ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

 

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

 

داچیا بیگستر یکی از سه محصول جدید داچیا است که درعین تأکید مجدد بر تعهد این شرکت به دسترسی‌پذیری، تلاش جاه‌طلبانه‌ای برای تقویت جایگاه داچیا در بخش C بازار کراس اوورها را آغاز خواهد کرد. این مدل درواقع نسخه اقتصادی و ارزان‌قیمت بر پلتفرم شناخته‌شده نیسان ایکس تریل (نسل جدید رونیز) محسوب می‌شود؛ خودرویی که گزینه‌ای رؤیایی برای واردات به ایران به‌نظر می‌رسد.

حضور در این بخش از بازار (که درحال‌حاضر تنها شاسی‌بلند داچیا داستر در آن به فروش می‌رسد) به برند رومانیایی کمک خواهد کرد تا رشد سریع خود در اروپا را ادامه دهد. این به داچیا اجازه می‌دهد تا با رقبای هم‌رده (مثل اشکودا و سوزوکی) که با محصولات بیشتری بازارهای گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند، رقابت کند.

داچیا بیگستر

داچیا بیگستر رقیبی برای امثال پژو ۵۰۰۸ و اشکودا کودیاک محسوب می‌شود. در زمان عرضه در اوایل سال ۲۰۲۵، بزرگ‌ترین و گران‌ترین مدل در سبد محصولات داچیا خواهد بود، اما همچنان همان ارزش خرید بالای مشابه با داچیا داستر، داچیا ساندرو هاچ‌بک و داچیا جاگر MPV را ارائه خواهد داد؛ نکته‌ای که سران داچیا از آن به‌عنوان یکی از ارکان اصلی جذابیت این برند یاد می‌کنند.

داچیا بیگستر، نسخه اقتصادی نیسان ایکس تریل

داچیا بیگستر بر پایه همان پلتفرم CMF برادران خود، یعنی نیسان ایکس تریل و رنو آسترال ساخته خواهد شد. این خودرو با تمرکز روی مقرون‌به‌صرفه بودن مهندسی شده است.

«خاویر مارتینت»، رئیس بخش بازاریابی و فروش این برند، گفته است: «ما می‌دانیم که قیمت برای مشتریان مهم است؛ بنابراین قیمت‌گذاری نمی‌تواند تنها نتیجه انتخاب‌های فنی ما باشد.»

داچیا ساندرو و داچیا داستر در بین مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های بازار خود قرار می‌گیرند. داچیا بیگستر نیز با قیمت کمتر نسبت به رقبای مطرح، به‌دنبال کسب سهم قابل‌توجهی از بازار خواهد بود.

خودروساز رومانیایی پیش از این اعلام کرده بود که قیمت این شاسی‌بلند با آنچه مشتریان از بخش پایین‌تر بازار انتظار دارند، همخوانی بیشتری خواهد داشت و فقط کمی بیشتر از داستر خواهد بود که سال آینده وارد نسل سوم خود خواهد شد.

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

«دنیس لو ووت»، مدیرعامل داچیا، در پاسخ به این سؤال که این کار چگونه امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: «دستورالعمل ما کاملاً واضح است؛ ما خودروهای ضروری می‌سازیم. ما خودروهایی با محتوای زاید صفر طراحی می‌کنیم. جایی که نیازی به صفحه‌نمایش نباشد، آن را حذف می‌کنیم. همچنین جایی که نیازی به سیستم‌های کمک‌راننده نباشد، از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.»

این فرمولی است که داچیا پیش از این در آخرین مدل‌های خود به‌کار برده است. این شرکت در سال ۲۰۲۲ افزایش فروش جهانی ۶.۸ درصدی را با فروش ۵۷۳،۸۰۰ واحد تجربه کرد که آن را به سومین برند پرفروش برای مشتریان خصوصی در اروپا تبدیل نمود.

چگونه تولید بیگستر مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود؟

کاهش قطعات نصب‌‌شده روی داچیا بیگستر در پایین نگه‌داشتن قیمت آن مؤثر خواهد بود. اما این استفاده از سخت‌افزار موجود گروه رنو است که داچیا را قادر می‌سازد تا هزینه‌های توسعه را کاهش دهد. درنتیجه داچیا می‌تواند قیمت نهایی خودرو را به حداقل برساند.

داچیا بیگستر در راستای تأکید این برند روی سادگی، با آپشن‌های محدودی در دسترس خواهد بود؛ اما انتظار می‌رود که مانند محصولات نیسان و رنو با پیشرانه درون‌سوز و برقی عرضه شود.

مورد دوم به‌احتمال‌زیاد برگرفته از سیستم تمام هیبریدی رنو E-Tech خواهد بود که در داچیا جاگر هیبریدی اولین محصول برقی برند رومانیایی مورد استفاده قرار گرفته بود. سیستم تمام چرخ محرک نیز بدون شک ارائه خواهد شد.

لو ووت قبل از تأیید این موضوع که داچیا پس از داچیا بیگستر دو مدل جدید را معرفی خواهد کرد، گفت: «ما از دارایی‌های موجود در گروه بهره می‌بریم. ما خوشحالیم که در این زمینه نیازی به سرمایه‌گذاری نداریم.»

