خودروی تفریحی تراک هاوس مبتنی بر وانت تویوتا تاکوما معرفی شد

 

خودروی تفریحی تراک هاوس مبتنی بر وانت تویوتا تاکوما معرفی شد

 
تراک‌هاوس از نمونه اولیه خودروی تفریحی ۴x۴ مبتنی بر تویوتا تاکوما رونمایی کرد که دارای کابین عقب فیبر کربنی است و با قیمت ۲۸۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.
 
حتی با عرضه‌ی گزینه‌هایی مانند هیاتوس کمپر (Hiatus Camper)، باز هم خودروهای تفریحی ۴x۴ مبتنی بر محصولات تویوتا در بازار آمریکا برای مشتریان عرضه می‌شود. اخیرا مدلی به نام EarthCruiser XTR عرضه شده است که امکانات مناسبی ارائه می‌دهد. اما یکی از جدیدترین محصولات در این کلاس، وانت پیک‌آپ تویوتا تاکوما است که توسط استارتاپ تراک‌هاوس (TruckHouse) مستقر در نوادا به خودرویی تفریحی و وسیله‌ی نقلیه‌ی همه‌جارو تبدیل می‌شود. به گزارش نیواطلس، وانت تفریحی و آف‌رود تویوتا تاکوما با فیبر کربن تقویت شده است تا به‌راحتی بتواند در دورافتاده‌ترین و دشوارترین مسیرهای کوره‌راه رانندگی کند.
 
 
تویوتا تاکوما یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه در آمریکا به شمار می‌رود؛ اما توانایی حمل بار متوسط ​​تاکوما به این معنی است که گزینه‌‌های تفریحی و کمپینگ به طراحی‌های ساده‌تر و سبک‌تر محدود می‌شود. در حالت عادی افراد می‌توانند چادری بالای سقف کفی وانت بیندازند، سقف مخصوص کمپینگ جمع‌شدنی استفاده کنند یا به سراغ یکی از کمپرهای سبک مبتنی بر تاکوما بروند. در غیر این صورت، مجبور خواهند شد سراغ وانت‌های بزرگ فول‌سایز بروند و از آن‌ها استفاده کنند.
 
تراک‌هاوس با استفاده از تکنیک‌های فوق سبک در ساخت‌وساز که از صنایع هوافضا و صنایع دریایی گرفته شده، به‌ دنبال ارائه‌ی نسخه‌ای کامل‌تر و بهتر از تویوتا تاکوما است. این امر به کمک فرایند تزریق خلأ ممکن می‌شود و نام مدل‌هایی مانند ارت‌رومر XV-HD و XV-LTi را به ذهن متبادر می‌کند. در این مدل‌ها از کامپوزیت تقویت‌شده با فیبر کربن برای ساخت اجزای شاسی و بدنه استفاده می‌شد. تراکس‌هاوس در حال آزمایش نمونه اولیه است و هنوز وزن نهایی این خودروی تفریحی را برای انتشار در اختیار ندارد؛ اما پوسته خالی بخش کمپر در حدود ۵۰۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) وزن دارد.
 
 
نیکولو مونفورته، مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت تراک‌هاوس، در این زمینه توضیح می‌دهد:
 
ما با شکستن چارچوب‌های ذهنی درباره‌ی تجربه کامل کمپینگ زمینی شروع کردیم و از آنجا قابل زندگی‌ترین وسیله نقلیه‌ای که می‌توانستیم تصور کنیم، ساختیم. ما تویوتا تاکوما را به دلیل اندازه متوسط​​، قدرت مانور و طول عمر ثابت آن انتخاب کردیم. سپس خانه کامپوزیتی تقویت‌شده با فیبر کربن ساختیم تا با همه چیزهایی که درباره‌ی این وانت و کاربردهای آن دوست داریم، مطابقت داشته باشد.
 
