خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 

خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 
وزارت صمت و ایدرو به دنبال آن هستند تا با اصلاح ساختار خودروسازان و همچنین اجرای بسته جهش تولید ضمن تحقق اهداف پیش بینی شده در زمینه رشد تولید خودرو، نسبت به جبران زیان انباشته خودروسازان با تکیه بر اقدامات تعریف شده اقدام کنند از این رو این بسته در جلسه شورای جهش تولید در دست بررسی است.
 
زیاندهی خودروسازان که در سال گذشته با تجدید ارزیابی تا اندازه ای جبران شده بود به دلیل عدم آورده نقدی و همچنین تداوم قیمت گذاری دستوری که منجر به تولید با زیان شده بود، در سال جاری در حال رکوردزنی است به طوری که بررسی صورت های مالی نشان می دهد که زیان انباشته این دو خودروساز در سال جاری در حال نزدیک شدن به 20 هزار میلیارد تومان است.
 
این شرایط در حالیست که وزارت صمت با تعریف برنامه جهش تولید در تلاش برای تحقق رشد 50 درصدی تولید خودرو است که به طور قطع این میزان رشد برای خودروسازان که ادعا می کنند بر روی هر محصول تا حداکثر 50 میلیون تومان در حال زیاندهی هستند، زیان انباشته بیشتری به همراه دارد.
پیش از این نیز برنامه جهش تولید در ستاد مربوطه ارایه شد اما مشخص نیست که در کنار این برنامه، راهکارهایی برای جبران زیان انباشته و کاهش آن تعریف شده است یا خیر؟
 
در این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا وزارت صمت به عنوان متولی تدوین برنامه جهش تولید برای جبران این زیان تدبیری اندیشیده و یا تنها به دنبال افزایش میزان عرضه با تکیه بر تولید بیشتر است؟
 
محسن صالحی نیا، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به پیش بینی بسته ای با هدف جبران و کاهش زیاندهی خودروسازان می گوید: در بسته پیش بینی شده اصلاح فرایندهای مربوط به تامین قطعه در قالب قیمت تمام شده پایین، تامین مواد اولیه مناسب، تامین مالی برای زنجیره تامین نظیر اوراق گام و و اوراق مرابحه و همچنین افزایش سقف تسهیلات مورد تاکید قرار گرفته تا با تکیه بر این موارد ضمن جهش تولید، نسبت به جبران زیان خودروسازان اقدام شود.
 
وی می افزاید: در این بسته باید بتوانیم بخشی از این زیان را از طریق کاهش قیمت تمام شده و بخشی را نیز از طریق اصلاح قیمت برخی خودروها جبران کنیم و در عین حال نیز از زیان بیشتر جلوگیری کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که  این بسته فرازهای مختلفی دارد، تصریح می کند: این بسته در جلسه هفته گذشته شورای جهش تولید ارایه و مقرر شد تا در دو جلسه کارشناسی دیگر بیشتر به آن پراخته و موارد آن نهایی شود.
 
صالحی نیا ادامه می دهد: بر این اساس دومین جلسه در مورد این بسته نیز هفته گذشته برگزار شد که بر اساس این بسته سعی شده تا مجموعه ای از اقدامات به صورت مجموعه ای اجرایی شود تا هم مخاطبان از منظر مصرف کنند گان و هم شرکت های تولیدی و قطعه سازان قادر به عرضه تولیدات خود در زنجیره تامین باشند.
 
