اطلاعات تکمیلی از هیوندای سانتافه 2024؛ تنوع پیشرانه و ارتقای امکانات

 

اطلاعات تکمیلی از هیوندای سانتافه 2024؛ تنوع پیشرانه و ارتقای امکانات

 

چند هفته قبل بود که هیوندای با معرفی نسل جدید سانتافه جنجال زیادی برپا کرد. علت این امر به سبک طراحی، به‌خصوص نمای عقب خودرو مربوط می‌شود. در آن مقطع این شرکت کره‌ای به انتشار چند تصویر از نمای بیرونی و داخلی بسنده نمود و مشخصات فنی را به اطلاعیه‌های بعدی موکول کرد. حالا به فاصله کوتاهی، هیوندای با انتشار اطلاعات بیشتر و البته رونمایی از یک مدل مفهومی بر مبنای سانتافه جدید، دوباره توجه رسانه‌های خودرویی را به خود جلب کرده است.

کانسپت هیوندای سانتافه 2024

نسل پنجم هیوندای سانتافه طولی برابر با 4830 میلی‌متر دارد که در مقایسه با نسل چهارم، 46 میلی‌متر بلندتر است. عرض این شاسی‌بلند کره‌ای همچون قبل 1900 میلی‌متر است، اما درعوض فاصله محوری با 48 میلی‌متر رشد، اکنون به 2815 میلی‌متر می‌رسد. از نظر ارتفاع باید گفت سقف سانتافه جدید 1720 میلی‌متر تا زمین فاصله دارد که 10 میلی‌متر بیشتر از قبل است.

فضای داخلی گسترده‌تر و امکانات بیشتر

بدیهی است که بدنه بزرگ‌تر می‌تواند به‌معنای فضای داخلی گسترده‌تر باشد. با توجه به رشد ابعاد، سانتافه مخصوص بازار آمریکا نیز با سه ردیف صندلی به فروش خواهد رسید. صندوق بار این نسل از سانتافه گنجایشی برابر با 725 لیتر دارد. این رقم در مقایسه با حجم صندوق بار نسل چهارم 91 لیتر رشد کرده است.

هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024 با آپشن Relaxation Seats برای ردیف دوم قابل سفارش خواهد بود. این آپشن که با آیونیک 5 معرفی شد، تجربه‌ای مشابه با بی‌وزنی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. این صندلی‌ها برقی هستند و راحتی آن در سطحی بالا قرار دارد.

هیوندای سانتافه 2024

نسل جدید سانتافه به چندین و چند قابلیت کاربردی مجهز است که ازجمله آن‌ها می‌توان به دو پد مخصوص برای شارژ بی‌سیم، محفظه بزرگ در کنسول میانی با امکان دسترسی توسط سرنشینان جلو و عقب و همچنین استرلیزه کردن اشیای داخل جعبه داشبورد با استفاده از نور فرابنفش اشاره کرد.

هیوندای سانتافه 2024

نسل پنجم هیوندای سانتافه چه در نمای بیرونی چه در داخل کابین، محصولات لندرور را در ذهن تداعی می‌کند؛ امری که مسلماً برای مشتریان این برند انگلستانی خوشایند نخواهد بود! نمایشگر لمسی موجود در محل تلاقی کنسول میانی و داشبورد یکی از وجوه تشابه سانتافه با تولیدات لندرور است. این نمایشگر اندازه‌ای برابر با 6.6 اینچ دارد و راننده می‌تواند از طریق آن و سایر دکمه‌های فیزیکی، سیستم تهویه و سیستم صوتی را کنترل کند. فرمان سانتافه 2024 نیز به‌وضوح یادآور لندرور دیفندر است! در پشت این فرمان خوش‌فرم دو نمایشگر 12.3 اینچی درون پنلی واحد قرار دارد.  

کابین هیوندای سانتافه 2024

شرکت هیوندای در اطلاعیه جدید خود فضای پای سرنشینان ردیف دوم و سوم را به‌ترتیب 107 و 76 سانتی‌متر اعلام کرده است. بد نیست بدانید فضای پای سرنشینان ردیف سوم 6.8 سانتی‌متر افزایش یافته است.

لیست پیشرانه‌های هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024 در بازارهای مختلف با پیشرانه‌های متفاوتی به فروش خواهد رسید. در سرزمین مادری و آمریکای شمالی این شاسی‌بلند پرسروصدا با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو و پیشرانه هیبریدی با موتور 1.6 لیتری توربو قابل انتخاب خواهد بود. موتور 2.5 لیتری 277 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور دارد و مدل مجهز به آن صفر تا صد را در 8 ثانیه طی می‌کند. در این نسخه گیربکس 8 سرعته دوکلاچه خودکار وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های محور جلو یا هر چهار چرخ را بر عهده دارد. پیشرانه هیبریدی 178 اسب‌بخار قدرت و 264 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب سانتافه مجهز به این پیشرانه برابر با 9.5 ثانیه است.

