بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟

 

۱۰ سال از معرفی اولیه تسلا مدل S به عنوان محصولی انقلابی می‌گذرد و تسلا برای دومین بار در ۱۰ سال گذشته این محصول را در بخش ظاهری و فنی ارتقا داده و نسخه جدید تحت نام تسلا مدل S Plaid عرضه خواهد شد.

 

حال تست و بررسی اولیه تسلا مدل S Plaid در حالی منتشر شده است که همگان از عملکرد خیره کننده شتاب گیری این محصول متعجب شده‌اند و به طور غیر رسمی آن را سریع ترین خودروی تولید انبوه بازار لقب داده‌اند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

 
 

اگر بخواهیم نسخه جدید را در یک جمله توصیف کنیم باید عنوان کرد که مدل S Plaid به نسبت گذشتگانش ارتفاع کمتر، طول بیشتر و وزن کمتری دارد. در داخل اتاق نیز طراحی کاملا متفاوتی دارد و قدرت آن نیز به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است.

تسلا از لاستیک های پهن و بزرگ تر (۲۱ اینچ) استفاده کرده است در نتیجه عرض آن نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین امکان انتخاب دیفیوزر و اسپویلر فیبرکربن به عنوان آپشن اضافه برای این محصول در نظر گرفته شده است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا برای اولین بار از ۳ موتور الکتریکی در یکی از محصولاتش استفاده کرده که ۲ موتور بر روی محور عقب و ۱ موتور بر روی محور جلو قرار دارند.

تسلا از کلاف فیبرکربنی در موتورهای الکتریکی استفاده کرده که امکان دور خوردن تا ۲۰،۰۰۰ RPM را به موتورها می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از گیربکس چند سرعته، حداکثر سرعت این مدل به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد.

تسلا مدعی آن است که حداکثر قدرت در سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت محقق می‌شود و این قدرت تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت در بالاترین حد خود باقی می‌ماند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا از یک بسته باتری به ظرفیت ۱۰۰kWh ساعت استفاده می‌کند و از نظر خنک کنندگی آن را ارتقا داده است.

بر اساس تستی که مجله معتبر موتورترند انجام داده است. این بسته باتری امکان طی کردن مسافت ۴۹۰ کیلومتری را به تسلا مدل S Plaid می‌دهد. بر اساس استاندارد EPA آمریکا، حداکثر برد حرکتی برابر با ۵۶۰ کیلومتر است که این عدد در حالت آزمایشگاهی اندازه گیری می‌شود و معمولا در شرایط واقعی انتظار رقم کمتری از آن می‌رود.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا همچنان از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند و لاستیک های آن نیز از نوع سفارشی میشلن پایلوت اسپرت ۴S است و ترمزهای جلو نیز کمی بزرگتر از نسخه های قبلی است.

موتورترند تست شتاب گیری مدل S Plaid را بر روی آسفالت معمولی و پیست درگ ریس انجام داده است تا مقدار اختلاف آن را بسنجد.

تسلا یک حالت درگ ریس را برای مدل S Plaid تعریف کرده است تا امکان ارائه حداکثر نیرو و شتاب گیری ممکن شود.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

همانطور که در نمودار مقایسه شتاب گیری بر روی آسفالت معمولی و پیست درگ ریس مشاهده می‌کنید اختلاف در حداکثر میزان خود برابر با یک دهم ثانیه است.

نکته جالب توجه این است که گراف از صفر شروع نمی‌شود که دلیل آن نحوه اندازه گیری شتاب به روش آمریکایی است. در روش آمریکایی شتاب گیری با احتساب ۱ فوت مسافت استارت اعلام می‌شود. این ۱ فوت در واقع مدت زمان و مسافتی است که خودرو نیاز به جهیدن از حالت سکون دارد.

زمان سنج درحالی آغاز به کار می‌کند که خودرو ۱ فوت را طی کرده و سرعتی برابر با ۹.۶ کیلومتر بر ساعت بر روی پیست درگ و ۸ کیلومتر بر ساعت بر روی آسفالت معمولی داشته است. در نتیجه نمودار بالا نشان دهنده میزان شتاب گیری خودرو در صورت حذف ۱ فوت مسافت طی شده اولیه است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

این اعداد با فرکانس ۲۰Hz ثبت شده است که به معنای ضبط  ۲۰ بار در ثانیه است. در نتیجه به ازای ۲ ثانیه امکان ایجاد ۴۰ نقطه بر روی گراف سرعت وجود دارد.

در نهایت تسلا مدل S Plaid در عرض ۱.۹۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که گرد شده این عدد برابر با ۲ ثانیه است. بر روی آسفالت معمولی نیز عدد ۲.۰۷ ثانیه را به ثبت رسانده است که با گرد کردن آن برابر با ۲.۱ ثانیه می‌شود.

با ثبت این اعداد، تسلا مدل S Plaid سریع ترین خودرویی است که در طول تاریخ ۷۴ ساله مجله موتورترند تست شده است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

در حالت عادی بدون احتساب ۱ فوت، بر روی آسفالت معمولی و تنها با تخته کردن پدال گاز این خودرو به ۲.۴۵ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد.

تسلا در حدود ۱.۳۰ نیروی جی در سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت به شما وارد می‌کند که بیش از هر خودروی تولید انبوه دیگری است.