ایده آل برای واردات؛ نیسان ایکس تریل اقتصادی و ارزان با برند داچیا معرفی شد

به‌احتمال‌زیاد یکی از این محصولات جدید یک استیشن واگن بر پایه ساندرو خواهد بود. این خودرو جانشین لوگان MCV بازنشسته و رقیب اشکودا اکتاویا استیت می‌شود؛ درحالی‌که عرضه یک خودروی پایین‌رده مشابه با نیسان جوک، حضور داچیا در بخش بسیار رقابتی کراس‌اوور کامپکت را تقویت خواهد کرد.

درحالی‌که داچیا به‌دنبال گسترش چشمگیر دامنه محصولات خود است، بازگشت به بازار پرسود خودروهای تجاری سبک در برنامه‌های دنیس لو ووت جایی ندارد. چون شرکت والد آن‌ها، یعنی رنو محصولات زیادی در این بخش از بازار عرضه می‌کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان ایکس تریل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : بله دی اومده تا ۷اردیبهشت هم فرصت واریزبوده
قلی نیا : مبارکتون باشه ، چطور ممکنه منی که ۱۱ اذر هستم فاکتور نشده هنوز
قلی نیا : من تکمیل وجه ۱۱ اذر هستم هنوز فاکتور نشده یکی از اشنا هامون گفته حتی امکان داره تا تابستون هم فاکتور نشه دل خوش نکن باز دم اونایی که فردا موتور اسم نوشتن رفتن یه اعتراض کردن همگانیش کردن ابروی شرکت رو بردن ماها که نشستیم سرجامون خیالتون راحت هیچ خبری نمیشه حالا حالا ها
شاهین جی سانروف : توروخدا راستشو بگین بخدا خسته شدیم حداقل درست بگین بزارین مام خوشحال شیم کم آوردیم بخدا شماره درخواستو میگین
X5 ثبت نامی 27 شهریور : سلام از من 23 فروردین شاسی شده ، بیمه هم سبژ شده ، و روی صدور پلاک زرد مونده از 26 فروردین ، چرا اینقدر طول کشیده صدور پلاکم!!
Cs55 : سلام داداش شما تحویل حضوری زدین پلاک شده ماشینتون زودتر چون منم ۲ اردیبهشت فاکتور شدم هنو پلاک نشده
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز واریزاولیه 13شهریور پیامک واریزوجه دوم اومده فقط دوستان بیمه چی انتخاب کنم وکارت طلایی هم بزنم کلا شد430 یه اطلاعی لطف کنید بدید دوستانی که انجام دادن
سعید شاهین g : سلام واریز وجه ۱۴ آذر هیچ خبری از فاکتور نیست
از شیرازی به به تارا اتومات خاکستری نانو سرامیک تحویل 30 اسفند : نه سرامیک نوشته نشده جزییات فاکتور رو به صورت زیر نوشته 1 بهاي خالص كارخانه 7,618,901,853 ریال 2 ماده 10 ساماندهي خودرو -عوارض اسقاط فرسوده 87,500,000 ریال 3 ماده 30 قانون ماليات ارزش افزوده 65,690,887 ریال 4 ماليات بر ارزش افزوده 656,908,867 ریال 5 ماليات شماره گذاري 328,454,434 ریال 6 مبلغ ثابت شماره گذاري 1,000,000 ریال 7 بيمه شخص ثالث 93,691,500 ریال 8 خدمات كارت هوشمند 2,046,510 ریال 9 هزينه پست 599,500 ریال 10 هزينه ساير خدمات 1,773,200 ریال 11 هزينه نصب و ساخت پلاك 6,050,000 ریال 12 بند ج ماده 69 قانون توسعه كشور 65,690,887 ریال 13 خسارت تاخير -88,687,560 ریال 14 تخفيف مقطوع -57,122,510 ریال 15 تخفيف رند -899 ریال 16 تاثير مصوبه شوراي رقابت -1,080,190,669 ریال مبلغ قابل پرداخت: 7,702,306,000 ريال كسورات: 1,226,001,638 ريال به نظرم جریمه تاخیر و هزنه نانوسرامیک رو بعدا بهم بر می گردونن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شبنم : دوستان علت فاکتور نکردن سایپا میخواد فوق‌العاده فاکتور کنن مال اونه
آرتین : لجیون چندم تخویل گرفتی
نسترن : معلومه به خواهرت مالیدن که اتیش گرفتی
پیش فروش 16بهمن : 16بهمن تکمیل وجه هنوز فاکتورنشده، فقط میتونم بگم لعنت برپدر مدیرعامل دزد سایپا
207پانا : 20.5 میلیون
207پانا : نمیدونم. برای من 280 نیومد. فردا زنگ بزن نمایندگی بپرس. من الان 60027 بودم تبدیل اومده بود تبدیل زدم به 60023 20500 هم پول رینگ رو گرفت
سورن پلاس .p : سلام دوست گرامی تحویل حضوریه.. ولی از کجا برم تحویل بگیرم چیزی ننوشته آخه .عجب مصیبتی شد این ماشین برای ما!!!!
هادی : دوستان عزیز من خودم از بچه های نمایندگی افتخار هستم به 50 تومن هم راضی هستم ولی بازم معلوم نیست اگر به 10 و 20 تومن بود که اصلا همرو خودمون می‌دادیم
Fx آف ایکس : چجوری بدی مهمه فکر کنم تو خیلی دوس داری بیشتر بدی شایدم برات منفعتی داره که دیون و بالا بدی ماها قراره اختلاف قیمت دیون و بدیم نه کل دیون
وحید : مگه من گفتم عیبه