رقیب لکسوس NX در ایران

 

رقیب لکسوس NX در ایران

 

دی‌اس ۷ کراس‌بک از جمله خودروهایی بود که در بدترین زمان ممکن وارد ایران شد.این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران در سال ۹۷ رونمایی شد و در همان سال هم برای واردات آن اقدام شد، اما متاسفانه در همان زمان با تحریم‌های چندجانبه مواجه شد و نتوانست در بازار ایران حضور پرقدرتی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ، پرچمدار خودروهای دی‌اس در همان ابتدا از افتخارات زیادی برخوردار بود. افتخاراتی مثل جایزه زیباترین طراحی سال در بخش کابین از فستیوال اتومبیل اینترنشنال و همچنین تبدیل شدن به خودروی شخصی رئیس جمهور فرانسه و... .

سبک طراحی DS ۷ کراس‌بک متفاوت از سایر محصولات دی‌اس به نظر می‌رسید.چراغ‌های مستطیلی شکل با جزئیات بسیار زیاد در داخل آنها به همراه دیلایت خمیده و چند تکه در پایین سپر و جلوپنجره بزرگ به همراه کروم‌کاری اطراف آن، از جذابیت‌های نمای جلویی محسوب می‌شدند.

در کنار لنز اصلی چراغ، ۳ لنز دیگر قرار داشت که به هنگام ترک و یا سوار شدن، به جهت بدرقه، این ۳ لنز به شکلی هماهنگ در کنار هم می‌چرخیدند و از خود نوری مایل به بنفش ساطع می‌کردند که یکی از جذاب‌ترین نکات این خودرو محسوب می‌شد.

در نمای پشتی شاهد چراغ‌های باریک با گرافیک ظریف و لوزی شکل بودیم.این دو چراغ به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل می‌شدند.در دیفیوزر خودرو دو اگزوز عمودی شکل حضور داشتند که سبک خاص خودش را داشت.

رقیب مستقیم این خودرو، لکسوس NX بود که هر دو خودرو از لحاظ طراحی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و انتخاب یکی از آنها کاملا سلیقه‌ای بود.

اما برگ برنده در طراحی کابین، در دستان DS ۷ کراس‌بک بود!طراحی کابین خودرو دست کمی از کاکپیت یک هواپیما نداشت و در بین خودروهای این سگمنت، فوق‌العاده خاص به نظر می‌رسید.

فرمان D کات و زیبا در کنار نمایشگرهای بزرگ و سبک خاص دکمه‌ها و اهرم خلبانی و الکترونیکی تعویض دنده و همچنین ساعت آنالوگ ساخت B.R.M که با روشن شدن خودرو ۱۸۰ درجه می‌چرخد(!)، از جذاب‌ترین امکانات در کابین بودند.

دی‌اس ۷ کراس‌بک تقریبا از تمام رقبای خود آپشن بیشتری داشت.چراغ های جلو زنون با امکان تغییر جهت، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک ، سیستم صوتی FOCAL با ۱۴ اسپیکر، دوربین DS PILOT با تشخیص علامت‌های جاده، درب صندوق عقب برقی، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی و... از دیگر امکانات این خودرو هستند.

اما اگر از همه برتری‌های این خودرو بگذریم، به تنها نقطه ضعف این خودرو یعنی پیشرانه آن می‌رسیم؛جایی که بیشتر خودروهای فرانسوی زمین‌گیر می‌شوند!

پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ و ۴ سیلندری که در این خودرو حضور داشت، دقیقا مشابه پژو ۲۰۰۸ بود که آن سال‌ها در ایران‌خودرو مونتاژ می‌شد.این پیشرانه ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد که از پیشرانه ۲۳۵ اسب‌بخاری لکسوس NX ضعیف‌تر بود.

گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.شتاب صفر تا صد DS ۷ کراس‌بک ۸.۳ ثانیه اعلام شده بود.

از این خودرو ۲ تیپ اپرا و ریولی وارد ایران شد که تنها تفاوتشان در نوع دوخت کابین آنها بود.تیپ ریولی از چرم طبیعی نسکافه‌ای بهره می‌برد اما در تیپ اپرا از چرم طبیعی ناپا به همراه چوب و با طرح‌های لوزی شکل مخصوص دی‌اس استفاده شده بود.

متاسفانه تیپ پرفورمنس لاین این خودرو به ایران نرسید.به دلیل عرضه محدود دی‌اس ۷ کراس‌بک، تعداد کمی از این خودرو در بازار حضور دارد که باعث می‌شود بازار دست دوم نامطلوبی داشته باشد.به احتمال بسیار زیاد، شروع قیمت برای مدل‌های کم‌کارکرد تیپ پایه ریولی از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باشد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لکسوس NX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام واقعا برای 4ماه تاخیر 9 میلیون چطوری محاسبه شده مغزم سوت کشید از این مبلغ داداش
حمید : ممنونم از راهنمایی عاقلانه ی شمادوست عزیز
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مردم منظر تحویل : سلام ماشین من کخ بعد از تحویل امروز 9 روز است معلوم نیست
اکبر : عقل شون نمیکشه داداش خدا شفاشون بده این ادمای مریضو
سوگند : بله تبدیل نیست خود رانا رو تحویل میدن فقط باید صبر داشته باشیم
علی : مشکل کمبود ضبط هم برای ما مردادی ها بود ولی اینا همش شایعه هست
مهدی : به هیچ وجه تبدیل نمیاد به هیچ وجه
مصطفی : چرا اینقدر دیر تکمیل وجه کردی؟تیر کجا مهر کجا؟شما باید خرداد تکمیل وجه میکردی
ستاره : کدوم طرح ثبت نام کردین چه قدر خوش شانسین یه ماهه اسمتون درومده
حامد : اره داداش به محض اینکه پول کاملو واریز کنی فاکتور میشی یه نگاه به کاستومرت بنداز احتمالا فاکتورت کردن
علی سورن : ممنون از جواب شما،من سورن دوگانه طرح فرسوده فروش فوق العاده تحویل 24 آذرم هنوز فاکتور نشدم شما چه طرحی بودید ؟
بی نیسان : علیک سلام آقای اسدالهی من اهل گنبد کاووس هستم میدونید بعد روشن شدن اون چراغ تحویل کی ماشین دستم میرسه شنبه هفته قبل پلاک شدم دیروز روشن شد چراغ تحویل. شما تحویل گرفتین؟