تویوتا کراون 2023 رونمایی شد؛ تبدیل عجیب سدان لوکس به سواری کراس!

 

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد؛ تبدیل عجیب سدان لوکس به سواری کراس!

 

نسل جدید تویوتا کراون رونمایی شد. این خودرو که از محبوبیت بسیار زیادی در سرزمین مادری و برخی از بازارهای دیگر برخوردار است، حالا وارد نسل شانزدهم خود شده! بله، از سال 1955 تاکنون و با احتساب مدل اخیر، ژاپنی‌ها 16 نسل از تویوتا کراون را راهی بازار کرده‌اند.

 
تویوتا کراون 2023

تویوتا کراون 2023 دچار دگردیسی شده و حالا در قامت یک سدان با ارتفاع زیاد از سطح زمین به فروش خواهد رسید. این روند در حال تبدیل شدن به یک ترند بوده و شماری از خودروسازان سدان‌ها و استیشن‌های جدید خود را با ارتفاع بیشتری تولید می‌کنند. پژو 408 و سیتروئن C4 X دو مدل از تازه‌واردهای این گروه هستند.

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد؛ تبدیل عجیب سدان لوکس به سواری کراس!

از لحاظ طراحی، تویوتا کروان 2023 المان‌های بیرونی خود را از کراس‌اوور BZ4X به امانت گرفته است. در داخل کابین هم شباهت‌هایی با محصولات لکسس دیده می‌شود. در تریم‌های بالارده، این سدانِ شاسی‌بلند با رنگ دوگانه قابل سفارش است.

 
 
تویوتا کراون 2023

کراون ابتدا با دو پیشرانه به فروش خواهد رسید. در تریم پایه XLE و دیگر تریم‎‌های میانی، این خودرو با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود. این موتور با نسل چهارم از تکنولوژی هیبریدی تویوتا ترکیب شده و با دو موتور الکتریکی همکاری می‌کند. با اتکا به این دو موتور امکان حرکت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد، البته با سرعت کم و در مسافت بسیار محدود. تویوتا میزان مصرف سوخت مدل‌های مجهز به این پیشرانه را 38 مایل به ازای هر گالن یا 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی عنوان کرده است. یک گیربکس CVT وظیفه نیز انتقال قدرت را بر عهده دارد.

تویوتا کراون 2023
به ارتفاع غیرمعمول خودرو توجه کنید

تریم پرچمدار پلاتینوم، به پیشرانه موسوم به Hybrid Max مجهز است. قلب اصلی این تریم را یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر تشکیل می‌دهد. این موتور نیز با دو موتور برقی همکاری می‌کند تا مجموع قدرت پیشرانه به 340 اسب بخار برسد. در تریم پلاتینوم، خبری از گیربکس CVT نیست و از گیربکس شش سرعته خودکار با پدال‌های پشت فرمان استفاده شده است.

 
 
تویوتا کراون 2023

هر سه تریم پایه، میانی و پرچمدار، بطور استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ هستند. البته سیستم بکار رفته در تریم پلاتینوم پیشرفته‌تر بوده و برای اولین بار توسط تویوتا معرفی شده است. این سیستم E-Four نام دارد و در برخی شرایط معین تا 80 درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند تا راننده از راندن بیشتر لذت ببرد.

تویوتا کراون 2023

همانند سایر مدل‌های مبتنی بر پلتفرم TNGA، تریم‌های پایین‌رده و میانی تویوتا کراون به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب مجهز هستند. اما تریم پلاتینوم از تعلیق متغیر تطبیق‌پذیر بهره می‌برد و بخاطر حرکات کمتر بدنه، چابک‌تر است. این تریم در حالت‌های رانندگی، یک حالت شخصی‌ساز هم دارد تا راننده بتواند تنظیمات دلخواه خود را اعمال کند.

تویوتا کراون 2023

در داخل کابین با فضای ساده‌تری روبرو هستیم. همانند شمار زیادی از مدل‌های جدید، در پشت فرمان تویوتا کراون 2023 هم یک پنل عریض قرار دارد. این پنل میزبان دو نمایشگر دیجیتال است. یکی از این نمایشگرها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و دیگری برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد. در تریم‌‌ پایین‌رده، از چرم مصنوعی برای صندلی استفاده شده، اما تریم میانی لیمیتد و تریم پرچمدار پلاتینوم دارای صندلی‌هایی با پوشش چرم گاوی هستند. ضمن اینکه در این دو تریم گرمکن و سردکن صندلی و گرمکن فرمان استاندارد بوده و سانروف نیز موجود است.

