تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است

 

تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است

 

فراری همانند دیگر شرکت های خودروسازی مجبور به کاهش حجم و تعداد سیلندر موتورهای خود شده تا خود را با قوانین جدید زیست محیطی و آلایندگی تطبیق دهد. به طور مثال مدل جدید ۲۹۶ GTB از یک موتور V6 دو توربو هیبریدی نیرو می‌گیرد و حال طبق اطلاعات جدید احتمالا این مسئله شامل حال موتور V12 این شرکت نیز خواهد شد و فراری تغییراتی در این موتور خواهد داد.

 
تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است
 

فراری احتمالا حجم موتور V12 خود که در حال حاضر ۶.۵ لیتر است را کاهش خواهد داد.

فراری سال ۱۹۷۳ میلادی برای اولین بار از موتورهای V8 در محصولات شهری خود استفاده کرده بود. پیش از آن نیز فراری دینو مجهز به موتور V6 بود که در دهه ۶۰ میلادی به بازار عرضه شد.

 
 
تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است
 

اما موتورهای V12 از سال ۱۹۴۷ میلادی بخشی از تاریخ پر شکوه این شرکت ایتالیایی است.

در نتیجه فراری تا زمانی که از نظر قانونی امکان ساخت موتورهای V12 را داشته باشد به این کار ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود که اولین شاسی بلند (SUV) این شرکت از موتور V12 نیرو بگیرد. همچنین جانشین مدل ۸۱۲ و لفراری نیز احتمالا از موتور V12 جدید بهره خواهند بود.

تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است
 

فراری تجربه استفاده از قوای محرکه هیبریدی را در سه محصول لفراری، SF90 و ۲۹۶ GTB داشته است.

رقیب سنتی شرکت فراری یعنی لامبورگینی نیز قصد انجام چنین کاری را دارد و در آینده نزدیک جانشین آونتادور را مجهز به قوای محرکه هیبریدی خواهد کرد.

فراری پیش از این موتورهای V8 و V6 خود را مجهز به توربوشارژر کرده است و انتظار می‌رود که این مسئله شامل حال موتور V12 نیز بشود.

تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است
 

به احتمال زیاد قوای محرکه جدید را اولین بار در مدل شاسی بلند این شرکت خواهیم دید که از سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ بهره می‌برد و توانایی تولید ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

در حال حاضر قدرتمندترین موتور V12 ساخت شرکت فراری در مدل ۸۱۲ Competizione استفاده شده که توانایی تولید ۸۱۹ اسب بخار قدرت در حداکثر دور موتور ۹۵۰۰ rpm را دارد.