تراک‌هاوس با مجموعه پنجره ۳۶۰ درجه که شامل پنجره عریض در عقب، دو پنجره در دیوار کناری و نورگیر سقفی می‌شود، یکنواختی طراحی را بر هم زده است. فضای داخلی پشت این پنجره‌ها همچنان در حال طراحی و انجام است؛ اما دارای پیکربندی چهاربخشی خواهد بود. تختخوابی با اندازه ۲۰۳ در ۱۵ در ۱۵۲ سانتی‌متر در جلو قرار دارد، درحالی‌که مبل و میز ناهارخوری در عقب به تخت ۱۸۵ در ۱۰۹ سانتی‌متری تبدیل می‌شود. این طرح شامل حمام و آشپزخانه مجهز به اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال است.
 
در نهایت تراک‌هاوس به خریداران این امکان را می‌دهد تا مدل مدنظر خود را برای ساخت وانت تفریحی تاکوما انتخاب کنند؛ اما مدل TRD Pro به‌صورت پیش‌فرض برای اولین نمونه انتخاب شده است. علاوه بر سیستم محافظت از لغزش جلو، کنترل سرعت و تعادل خودرو با نام کرال کنترل (Crawl Control) و سایر موارد مخصوص رانندگی آف‌رود تویوتا که در مدل TRD Pro وجود دارد، تراک‌هاوس مواردی مانند سیستم تعلیق جلو ۱۲ اینچی، محور عقب جدید، سیستم تعلیق سفارشی مجهز به فنر برگی در عقب با کمک‌فنرهای فاکس، ترمز دیسکی چهار چرخ و قفل‌کن‌های جلو و عقب را به این وانت می‌افزاید.
 
مسئولان تراک‌هاوس می‌گویند وانت تویوتا تاکوما TRD Pro برای سفر آزادانه خارج از جاده، بدون موانع جاده‌ای که شاید وسایل نقلیه بزرگ‌تر را به دام بیندازد یا خراب کند، بیش از هر زمان دیگری آماده است. این شرکت تضمین کرده است که ماژول زندگی BCT می‌تواند با چنین بلندپروازی‌های خارج از شبکه مطابقت داشته باشد و بانک باتری لیتیومی Battle Born با ۵۰۰ آمپر ساعت ظرفیت قابل استفاده، به کمک پنل‌های خورشیدی نصب‌شده روی سقف و آلترناتور، تاکوما را تغذیه می‌کند. این وانت کمپر بدون پروپان کار می‌کند و تراک‌هاوس قصد دارد ظرفیت بنزین وانت پایه را به‌صورت اختیاری افزایش دهد.
 
تراک‌هاوس سازه کابین را به‌صورت آماده‌سازی چهارفصل و شرایط جوی دشوار توصیف می‌کند و شامل گرمایش از کف برای راحت نگه داشتن شرایط هنگام سرمازدگی، یخ و برف در خارج از شیشه‌های پنجره است. این وانت همچنین ظرفیت حمل ۱۱۳٫۵ لیتر (۳۰ گالن) آب شیرین و ۷۶ لیتر (۲۰ گالن) ذخیره فاضلاب دارد. محصول تراک‌هاوس ما را به یاد ارت‌کروزر XTR آمریکایی یا مدل کوچک‌تر ارت‌رومر (EarthRoamer) می‌اندازد؛ اما این شرکت هنگام طراحی الهام‌بخش دیگری داشت.
 
مت لیندر، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت تراک‌هاوس در این زمینه توضیح می‌دهد:
 
ما ایده خود را از Sunrader 4x4 محبوب متعلق به دهه ۸۰ میلادی گرفتیم و تلاش کردیم آن را با شکلی جدید به قرن ۲۱ بیاوریم. ماژول زندگی BCT برای کسانی ساخته شده است که مایل به چیزی مشابه ون کمپر، فضای زندگی به اندازه‌ی خودروی تفریحی، توانایی رانندگی هدفمند در مسیرهای آف‌رود مانند وانت‌ها، متناسب بودن، رنگ و قابلیت اطمینان یک قایق بادبانی پیشرفته هستند.
 