مدل S Plaid بر روی پیست، مسیر درگ یا ۴۰۷ متر را در عرض ۹.۲۵ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

بر روی آسفالت معمولی نیز تسلا مسیر ۴۰۷ متری را در عرض ۹.۳۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

این اعداد به معنای آن است که تسلا مدل S Plaid رکورد قبلی که مجله موتورترند با مدل فراری لفراری در پیست فیورانو ایتالیا به ثبت رسانده بود را شکسته است.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی، موتورترند توانست زمان ۲.۲۸ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و طی کردن مسیر ۴۰۷ متری در عرض ۹.۷۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را با لفراری به ثبت برساند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

در پایان تسلا مدل S Plaid با برچسب قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلاری که در نمونه با تمامی امکانات قیمتی برابر با ۱۵۰ هزار دلار دارد در حدود ۱۵ هزار دلار از پورشه تایکان توربو S قیمت کمتری دارد. از نظر سطح آرامش و راحتی در حد و اندازه بهترین سدان های لوکس بازار ظاهر می‌شود و در زمینه شتاب گیری نیز از بوگاتی شیرون میلیون دلاری سبقت می‌گیرد.

در نتیجه به نظر می‌رسد که تسلا با عرضه مدل S Plaid یک گام اساسی به سمت کمال برداشته است و نکته حائز اهمیت این است که تمامی این دست آوردها در کمتر از یک دهه اتفاق افتاده است.

 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا مدل S plaid






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : سلام. دوستان استرس نداشته باشید. ایران خودرو خیلی تارا تولید کرده. واقعیت اینه که من زمان ثبت نام با بدبختی پول جور کردم و ثبت نام کردم، بعدش بابت بدهی، مجبور شدم هرچی میشد رو بفروشم بدهیش رو بدم، یهو پول اضافه اومد(البته دیگه هیچی سرمایه ندارم). خواستم تارا دستی رو که هنوز فاکتور نشده ، تبدیل به اتوماتیک کنم برای وضع پاهام، پیگیری کردم. گفتن باید کمبود باشه یا خط تولید این ماشین که میخوای عوض کنی مشکل داشته باشه. ایران خودرو که پیگیر بودم تا اسم تارا میومد، میگفتن اینقدر تولید کرده که عمرا تغییر نمیخوره. دوتا داستان داره که تاخیر افتاده، یکی سر این سنسور SBR هست که اضافه کردن. یکی هم رنگ. سفید و مشکی رو راحتتر میدن. اما یهو درخواست تیتانیوم خیلی زیاد شد، من خودم رنگ انتخاب کردم، رفتم نمایندگی گفت چرا تیتانیوم نزدی؟ الان برای من دستی هست، تاخیر خورده، روزی حدود ۷۴۰ تومن داره جریمه شارژ میشه. امیدی به اینکه بشه از ایرانخودرو جریمه گرفت ندارم اما بهرحال توی صفحه داره نشون میده فقط خواستم بگم استرس نگیرید. تارا ماشینی نیست که نداشته باشه یا مشکل تولید داشته باشه. میاد انشاالله.
محسن : من مهر 1402 مبلغ 290 میلیون تومن یرای شاهین اتومات cvtواریز کردم. اما شهریور 1404 پیامک آمد که شاهین gl دنده ای را میتونم اختیاری جایگزین شاهین اتومات کنم. من اتومات میخوام ولی اگر دنده ای را نپذیرند ممکنه که گران بشه از طرف دیگه اختلاف قیمت دنده ای کارخانه بو بازار بیشتر از اتومات است. یعنی سود gl دنده ای حدود 120 میلیون تومن بیشتر از اتومات است.
ایگل مشکی تهران : من امروز ز زدم نمایندگی گفتن یک یا دو هفته بعد از شاسی پلاک میشه و اینکه‌ مثلا زد توی سیستم ب من گفت خودروی شما ارسال شده برای تخصیص شاسی،لجم میگیره مث خنگا با آدم برخورد میکنن
محمد لاماری مشکی : منم ۲۸ بهمن رنگی مشکی تحویل هفته سوم مرداد اما هنوز دعوتنامه نیومده امیدوارم زودتر واسه همگی بیاد که سریعتر از این وضعیت خلاص بشیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
حمید شهریورواریزی 21تیر : آره به خدا رنگ مشکی 21تیر واریزی آخرم بود الآنم پلاک شدم تحویل پرونده به شرکت 22بود .خیلی ها فاکتور شدن .شما هم میشی .نمیدونی هر چی ماشین دارن دارن میدن بیرون عجیب شده
حمید شهریورواریزی 21تیر : ببین بستگی به اون نمایندگی داره عوضی باشه یا نه .یک موقعی صفحه کلاجت به مشکل بخوره میان میبینن کفپوش داری گارانتی موتور باطل میکنم.یک موقعی صحبتش بود که دیگه باطل نمیشه ولی نمی دونم تایید شد یا نه.
اطلس دی : از دوستان کسی هست که اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه و خرداد از چه تاریخی شروع میشه لطفا لطفا لطفا هز کی میدونه جواب بده
اطلس12 : انشالله زودتر خلاص شیم منم هر کی میبینم تکمیل وجه اردیبهشت هست میگه جی ال
اطلس بهمن کرمان : سلام امروز تماس گرفتم گفتن اطلس جی تکمیل وجه اردیبهشت نداره خرداد و تیر و مرداد تکمیل برا اطلس جی هستن احتمالا اردیبهشت جی ال هستن انشالا اسفند تموم شه که سریع ما ه های دیگه فاکتور بشه واقعا خسته شدیم لعنت به سایپا
آینازپنج دنده : من حاضرم تبدیل بیاد دوماه دیگه بدن
حسین : دارن 12خرداد رافاکتور میکنن ولی من تکمیل وجهم 12است فاکتورنشده
سورن 1404 مهیار : قیمت خودروها داره میره بالا هر کی لازمش زوتر بخره