تصادف رانندگی غیر ممکن می‌شود؛ چشم انداز مرسدس بنز برای سال 2050

 

تصادف رانندگی غیر ممکن می‌شود؛ چشم انداز مرسدس بنز برای سال 2050

 

تصادف جزئی جدایی‌ناپذیر از اتفاقات روزمره روی کره خاکی است و بسیاری از رانندگان در زندگی خود حداقل یک بار آن را تجربه می‌کنند. در گذشته احتمال صدمه جدی به سرنشینان در تصادفات خیلی بالا بود. اما خودروهای امروزی آنقدر مدرن و پیشرفته هستند که در کنار حفاظت عالی از جان سرنشینان در سوانح، می‌توانند حتی از وقوع تصادف در برخی سناریوهای معین جلوگیری کنند. حالا مرسدس بنز به عنوان یکی از خودروسازان پیشگام به دنبال اینست که احتمال وقوع تصادف را در تمامی سناریوها تا سال 2050 به صفر برساند.

 

مرسدس بنز ویژن زیرو یک برنامه بلندپروازانه

برنامه مرسدس بنز برای حذف تصادف از جاده‌ها، ویژن زیرو (Vision Zero) نام دارد. با این برنامه بلندپروازانه، اشتوتگارتی‌ها می‌خواهند سیستم‌های کمک راننده پیشرفته را به زیرساخت‌های شهری متصل کنند. نتیجه این امر درک بهتر از شرایط و محیط‌های خطرناک با احتمال تصادف بالاست.

بر اساس برنامه ویژن زیرو، مرسدس بنز قصد دارد تا سال 2030 میزان تلفات یا صدمات جدی به سرنشینان محصولات خود را در سوانح جاده‌ای به نصف رقم سال 2020 برساند. تا سال 2050 هم این کمپانی پیشگام می‌خواهد احتمال وقوع تصادف را در تولیدات خود بطور کامل از بین ببرد. به عبارت بهتر اشتوتگارتی‌ها در صدد هستند در سال 2050 هیچ خودرویی از مرسدس بنز دچار تصادف نشود.

مرسدس بنز ویژن زیرو

سیستم‌های کمک راننده پیشرفته، لازمه تحقق ویژن زیرو

برنامه ویژن زیرو کمی خوشبینانه به نظر می‌رسد و حتما خواهید پرسید مرسدس بنز چگونه این هدف را محقق خواهد کرد؟ در پاسخ باید گفت تجهیز خودروها به سیستم‌های خودران بسیار پیشرفته یکی از لازمه‌های این امر است. در حال حاضر خودروهای مدرن مرسدس بنز، دارای 40 سیستم کمک راننده فعال هستند که در سناریوهای معین یا از وقوع تصادف پیشگیری می‌کنند و یا از شدت برخورد می‌کاهند.

سیستم ترمز اضطراری خودکار و دستیار فرمان دو مورد از بهترین‌ها در این زمینه هستند. بجز این‌ها می‌توان به سیستم Pre-Safe Sound نیز اشاره کرد که در صورت تشخیص حتمی بودن وقوع تصادف، تنها چند میلی ثانیه قبل از برخورد، صدای مخصوصی پخش می‌کند. این صدا احتمال صدمه به گوش و کم‌شنوایی ناشی از صدای بلند لحظه تصادف را کاهش می‌دهد!

مرسدس بنز ویژن زیرو

متغیر غیرقابل کنترلی به نام رفتار سایر رانندگان

احتمالا خواهید گفت مرسدس بنز برای پیشگیری از تصادف فقط روی محصولات تولیدی خود می‌تواند سیستم‌های پیشرفته نصب کند. پس رفتار سایر رانندگان چگونه مدیریت خواهد شد؟ اشتوتگارتی‌ها در پاسخ به این امر می‌گویند رفتار سایر رانندگان همواره یک متغیر غیرقابل کنترل از معادله است. با وجود این می‌توان با ایجاد تغییراتی در زیرساخت‌های ترافیکی، تا حدودی به مقابله با آن پرداخت. این تغییرات که شامل تغییرات فیزیکی نیز می‌شوند، معلوم نیست چه زمانی و چگونه پیاده خواهند شد.