نمای روبرو

در اروپا، هیوندای سانتافه 2024 با با پیشرانه هیبریدی شارژی نیز قابل انتخاب خواهد بود. این پیشرانه که قلب اصلی آن را همان موتور 1.6 لیتری تشکیل می‌دهد، 158 اسب‌بخار قدرت و 264 نیوتن‌متر گشتاور دارد. جالب اینکه با وجود قدرت کمتر نسبت به مدل هیبریدی معمولی، شتاب این نسخه 9.1 ثانیه اعلام شده است.

نمای عقب

در برخی از بازارها، هیوندای سانتافه جدید با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی نیز عرضه خواهد شد. این موتور 191 اسب‌بخار قدرت دارد و در عرض 11.5 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

نسخه کانسپت هیوندای سانتافه XRT

هم‌زمان با انتشار مشخصات فنی، هیوندای برای جلب‌توجه حداکثری، تریم XRT را در قالب یک مدل مفهومی رونمایی کرده است. شاید بدانید این تریم خصوصیات آفرودی دارد. در کانسپت XRT، هیوندای سانتافه چهره خشن‌تری به نمایش می‌گذارد. تایرهای این کانسپت محصول شرکت معروف BF Goodrich و همه‌جارو هستند. برای بهبود زوایای ورود و خروج و افزایش توانمندی در عبور از انواع پستی و بلندی‌ها، سپرهای استاندارد جای خود را به سپرهای مخصوص داده‌اند. این نسخه مفهومی به ریل‌های سقفی، نردبان عقب و محفظه‌های حمل لوازم مجهز است. نکته عجیب اینکه به‌نظر می‌رسد در طراحی این مدل مفهومی طراحان هیوندای نیم‌نگاهی به آپشن‌های لندرور دیفندر داشته‌اند!

کانسپت سانتافه XRT

هرچند هیوندای اعلام کرده است که فعلاً برنامه‌ای برای تولید نسخه خیابانی کانسپت سانتافه XRT ندارد، اما با رونمایی از لندکروزر جدید و بالاگرفتن تب آفرودسواری، به‌احتمال‌قوی در آینده نزدیک شاهد عرضه این نسخه خواهیم بود. 

کانسپت سانتافه 2024 XRT

قیمت و زمان عرضه

هیوندای سانتافه 2024 از روزهای آتی راهی نمایندگی‌های کمپانی در کره جنوبی خواهد شد. این شاسی‌بلند جدید از نیمه اول سال آینده در آمریکا و اروپا به فروش خواهد رسید. هیوندای در این اطلاعیه نیز از انتشار قیمت خودداری کرده است، بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود مدل پایه از نسل پنجم سانتافه قیمتی نزدیک به 40 هزار دلار داشته باشد. مدل پرچمدار نیز احتمالاً حامل برچسبی 50 هزار دلاری خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای سانتافه 2024






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 37 نظر
پارسا. 36 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی باقری : کوئیک دارم حرکت تو دنده یک صدای مثل صدای اگزوزنیسان میده فقط هم تو دنده یک چرااا
سعید : تو تحویل حضوری سایپا در درب کارخانه آیا عصر ها هم ماشین تحویل میدن یا فقط صبح ها هستش کسی اطلاع داره راهنماییم کنه اگه اطلاعات کامل دارین ساعت هاشو هم بگین ممنون
پردیس : سلام ببخشید چقدر واریز کردی؟ سود مشارکت رو کسر کرده بودن
مریم j4 سفید مشهد : من ثبت نام آبان بودم و هنوز تازه دیروز پلاک شده و حداقل ده روز دیگه میدن شما حداقل تا اخر خرداد صبر کنید تا مرحله ی بعد سبز بشه
میثم j4 : سلام شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۲۷۲۴ بعد کد ۷ بعد کد ۳، استعلام بگیرید میگن کی بارگیری شده
محسن اسفند ماه : به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایکوپرس- از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به‌منظور بررسی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حالت بررسی قرار گرفت. این موضوع باوجود موجود بودن قطعات در گمرکات، مانع از ترخیص آن‌ها و در نتیجه کاهش تولید خودروی ری‌را شد. انتظار می‌رود، طی روزهای آینده مشکلات باقی‌مانده در تامین برطرف شده و فرایند تولید و تحویل «ری‌را» با سرعت بیش‌تری ادامه یابد. ایران‌خودرو ضمن پوزش از مشتریان عزیز بابت تاخیر پیش آمده در تحویل خودرو ری‌را، در همین مدت در سیستم‌های کیفیت این محصول در شبکه تامین و تولید بهبودهای قابل توجهی انجام داده است که در ارتقای کیفیت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
شاهین : سلام چطور از آذر تا الان میشه 70 روز☹️
عظیم زاده : حوالی دی ماه دوست عزیز، ان شا الله قسمت همه دوستان
تیتان ۲ دی : تو رو خدا بیایید پیام بدید. دلمون پوسید از بس اومدیم اینجا و هیچ پیام و خبری ندیدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X33 اتومات : دوستان یه توضیح کاملی براتون مینویسم لطفا بخونید و عمل کنید، هرکسی هم که مخالف این توضیحاته مطمئن باشید آدمای شرکتن اول اینکه ما مدل پرداخت داریم یا قطعی یا علی الحساب، اگه قرارداد قطعی باشه یعنی شما کل پول ماشین رو در سال 1403 که شامل دیون و ... هم میشه پرداخت کردید و شامل افزایش قیمت سال جدید نمیشین و در سال جدید فقط باید مابه تفاوت افزایش دیون رو بدید که مبلغی بین ده تا بیست تومنه. پس سرتون کلاه نره دوم اینکه ما که اینهمه صبر کردیم یه بار واسه همیشه جلوی اینا وایستاد من پارسال x22 خریدم ازشون امسالم ثبت نام کردم، مطمئن باشید شما هم باز راهتون به این شرکت میوفته پس واسه آیندتونم که شده عقب نشینی نکنید سوما اینکه اگه انصراف بدین شرکت ورشکست نمیشه خوشحالم میشه چون پول شما رو دو سه ماه بعد با یه سود اندک پس میده ولی حواله خودرو شما رو به قیمت جدید میفروشه و فقط ما ضرر میکنیم که چند ماه منتظر ماشین موندیم چهارم اینکه بجای انصراف یه وکیل بگیرید قرارداد رو بدید بهش کارتون رو پیگیری کن، طول میکشه ولی جواب میده. سال گذشته دوست من اینکارو کرد و در نهایت برنده شد
ساینا فوق العاده : توحید جان ضمن تشکر از تو و معدود دوستانی که توی این آشفته بازار تأخیر ها و شایعات، اطلاعاتشون تقریبا موثق و قابل اتکاست، یک سوال آیا اطلاع داری ما به تفاوت حق بیمه برای امسال تقریبا چقدر شد؟
mohammad051 : اگه اومد یک پیامی بزار منم 5/17 هستم
حسن مدرسی : خودرو چه مدلی بوده؟؟
آریزو 8 مجید : به نظر منم دوستانی که فاکتور نشدن انصراف بدن مدیران به غلط کردن میافته
حسن مدرسی : آپشن سینی زیر موتور خوبه.حالا مانیتور هم چون گارانتی داره خوبه بزاری.ولی از کیفیتش خبرندارم
کوییک rs : پس چرا من پلاک نکردین
قاسمی : دوستان و این افزایش قیمت ربطی به فاکتور شدن و یا نشدن نداره .فقط قرارداد ملاک عمل هست که آیا قراردادتون با مدیران قیمت قطعی بوده یا علی الحساب
قاسمی : هر خودرویی که از فروردین 404 مجوز ترخیص از کمرک بگیره مشمول این افزایش قیمت هست.حالا اونایی که قیمت قطعی هستن خود شرکت باید این افزایش قیمت رو از جیبش بده و اونایی که قراردادشون قیمت قطعی نیست خودشون باید پرداخت کنن.دلیل اینکه مدیران خودروهایی رو که قیمت قطعی بودن و از تاریخ تحویلشون هم گذشته رو ترخیص نمیکنه اینه.وگرنه گمرک مشکلی نداره .چون باید از جیبش خودش پرداخت کنه داره با دولت رایزنی میکنه که قیمت رو بیارن پایین
قاسمی : واما نکته مهم و اصلی اینه دوستان خوب توجه کنید.درواقع گیر اصلی کار اینجاست.نرخ ارز محاسباتی گمرک در سال 404برای ترخیص خودروهای مونتاژی و وارداتی از 28 هزار به 68 هزار افزایش پیدا کرده .این تو قیمت تمام شده خودرو بسیار تأثیر گذار هست .کسانی که قراردادشون قیمت قطعی هست این افزایش قیمت شامل حالشون نمیشه و خود کارخانه باید پرداخت کنه ولی کسانی که قراردادشون قیمت قطعی نیست حتی اگه فاکتور شده باشن این افزایش قیمت رو باید پرداخت کنن