هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 

هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 
شرکت اسپانیایی هورتان خودرو کلاسیک گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا را رونمایی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
شرکت هورتان، یکی از خودروسازان نوپا و تولیدمحدود اسپانیایی، مهارت خاصی در تولید خودروهای کلاسیک بر‌پایه برخی از مدل‌های امروزی سایر خودروسازان بزرگ جهانی دارد. سال ۲۰۱۷، این خودروساز اسپانیایی با معرفی دو محصول با طراحی کلاسیک برپایه دو خودرو کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۱، هورتان محصول جدیدی به نام گرند آلبایسین (Grand Albaycin) رونمایی کرده است که این بار از نسل فعلی مزدا MX-5 به‌عنوان خودرو پایه استفاده می‌کند.
 
نمای جلو رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ روی سطح شطرنجی
 
به‌گزارش موتوروان، هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ درواقع رودستری با ظاهر کلاسیک یا تارگا توسعه‌یافته برپایه نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا RF است. نام این خودرو از منطقه‌ای در گرانادا اسپانیا گرفته شده است. شرکت هورتان مدتی قبل اعلام کرد که از مزدا برای تولید ۳۰ نسخه مجزا از گرند آلبایسین در سال ۲۰۲۱ مجوز گرفته است. مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو مدل هریتیج یا سفارشی (Bespoke) برای خرید رزرو کنند که مدل اول ظاهری کلاسیک و مدل دومی ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر دارد.
 
ایده اصلی پشت طراحی گرند آلبایسین ۲۰۲۱ ترکیب طراحی کلاسیک با سخت‌افزار مدرن است که این امر با استفاده از پلتفرم و ساختار نسل ND مزدا میاتا محقق شده. مسئولان هورتان هنوز اظهار نکرده‌اند که در طراحی این خودرو از محصولات چه دوره‌ای الهام گرفته‌اند؛ ولی به‌خوبی می‌توان سبک طراحی خودروهای رودستر دهه ۱۹۶۰ را در هورتان گرند آلبایسین مشاهده کرد.
 
سبک طراحی تغاری گِل‌گیر چرخ‌ها و نحوه طراحی بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغ‌های دایره‌ای‌شکل و جلوپنجره نسبتا باریک عمودی، خاطره‌ی خودروهای دهه ۱۹۶۰، مانند آستین Healey Sprite یا ام‌جی MGA را برای ما زنده می‌کند. همچنین، هماهنگی مناسبی میان سبک طراحی جلو و عقب این خودرو دیده می‌شود و نشان‌دهنده آن است که طراحی بخش عقب نیز به‌نوعی یادآور خودروهای کلاسیک دهه‌های پیش اروپایی است.
 
شرکت هورتان با افتخار اعلام کرده است که گرند آلبایسین از پیشرانه‌ی مزدا استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این رودستر کلاسیک از همان پیشرانه ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری مزدا میاتا MX-5 و بدون هیچ تغییری در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری این خودرو ۱۳۲ اسب‌بخار قدرت و نسخه‌ی ۲ لیتری آن ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت می‌تواند تولید کند. از‌جمله امکانات این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده دستی یا خودکار (فقط برای پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ) و ترمزهای دیسکی و دیگر امکانات موجود در مزدا MX-5 اشاره کرد. حداکثر سرعت نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲۰۴ کیلومتربرساعت و نسخه‌ی بزرگ‌تر ۲۱۹ کیلومتربرساعت اعلام شده است.
 
نمای جانبی عقب رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ
 
اگرچه حداکثر قدرت تولیدی این دو پیشرانه درمقایسه‌با نمونه‌های نصب‌شده روی مزدا میاتا MX-5 تغییری نکره‌اند، تعداد خروجی‌های اگزوز هورتان گرند آلبایسین به چهار عدد افزایش یافته است. بد نیست بدانید چهار خروجی اگزوز معمولا برای خودروهایی با قدرت تولیدی بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار در نظر گرفته می‌شوند؛ ولی برای خودرویی مانند گرند آلبایسین با پیشرانه‌ای کمتر از ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت، تنها یک خروجی اگزوز هم کفایت می‌کرد.
 
استفاده از طرح دورنگ برای بدنه در چنین خودروهایی احتمالا موفقیت‌آمیز باشد و تصاویر فاش‌شده قبلی نیز فضای داخل کابینی را با رنگ‌های جالب چرم نشان می‌دهد. مهندسان اسپانیایی هنوز از طرح داخل کابین مزدا میاتا فاصله نگرفته‌اند که اگرچه تجربی نیست، احتمالا هوشمندانه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گرند آلبایسین در دو طرح کلاسیک و اسپرت تولید می‌شود. تصاویر فاش‌شده قبلی نشان می‌داد که هورتان مشغول کار روی نسخه‌ا‌ی کانورتیبل و دیگری براساس مزدا MX-5 RF برای طرحی شبیه کوپه است.
 
