اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 

اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 
گفته می‌شود اپل در حال سفارش ماژول‌های اتوپایلوت از تأمین‌کننده‌ای کره‌ای است که می‌تواند مُهر تأیید دیگری بر عرضه‌ی وسایل نقلیه اپل در آینده‌ای نزدیک باشد.
 
شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال ساخت خودرو خودران یا سیستم مرتبط با آن است و احتمالاً نخستین خودرو خودران کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. البته ادعاهایی نیز مبنی‌بر رونمایی زودهنگام خودرو یادشده وجود دارد. اکنون گزارشی جدید ادعا می‌کند که غول دنیای فناوری در حال سفارش ماژول‌هایی برای سیستم اتوپایلوت است.
 
با استناد به گزارشی از TheElec، اپل برای توسعه ماژول‌ها و بسته‌های تراشه به‌منظور استفاده در وسیله‌ی نقلیه الکتریکی و خودران با شرکت کره‌ای OSAT همکاری می‌کند. درواقع، ماژل‌های یادشده عملکرد سیستم اتوپایلوت را مدیریت می‌کنند که درنهایت روی تراشه‌ی اصلی گنجانده می‌شوند. تراشه‌های خودروهای خودران مبتنی‌بر محاسبات هوش مصنوعی معمولاً واحد پردازش عصبی، واحد پردازش مرکزی، واحد پردازش گرافیکی، حافظه و رابط پردازش دوربین دارند.
 
به‌گفته‌ی منابع، تصمیم اپل در محول‌کردن مونتاژ ماژول‌ها به تولیدکننده‌ی کره‌ای بسیار شبیه به تسلا است و اگرچه این قرارداد به‌تازگی فاش شده، ظاهراً فرایند تولید تقریباً یک سال است که در حال انجام است و سال آینده تکمیل می‌شود. گمان می‌رود رویکرد اپل درست مانند توسعه‌ی تراشه M1 باشد؛ جایی که ماژول‌های جداگانه در ابتدا به‌عنوان تراشه‌های مستقل برای اهداف آزمایشی ساخته و درنهایت به‌صورت یکپارچه در سطح سیلیکون تعبیه می‌شوند.
 
سال گذشته، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل درصدد به‌کارگیری تکنولوژی و مجوزهای استفاده از فناورهای ثالث در پردازنده‌ای موسوم به «C1» به‌عنوان قلب تپنده‌ی Apple Car است. مدت‌ها است که اپل همکاری با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) را در زمینه‌ی فناوری تراشه‌های خودرو خودران شروع کرده است. از قرار معلوم، هر دو شرکت برای تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌های Apple Car در ایالات متحده‌ی آمریکا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استانداردهای فعلی هستند.
 
در آن مقطع، گفته می‌شد C1 می‌تواند شباهت زیادی به طراحی تراشه‌ی A12 Bionic داشته باشد که سال ۲۰۱۸ با فرایند مشابه هفت‌نانومتری TSMC ساخته شده بود؛ اما اکنون پیش‌بینی می‌شود که تراشه خودروهای خودران اپل مبتنی‌بر تراشه‌های جدیدتر این شرکت و متعاقباً بسیار پیشرفته‌تر از تراشه‌های کنونی تسلا باشد.
 
همان‌طور‌که گفته شد، پیش‌بینی می‌شود اهالی کوپرتینو در تراشه‌ی اصلی از فناوری‌های ثالث مانند هسته‌ی اصلی Occula NPU شرکت Seeing Machines استفاده کنند که به اپل امکان می‌دهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در داخل کابین مانند ردیابی چشم راننده بهره‌مند شود. اعتقاد بر این است Seeing Machines مدلی تجاری مبتنی‌بر معماری آرم برای صدور مجوز به واحد پردازش عصبی اوکولا اتخاذ کرده و آن را در‌دسترس اپل قرار داده است تا غول دنیای فناوری بتواند هسته‌های یادشده را در طرح‌های تراشه سفارشی خود استفاده کند.
 
 
به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد اپل دو گزینه‌ی بالقوه برای ورود به حوزه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران را بررسی کرده باشد. ظاهراً گزینه‌ی نخست شامل مدلی با توانایی‌های خودران محدود مانند خودروهای فعلی است؛ درحالی‌که سناریو دوم خودرویی را شامل می‌شود که می‌تواند کاملاً بدون دخالت انسان رانندگی کند.
 
اعتقاد بر این است که اهالی کوپرتینو راه‌حل دوم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند فرایند تولید را برون‌سپاری کنند؛ اما تاکنون این شرکت موفق به همکاری با خودروسازان سرشناس در ساخت وسایل نقلیه خودران نشده است. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چگونه خودرو خودران موردانتظار را به تولید انبوه می‌رساند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زبل خان : من مشکلی با گول خوردن ندارم، خوشم میآد.
مخلص امیرمهدی : منهم مشکل دارم،زود و ساده گول میخورم. خیلی بده.
دوست امیر مهدی : امیر مهدی جان،من جدا عذر میخوام که زود و ساده گول خوردم،شما به بزرگی خودتان ببخشید.عزت زیاد.
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : حالا صحبت از ایران خودرو کردن دوستان ، سایپا میگه سانروف نداریم . دنا پلاس توربو ایران خودرو داره تحویل میده اونم سانروف داره، چطور سایپا نداره ایران خورو داره؟ چطور آریا میخوان تولید کنن؟ چطور دوره های بعد اگه کمبود سانروف داشتن دوباره ثبت نام کردن ؟ مشکل ما مردم اینه زود و ساده گول میخوریم .
شاهین 1403 : نکبت این فروش فوری های آذر همه رو گرفته من نمیدونم همه با هم شرکت کردن چرا اینا فروش فوق العاده شدن هم نظم g به هم ریختن هم gl
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کاهش قیمت خودرو : طبق نظر کارشناسان قیمت خودرو در هفته ها یا ماه های آتی به شدت کاهش پیدا میکنه به دلیل کاهش قدرت خرید.
ساینا پیش فروش : زنگ میزنی سایپا میگه پیش فروش ها تا 30 فروردین فاکتور شده ماهایی که پذیرش 24 بهمن هستیم و اردیبهشت تکمیل وجه کردیم پس کی میخاد فاکتور کنه !!!؟ شماره پذیرش ها هم که دوستان از ماه های خرداد و تیر می زارن از شماره پذیرش ما پایین تره نمیدونم واقعا سایپا داره چیکار می کنه.
کویبک : سلام روزی حدودا 370 هزار ، ماهی 11میلیون
پیش فروش 15بهمن : خبرموثق اصلی بنظرت کی پیش فروش بهمن شروع به فاکتور میکنن
جادوگر98 : دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده
ثبت نامی 27مرداد : اگه پلاک بشن همه باهم میشن نگران نباش
دنا اپشنال شهریور : سلام ما 8 تیر واریز وجه دوم رو انجام دادبم 20 شهریور فاکتور شد رنگ مشکی . آپشنال سفیدا 20 روز زودتر فاکتور شدن
ابی : تکمیلی.سود مشارکت 16 درصد سود تاخیر 12 درصد
فوق العاده بهمن 403 : هنوز پذیرش 23 بهمن هنوز فاکتور نشده داریم
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : هفدهم