 
محصولاتی که امکانات‌شان شبیه به «قایق بادبانی» باشد، ارزان نیستند و BCT از این قاعده مستثنا نمی‌شود. تراک‌هاوس نسخه‌های کامل BCT را با قیمت پایه ۲۸۵ هزار دلار ارائه می‌دهد و انتظار دارد نسخه‌های آپشنال با قیمتی بیش از ۳۸۰ هزار دلار به فروش برسند. تراک‌هاوس این ماژول زندگی BCT را براساس سفارش ارائه می‌دهد و قصد دارد تولید محدود آن را در ماه فوریه آغاز کند. فرصت بررسی BCT در ملأ عام طی ماه آگوست در نمایشگاه مانتین وست (کلرادو) برای علاقه‌مندان فراهم می‌شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تراک هاوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی ال : آفرین نازنین چطور عکس فرستادی
شاهین جی ال تیر ماه : چهارماه تو خردادن
X5 : بله دقیقا درسته آقا مهراد
شاهین جی ال : ظاهر شاهین خوشگل تره ولی راست میگه موتور ایران خودرو قویتره
شاهین Gl : برادر تو ماشینا ایرانی همه ی اشغالن از شاهینش تا تاراش انتخاب بین بد بدتره این شاهینم بخاطر امینت بدنه محکمشه که نسبت به بقیه بهتره
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : بسلامتی و دل خوش
شاهین : اون آقای کم توانی که حرف بیربط زد آخه ماشین قابلیت چیه که الکی به شاهین تعصب داری شاهین برو تو نمایندگیها ببین چقدر مشگل داره واقعا حیف دوسال که انتظار این ماشین را کشیدیم واقعا موتورش ضعیفه موتور ماشینهای ایران خودرو خیلی سر تره
Ati : خدالعنتشون کنه وقتی ماشین ندارین ثبت نام نکنید پولارو خوردن ورفتن ،میگن قطعه نداریم واصلاماشین تولیدنمیشه جریمه تاخیرهم که گفتن بیخیالش بشین متاسفم که تواین مملکت هیچکس به فکرمردم نیست
شاهین : در جواب نفرات اینو بگم اون لقبی که گفتی متعلق به بابای شماست در جواب دوستان دیگه که فک میکنن دروغ میگم آدرس میدم بیاید ببینید ولی چرا در مقابل حقیقت مقاومت میکنید من ذات موتور رو میگم که ضعیفه من خودم سال 96دنا خشک داشتم این شاهین ظاهرش حرف ندارهبیسته ولی موتورش واقعا ضعیفه چه فایده داره که شما تا از توربو استفاده میکنید قوی بشه توربوش مطمین باش بعد ازین مدت مشگل دار میشه حالا هرکس دوست داره یه تارا خشک به من بده من شاهینو تقدیم میکنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : چرا پس یه عده اینجا چرت میگن پلاک نمیشه مرض دارین با روح و روان آدم بازی می کنیم.
30 آبان : دوستان کارت طلایی بهتر هست یا بیمه بدنه
30 آبان : واسه دوگانه برقی بهتر هست
پیش فروش : والا چی بگم من پلاک تهران هستش شاید شهر ها یکم تاریخ پلاکشون یعنی روند پلاک کردنشون یکم بیشتر طول بکشه ایشالله هر چی زودتر پلاک شی رفیق
تحویل 30دیماه : جالبه ما شش ماه منتظریم اونوقت ایران خودرو فروش فوری داده ،خب چرا ثبت نامی قبل رو تحویل نمیدن اگر ماشین دارن؟!
حسن : دوستان نیسان فاکتور شده بعد دو هفته هنوز پلاک نکردن دلیلش چی می تونه باشه کارمند نصب پلاک ندارن یا کارمند نصب پلاک گشاد هستند روزی یکی دوتا پلاک می کنه بنظرتون دلیلش چیه ؟ من خداییش سر در نمیارم از ساخت نیسان پلاک کردنش بیشتر طول بکشه 🤔
فوری : فوری فوری فوری
عیسی : سلام اطلاع داری تا شماره چند فاکتور شده؟
پویا : دوست عزیز برو شماره گذاری سایپا ببین چه خبره
نیسان ایکس : من دو هفتس فاکتور شدم خبری نیست از پلاک