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این که با وجود این میزان زیاندهی خودروسازان، وزارت صمت چه اصراری بر تحقق جهش تولید دارد، اظهار می کند: به طور قطع باید ساختار خودروسازان اصلاح شود تا جلوی زیاندهی فعلی گرفته شود بدون شک در صورت عدم اصلاح ساختار، جهش تولید محقق نمی شود بنابراین باید جلوی زیاندهی را گرفت تا جهش تولید محقق شود.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان جهان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا ۶ دنده دستی : سلام خدمت همه من ۲۸ اسفند تکمیل وجه کردم تاریخ تحویلم ۳۱ اردیبهشت بود که خوشبختانه امروز فاکتور شدم سرعت تحویل خوب شده
محبی : من امروز زنگ زدم جنت آباد گفتن یک ماه بعد شاسی خوردن تحویل میدن برامن ۲۹ اردیبهشت شاسی شدالان درمرحله پلاک خوردن حالا خدا میدونه راست میگن یا سر کاریه
بابک : با سلام خدمت همه دوستان عزیز امروز حدود ساعت 13 با سایپا تماس گرفتم کارشناس 437 جواب داد باید منتظر پیامک باشید به امید خدا تا پایان خرداد پیامک ارسال میشه خدمت همه متقا ضی ها ؛ گفت خودرو ها رو دارند وارد می کنند - دیروز هم یکی از دوستان بهم گفت حدود 6000 خودرو چانگان داره وارد میشه به امید خئدا که برای همه دوستان تا پایان خرداد پیامک ارسال بشه
S3 : سلام ماثبت نام ۷آبان بودیم ۳۱اردیبهشت تحویل گرفتیم
S3 : سلام برای ماکارت ماشین اول اومد.بعدچندروزبرگ سبزاومد
‌‌‌‌‌‌‌‌ : احیانا در اینده سفر کردید؟ ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ فاکتور؟؟؟؟
شاهین اتومات : به جای احوال پرسی و اینا کی فاکتور کی نشد پاشید با قرداد تون برید دادگاه ۳۰۰ تومن هزینه داره فقط از خود سایپا شکایت کنید دست به دست نکنید تحویل ۳ ماهه رو ۶ ماهه کنید
شاهین : خیلی ببخشید یه مشت بی عرضه جمع شدید اینجا با هم نظر میدید میگرید یا خیلی سرمایه دار هستید ک ۶۵۰ ملیون ۵ ماه خوابیده عین خیال تون نی یا چیزی مصرف میکنید به جای شکایت هر روز میاید میگید کی فاکتور شد کی نشد هرچی سرمون بیاد حقمونه.
مادران : واقعا اطلاعات پشتیبانی سایپا قد یه مرغ بیشتر ارزش نداره زنگ چند جا زدم دزمورد کارت طلایی بپرسم اخرم یکی گفت تو سایت نگیر بعد زنگ خودمون بزن باتخفیف وشرایطی برات بیمه بدنه فعال مکنیم منم گفتالکی باشه و رفتم بیمه بدنه رو زدم برا اطلس مشکی اگر مشکی تولید نمیشه تغییر رنگ بیاد سفید نقره ای چیزی میزنم
تی8/ تی9 : جمع کنید سفره ابولفظل را برای من امروز پلاک شد / مجدد باید یه سفره دیگه پهن کنیم تا تحویل بدن / خدا به داد مون برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش دوگانه دی ماه : سلام به مبارکی حضوری تحویل گرفتین یا از نمایندگی
کوییک سفید مشکی : چه رنگ هستین
میلاد : سلام پارس بهار هستم الان توی پنل کاربریم نوشته در حال برسی کد بخشنامه 4742
احسان : 11585207 فاکتور شد ثبت نام دی تحویل خرداد
سارا : بله برا منم بهار اومده تبدیل فقط هم بصورت پیش فروش تخویل آذر
پارس تابسان 1403 : سلام دوستان برا بهار هم پیام تبدیل امده مگه ؟؟؟ یه دوست مون به نام مجید میگه امده خواستم بدونم راسته 😐
207 اتومات : سلام دوستان من تحویل مهر هستم ،واریز اولیه انجام دادم ،دعوتنامه کی میاد؟
ساینا : دعوتنامه اسفند تا برج 4 میاد تحویلش هم برج5 نگران نباشید کم عجول باشیدچرا اینقدر عجله میکنید
مجید : سلام تحویل پارس بهار بودم پیامک تبدیل اومده به سورن و 207 و تارا به صورت پیش فروش 😑تحویل اذر نمیدونم چیکار کنم اگه تابستون باز افزایش قیمت بخورن چی
پارس : سلام کسی هست که تاحالا دو بار پیام تبدیل اومده باشه بعد دفعه سوم پیام پارس بیاد براش