هنوز محدودیت وزن خودرو جدید هورتان مشخص نشده است؛ بنابراین، مشخص نیست که تمام امکانات اضافه‌شده روی خودرو وجود داشته باشد و آیا سیستم تعلیق آن قابل‌تنظیم خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود که هورتان در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری درباره‌ی گرند آلبایسین منتشر کند. 
 
هورتان در تماس با نشریه CarScoops اعلام کرد که گرند آلبایسین در سبک‌های بدنه‌ی روباز (Cabrio) و تارگا برای مشتریان ارائه می‌شود. این شرکت اسپانیایی قیمت محلی را نیز برای مدل جدید منتشر کرد که از ۵۹،۰۰۰ یورو (حدود ۷۲،۹۰۰ دلار آمریکا طبق نرخ ارز فعلی) برای نسخه‌ی ۱/۵ لیتری ۱۳۲ اسب‌بخاری هریتیج کابریو شروع می‌شود و تا ۸۲،۳۰۰ یورو (کمی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا) برای نسخه‌ی ۲ لیتری ۱۸۴ اسب‌بخاری سفارشی تارگا افزایش می‌یابد. تفاوت بین نسخه‌های Heritage و Bespoke در طرح رنگ بدنه است.
 
ظاهرا هورتان قصد دارد که گرند آلبایسین را در کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و امارات متحده عربی بفروشد. هورتان فقط ۳۰ دستگاه گرند آلبایسین را در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد و هم‌اکنون، پیش‌فروش این رودستر تولید‌محدود کلاسیک آغاز شده است.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هورتان گرند آلبایسین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
مرتضی کشاورز : سلام دوستان لطفانظرات اشتباه ندیدخودروی من تاراهست اتفاقا نگ سفیدم هست همین جورتوی آماده برای صدورفاکتور مونده وهیچ اتفاقیم نیفتاده سپاس
شاهین شهریور : سلام منم امروز زنگ زدم گفتن که شاهین جی خیلی کم تولید میشه من گفتم سخته بی وسیله بودن چند وقت دیگه بچه مدرسه ای داریم گفت که میتونی بری نمایندگی اونا برات ی نامه تنظیم میکنن که خودت میخای جی ال بگیری این نامه رو برامون میفرستن ماهم دعوت نامه براتون زودتر میفرستیم و منم رفتم انجام دادم ایشالله که خیره
M : ممنون از راهنمایتون احمد آقا
مریم : صد بار زنگ زدیم صد بار پیامک ها رو دیدیم تحویلم شهریور هست بی خیال نیستیم موندیم دیگه چه گلی به سر بزنیم
مهدی شاهین پلاس : اره سمت قم که تریلی های سایپا فقط کوییک و ساینا حمل.میکنه
Arash : سلام دوستان دقت کردین تو این یکی دو ماه اخیر شاید هر روز تریلرهای حمل ماشینهای ایران خودرو تو شهر و کمربندی ها دیده میشه ولی سایپا اصلا دیده نمیشه
بهمن : خب امروزم هیچ خبری نشده؟؟ همچنان 6اردیبهشت فاکتور نشد؟
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال تحویل مهر : من 26 تیر دعوتنامه اومد و 29 تیر تکمیل وجه کردم. 2 مرداد تحویل مدارک. هرچه سریعتر تکمیل وجه کنید اولویت دارید.
دنا آپشنال تحویل مهر : سلام دوست عزیز. من واریز اول 10 اسفند و دعوتنامه 26 تیر و واریزی دوم 29 تیر و تحویل مدارک 2 مرداد. فاکتور 25 شهریور و پلاک و آماده برای تحویل 26 شهریور و الان روی صدور اسناد می چرخه.
فرزاد : شماره پذیرش 12336259 تبدیل هم زدم ولی هنوز فاکتور نشده
علی محمدی : 24بهمن فوق العاده کسی فاکتور شده ؟؟؟
علی : پلاک شدی
مهدی پانا شهریور : اقا لطفا واضح بنویسید که اگه تغییر کرده به tu5 پلاس پانا بودین یا فلز مبلغی پرداخت کردین از همه مهمتر تحویل چه ماهی بودین کامل بگین خواهشا تا بقیه هم اگاه بشن
اریزو 6پرو : والا ما خرداد ماشین بیمه شده هنوز مجوز خروج نخورده
ثبت نامی 27مرداد : کلا از شرکت سایپا دو پیام واسم اومده یک پیام مال پذیرش بودکه 5/14هم پذیرش شدن وهم فاکتور ، یه پیامک راجب تحویل حضوری بود که الان واسم اومد شما هم این پیام تحویل حضوری براتون اومده
علی دوگانه : داش کی پلاک شدی گه پیام اومده کی ثبت نام کردی
Donya : سلام دوستانی که فاکتور شدن یه تماس بگیرن واسه دانستن میزان سود تأخیر که آیا طبق 36٪سالانه حساب شده یا ازش کم کردن