سینوتراک VGV U75 plus در راه ایران؛ کراس‌اووری از تبار کامیون هوو!

 

سینوتراک VGV U75 plus در راه ایران؛ کراس‌اووری از تبار کامیون هوو!

 

تحریم‌های اقتصادی سختگیرانه علیه کشورمان سبب شده است تا مسیر برای همکاری برندهای معتبر مسدود شود. ازاین‌رو انبوهی از کراس‌اوورهای چینی با برندهای ناشناخته طی سالیان گذشته روانه بازار ایران شده‌اند. این رویه تمامی ندارد و همچنان شاهد عرضه کراس‌اوورها و پیکاپ‌های چینی از برندهای درجه چندم به کشورمان هستیم. جدیدترین خودروی این لیست، کراس‌اوور سینوتراک VGV U75 plus است که توسط یکی از شرکت‌های خصوصی به بازار ایران عرضه می‌شود. این کراس‌اوور محصولی از برند سینوتراک است؛ برندی که ما آن را نخستین‌بار با کشنده‌های هوو شناختیم!

کراس‌اوور پرماجرا

نخستین‌بار اخبار عرضه VGV U75 plus با نام پارس خودرو منتشر شد. گویا این خودروساز قصد داشت کراس‌اوور سینوتراک را در خطوط مونتاژ خود به تولید برساند. بااین‌حال سایپا و پارس خودرو تصمیم گرفتند به‌جای محصول VGV، کراس‌اوور زوتی T300‌ را جایگزین کنند. به همین دلیل این کراس‌اوور توسط یکی از خودروسازان خصوصی به بازار ایران عرضه خواهد شد. بنابر شنیده‌ها، تا این لحظه ایلیا خودرو عرضه این محصول را به بازار ایران بر عهده گرفته است.

سینوتراک VGV U75 plus در راه ایران؛ کراس‌اووری از تبار کامیون هوو!

برند VGV‌ زیرشاخه مرتبط با خودروهای سبک شرکت سینوتراک است. لوگوی این شرکت هیچ‌ تفاوتی با نشان سینوتراک ندارد. تنها به‌جای عبارت CNHTC (China National Heavy Duty Truck Group)، عبارت VGV‌ زیر آن درج شده است. برند VGV تنوع محصولات اندکی دارد و تاکنون دو کراس‌اوور و یک پیکاپ را به بازار عرضه کرده است. این محصولات شامل پیکاپ VGV VX7، کراس‌اوور VGV U70 و کراس‌اوور VGV U75 plus می‌شود که به‌زودی مورد آخری را در بازار ایران مشاهده خواهیم کرد.

مشخصات فنی،‌ برگ برنده سینوتراک VGV U75 plus

بهتر است پیش از پرداختن به طراحی ظاهری یا امکانات رنگارنگ کابین، به برگ برنده این چینی ناشناس بپردازیم. مهم‌ترین نقطه قوت کراس‌اوور سینوتراک، پیشرانه آن است. اکثر خودروهای چینی بازار ایران از موتورهای 1.5 لیتری بهره می‌برند، اما زیر کاپوت VGV U75 plus پیشرانه دو‌لیتری قرار دارد. این موتور به توربوشارژر نیز مجهز شده است، بنابراین راندمان آن در نگاه اول راضی‌کننده خواهد بود.

پیشرانه دو‌لیتری توربوشارژر VGV U75 plus حداکثر 221 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همانند بسیاری از کراس‌اوورهای چینی دیگر، سیستم انتقال قدرت VGV U75 plus تنها نیرو را به دیفرانسیل جلو ارسال می‌کند و خبری از سیستم چهار چرخ محرک در این خودرو نیست. بااین‌حال برای یک کراس‌اوور شهری با ارتفاع نه‌چندان زیاد از سطح زمین، کشش و شتاب در اولویت بالاتری قرار می‌گیرد.

VGV U75 plus

وزن خالص سینوتراک VGV U75 plus در کاتالوگ رسمی 1680 کیلوگرم عنوان شده است که با پیشرانه آن تا حدودی تناسب دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 210 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. بااین‌حال بایستی تا زمان عرضه کراس‌اوور VGV‌ منتظر بمانیم تا شتاب آن را در شرایط جوی ایران مشاهده کنیم.

در سوی مقابل این نقطه قوت، پاشنه آشیل VGV U75 plus قرار دارد. پیشرانه این کراس‌اوور از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و بنابراین به سوخت با کیفیت بالا نیاز دارد که در تمامی نقاط ایران قابل دسترسی نیست. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو نیز 58 لیتر اعلام شده است. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی‌لینک در عقب، از دیگر مشخصه‌های فنی این خودرو هستند.

