از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 

از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 
مدیرعامل هوندا دیگر پیل سوختی‌ هیدروژنی را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند.
 
به‌نظر می‌رسد درحال‌حاضر تویوتا، تنها خودروساز بزرگ جهان است که سلول‌های سوختی هیدروژنی را به خودروهای الکتریکی ترجیح می‌دهد. البته نمی‌توان گفت این شرکت علاقه‌ای به ساخت خودروهای الکتریکی ندارد؛ زیرا به‌تازگی مدل جدید bZ4X را معرفی کرده است. بااین‌حال، این غول ژاپنی به قوای محرکه‌ی هیدروژنی اعتقاد زیادی دارد. خودروساز ژاپنی دیگری نیز بود که حدود یک دهه پیش به هیدروژن علاقه داشت؛ اما امروز مسیر خود را تغییر داده است. این شرکت اصلی‌ترین رقیب هم‌وطن تویوتا در بازار, یعنی هوندا است.
 
توشیرو میبه، مدیرعامل هوندا، اخیراً در گفت‌وگویی با اتونیوز گفته است که این شرکت در سال‌های اخیر بررسی‌های لازم را روی پیل سوختی‌ هیدروژنی انجام داده و دیگر آن را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند. وی توضیح داد:
 
ما تحقیقات کاملی انجام داده‌ایم. درباره‌ی پیشرانه‌های هیدروژنی شاهد مشکلات فنی بسیار دشواری هستیم؛ بنابراین، حدود ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتیم این نوع پیشرانه به قوای محرکه اصلی تبدیل نشود.
 
زمانی که تولید هوندا کلاریتی هیدروژنی به‌پایان رسید، جدی‌بودن این تصمیم مشخص شد. از طرف دیگر، چندی پیش مدیرعامل تویوتا مزیت‌های استفاده از پیشرانه‌ی هیدروژنی در خودروهای مسابقه‌ای را نشان داد. شرکت مذکور اخیراً هم یک دستگاه GR یاریس آزمایشی معرفی کرده که پیشرانه ۱٫۳ لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن اصلاح شده است تا با هیدروژن کار کند. استفاده از هیدروژن در موتورهای درون‌سوز علاوه‌بر اینکه آلودگی ندارد، سریع‌تر از بنزین می‌سوزد و درنتیجه، به پاسخ‌گویی بهتر پیشرانه منجر می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف خودروهای الکتریکی کاملاً بی‌صدا، موتورهای درون‌سوز هیدروژنی مثل نمونه‌های بنزینی صدا تولید می‌کنند. در همین حال، تویوتا سدان میرای را هم تولید می‌کند که هم‌اکنون در نسل دوم قرار دارد.
 
به‌نظر نمی‌رسد که هوندا قصد داشته باشد کاملاً هیدروژن را کنار بگذارد. این شرکت صرفاً نمی‌خواهد آن را به قوای محرکه اصلی خودروهای سواری آینده خود تبدیل کند. هوندا در ساخت هواپیما نیز فعالیت می‌کند و می‌داند این وسایل نقلیه‌ی پرنده نمی‌توانند صرفاً از انرژی باتری استفاده کنند؛ بنابراین، قوای محرکه‌ی پاکی مثل هیدروژن می‌تواند در اینجا استفاده شود. میبه دراین‌باره می‌گوید:
 
آنچه در حال تبدیل‌شدن به قوای محرکه‌ی اصلی است، احتمالاً برای حمل‌ونقل‌های کوچک و سیستم‌های الکتریکی و برای حمل‌ونقل‌های بزرگ‌تر سلول‌های هیدروژنی خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیدروژنی تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : خدا بزرگه من سپردم به اون شما هم بسپار به خدا
J4 : واسه من شاسی شماره خورده و تو مرحله پلاک هست معمولن تحویل خودرو کی میتونه باشه؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
علی : به سوم بهمن ببخشید شما پیش فروش عادی بودی یا جایگزین فرسوده؟
طهورا : سلام خدا مرگ شون بده الهی ما هم شاهین g خرداد ماه بودیم اما از بس گفتن قراره گرون بشه و البته همین طورم شد ما تبدیل به gl زدیم بعدش که گرون کردن گفتیم حتما دیگه تکمیل وجه ش زود میاد می تونید تماس بگیرین با نمایندگی که ثبت نام کردین ، بهتون میگن
ستار : هعی خر ما از کرگی دم نداشت خدا کنه ای هفته بقیه فاکتور بشن
شاهین+۱۳ : کنار باتری رو پوسته گیربکس حک شده.
عرفان ۱ اردیبهشت : چی بگم اقا داریوش هر روز ی بازی در میارن اینا ایشالا ک نویت ما هم برسه خسته شدیم از انتظار بسه دیگه اعصاب و روانمون به هم ریخته
شاهین اتومات : متاسفانه با فساد سیستماتیک مواجه هستیم . و عده ای که با تمام وجود سعی میکنن مردم را با حکومت در بیاندازند
امید : دوستان عزیز منم شاهین g ثبت نام کردم از اردیبهشت همینطور سنگ پلخمونمون کردن خدا شاهده راننده بودم دم هتل الان از اول برج دو بی وسیله ام و لنگ در هوا اونم با این وضعیت گرونی ترو خدا صدای ماهم باشین تو اعتراض فرداتون. با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 14 : سلام من امروز مرخصی گرفتم و ساعت 5 راه افتادم از آمل ساعت 9 کیلومتر 11جاده مخصوص
رضایی : صفارزاده خفه لطفا
اطلس بهمن : سلام.آذر ماهی تا چندم هستن؟
مهدی کوییک اس : چه خبرشونه اینا کی میخوان فاکتور کنن کشتن مارو اینا کوییک ار اس تا 16خرداد فاکتور شدن
کوییک اس : من 4 خرداد تکمیل وجه 10 خرداد سخا هنوز فاکتور نشدم. رفتم نمایندگی، گفتن آخرین تاریخ 1 خرداد بوده که فاکتور شده
کوییک : من 4 خردادم هنوز نشده
مهدی کوییک اس : کسی خبر داره کوییک اس تا چه تاریخی فاکتور شده من 21خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده؟
کوییک آر اس : سلام من 28 اردیبهشت تکمیل وجه کردم دیشب فاکتور شدم ب امید فاکتورشدن همه عزیزان
فوق العاده بهمن : لطفا هرکس فوق العاده فاکتور شد خبر بده
دنا 5دنده14مرداد تحویل سفید : رنگ سفیدی ؟؟