سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام مبارکه ساعت چند فاکتور شد؟
علی مدبر : من که کلا بیخیال شدم دیگه ن زنگ میزنم ن پیگیرمکفری شدم عصاب ندارم دیگه
شاهین بدبخت : داداش گرون میکنن ضرر میکنید والا ماهم جی میخایم نمیدن
شاهین اتومات cvt : آقا مرتضی کار خیلی درستی انجام میدی. منم 22 اسفند تکمیل وجه کردم و اصلن تبدیل نمیزنم. بعد از 6 ماه تاخیر بجای اینکه بیان سریع فاکتور کنن و تحویل بدن. تازه پیامک تبدیل به GL میدن.
حاجی : تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر یا علی دوستان حق گرفتنیه بشینی تو خونت ماشینتو تا سال بعد هم نمیدن
جمشیدی : تجمع فقط مقابل دادستانی دوستان بعد دادستانی میریم درب سایپا رو گِل میگیریم مثبت رو بزن برادر ا علی
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL بعد میگن چرا مردم ناراضی هستن دزد و نمیگیرن میرن آفتابه دزد رو میگیرن بعد میگن قانون هست
موسوی : نوبت من شهریور امسال هست شهریور سال دیگه هم باشه تبدیل نمیزنم بی خود کردن پول G رو اول گرفتن الان میگنGL
موسوی : خدا شاهده ۱۰ سال دیگه باشه وایمیستم تا G بگیرم هر چی میشه بشه لعنت به خودرو ساز لگن ساز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسکندر : حالا کاره به این کارهاشون ندارم ولی 2ماه بمونه جلوی آفتاب رنگ نیسان ها عوض میشه شاید اون موقعه شماره گزاری کردن😂😂😂😂
دعوتنامه آبان : سلام.دعوتنامه آبان برای اس ،برای کسی نیومده؟
میلاد : تکمیل وجه کرده بودید کامل؟
. : منم 18 تیر تکمیل کردم. امروز زنگ زدم شرفشون رو بردم. اگر تا این ماه آینده فاکتور نکن میرم شرکت تهران شیشه هاشون میارم پایین دیگه چیزی برا باخت ندارم
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : دوستانی که تحویلی 31مرداد هستید و فاکتور شدید لطفا تاریخ تکمیل وجه و رینگ ماشینتون رو بفرمائید
سجاد : سلام دوستان خواهشا اینقدروحرف وشایعات توجه نکنید ماشینی که فاکتور بشه نه افزایش داره،نه عوض میشه،چراچون شماره شاسی قیدشده،وازتاریخ تحویل به بعدهم سود تاخیر به خریدارتعلق می گیره پس دوستانی که فاکتورشدن نگران هیچی نباشید
حسن پیش پانا مرداد : کی میگه فقط برا پانا نصب میشه تو خود ایران خودرو زده رو همه تیپ هاش نصب میشه. کلا قراره اون موتور رو نصب کنن ما مردادی ها که خداروشکر در رفتیم
A.h : من تحویل 31 شهریور هستم پانا فولادی الان برام اومده. تکمیل وجه 19600 یعنی چی. بخاطر یه موتور. آنقدر پول میگیرن آخه ؟؟؟؟
تحویل 31مرداد پیش فروش : نخعی...رامهرمز یک روز بعد از از بارگیری تحویل گرفتم ممنونم انشاالله مال خودت
حسن : سلام دوستان بعد از اسفندماهی ها نوبت دعوت نامه دوگانه چه ماهی هست.