طراحی ظاهری و ابعاد VGV U75 plus

با وجود آنکه برند VGV‌ یکی از تازه‌واردان بازار خودروهای سبک در چین محسوب می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد درزمینه طراحی عملکرد قابل‌قبولی را بر جای گذاشته است. طراحی VGV U75 plus شباهت بسیاری به خودروهای بورگوارد دارد. به عبارت دیگر، می‌توان الگوهای طراحی اروپایی را در ظاهر این خودرو مشاهده کرد. طراحی VGV U75 plus به‌صورت منطقی انجام شده است و از الگوهای فانتزی و عجیب آسیایی در آن خبری نیست. رینگ‌های 18 اینچی در نمای جانبی نیز تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند و طراحی ظاهری آن‌ها نیز قابل‌توجه است.

سینوتراک VGV U75 plus در راه ایران؛ کراس‌اووری از تبار کامیون هوو!

کراس‌اوور VGV‌ با ابعاد 4825×1870×1691 میلی‌متر،‌ یک کراس‌اوور متوسط محسوب می‌شود. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2.8 متر است که آن را به یک خودروی خانوادگی کامل تبدیل می‌کند. این خودرو در چین با آرایش 5، 6 یا 7 صندلی به بازار عرضه می‌شود؛ اما مشخص نیست نسخه عرضه‌شده در بازار ایران چند صندلی خواهد داشت. بااین‌حال اگر صندلی‌های ردیف سوم و دوم خودرو را تا کنید، 1800 لیتر فضای بار در اختیار شما قرار خواهد گرفت که برای موقعیت‌های ضروری مطلوب خواهد بود.

سینوتراک VGV U75 plus در راه ایران؛ کراس‌اووری از تبار کامیون هوو!

طراحان سینوتراک برای خلق کابین VGV U75 plus سعی کرده‌اند تا ظاهری لوکس را ایجاد کنند. کابین این خودرو از تریم دو رنگ مشکی و مارون بهره می‌برد و استفاده از چرم مصنوعی در آن فراگیر است. همچنین یک پنل لمسی بزرگ به شکل عمودی در میانه کابین نصب شده است که کنترل سیستم چندرسانه‌ای و سیستم تهویه از طریق آن صورت می‌گیرد. فرمان خودرو نیز از نوع دی‌کات است و انبوهی از دکمه‌های کنترلی مختلف روی آن قرار گرفته‌اند.

امکانات، قیمت و رقبا

کراس‌اوور سینوتراک VGV U75 plus در بازار ایران با فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ و فونیکس تیگو 8 پرو رقابت خواهد کرد، ازاین‌رو توقع داریم تا امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی را در کابین این خودرو مشاهده کنیم. این خودرو در چین با دو تیپ عرضه می‌شود که تنها تفاوت عمده تیپ میان‌رده و فول‌آپشن، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار تصادف جلو است.

ازجمله امکانات VGV U75 plus می‌توان به این موارد اشاره کرد: فرمان برقی، رینگ‌های آلیاژی، تریم چرمی کابین، شش کیسه هوا، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، دوربین 360 درجه، دوربین عقب، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، آینه الکتروکرومیک و کروز کنترل. برای این کراس‌اوور سه حالت رانندگی اقتصادی (اکو)، نرمال و اسپرت در نظر گرفته شده است. همچنین گیربکس خودرو از حالت رانندگی در برف نیز پشتیبانی می‌کند.

سینوتراک VGV U75 plus در راه ایران؛ کراس‌اووری از تبار کامیون هوو!

