اولیه 800 میلیون بود با سود مشارکت 21 درصد و تخفیف 80 میلیونی که تکمیل وجه اومد که تقریبا یک میلیاردو دویست و پنجاه و هفت زده بود که پرداخت کردم. والان گفتند که 130 میلیون رو بر می گردونه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی مهر : سلام 205 تومن
قباد : در جواب دوستی که گفته سایت باز کرده از فردا بفروشه خوب اگه نفروشه نیسان تو بازار میره 1500
کوییک GXL25خرداد : سلام از کجا میفهمیم پلاک شدیم ؟؟؟
دوگانه : چه مسخره بازیه دوگانه رو فاکتور نمیکنن، آذر 1403 ثبت نام کردم نمیدونستم بعد آذر شرکت کلی طرح فروش بزاره مثل فوق العاده ، میدونم براساس تکمیل وجه فاکتور میکنن نیاز به توضیح نیست، ولی اینکه نصف پول ماشین رو تو طرح پیش فروش بدی و نزدیک یکسال بشه و ماشینت رو تحویل نگیری خیلی بده، سال 1404 که به نیمه دومش رسیده باز ماشین مدل 1404 هم هست
قباد : دوستان عزیز شرکت دوست داره زودتر ماشینها را تتویل بدهد که تو پارکینگ نمانند . چون مثل دیگر شرکتها نیست که ماشین تولید نسده باشه شرکت زامیاد تولیدش جلو هست و مشکلی بابت تحویل ندارد
قباد : تعجب میکنم عده ای میگن که ثبت نام نکنیم از بازار بخریم . بازار هم صدتا مشکل داره . گفتم که هر ماشینی هم مشکلات را داره و نشکل هم شرکت نیست شماره گذاری باید ماهی حدود 20 تا 30 هزار دستگاه شماره گذاری بکند که نمیرسن و طول میکشه . پس به شرکت گیر ندید مقصر شرکت نیست چون شرکت ماشبنها امده هستند و دوست داره زودتر از شرکت برن بیرون . شرکت زمینی از ارتش اجاره کرده برای پارکینگ و دوست نداره ماشین ها بمانند و دوست داره زودتر تحویل بدهد
علی : به نظر دوستان من هفته چهارم بهمن نوشته برام کوییک تحویل خوردو پیامک تکمیل وجه کی برام میاد آمادگی داشته باشم بعدش مابه التفاوت مبلغ رو به قیمت کارخانه شهریور ثبت نام کردن میگیرن یا بع قیمت های جدید که اعلام شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
مظلومی : این داداشمون راست میگه احتمالا منتظر پیمانکارن که بیان مناقصه برگزار کنن و یه نفر معرفی بشه و این نفر هم نیروهاشو بیاره پای کار ،اینطور که بوش میاد تا اخر این ماه خبری از مناقصه نیست، چون شرایط مناقصه اینه که فراخوان بزنن و اگهی کن و افراد بیان توی مناقصه و تا نتیجه اعلام بشه و ..... فعلا سر کار هستیم بشینیم و حرث و جوش بخوریم و دعا کنیم برا زامیاد که کیسه و جیبشان گشاد تر بشه ، ای خدا مردیم از بس دعا کردیم
نیسان ex ابان : والا همونو بگو الان اکستند من فاکتور شده ولی پلاک نمیشه ، خب سریع پلاک کن بده بیرون دیگ چه مسخره بازیه ازار میدن ملت رو وانت خریدیم دوزار نون در بیاریم نه اینکه منتظر بشینیم اینا ایسگامون کنن
مظلومی : اره داداش 7 مردادم دوگانه هنوز پلاک نشدم، اینجور که بوش میاد تا اخر ماه خبری از پلاک و تحویل نیست، راحت بشینم و حرث بخوریم