موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 

موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 
ایران خودرو روز گذشته بصورت رسمی از از پیشرانه جدید خود با نام EFP رونمایی کرد. به گفته مدیر عامل این خودروساز 108 میلیارد تومان برای توسعه این پیشرانه هزینه شده است.قرار است این پیشرانه در ابتدا بر روی دنا پلاس و سپس بر روی تارا و ری را عرضه شود.
 
مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین رونمایی از موتور EFP جدید ایران خودرو و پلتفرم بومی برق خودرو این شرکت اظهار کرد که پیشرانه جدید EFP (EF پلاس) قرار است که ابتدا روی دنا پلاس توربوشارژ نصب شود که تولید آن از اواخر سال جاری آغاز می شود و در سال آینده اظهار کرد که 35 درصد محصولات ایران خودرو از این پیشرانه استفاده خواهند کرد.
 
خطیبی اظهار کرد که پیشرانه EF پلاس هیچ قطعه مشترکی با پیشرانه EF7 و TC7 ندارد و اگر ایران خودرو نام جدیدی هم برای آن درنظر می گرفت جای تعجب نداشت. خطیبی اشاره کرد که در سال جاری 24 درصد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه خانواده XU، حدود 25 درصد آنها به پیشرانه EF7 در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ و 51 درصد محصولات سواری گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه TU اعم از TU3 و TU5P مجهز هستند.
 
مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد که سه سال برای توسعه این موتور EF پلاس زمان صرف شده و حدود 108 میلیارد تومان برای طراحی و توسعه آن سرمایه گذاری شده است. خطیبی اشاره کرد که با توجه به هدف ایران خودرو مبنی بر تولید خودروهایی با کیفیت تر، سال آینده 35 درصد محصولات این شرکت با پیشرانه EFP در مدل تنفس طبیعی و TCP (EF پلاس توربوشارژ) عرضه خواهند شد.
 
 
خطیبی در خصوص تفاوت های موتور EFP توربوشارژ نسبت به EF7 توربو اظهار کرد که توان آن در حدود 10 کیلووات افزایش پیدا کرده و گشتاور آن نیز 25 نیوتن متر بیشتر شده است. وی در ادامه گفت که پیشرانه EF پلاس توربوشارژ در حال حاضر نه تنها قدرتمندترین پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، بلکه قدرتمندترین پیشرانه تولیدی در داخل کشور است. خطیبی اشاره کرد که پیشرانه EFP تا پایان سال با دنا پلاس جدید وارد بازار می شود. در اوایل سال 1402 این پیشرانه روی تارا نیز نصب خواهد شد و سپس ایران خودرو پیشرانه EF+ توربو را روی کراس اوور ری را در شهریور ماه هم نصب می کند.
 
 
خانواده پیشرانه‌های EFP که در این مراسم از آن‌ها رونمایی شد به صورت پایه گازسوز و در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژر عرضه می‌شود. نسخه 1. تنفس طبیعی پایه گازسوز پیشرانه جدید ایران خودرو در حالت بنزین سوز توان تولید 110 اسب بخار و در حالیت گازسوز توان تولید 99 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی در زمان استفاده از بنزین 153 نیوتن متر و در حالت گاز سوز 136 نیوتن متر اعلام شده است. پیشرانه EFP با تنفس طبیعی با مصرف رسمی 7,1 لیتر سوخت در حالت بنزینی و 5 کیلوگرم گاز در هر 100 کیلومتر از استاندارد آلایندگی یورو 5 بر خوردار است.  
 
 
نسخه توربو پیشرانه جدید EFP با حجم 1,7 لیتر در حالت بنرین سوز توان تولید حدود 160 الی 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر را دارد. نسخه گازسوز پیشرانه EFP مجهز به توربوشارژ نیز توان تولید 152 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست که خروجی بسیار مناسبی برای یک پیشرانه گازسوز محسوب می‌شود. این پیشرانه به دلیل مجهز بودن به سیستم توربوشارژر از مصرف کمتری برخوردار است و با مصرف 6,8 لیتری بنزین و 4,9 کیلوگرمی گاز در هر 100 کیلومتر از وضعیت خوبی برخودار است. 
 