پیش از این در خبری اعلام کرده بودیم که دولت ایتالیا در حال لابی با اتحادیه اروپا است تا امکان تولید و عرضه موتورهای احتراق داخلی برای دو سوپرخودروساز این کشور یعنی فراری و لامبورگینی همچنان ادامه داشته باشد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سیلندر توربوشارژ فراری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 37 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی باقری : کوئیک دارم حرکت تو دنده یک صدای مثل صدای اگزوزنیسان میده فقط هم تو دنده یک چرااا
سعید : تو تحویل حضوری سایپا در درب کارخانه آیا عصر ها هم ماشین تحویل میدن یا فقط صبح ها هستش کسی اطلاع داره راهنماییم کنه اگه اطلاعات کامل دارین ساعت هاشو هم بگین ممنون
پردیس : سلام ببخشید چقدر واریز کردی؟ سود مشارکت رو کسر کرده بودن
مریم j4 سفید مشهد : من ثبت نام آبان بودم و هنوز تازه دیروز پلاک شده و حداقل ده روز دیگه میدن شما حداقل تا اخر خرداد صبر کنید تا مرحله ی بعد سبز بشه
میثم j4 : سلام شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۲۷۲۴ بعد کد ۷ بعد کد ۳، استعلام بگیرید میگن کی بارگیری شده
محسن اسفند ماه : به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به‌منظور بررسی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حالت بررسی قرار گرفت. این موضوع باوجود موجود بودن قطعات در گمرکات، مانع از ترخیص آن‌ها و در نتیجه کاهش تولید خودروی ری‌را شد. انتظار می‌رود، طی روزهای آینده مشکلات باقی‌مانده در تامین برطرف شده و فرایند تولید و تحویل «ری‌را» با سرعت بیش‌تری ادامه یابد. ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان عزیز بابت تاخیر پیش آمده در تحویل خودرو ری‌را، در همین مدت در سیستم‌های کیفیت این محصول در شبکه تامین و تولید بهبودهای قابل توجهی انجام داده است که در ارتقای کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
شاهین : سلام چطور از آذر تا الان میشه 70 روز☹️
عظیم زاده : حوالی دی ماه دوست عزیز، ان شا الله قسمت همه دوستان
تیتان ۲ دی : تو رو خدا بیایید پیام بدید. دلمون پوسید از بس اومدیم اینجا و هیچ پیام و خبری ندیدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آریزو 8 مجید : 🌷🌷🌷🌷
حسین : تکمیل وجه 15 بهمن
X33 اتومات : دوستان یه توضیح کاملی براتون مینویسم لطفا بخونید و عمل کنید، هرکسی هم که مخالف این توضیحاته مطمئن باشید آدمای شرکتن اول اینکه ما مدل پرداخت داریم یا قطعی یا علی الحساب، اگه قرارداد قطعی باشه یعنی شما کل پول ماشین رو در سال 1403 که شامل دیون و ... هم میشه پرداخت کردید و شامل افزایش قیمت سال جدید نمیشین و در سال جدید فقط باید مابه تفاوت افزایش دیون رو بدید که مبلغی بین ده تا بیست تومنه. پس سرتون کلاه نره دوم اینکه ما که اینهمه صبر کردیم یه بار واسه همیشه جلوی اینا وایستاد من پارسال x22 خریدم ازشون امسالم ثبت نام کردم، مطمئن باشید شما هم باز راهتون به این شرکت میوفته پس واسه آیندتونم که شده عقب نشینی نکنید سوما اینکه اگه انصراف بدین شرکت ورشکست نمیشه خوشحالم میشه چون پول شما رو دو سه ماه بعد با یه سود اندک پس میده ولی حواله خودرو شما رو به قیمت جدید میفروشه و فقط ما ضرر میکنیم که چند ماه منتظر ماشین موندیم چهارم اینکه بجای انصراف یه وکیل بگیرید قرارداد رو بدید بهش کارتون رو پیگیری کن، طول میکشه ولی جواب میده. سال گذشته دوست من اینکارو کرد و در نهایت برنده شد
ساینا فوق العاده : توحید جان ضمن تشکر از تو و معدود دوستانی که توی این آشفته بازار تأخیر ها و شایعات، اطلاعاتشون تقریبا موثق و قابل اتکاست، یک سوال آیا اطلاع داری ما به تفاوت حق بیمه برای امسال تقریبا چقدر شد؟
mohammad051 : اگه اومد یک پیامی بزار منم 5/17 هستم
حسن مدرسی : خودرو چه مدلی بوده؟؟
آریزو 8 مجید : به نظر منم دوستانی که فاکتور نشدن انصراف بدن مدیران به غلط کردن میافته
حسن مدرسی : آپشن سینی زیر موتور خوبه.حالا مانیتور هم چون گارانتی داره خوبه بزاری.ولی از کیفیتش خبرندارم
کوییک rs : پس چرا من پلاک نکردین
قاسمی : دوستان و این افزایش قیمت ربطی به فاکتور شدن و یا نشدن نداره .فقط قرارداد ملاک عمل هست که آیا قراردادتون با مدیران قیمت قطعی بوده یا علی الحساب