خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 

خروج خودروسازان از زیاندهی با اجرای بسته جهش تولید/ تحقق جهش تولید در گرو اصلاح ساختار صنعت خودرو

 
وزارت صمت و ایدرو به دنبال آن هستند تا با اصلاح ساختار خودروسازان و همچنین اجرای بسته جهش تولید ضمن تحقق اهداف پیش بینی شده در زمینه رشد تولید خودرو، نسبت به جبران زیان انباشته خودروسازان با تکیه بر اقدامات تعریف شده اقدام کنند از این رو این بسته در جلسه شورای جهش تولید در دست بررسی است.
 
زیاندهی خودروسازان که در سال گذشته با تجدید ارزیابی تا اندازه ای جبران شده بود به دلیل عدم آورده نقدی و همچنین تداوم قیمت گذاری دستوری که منجر به تولید با زیان شده بود، در سال جاری در حال رکوردزنی است به طوری که بررسی صورت های مالی نشان می دهد که زیان انباشته این دو خودروساز در سال جاری در حال نزدیک شدن به 20 هزار میلیارد تومان است.
 
این شرایط در حالیست که وزارت صمت با تعریف برنامه جهش تولید در تلاش برای تحقق رشد 50 درصدی تولید خودرو است که به طور قطع این میزان رشد برای خودروسازان که ادعا می کنند بر روی هر محصول تا حداکثر 50 میلیون تومان در حال زیاندهی هستند، زیان انباشته بیشتری به همراه دارد.
پیش از این نیز برنامه جهش تولید در ستاد مربوطه ارایه شد اما مشخص نیست که در کنار این برنامه، راهکارهایی برای جبران زیان انباشته و کاهش آن تعریف شده است یا خیر؟
 
در این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا وزارت صمت به عنوان متولی تدوین برنامه جهش تولید برای جبران این زیان تدبیری اندیشیده و یا تنها به دنبال افزایش میزان عرضه با تکیه بر تولید بیشتر است؟
 
محسن صالحی نیا، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به پیش بینی بسته ای با هدف جبران و کاهش زیاندهی خودروسازان می گوید: در بسته پیش بینی شده اصلاح فرایندهای مربوط به تامین قطعه در قالب قیمت تمام شده پایین، تامین مواد اولیه مناسب، تامین مالی برای زنجیره تامین نظیر اوراق گام و و اوراق مرابحه و همچنین افزایش سقف تسهیلات مورد تاکید قرار گرفته تا با تکیه بر این موارد ضمن جهش تولید، نسبت به جبران زیان خودروسازان اقدام شود.
 
وی می افزاید: در این بسته باید بتوانیم بخشی از این زیان را از طریق کاهش قیمت تمام شده و بخشی را نیز از طریق اصلاح قیمت برخی خودروها جبران کنیم و در عین حال نیز از زیان بیشتر جلوگیری کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که  این بسته فرازهای مختلفی دارد، تصریح می کند: این بسته در جلسه هفته گذشته شورای جهش تولید ارایه و مقرر شد تا در دو جلسه کارشناسی دیگر بیشتر به آن پراخته و موارد آن نهایی شود.
 
صالحی نیا ادامه می دهد: بر این اساس دومین جلسه در مورد این بسته نیز هفته گذشته برگزار شد که بر اساس این بسته سعی شده تا مجموعه ای از اقدامات به صورت مجموعه ای اجرایی شود تا هم مخاطبان از منظر مصرف کنند گان و هم شرکت های تولیدی و قطعه سازان قادر به عرضه تولیدات خود در زنجیره تامین باشند.
 
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این که با وجود این میزان زیاندهی خودروسازان، وزارت صمت چه اصراری بر تحقق جهش تولید دارد، اظهار می کند: به طور قطع باید ساختار خودروسازان اصلاح شود تا جلوی زیاندهی فعلی گرفته شود بدون شک در صورت عدم اصلاح ساختار، جهش تولید محقق نمی شود بنابراین باید جلوی زیاندهی را گرفت تا جهش تولید محقق شود.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان جهان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 53 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 27 mehr1402 : سلام و درود دوستان من و شما هر کدام به دلایل مختلفی امکان اجماع علیه این نامردمی ها رو نداریم، پاسخگویی هم که فقط یک کلمه لوکس هست و توی این مملکت به درد سخنرانی میخوره، این ناله و فریاد های پراکنده هم به جایی نمیرسه. گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
تاراv1p : اقای کریمی خردادیا هنوز کامل فاکتور نشدن، چه برسه به ما ۳۱ تیرماهی ها
S5 : دوستان اس ۵... همه تحویل گرفتن ماشین‌هایشان و ؟ دیگه خبری نمیدن؟ ثبت نام سهروردی پارسال. فاکتور ۲۴ اردیبهشت. موعد تحویل ۳۰ بهمن . گفتن تا ۲۴ خرداد میدن. اما هنوز میگن بارگیری نمیشه... تاخیر تا ۲۴ اردیبهشت حساب میشه..‌ اما این حدود ۴۰ دوز تاخیر چجوری محاسبه میشه؟؟ چرا ماشینی و که پلاک شده تحویل نمیدین آخه. خدا رگ و ریشه تونو لعنت کنه و نیامرزه
شاهین : سلام دوستان منم امروز فاکتور شدم پذیرش ۲۳ سخا ۲۷ به امید فاکتور شدن همه تون
شاهین G : شاهین G دنده ای تحویل تیر ماه ۱۶خرداد ماه تکمیل وجه کردم
شاهین اتومات : سلام دوستان منم امروز فاکتور شدم پذیرش 23دی شماره پذیرش 11606142
۱ : تارا تحویل ۳۱ فرودین امروز فاکتور شد V4
امیران : سلام امروز ۵۰ روز از تکمیل وجه میگذره هنوز خبری از ساینا نیست سایپا واقعا خجالت اوره مردم دیونه شدن از دست سایپا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آیهان : سلام ووقت به خیر تکمیل وجه چه تاریخی بودین
پارس سفارشی : سلام دوستان خواهشا کسی میدونه تارا چقد طول میکشه فاکتور شه الان یه ماه شد خبری نیس
سورن دوگانه : چه شد عزیزان این سورن دوگانه 30اذر؟ .روز به روز بدتر میشه بین هر دوروز که فاکتور میشد 4الی6 روز بود الان 9روزهست که 30اذر فاکتور نمیشه
مظاهر آبادان : دوست عزیز انصراف نده بدون لاینر بزن زود دعوتنامت میاد . پولتو 30 روز کاری بعبارتی 2 ماهه میدن
محمدحسن : دوستان من تحویل پیشفروش تحویل تیر با لاینر هستم و میخام انصراف بدم . کسی میدونه بعد از چند روز پولم پس میدن ؟؟؟؟؟؟
احمد : باید صبر کنی تا پیامک ایرانخودرو بیاد.
اسدی : سلام دوستان قبل تحویل خودرو ایا مدارکی پست میشه برامون چون من خونه ام جابجا شده
ساسان : سلام دوستان اوضاع بازار قیمت خودرو را چگونه ارزیابی می کنید؟
اسد : برو نگاه کن تاریخ تحویل خودرو رو کی زدند از آن روز حساب میشه
محمد : ببخشید وقتی درخواست تحویل حضوری میزنیم چند روز بعد پیامک میاد ک بریم تحویل بگیریم؟