مرسدس بنز ویژن زیرو

کمپانی آلمانی برای اجرای دقیق‌تر و بهینه‌تر تغییرات، بیش از 5000 تصادف رخ داده در 50 سال گذشته را به دقت بررسی کرده است. جالب آنکه اطلاعات حاصل از این تصادفات توسط سیستم Road Safety Dashboard مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام نزدیک شدن خودرو به محل وقوع هر یک از این تصادفات، سیستم مذکور با پخش هشدار به راننده اطلاع می‌دهد که آن نقطه حادثه‌خیز است.

مرسدس بنز ویژن زیرو

پل دیک (Paul Dick) مدیر بخش ایمنی خودروهای گروه مرسدس بنز، در این رابطه می‌گوید:

«ما در مرسدس بنز رویای خود از یک زندگی بدون تصادف را دنبال می‌کنیم. به عبارت دیگر هیچ تصادفی برای محصولی از مرسدس بنز. ما با تمام سرعت به تلاش‌هایمان برای دستیابی به این هدف ادامه می‌دهیم. اتوماسیون بالا و رانندگی خودران از فاکتورهای کلیدی در تحقق این هدف هستند. ایمنی خودرو همیشه یکی از مشخصه‌های اصلی برند مرسدس بنز بوده و ما می‌خواهیم این مشخصه را در آینده به مراتب تقویت کنیم.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرتضی کشاورز : سلام دوستان لطفانظرات اشتباه ندیدخودروی من تاراهست اتفاقا نگ سفیدم هست همین جورتوی آماده برای صدورفاکتور مونده وهیچ اتفاقیم نیفتاده سپاس
شاهین شهریور : سلام منم امروز زنگ زدم گفتن که شاهین جی خیلی کم تولید میشه من گفتم سخته بی وسیله بودن چند وقت دیگه بچه مدرسه ای داریم گفت که میتونی بری نمایندگی اونا برات ی نامه تنظیم میکنن که خودت میخای جی ال بگیری این نامه رو برامون میفرستن ماهم دعوت نامه براتون زودتر میفرستیم و منم رفتم انجام دادم ایشالله که خیره
M : ممنون از راهنمایتون احمد آقا
مریم : صد بار زنگ زدیم صد بار پیامک ها رو دیدیم تحویلم شهریور هست بی خیال نیستیم موندیم دیگه چه گلی به سر بزنیم
مهدی شاهین پلاس : اره سمت قم که تریلی های سایپا فقط کوییک و ساینا حمل.میکنه
Arash : سلام دوستان دقت کردین تو این یکی دو ماه اخیر شاید هر روز تریلرهای حمل ماشینهای ایران خودرو تو شهر و کمربندی ها دیده میشه ولی سایپا اصلا دیده نمیشه
بهمن : خب امروزم هیچ خبری نشده؟؟ همچنان 6اردیبهشت فاکتور نشد؟
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال تحویل مهر : سلام دوست عزیز. من واریز اول 10 اسفند و دعوتنامه 26 تیر و واریزی دوم 29 تیر و تحویل مدارک 2 مرداد. فاکتور 25 شهریور و پلاک و آماده برای تحویل 26 شهریور و الان روی صدور اسناد می چرخه.
فرزاد : شماره پذیرش 12336259 تبدیل هم زدم ولی هنوز فاکتور نشده
علی محمدی : 24بهمن فوق العاده کسی فاکتور شده ؟؟؟
علی : پلاک شدی
مهدی پانا شهریور : اقا لطفا واضح بنویسید که اگه تغییر کرده به tu5 پلاس پانا بودین یا فلز مبلغی پرداخت کردین از همه مهمتر تحویل چه ماهی بودین کامل بگین خواهشا تا بقیه هم اگاه بشن
اریزو 6پرو : والا ما خرداد ماشین بیمه شده هنوز مجوز خروج نخورده
ثبت نامی 27مرداد : کلا از شرکت سایپا دو پیام واسم اومده یک پیام مال پذیرش بودکه 5/14هم پذیرش شدن وهم فاکتور ، یه پیامک راجب تحویل حضوری بود که الان واسم اومد شما هم این پیام تحویل حضوری براتون اومده
علی دوگانه : داش کی پلاک شدی گه پیام اومده کی ثبت نام کردی
Donya : سلام دوستانی که فاکتور شدن یه تماس بگیرن واسه دانستن میزان سود تأخیر که آیا طبق 36٪سالانه حساب شده یا ازش کم کردن
12345 : سلام،دماسنج روی نمایشگره صفحه کیلومتره،دکمه هارو بزنی میاره