تیگو 7 پرومکس به پیست آزادی آمد؛ رقیبی قدر برای لاماری ایماX

 

تیگو 7 پرومکس به پیست آزادی آمد؛ رقیبی قدر برای لاماری ایماX

 

مدیران خودرو در طول ماه‌های گذشته، به سرعت در حال تنوع‌بخشی به سبد محصولات خودش بوده است. پس از عرضه فونیکس تیگو 8 پرومکس و به چالش کشیدن رقبا، این شرکت اکنون قصد دارد تا تیگو 7 پرومکس را نیز روانه بازار کند. مطابق انتظاری که از پسوند پرومکس داریم، این خودرو به قوای فنی قدرتمندتری مجهز خواهد بود.

مدیران خودرو

تیگو 7 پرومکس در تعطیلات آخر هفته سوم مهرماه 1402، جهت تست و بررسی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. آن‌چه در ادامه مطلب می‌خوانید، حاصل یک روز بررسی نسخه تمام چرخ محرک تیگو 7 در پیست آزادی است. به نظر می‌رسد این خودرو پتانسیل خوبی برای موفقیت در بازار ایران دارد و به واسطه قوای فنی خود، می‌تواند سایر کراس‌اوورهای کوچک بازار را به چالش بکشد.

نگاهی کوتاه به تیگو 7 پرومکس

چری تیگو 7 کراس‌اووری مشهور در ایران به شمار می‌آید. نسل نخست این خودرو در میانه دهه 1390 به بازار عرضه شد و کراس‌اوورهای محبوب و کوچک بازار نظیر هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را به چالش کشید. نسل دوم این خودرو نیز که از سال 1400 در بازار حضور دارد، کراس‌اووری با طراحی منطقی و موجه برای استفاده خانواده‌ها بوده است. با این حال عرضه رقبای جدید به بازار، شرایط را برای محصول مدیران خودرو دشوار کرده است.

تیگو 7 پرومکس

در حال حاضر چند کراس‌اوور کوچک با موتورهای TGDi‌ یا توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت به بازار عرضه شده‌اند. این کراس‌اوورها راندمان بالایی را به نمایش می‌گذارند و از نظر شتاب و کشش، برتر از تیگو 7 پرو هستند. به همین دلیل مدیران خودرو تصمیم گرفت تا بازی را عوض کند و نسخه قوی‌تر نسل دوم تیگو 7 را روانه بازار کند. این خودرو با نام فونیکس تیگو 7 پرومکس روانه بازار خواهد شد. تغییرات اندکی در بخش ظاهر و امکانات رفاهی نسخه پرومکس مشاهده می‌شوند اما در قسمت مشخصات فنی، یک به‌روز رسانی همه جانبه را شاهد خواهیم بود که بازی کراس‌اوورهای کوچک در ایران را عوض می‌کند.

تفاوت‌های ظاهری تیگو 7 پرومکس، محدود و رضایت‌بخش

تغییرات ظاهری تیگو 7 پرومکس در مقایسه با نسخه پرو، محدود اما تاثیرگذار هستند. نمای این خودرو در جلو اندکی تغییر کرده است که براساس آن قطعات کرومی متعدد به جلوپنجره اضافه شده‌اند. همچنین محل قرارگیری دی‌لایت‌ها تغییر کرده است و این چراغ‌ها طرح جدیدی را به نمایش می‌گذارند.

در کابین خودرو، تفاوت‌ها بیشتر از نمای خارجی قابل لمس هستند. کابین این خودرو به طور کامل شبیه به تیگو 8 پرو است و به جای نمایشگرهای مجزا از یکدیگر، نمایشگرهای به هم چسبیده در آن به کار رفته‌اند.

کابین تیگو 7 پرومکس

یکی از تجهیزات ایمنی که اخیرا مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته است، دستیارهای رانندگی خودکار یا ADAS هستند. این سیستم‌ها در تیگو 7 پرو حضور ندارند اما با خرید نسخه پرومکس، قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود. این سیستم‌ها امکان دستیابی به رانندگی نیمه خودکار را در اتوبان‌ها فراهم می‌آورند، بنابراین راننده می‌تواند از سفرهای طولانی خود نهایت لذت را ببرد.

قوای فنی، بزرگترین امتیاز مثبت

بزرگترین تغییر تیگو 7 پرومکس در مقایسه با نسخه عادی یا پرو، در بخش مشخصات فنی آن مشاهده می‌شود. این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر TGDi مجهز است که حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. عبارت 290T که روی درب پنجم این خودرو درج شده است نیز چنین موضوعی را نشان می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت خودرو نیز تغییراتی را تجربه کرده است و اکنون به جای گیربکس CVT، جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه با خودرویی روبرو هستیم که نسبت به گذشته عملکرد جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد.

موتور 1.6 لیتری چری

با وجود بهبود راندمان فنی، بایستی توجه داشت که پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر خودروهای فونیکس به سوخت باکیفیت نیاز دارد. این پیشرانه هم‌اکنون روی تیگو 8 پرومکس، فونیکس FX و آریزو 6 جی تی نصب شده است، بنابراین مشتریان از بابت خدمات پس از فروش آن نگرانی نخواهند داشت. مصرف سوخت ترکیبی تیگو 7 پرومکس نیز 8 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.

تجربه رانندگی

شتاب صفر تا صد نسخه پرومکس در بررسی ما، حدود 9.3 ثانیه به دست آمد که  تقریبا یک ثانیه از نسخه پرو بهتر است. همچنین خط ترمز این خودرو در بررسی‌های خبرنگاران، 42.5 متر به دست آمد. البته این خط ترمز با تایرهای ایرانی از برند کویرتایر ثبت شده است که در صورت تعویض تایرها، ممکن است رقم متفاوتی به دست آید.

تعویض موتور و گیربکس، تفاوت‌های چشمگیری را در نحوه رفتار تیگو 7 پرومکس نسبت به نسخه قبلی آن ایجاد کرده است. این خودرو اکنون از نظر شتاب‌گیری رفتاری همچون فونیکس FX دارد و یک کراس‌اوور تند و تیز محسوب می‌شود. البته در عین حال، سواری خودرو نرم و راحت است که این مورد را بایستی یکی دیگر از مزایای آن بدانیم.

پیست آزادی

در بخش هندلینگ و فرمان‌پذیری، رفتار نسخه پرومکس تیگو 7 همانند برادر بزرگترش یعنی تیگو 8 پرو ارزیابی می‌شود. مقداری کم‌فرمانی همچنان در خودرو محسوس است که این کم فرمانی به دلیل سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو پیش می‌آید. البته سیستم کنترل پایداری به خوبی می‌تواند این کم‌فرمانی را مدیریت کند. انتظار داریم با عرضه نسخه دودیفرانسیل این خودرو، هندلینگ خودرو نسبت به گذشته بهبود یابد.

محدوده قیمت و رقبا

در حال حاضر قیمت تیگو 7 پرو از سوی مدیران خودرو معادل یک میلیارد و 450 میلیون تومان اعلام شده است. انتظار داریم تا قیمت تیگو 7 پرومکس در محدوده‌ای میان قیمت تیگو 7 پرو و قیمت تیگو 8 پرو قرار گیرد. بنابراین محدوده بهای کراس‌اوور جدید فونیکس، حدود 1.6 الی 1.7 میلیارد تومان خواهد بود.

فونیکس

در این بخش از بازار یعنی کراس‌اوورهای کوچک، دو رقیب جدی به انتظار تیگو 7 پرومکس نشسته‌اند. این دو رقیب لاماری ایما X از آرین موتور و هایما 8S‌ از ایران خودرو هستند. محصول ایران خودرو در این رقابت حرف چندانی برای گفتن ندارد، چرا که مورد توجه اهالی بازار واقع نشده است. با این حال لاماری ایما X آرین موتور تاکنون توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در نتیجه رقابت تیگو 7 پرومکس از مدیران خودرو و لاماری ایما X‌ از آرین موتور در آینده نزدیک،‌ یکی از رقابت‌های جذاب‌ بازار خودرو ایران را تشکیل می‌دهد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تیگو 7 پرومکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بابائی : واریز وجه 3اردیبهشت فاکتور 11ابان پلاک 12ابان تحویل 13ابان میرم تحویل حضوری انشاالله همه به فاکتورشن
۲۳ اردیبهشت : سلام انشاا.. به سلامتی و دل خوش لطف کن بعد از تحویل از کیفیت ماشین بنویس برامون. آیا همونی که انتظار داشتیم هست؟ ممنون
بهنام : به نظرم الان تا ۲ اردیبهشت و قسمتی از ۳ ام رو فاکتور کردند خود من هم ۲۹ ام هستم
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بنیامین : داداشا عزیزا بگم خدمتون که ما همگی باهم به خرد کلی برسیم و بریم تبدیل بزنیم زورکی اونوقت دوگانه ها باد میکنه رودسشون یه هشتک نه به دوکانه هم بزنیم مجبور میشن همه را رنگ زرد بزنن تاکسی کنن . ازطرفی چون رنگشده تاکسی داران هم زبده و خبره میفهمن رنگیه نمیخرن باز باد میکنه رودسشون میزارن مزایده ازطرفی چون مزایده خرها بزخرن وزبده مجبور میشن نصف کمتر بدن و ازطرفی چون جای پارک ندارن مثه اونسال سیب زمینی ها میان میزارن سر چهارراه رایگان فکر خوبیه در دراز مدت نه؟ هرکی موافقه بزنه رو بعلاوه
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر