‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

حجت‌اله فیروزی درباره تأثیر واردات خودرو بر بازار، اظهار داشت: هدف از تصویب قانون واردات خودروهای نو و مستعمل در وهله اول تنظیم‌گری بود و خودروسازان توان تأمین خودروهای مورد نیاز مردم را به اندازه کافی ندارند و ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو باعث شده بود که بازار خودرو دچار التهاباتی به لحاظ تأمین نیازهای داخلی و همچنین گرانی قیمت خودرو شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، هدف از تصویب واردات خودرو این بود که ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو برطرف شود. همین ناترازی روی قیمت خودرو تأثیر منفی گذاشته بود و هدف مهم‌تر و مطالبه مردم ایجاد تعادل در بازار خودرو و تناسب قیمت‌ها بود و قیمت خودرو معقول و مصرف کنندگان راضی شوند و هدف بعدی هم این بود که از محل واردات خودرو، تکنولوژی‌های جدید هم وارد شود و خودروسازان بتوانند با رقابت و با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی روز با خودروهای وارداتی رقابت کنند و موجب ارتقا و رشد کیفیت خودروهای داخلی هم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان دیگر دولت هیچ بهانه‌ای برای عدم واردات خودرو و هیچ محدودیتی و ممنوعیتی برای واردات خودرو ندارد. از سوی دیگر مجوز واردات انواع خودرو اعم از سواری، کامیون، کامیونت، اتوبوس، کشنده‌ها و ون در مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو آمده است. همچنین هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات خودرو انجام دهد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف قانون گذار از تصویب واردات خودرو ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو است، باید در اجرا هم سازوکاری اندیشیده شود که واردات خودرو به خوبی انجام شود و واردات قطره چکانی نباشد، چرا که در این صورت فایده‌ای ندارد. شرایط واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که تنظیم‌گری در بازار خودرو اتفاق بیفتد و باید دولت اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشد.

فیروزی گفت: چون هدف مهم قانون گذار تعادل بخشی به قیمت بوده، لذا هم باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و هم عوارض ورودی خودروهای نو و کارکرده صفر یا قیمتی کم و حداقلی داشته باشد. تعیین عوارض واردات خودرو از سوی دولت انجام می‌شود و باید قیمت آن صفر یا حداقلی باشد.

وی متذکر شد: مجلس تعیین تعرفه واردات خودرو را در جریان بررسی لایحه مربوط به این موضوع بر عهده دولت گذاشت. هدف از تعیین تعرفه واردات خودرو باید تنظیم‌گری در بازار خودرو باشد و هدف از وضع تعرفه واردات خودرو درآمدزایی نیست.

فیروزی ادامه داد: باید رویه درباره واردات و صادرات به این شکل باشد که زمانی که میزان کالا یا محصولی در کشور بیشتر از نیاز جامعه است، شرایط صادرات را تسهیل و وضع تعرفه بر صادرات را کاهش دهیم. در مقابل، زمانی که می‌بینیم به کالا یا محصولی در داخل نیاز مبرم داریم و تولید داخلی کافی نیست، باید عوارض واردات آن محصول را کاهش دهیم تا واردات به خوبی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارت دقیق‌تر، تعرفه اهرمی مهم برای تنظیم واردات و صادرات است و هدف از وضع آن درآمدزایی نیست، لذا الان که در حوزه خودرو مشکل داریم و در بازار خودرو ناترازی وجود دارد و قیمت‌ها هم مناسب نیست، دولت باید با حداقل تعرفه یا تعرفه صفر اجازه دهد واردات خودرو انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی x5 : محسن ممنون از اطلاع رسانیت ممنون میشم بفرمایید چی ثبت نام کردید چون نه توی اسم هست نه توی توضیحات
شاهین پلاس 14اردیبهشت : انشاالله که زودتر همه اردیبهشت‌ماه فاکتور بشه واقعا ضعف اعصاب گرفتیم از دست سایپا
مهدی تارا دستی فرسوده اذر : دوستان فاکتور میشید رنگ و دستی یا اتومات رو بگید و تاریخ تحویل و تکمیل وجه سپاس
شاهین 403 : احتمالا آره ولی قطعا تعداددشون خیلی کمتر هست نسبت به روزهای عادی
×× : عقاب تیز چنگال،سوار شاهین بشو،در جاده پراید و تیبا را شکار کن.
هلیا : دوستان محترم،اونهایی که تحویل گرفتند،یا اطلاع دارند،موقع تحویل خودرو،آیا شرکت فقط سند کارخانه و کارت بیمه ثالث را می‌دهند؟ برگ سبز و کارت خودرو معمولا چقدر بعد به آدرس مشتری میرسند؟ در این مدت که کارت ندارد،آیا شرکت برگه ای برای تردد به ما میدهد که پلیس راهور ایراد نگیرد؟ ممنون میشوم،راهنمایی کنید.
شاهین پلاس اردیبهشت : مبارک باشه داداش انشاالله به خوشی وتندرستی سوار بشی
T8 pro : سلام دوست عزیز من ثبت نامی تی ۸ مرداد ماه هستم ا همین امروز ۷۰ روز کاری گذشته و شاسی شده
عبدی : ممنونم،جناب بابایی گرامی.
شاهین : من آبان جی هستم هنوز پیام نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رادوین : سلام پیامک تحویل خودرو به اسقاط براتون اومده
207 پانا آبان : داداش مجبوری خالی میبندی
نیسان دوگانه : 1 آبان پلاک شدم نمایندگی تهران هنوز تحویل ندادن
ساینا تک : تکمیل وجه 11 تیر کسی فاکتور شده ؟
151سی روزه پذیرش4شهریور : سلام به همگی پذیرش12335857هنوز خبری از فاکتور نیست امروز71 امین روزه خدا لعنتت که سایپا
علی 207پانا آذرماه : واقعا فاکتور شدی داداش؟
علی : آره تو راست میگی دلال جون ابن حنا دیگه رنگی نداره،بشین تا اخر سال ببین ماشین دوگانه چه ارزشی پیدا میکنه
ارش : 207 تیوتری تحویل آذر هنوز فاکتور نشدیم تیوتری را زود می دادند
30 آبان : بالاخره تیک حمل به نمایندگی هم زده شد . 8 ابان فاکتور شده بودم.
سورن پلاس : سلام تکمیل وجه 13 شهریور انجام دادم تحویل30 آبان ، ولی هنوز مرحله اماده برای صدور فاکتور مونده پس کی فاکتور میشن ؟