تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 

تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 
براساس گزارش‌های مؤسسه‌های بیمه‌، نیمی از رانندگان آمریکایی که پس از تماس تصویری با خودرو رانندگی می‌کنند، در تمرکز روی جاده مشکل دارند که به افزایش ۲۴ درصدی تلفات رانندگی منجر شده است.
 
آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲/۸۳ تریلیون مایل رانندگی کردند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۳/۲ درصدی (بیشتر به‌علت همه‌گیری کرونا) را نشان می‌دهد. بااین‌حال طبق گزارش NHTSA، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این کشور ۸ درصد افزایش یافته است. به‌گزارش Carscoops، این یعنی براساس مسافت رانندگی، تلفات ۲۴ درصد افزایش یافته‌ است که بزرگ‌ترین جهش سال‌به‌سال را از سال ۱۹۲۴ نشان می‌دهد.
 
افزایش تلفات رانندگی به تعدادی از عوامل مرتبط با رانندگی خطرناک بر‌می‌گردد؛ اما یکی از عواملی که انتظار ندارید نامش را بشنوید، تماس تلفنی تصویری یا کنفرانس ویدئویی است. مطالعه‌ی مؤسسه‌ی ویکفیلد پژوهش (Wakefield Research) به سفارش مؤسسه‌ی بیمه‌ای Root Insurance نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از ۱،۸۰۰ پاسخ‌دهنده پس از یک تماس ویدئو کنفرانس، مشکل تمرکز را گزارش کرده‌اند.
 
بخشی از رانندگان به‌طور‌فزاینده‌ای به‌واسطه‌ی فناوری دچار حواس‌پرتی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد افزایش زمان صرف‌شده در خانه و تماشای صفحه‌نمایش (گوشی و کامپیوتر و تلویزیون) باعث می‌شود توانایی ما برای مقاومت در‌برابر استفاده از فناوری هنگام رانندگی کاهش یابد.
 
الکس تیم، مدیرعامل بیمه روت می‌‌گوید:
 
کووید۱۹ اساسا نحوه‌ی تعامل ما را با وسایل نقلیه‌مان تغییر داد. همان‌طور‌که بسیاری از افراد به‌طور‌ناگهانی به محیط مجازی روی آوردند، اعتماد آمریکایی‌ها به فناوری به‌طور‌چشمگیری همراه‌با زمان خیره‌شدن به صفحه‌نمایش افزایش یافت و باعث شد اکثر رانندگان این رفتارهای پرخطر را در خودرو تکرار کنند.
 
طبق این مطالعه، رانندگان هنگام رانندگی بیشتردر حال بررسی تلفن‌هایشان هستند. تقریبا دو‌سوم (۶۶ درصد) گزارش داده‌اند که در سال ۲۰۲۰، هنگام رانندگی تلفن‌هایشان را دیده‌‌اند که ۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. علاوه‌بر‌این، در سال ۲۰۲۱ یک‌چهارم تمام رانندگان می‌گویند که از زمان ورود به داخل خودرو، تلفن‌هایشان را ۱۵ دقیقه بررسی می‌کنند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
به‌نظر می‌رسد این بیماری همه‌گیر بر درک رانندگان از توانایی‌شان برای کار با وسیله‌ی نقلیه هنگام حواس‌پرتی تأثیر منفی گذاشته است. اگرچه ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند معتقدند بررسی تلفن‌هایشان بر رانندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، ۳۰ درصد از آنان گفتند هنوز‌هم می‌توانند ایمن و بدون مشکل رانندگی کنند. ۵۰ درصد از این افراد را نسل Z و ۴۲ درصد را نسل هزاره تشکیل می‌دهند.
 
 
الکس تیم بیان می‌کند:
 
بسیاری از آمریکایی‌ها استفاده از فناوری و توانایی چندوظیفه‌ای خود را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهبود بخشیده‌اند؛ اما داشتن مهارت‌های مربوط به اتاق نشیمن به‌معنی عملکرد مناسب در پشت فرمان ترجمه نمی‌شود. رانندگان هنگام بازگشت به جاده، خطرهای اعتماد‌به‌نفس کاذب را باید تشخیص دهند تا از خود و مسافران محافظت کنند.
 
مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) می‌گوید بررسی تلفن به‌طور‌متوسط ​​۴/۶ ثانیه طول می‌کشد. با سرعت ۸۸ کیلومتربرساعت (۵۵ مایل‌برساعت)، زمانی به‌اندازه‌ی طی‌کردن طول یک زمین فوتبال، چشم راننده از جاده برداشته می‌شود که ممکن است خطرهای زیادی برای جان سرنشینان به‌همراه داشته باشد.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X3sefid : مبارکه،چرخش برات بچرخه
X5♥️ : دوستان بعد از صدور پلاک چند روز طول میکشه تحویل بدن؟
طاهاطاها طرح فرسوده : بهنام جان ۰۹۲۲ کلا مراحل را دارن دیر ۱۸۴میبرن جلو احتمالا بعلت تغییر مالکیت ایرانخودرو ۷۷ به شرکت کروز تحویل بهمن به تاخیر افتاده ۶۷ .من حتی زنگ زدم گفتم تغییر رنگ واسم فعال کنن گفتن نمیشه حالا دیگه خواستی من در خدمتم
حامد : طاها مانده حساب مشتری تو فاکتور سایت نزده مگه ؟اگه زده اون میشه چیزی که بهت پس میدن
احبر : سلام من ثبت‌نامی شهریور بودم ۲ اردی بهشت تحویل دادن ما شما خیلی دیر کرده از کرمان موتور پیگیر شو
J7mina تیر ماه تبدیلی : دوستاااااان بلاخره شاسی شددددددمممممم وااااای چقدر خوشحالممممم امیدوارم قسمت همه بشههههه
طاهاطاها طرح فرسوده : سلام بهنام جان فعلا که مبلغی واسه تاخیر نزده زنگ زدم نمایندگی گفت تو سند میزنه. تمام مراحل را همینجا به دوستان اطلاع میدم انشاله که واسه همه مفید باشه .الانم رفته واسه تخصیص پلاک تو ناجا .اینم یه غول هست واسه خودش😆
متخصص : سلام امروز 14 اردیبهشت بنده تماس گرفتم تهران گفتن که تا 11 آذر فاکتور شده
علی : سلام دوستان من ۱۱ شهریور ۳۷۰ واریز کردم بابت شاهین پلاس دیروز ۱۳ اردیبهشت پیامک تکمیل وجه اومد که البته هنوز انجامش ندادم، الان از نمایندگی زنگ زدن میگن بیا اینجا یه سری توضیحات می‌خوایم بهت بدیم، موضوع چیه به نظر شما ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6سرعته : داداش ما موعد تحویل 30اسفند بودیم هنوز تحویل ندادن
سورن دوگانه : دوستان کارت طلایی بگیریم یا نه ؟؟
سورن 30 بهمن : به حرفشون گوش نکن،خودت برو ماشین رو تو نمایندگی نگاه کن، بعضی وقتا یه ایرادی ماشین داره، میگن نیا خودمون بهت زنگ میزنیم، تا سر فرصت عیبشو برطرف کنن،بهتم نمیگن
14بهمن : واریزی 14بهمن از منم یک مرحله برگشته عقب ومرحله تکمیل وجه.
علی : سلام دوستان تکمیل وجه 14 بهمن امروز پلاک شد.
حسن : سلام اون برا این میگه خودمان تماس میگیریم بیایید براتحویل که هنوز بیمه اش صادرنشده توقسمت میزخدمت نگاه کنی متوجه میشی توقسمت بیمه نامه میزنی مینویسه صادرنشده پس تونمایندگی میزارن تابیمه صادربشه
سورن پلاس : سلام تحویل چندم بودین شما
سورن دوگانه تحویل 30اسفند : من تکمیل وجهه 19 ام هستم هنوز فاکتور نشدم
Hamid : تحویل برای من 31فروردین بود زنگ زدم کرکز ایرانخودرو گفت تازه داریم دهه سوم اسفندو فاکتور میکنیم
سورن دوگانه تحویل 30اسفند : دوستان سورن دوگانه تحویل 30 اسفند امروز کسی فاکتور نشد؟