 
نسخه تنفس طبیعی پیشرانه جدید ایران خودرو قرار است بر روی محصولات جدید خانواده دنا و سورن پلاس نصب شود و نسخه توربوشارژ بر روی محصولات رده بالاتر مانند ری‌را، تارا و دنا پلاس جدید نصب می‌شود.این پیشرانه از امروز وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.
 
از دیگر امکانات خودرو دنا پلاس توربو EFP جدید می‌توان به اضافه شدن سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایرها، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید اشاره کرد و در آینده قرار است که سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیر به امکانات ایمنی این خودرو اضافه شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتور EFP






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 : چون جریمه شوند کمه پیش فروش بودن احتمالا
تاراوی ۴ : سلام مبارکتون باشه انشاالله یرای همه دوستان فاکتوربشه
رضا تارا وی یک پلاس : سلام بعد از اینکه فاکتور شد وپلاک شدبهت شماره شاسی وشماره موتور رو توی میز خدمت مشتری میده وشماره پلاک ،میری محضر وبنام خودت از فروشنده وکالت میگیری
ناشناس : 6خرداد 402 توی سامانه یکپارچه برنده شاهین شدم 20مهر سایپا پیامک داد بیا 290 میلیون واسه شاهین اتومات واریز وجه کن 23 مهرواریز انجام دادم 24 مهر402 پذیرش قرارداد شماره سخا یادم نمیاد تا امروز هم منتظر دعوتنامه تکمیل وجه هستم
تارا v4 تحویل 31 اردیبهشت : مبارکت باشه ، چندم تکمیل وجه کردی؟؟
رویا : اینجا معمولا کسایی هستند که اطلس خریدند ایشالله تحویل بگیرند خوششون بیاد سوار میشن خوششون نیاد میفروشن یه چیز دیگه می‌خرن دیگه ماشین ایرانی نقاط ضعف و قدرتشان یکیه
عماد : آقا سلام من هفته آخر اسفند ماهم به نظرتون ی پراید خرید کنم یا میدن ماشین رو دیگه بی وسیله ای دارم اذیت میشم خودم خانوادم
عماد : آقا سلام من هفته آخر اسفند ماهم به نظرتون ی پراید خرید کنم یا میدن ماشین رو دیگه بی وسیله ای دارم اذیت میشم خودم خانوادم
ف : نمایندگی مرکزی هست برای همه
زهرا : خواهشاً خواهشاً خواستین بفروشین قیمت رو زیر ۶۰۰ نزنین الان ۲۰۷ موتور tu3 تو بازار ۶۵۰ خرید و فروش میشه اطلس خیلی بهتر از موتور ۲۰۷ tu3 هست لطفاً قیمت هارو خراب نکنید ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : ماشینت چی هست، تحویل چه فصلی
رضا : چرا دنا پلاس پاییز 403 دعوت نامه نیومده هنوز، کی میاد،ما هم از بلاتکلیفی در بیاییم
تبدیل به 207 11بهمن : من 11 بهمن هنوز فاکتور نشدم
حمید : من 20فروردین پول ریختم
حمیدرضا : فقط میدونم رانا موعد تحویل 29 اسفند تکمیل وجه 10 بهمن امروز فاکتور شده
حسن پارس : قطع تولید 12مدل خودرو از جمله پژو پارس
سیدمهدی : یعنی تابرج چند نفروشیم؟
پری : دوستان ، کسی گزینه تغییر رنگ را زده ؟ اگر زده موافقت شده ؟؟
رانااسفند : بچه‌ها چه خبر فاکتور
حمیدرضا : پیگیری خودرو سایپا سرچ کن اطلاعات رو وارد کن متوجه میشی