جا ماندن صنعت خودروی ایران در ماراتن جهانی

 

جا ماندن صنعت خودروی ایران در ماراتن جهانی

 
خودروسازان بزرگ دنیا تصمیم دارند تا سال 2030 بخشی از تولید خود را به خودروهای برقی اختصاص دهند .
 
به عنوان مثال، شرکت تویوتای ژاپن قصد دارد طی ۴ سال آینده ۱۵ مدل خودروی تمام الکتریکی به جهان عرضه کند.
 
 به گزارش رویترز، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵، تعداد ۱۵ مدل خودروی تمام الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. این برنامه بخشی از طرح تویوتا برای گسترش خطوط تولید خودروهای تمام برقی خود تا پیش از سال ۲۰۵۰ و حذف خودروهای با موتورهای احتراق درونی است.
 
در این میان دیگر بزرگان صنعت خودرو جهان نیز برنامه های خود درباره تولید خودروهای برقی را منتشر کرده اند.
 
اما این سوال مطرح است که صنعت خودروی ایران که گرفتار تصمیمات سیاسی و زیان انباشت و... است، برنامه ای برای این موضوع در اختیار دارد؟
 
سعید مدنی مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این موضوع، اظهار کرد: به صورت پراکنده اقداماتی انجام شده ، یعنی یک یا دو نمونه خودروی برقی ساخته شده است اما فعالیت معنی داری تا به امروز صورت نگرفته است.
 
وی بیان کرد: بدون شک خودروسازان خارجی که قرار است تا سال 2030 بخشی از تولید خود را به خودروهای برقی اختصاص دهند، از 15 سال پیش اقدامات اجرایی را آغاز کرده و خود را برای بازار 2030 آماده کرده اند.
 
مدنی تصریح کرد: اما صنعت خودروی ایران در این زمینه اقدامی انجام نداده و اگر روزی چنین تصمیمی در دستور کار قرار بگیرد در بخش هایی به ویژه باتری خودروهای برقی، وابسته به خارج خواهیم بود. البته زیرساخت ها برای تولید موتور های برقی در کشور وجود دارد اما به طور کلی اقدامی انجام نشده و خودروسازان نیز برنامه مدونی در این باره ندارند.
 
به گفته مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا، در سند چشم انداز 1404 صنعت خودرو که متاسفانه چندین بار مورد بازنگری قرار گرفته، باید توجه ویژه ای به خودروهای برقی صورت بگیرد. حداقل باید اقدامات از امروز به صورت آزمایشی شروع تا 20 سال  دیگر 15 درصد بازار به خودروهای برقی اختصاص پیدا کند.
 
اما حضور بخش خصوصی می تواند در تامین سرمایه مورد نیاز این طرح موثر باشد. مدنی درباره اینکه بخش خصوصی تا چه اندازه می تواند در تولید خودروهای برقی نقش آفرین باشد، گفت: بخش خصوصی می تواند به این موضوع وارد شود اما این بخش در برخی زمینه ها که نیازمند هزینه های بسیار باشد، محتاط حرکت می کند. به عنوان مثال تا چند سال پیش یکی از معضلات خودروهای برقی تامین باتری آن بود زیرا خودروساز باتری ساز نیست. در نتیجه اگر زیرساخت های لازم برای این موضوع فراهم شود می توان برای افزایش تولید برنامه ریزی کرد.
 
وی تاکید کرد: البته بخش خصوصی هوشیار تر بوده و می تواند کار را با سرعت پیش ببرد اما باید دولت زمینه های لازم را فراهم کند.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودروی ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mohamad : به ما که شماره شاسی ندادن ماشین دیگه میدن
Mohamad : برای من دو بار پیامک فرستاد😂
گلچین : سلام وقت بخیر منم تحویل ۱۶ خرداد هستم
رضا : چه تاریخی شاسی شدید؟
گلچین : سلام وقت بخیر.منم تحویل ۱۶ خرداد هستم.
T8 بهمن : من توی ظرفیت اضافه نمایندگی ثبت نام کردم تکمیل وجه 30 بهمن ماشینم هفته قبلی فاکتور شد بیمه شد امروزم پلاک شد
کاکو شیرازی : اینطوری که سخت شد!!! پس اینطور که شما میفرمایید چون شما ه من حدود11605100 هست پس این یعنی بیش از 3600 نفر جلوی من هستند... و این یعنی من در سن 456 سالگی سوار شاهین خواهم شد😁😁😁
T8 : ماشین من پلاک شده کسی می دونه چند روزه طور می‌کشه تا تحویل بدن
شاهین : اقا سهیل خودت اذیت نکنه دارن فاکتور میشن یه سری دوستان شات فرستادن میتونید مشاهده کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207اتو تابستان : سلام دوستان چرا207 اتو تابستان پیامک واریز نمیاد برای کسی امده؟؟
سلام : مغز خرخوردی چه خبر 270 خریدی خودش داخل بازار الیکیسش 720 چه خبر بود
محمد : آقایون ، سه روزه زده در حال بررسی ، کی سیستم باز میشه ؟
کارن : منم 90 روز کاریم خیلی وقته گذشته الان شش ماهه نصف ساله که بی ماشینم دلم خوش بود ثبت نام نقدی میکنم زود تحویل میدن امروز رفتم نمایندگی رو آوار کردم رو سرشون بی شرف هرچی هیچی نمیگی احترام نگه میداری حالیشون نیست انگار میخوان ماشین خیرات بدن ، مدیران دروغگو خودروی ما الان کو، در ضمن من ایکس 22 پرو هنوز صدور مجوز نخورده
مجید : تو قراداد ما که 36درصد سالیانه هست که مبلغ سود تاخیر برای 558میلیونی که واریز کردیم فکر کنم هر روز 550هزار تومنی بشه
207‌i : سلام‌مبارکتون‌باشه
x22 : سلام با تشکر از عزیزانی که تشریف آوردن انشاالله تا هفته آینده عزیزانی که تاریخ قراردادشون رد شده خبرهای خوبی به دستمون میرسه
x22 : سلام با تشکر از عزیزانی که تشریف آوردن انشاالله تا هفته آینده عزیزانی که تاریخ قراردادشون رد شده خبرهای خوبی به دستمون میرسه
دنا آپشنال تحویل 2 اردیبهشت : سلام فعلا که نشدیم میگن مرداد شروع به فاکتور میکنن
سعید : سلام یکی بگه این چیه نوشته‌ ماده 10 تو قسمت توضیحات پلاک