قیمت VGV U75 plus در چین برای تیپ میان‌رده 21500 دلار (یک میلیارد و 75 میلیون تومان) و برای تیپ فول‌آپشن 22900 دلار (یک میلیارد و 145 میلیون تومان) تعیین شده است. با توجه به سابقه قیمت‌گذاری سایر خودروهای چینی در بازار داخل، بایستی انتظار داشت تا این کراس‌اوور متوسط چینی با نرخی بیش از 1.5 میلیارد تومان به بازار عرضه شود. بااین‌حال اگر ایلیا موتور بتواند کراس‌اوور VGV‌ را با قیمتی کمتر از تیگو 8 پرو به بازار عرضه کند، رقابت جذابی بین این دو کراس‌اوور متوسط چینی در بازار ما شکل خواهد گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سینوتراک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
فرهاد : سلام من هم نیسان ثبت نام کردم اما با گذشت 40 روز از فاکتور هنوز پلاک نشده آخه من از کجا بیارم چک اول که موعدش نزدیکه را پاس کنم هر جا ه هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن موندم چیکار کنم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : مالکیت ایران خودرو هم عوض شده و کروز بیشتر سودش(جدای از پولی که از ما نگه میداره) توی فروش بیشتره. برخلاف قبلا که نگه داشتن برای ایران خودرو امتیاز بود. الان مثلا ماشینی مثل ری را، گیر و گور داره. موتورش روش خوب جواب نمیده، خودش استیبل نیست و ... دنا توربور مشکلات خودش رو داره و داغ میکنه و ... پلتفرم و شاسی از 405 هست. همه زندگی ایران خودرو، در مورد ماشین های برند خودش(نه چینی ها) شده تارا. پیگیر اخبارش باشید میبینید. زمان جنگ هم خط تولید یکسره تارا تولید کرده. کلا میخواد بازار شاهین و ماشین های هم قیمت رو انحصارا بگیره. تارا با موتور ری را تارا با موتور 3 سیلند جدید تارا با موتور هیبرید کلا سایت ایران خودرو سر بزنید، نصف اخبارش در مورد تارا ست. حرص میخوریم که پول زیاد گرفتن. پیاده ایم. دارن دیر میدن. اما استرس ندادن، نداشته باشید. شرایط این ها که زودتر فاکتور میشن فرق میکنه. مثلا v4 سفید الان صفش خلوت تره. یا نمایندگی زودتر مدارک رو آپلود کرده و ...
تارا دستی v1p : سلام. دوستان استرس نداشته باشید. ایران خودرو خیلی تارا تولید کرده. واقعیت اینه که من زمان ثبت نام با بدبختی پول جور کردم و ثبت نام کردم، بعدش بابت بدهی، مجبور شدم هرچی میشد رو بفروشم بدهیش رو بدم، یهو پول اضافه اومد(البته دیگه هیچی سرمایه ندارم). خواستم تارا دستی رو که هنوز فاکتور نشده ، تبدیل به اتوماتیک کنم برای وضع پاهام، پیگیری کردم. گفتن باید کمبود باشه یا خط تولید این ماشین که میخوای عوض کنی مشکل داشته باشه. ایران خودرو که پیگیر بودم تا اسم تارا میومد، میگفتن اینقدر تولید کرده که عمرا تغییر نمیخوره. دوتا داستان داره که تاخیر افتاده، یکی سر این سنسور SBR هست که اضافه کردن. یکی هم رنگ. سفید و مشکی رو راحتتر میدن. اما یهو درخواست تیتانیوم خیلی زیاد شد، من خودم رنگ انتخاب کردم، رفتم نمایندگی گفت چرا تیتانیوم نزدی؟ الان برای من دستی هست، تاخیر خورده، روزی حدود ۷۴۰ تومن داره جریمه شارژ میشه. امیدی به اینکه بشه از ایرانخودرو جریمه گرفت ندارم اما بهرحال توی صفحه داره نشون میده فقط خواستم بگم استرس نگیرید. تارا ماشینی نیست که نداشته باشه یا مشکل تولید داشته باشه. میاد انشاالله.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نابودی سایپا : واقعا چقد بی عرضه میتونید باشید که پولتون براتون مهم نیست چقد براتون سخته برای گرفتن حقتون سایپا رو آتیش بزنید ، انشالله هیچ وقت ماشبن بهتون نده سایپا بی عرضه ها
جواد : آقا حرومتون بشه ما از کجا پول بیاریم پول قسط هارو بدیم مگه چقدر برای پلاک میخاد بکشه که اینهمه علافمون کردید ماه بعد باید قسط بدیم 90 میلیون از کجا بیاریم نامردا از کجا بیاریم چقدر نامردی سایپا نخوری اون پولارو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
کوییک gxl 17 خرداد : دعوتنامه تحویل تیر از 11 خرداد شروع شده بود یعنی تو این هفته فقط یک روز رو فاکتور کردند خیلی کند پیش میره.
Ali : بله مال من تغییر. کرده. به TU5p.
حمید شهریورواریزی 21تیر : آره به خدا رنگ مشکی 21تیر واریزی آخرم بود الآنم پلاک شدم تحویل پرونده به شرکت 22بود .خیلی ها فاکتور شدن .شما هم میشی .نمیدونی هر چی ماشین دارن دارن میدن بیرون عجیب شده
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : دوستان کلاه گذاشتن سرمون فاکتورنمیکنن فقط پول زوربابت رینگ گرفتن تمام.دلمون خوش کردن 10روز.اصلاخبری نیست من کرمانم میرم نمایندگی سروصدابدم شماهم هرشهری هستین بریدخاهشاشایدکاری انجام شد
حمید شهریورواریزی 21تیر : ببین بستگی به اون نمایندگی داره عوضی باشه یا نه .یک موقعی صفحه کلاجت به مشکل بخوره میان میبینن کفپوش داری گارانتی موتور باطل میکنم.یک موقعی صحبتش بود که دیگه باطل نمیشه ولی نمی دونم تایید شد یا نه.
اطلس دی : از دوستان کسی هست که اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه و خرداد از چه تاریخی شروع میشه لطفا لطفا لطفا هز کی میدونه جواب بده