ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
تارا وی چهار : اگر ۳۱ فروردین فاکتور شده باشه مسلما از هفته بعد اردیبهشتی ها فاکتور میشن
۱ : سلام مبارک باشه . واسه خودتونه یا از جایی استعلام گرفتید ؟ منم ۳۱ فرودینم ولی فاکتور نشدم
علی : این شرکت مسخره دوماه دیگه منم تی 8,,بیمه شده هیچ خبری نیست
17 بهمن x5 : من حتی فاکتورم نشدم.تعجب میکنم ۱۸ بهمن پلاک شده
ف : کاملا معلوم شد که مدل ۲۰۲۴ هست، همه دارند تبلیغ مدل ۲۰۲۴ برای فروش میکنند
S3 : دوستان عزیز s3 تا کی فاکتور شده؟ ثبت نام سازمانی دی اما خبری نیست
محمد : برای شما دعوت نامه اسفند ارسال کردن
تاراv1p : سلام دوستان امروز تو گروه تارا دیدم چند نفر از تیرماهی ها فاکتور شدن فروش فوری ۱۸ و ۲۰ تیر، از شماها کسی فاکتور شده تیر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 85 گانه بنزینی : آخر خرداد 403
پانا دنده شهریور : سلام دوستان پیش فروش تحویل 17شهریور هستم کی پیامک تکمیل وجه برام میاد
آدرین : کسی بوده تو گرو ه که مشکل تمدید گواهینامه داشته و اولویت پاییز بوده باشه و دوباره فراخوان براش اومده باشه؟؟لطفا اطلاع رسانی کنید
دنا : سلام دقیقا منم منتظرم هیچ خبری نیست بهار 403بودم هنوز پیامکش نیومده
سورن دوگانه : تاثیری نداره
بهرام : دوستان فاکتور چقدر طول مکشه
شایان بهاری : 11787878 فاکتور گردید.
بنزینی تحویل29اسفند : سلام بزرگوار،،ماهم همین مشکل رو داریم دقیقا از 13خرداددتا الان منتظرپلاک هستیم
ایهان : ماهم دقیقا مثل شما هستیم
محراب : سلام دوستان خسته نباشید کسی اطلاع داره جریمه تاخیر که توسط ایران خودرو محاسبه شده کی و چطور به ما برگردانده میشود ؟ و چه مدت طول می‌کشه تا خسارت تاخیر رو پرداخت کنند. ؟