نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 

نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 
بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل، گسترش فناوری شارژ القایی خودروهای الکتریکی این امکان را فراهم می‌کند تا خودروها هنگام عبور از جاده‌ها شارژ شوند.
 
اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ بزرگ‌ترین موانع استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی هستند؛ اما اگر این خودروها بتوانند در جاده‌ شارژ شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ به گزارش carscoops، گروهی از محققان دانشگاه کورنل می‌‌گویند برای این مشکلات راه‌ حلی دارند که امکان شارژ خودروی الکتریکی در جاده را فراهم می‌کند.
 
 شارژ القایی موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی خودروسازان نیز به‌طور فزاینده از این فناوری بهره می‌برند و به سرنشینان اجازه می‌دهند تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم در خودرو شارژ کنند. خرم آفریدی، دانشیار دانشگاه کورنل که مسئولیت هدایت تحقیقات جدید را در این زمینه دارد، می‌گوید:
 
چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
 
در واقع این ایده در دهه ۸۰ در کالیفرنیا آزمایش شد؛ اما میدان‌های مغناطیسی متناوب به سخت‌افزار گران‌قیمت احتیاج دارند و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تأمین می‌کنند، مصرف می‌کنند. آفریدی می‌گوید با تمام این موانع، فناوری که او و تیمش در حال توسعه آن هستند، به‌ جای میدان‌های مغناطیسی از میدان‌های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد. آفریدی از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره این فناوری است.
 
آفریدی می‌گوید:
 
آن‌ها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمی‌‌کردند به سطح بالایی از فرکانس‌هایی که من فکر می‌‌کردم، برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس‌های بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. 
 
به لطف پیشرفت‌هایی که تیم آفریدی ایجاد کرده است، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله ۱۸ سانتی‌متر (۷ اینچ) از سطح زمین (که بیشترین خودروی برقی هستند) می‌توانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند. انتقال انرژی از طریق صفحاتی در جاده صورت می‌‌گیرد که با فاصله‌ی ده‌ها فوت از یکدیگر تعبیه می‌شوند و به این ترتیب خودروها می‌توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.
 
 
آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
برای عملکرد این فناوری نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین و گسترده است. آفریدی چند ایده دارد که می‌تواند کار را آسان کند. اول از همه، برنامه‌ی او به معنای استفاده از شارژ در تمام بزرگراه‌ها نیست. در عوض، این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV نصب می‌شوند. خودرو در مسیر حرکت می‌کند و جاده، صفحه نصب‌شده روی خودروی الکتریکی را می‌خواند و شروع به شارژ آن می‌کند. راننده، خودرو را از خط حرکت خارج و بعداً برای انجام شارژ صورت‌حساب دریافت می‌کند.
 
همچنین می‌‌توان این صفحات شارژ را در کنار علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد؛ جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت می‌گذرانند و نصب آن نیز ساده‌تر است. در ابتدا آفریدی پیشنهاد می‌کند که این فناوری فقط در شلوغ‌‌ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
 
 
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند. یافتن کلیدها و سایر سخت‌افزارهایی که بتوانند از عهده فرکانس‌های بالا برای شارژ کارآمد برآیند، یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل تیم آفریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
 
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می‌تواند مزیت بزرگی برای خودروسازان باشد. اگر این فناوری به اندازه کافی فراگیر شود، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می‌یابد. این می‌تواند به معنای باتری‌های کوچک‌تر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن، بار زیست‌محیطی تولید باتری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
متأسفانه «اما و اگرهای» زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی در این سناریو چگونگی انجام برخی کارها مشخص نیست. حتی با تخمین آفریدی، این فناوری ۱۰ سال تا آماده بودن برای جاده‌های اصلی فاصله دارد؛ اما تا آن زمان، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شارژر بی سیم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دلارام : فرقی نداره رنگش با هم شاهین بدن قرمز بدن آبی بدن زرد بدن
احلام : شما هنوز خیلی راه داری. به این زودی منتظر فاکتور نباش. هنوز امروز تاریخ 26 خرداد فاکتور شده. و این قدر سرعت فاکتور کند هست بعید میدونم قبل از سال نوبتتون بشه. البته از صمیم قلبم ارزو میکنم هر چه زودتر فاکتور بشی ولی چیزی که تجربه بهم ثابت کرده خرداد به بعد فاکتور میشی
احلام : منم تبدیل زدم به رنگ مشکی. و سریع فاکتور شدم
شاهین GL 26 خرداد مشکی : فاکتور شد تبدیلی مشکی
J4 مرداد90 روزه : منم 11 مرداد ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ خبری نیست
محمد ابراهیمی : اسفند 1403، مرحله اول 420میلیون واریز کردم بعد مرحله دوم 1404 دی ماه واریز میکنیم کسی می‌دونه مرحله دوم چقدر واریز میکنیم
شاهین جی ال : سلام شاهین جی ال ها تا کدوم تاریخ تکمیل وجه،فاکتور شدن؟
آیدین سالاری : تو هم کار کن بخر مگه مفت به دست اوردیم
ابراهیم : سلام منم هفته چهارم مهر ماه هستم دعوتنامه نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفان : مال منم انوطوری زده
قباد : گفتم این نیسان ابی ها تعدادی مال قبل بوده و شرکت اون وقت مجوز پلاک نداشته الان مجوز پلاک گرفته و زیاد هم نیستند کلا فکر کنم 500 دستگاه یا 1000 دستگاه باشه . کجای این حرف بده دارم مردم را راهنمایی میکنم خبر داشته باشند . اخه عده ای گفتن دوباره تولید میکنه شرکت . زمانه خراب شده با مردم راست حرف بزنی باورت ندارند .
207 پانا اتومات تحویل 30 دی : سلام واریز اول 31 تیر واریز دوم 2 آبان امروز تحویل گرفتم.
شیده : دوستان راهنمایی کنید کارت طلایی بگیرم یا نه ؟
مسعود : داخل وضعیت پلاک زده درانتظار ثبت اصالت خودرو توسط پلیس ؟ این یعنی چی کسی میدونه
مسعود : برادر سامانه سخا امور راهور برای ثبت پلاک و سامانه املاک و اسکان برای احراز محل سکونت هردو را ثبت نام کن تا پلاک بهت تخصیص بدن
میثم : کوییک ار اس تحویل آخر آذر ماه بود. من دعوتنامه واسم 21 آبان اومد اما 28 آبان تکمیل وجه کردم طرح پیش فروش هنوزم منتظرم فاکتور بشه
207 پانا دی قالپاق : 2 آبان
ساینا تک تکمیل وجه 29تیر : 27آبان فاکتور پلاک 9آذرماشین رودیروز تحویل گرفتم
سعید : سلام درسته، چون تنها سایت تبریز میزنه اونم تو یه تایم مشخص مقداری رو جم وجور میکنه و تحویل مشتریها به ترتیب میده ، حالا فکر میکنم تا 23 دی فاکتور شده ،شاید بعضی ها هم 23 دی باشن هنوزم فاکتور نشده باشند ، اما مثل اینکه موجودیش تموم شده تا یه سری دیگه رو تحویل بده و به ترتیب فاکتو کنه ، که معمولا چند روزی زمان می بره