تویوتا کراون 2023 رونمایی شد؛ تبدیل عجیب سدان لوکس به سواری کراس!
نمایشگر سیستم اینفوتینمنت 12.3 اینچی است

اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم، وای فای و 4G و سامانه Safety Sense 3.0 از دیگر تجهیزات و امکانات تویوتا کراون 2023 به شمار می‌روند. در رابطه با مشخصات و زمان عرضه فعلا اطلاعات دقیقی در دست نیست.

گفتنی است به غیر از این مدل تولید انبوه، تویوتا سه کانسپت دیگر به خانواده کراون اضافه کرده کع یکی سدان، یکی کراس‌اوور و دیگری استیشن است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا کراون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ALI : بله درست میفرمایید. دوستان خبر جدیدی دارند
تارا v4 شیراز : واقعا؟؟ما تیتانیوم فکر کنم همون ابان بدن.اینا تخم حرمن.ازیت میکنن
ایگل مشکی تهران : سلام دوستان من زنگ زدم ۱۶۲ و مشکل تحویل و تاخیر رو گفتم گفتن پیگیری میشه البته گفتن هر چه تعداد بیشتری تماس بگیرن زودتر پیگیری میشه
مهدی : لطفا اگه کسی میدونه پاسخ منو بده بعد از واریز وجه اولیه، پیامک اسقاط از ایرانخودرو میاد یا از سازمان نوسازی؟
تارا : سلام کسی از فروش فوری ها سفید رنگ امروز فاکتور نشده؟
شاهین مهر402 : داداش هنوز هفته چهارم اسفند403کامل نیامده شما حالا حالا ها عستی
در جواب کارن : اونایی که پیش فروش مرداد بودن خرداد پیام تبدیل اومد از ۱۷تا ۲۰خرداد هرکی تبدیل زده اوایل همین برج فاکتور شده بعد از ۲۰ فاکتور نکردن الان نزدیک یه ماهه فاکتور نمیکنه نمیدونم چرا
تبدیل : دوستایی که آذر تا اردیبهشت تکمیل وجه کردین برای جی ، تبدیل به جی ال بزنید فوری فاکتور میشید و خلاص وگرنه یه سال دیگه هم بشینید جی تحویل نمیگیرید از من گفتن من که زدم و جی ال تحویل گرفتم ارزش نداره بخاطر یه سانروف خودمونو علاف این شرکت کنیم
محمد : منم تحویل فوری 24 شهریور رنگ سفید فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ثبت نامی مرداد : کارمون فقط شده نگاه کردن به وضعیت خودرو مون ، بابا هرکی نزدیک تهران هست بره شرکت سایپا اونجا شاید کارمون درست شه باور کنید اگه چند نفر باهم برن پیگیرشن زودتر پلاک میشیم
فوق العاده 23بهمن : عزیزان کسی فاکتور شد؟
6دنده تیتانیوم آلومینیم 31مرداد : درست گفتن منم زنگ زدم ایران خودرو کارشناسشون گفت تا اواسط مهرماه تازه فاکتور میشید
207 پانا اتومات : سلام کسی شماره از پارکینگ مازندران داره ؟
ثبت نامی مرداد : پلاک نشده کجا بره ؟؟؟؟؟
علی دوگانه : دوباره تاریخ صمت بروز نشده برا من
علی : آره شنبه 9 همه جلو در اصلی ایران خودرو تجمع مگه اینجوری حقمون بگیریم
207پانااتومات : 207پانا اتومات ارتقا تحویل 27 مهر رنگ سفید امروز فاکتور شد.فوق العاده واریز وجه 31تیر
ساینا اس دهه فجر : پذیرش12164211 هنوز فاکتور نشدم واریزی دوم تیر5
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : من کرمانم کسانی که نزدیک هستن بخاطرخودشون برن شایدکارماهم درست شد