آئودی ای ترون GT و RS ای ترون معرفی شد

 

آئودی ای ترون GT و RS ای ترون معرفی شد

 
جدیدترین محصول تمام برقی آئودی برای رقابت با پورشه تایکان ساخته شده است. ای ترون GT و RS ای ترون، ۴۶۹ و ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت دارند.
 
در بازار خودروهای اسپرت، محبوبیت آئودی به‌اندازه مرسدس بنز، پورشه و بی‌ام‌و نیست. این موضوع، گاهی موجب نادیده گرفتن دست‌اوردهای تاریخی آئودی در مباحث فنی و مهندسی می‌شود. سیستم دو دیفرانیسل کواترو برای خودروهای اسپرت، پیشرانه توربوشارژ ۵ سیلندر، موتور V10۰ لامبورگینی و فناوری چراغ‌های LEDبا نمایش متنوع گرافیکی، ابتکارهای ماندگار آئودی در سال‌ها اخیر هستند.
 
آئودی مشابه دیگر غول‌های خودروسازی آلمان، برنامه‌ای ویژه برای تولید انواع مدل‌های برقی دارد. سال پیش، کراس‌اور الکتریکی آئودی ای ترون (e-Tron) رونمایی شد و حالا با استفاده از پلتفرم R8، دو مدل سدان اسپرت الکتریکی به سبد شرکت سازنده اضافه می‌شود.
 
احتمالا، موفقیت باورنکردنی پورشه تایکان در بازار جهانی، مهم‌ترین مشوق آئودی در ساخت ای ترون GT و RS ای ترون بوده است. آئودی ای ترون GT مشابه نسخه پایه از تایکان، دارای باتری لیتیوم یون ۹۳/۴ کیلووات ساعت با سیستم برق ۸۰۰ ولت خواهد بود که ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را در ۲۳ دقیقه شارژ می‌کند. سدان برقی آئودی دارای دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است که در ارزان‌ترین مدل، ۴۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. نسخه ویژه با نام RS ای ترون، ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
 
 
سدان‌های برقی آئودی، با فناوری افزایش قدرت موقت (Overboost) ارائه می‌شوند. این سیستم به خودرو امکان می‌دهد تا برای مدتی کوتاه، مثل لحظه شتاب‌گیری ناگهانی، ۵۲۲ اسب‌بخار برای آئودی ای ترون GT و ۶۳۷ اسب‌بخار برای RS ای ترون فراهم شود. این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ای ترون GT را به ۳/۹ ثانیه می‌رساند که نسبت به ارزان‌ترین نسخه تایکان یا تسلا مدل S، کندتر است. این زمان‌گیری برای RS ای ترون، ۳/۱ ثانیه خواهد بود. میانگین شعاع حرکتی سدان‌های الکتریکی آئودی با یک شارژ کامل، حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است.
 
امکانات جالبی در آئودی ای‌ترون GT و RS وجود دارد که فراتر از تایکان عمل می‌کند. مثلا راننده می‌تواند ارتفاع بدنه را حدود ۴/۲۵ سانتی‌متر تغییر دهد. همچنین فناوری گردش محور چرخ‌های عقب، به‌صورت استاندارد روی RS ای‌ترون نصب می‌شود و برای ای ترون GT نیز قابل سفارش خواهد بود. در کابین، ادوات فیبر کربن، نمایشگر ۱۲/۳ اینچ لمسی، پنل دیجیتال پشت فرمان و صندلی‌های اسپرت وجود خواهد داشت.
 
 
طراحی بیرونی و داخلی سدان برقی آئودی در مقایسه با پورشه تایکان، خلاقیت و آینده‌نگری کمتری دارد. این محصول، نسبتا ساده و مشابه یک خودرو بنزینی به‌ نظر می‌رسد. چرخ‌های ۲۰ اینچ یا نمونه‌های سفارشی ۲۱ اینچ، چراغ‌های LED ماتریکس و حالت کوپه در نمای جانبی، برتری خاصی برای ای ترون GT ایجاد نمی‌کنند.
 
آستانه قیمت سدان برقی آئودی، ۱۰۰ هزار دلار است. نسخه RS نیز با اختلاف قیمت ۴۰ هزار دلاری فروخته خواهد شد. روی کاغذ، قیمت ۱۰۴ هزار دلاری تایکان 4S، مزیت مهمی برای پورشه محسوب می‌شود اما آئودی برای نسخه پایه از محصول خود، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری ارائه می‌دهد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آئودی ای ترون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه