آشفتگی به واردات تویوتا کرولا رسید

واردات تویوتا کرولا

 

مدتی پیش در دیجیاتو به موضوع آشفتگی در واردات خودروهای نیسان پرداختیم. تاکنون شش شرکت متقاضی واردات خودروهای نیسان هستند. این آشفتگی اکنون در مورد یک برند ژاپنی دیگر نیز تکرار شده است. تا به امروز چهار شرکت متقاضی واردات تویوتا کرولا در قالب نسخه‌های مختلف شده‌اند.

نخستین شرکتی که اقدام به واردات تویوتا کرولا کرد،‌ معین خودرو است که البته برخی آن را با نام معین موتورز می‌شناسند. این شرکت طی دوره‌های قبلی واردکننده محصولات پورشه بود اما با توجه به شرایط محدودکننده واردات،‌ تصمیم گرفته است تا تویوتا کرولا را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کند. تاکنون دو نسخه از این خودرو توسط معین خودرو به بازار ایران عرضه شده‌اند که شامل تویوتا کرولا 1.2 و تویوتا کرولا 1.5 هستند. هر دو این خودروها از نظر ظاهر،‌ تجهیزات و امکانات در یک سطح قرار می‌گیرند و تنها تفاوت آن‌ها در بخش مشخصات فنی است.

بااین‌حال معین خودرو در بحث واردات تویوتا کرولا تنها نیست. مدتی پیش مشخص شد که سایپا تصمیم دارد تا تویوتا کرولا هیبریدی را به بازار ایران عرضه کند. البته مطابق رویه واردات خودرو توسط شرکت‌های بزرگ، این روند به کندی پیش می‌رود تا شرکتی دیگر بر سایپا پیشی بگیرد. شرکت برساوش اکنون با دو مدل از تویوتا لوین در سامانه یکپارچه حاضر شده است. این خودرو درحقیقت همان تویوتا کرولا است که اکنون با نامی متفاوت به بازار ایران رسیده است. دو نسخه از این خودرو اکنون در سامانه یکپارچه عرضه شده‌اند که شامل تویوتا لوین هیبریدی و تویوتا لوین با موتور 1.2 لیتری توربوشارژر می‌شود.

آشفتگی در واردات تویوتا کرولا تمامی ندارد!

بااین‌حال روند آشفتگی در واردات تویوتا در اینجا پایان نمی‌یابد. شرکت تیوان نیز تصمیم گرفته است تا خود را به‌عنوان یکی از واردکنندگان این خودرو معرفی کند. البته تمامی این شرکت‌ها تنها متقاضی واردات مدل کرولا نیستند و انتظار داریم در آینده مدل‌های مشابهی را به‌طور هم‌زمان وارد بازار کنند.

سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت،‌ نهادهایی هستند که مجوز واردات خودرو را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند. همانند گذشته،‌ این پرسش پیش می‌آید که چگونه چند شرکت به‌طور هم‌زمان می‌توانند یک خودرو را به کشور وارد کنند؟ آیا نمی‌توان به‌جای یک خودرو از یک برند،‌ چند خودرو مشابه از برندهای گوناگون را به بازار ایران عرضه کرد؟ هنگامی که چند شرکت به‌طور هم‌زمان یک خودرو را به بازار عرضه کنند،‌ دیگر توجیهی برای انجام امور بازاریابی و تبلیغات وجود ندارد و انجام این کارها بی‌‌معنی است.

واردات تویوتا کرولا
موضوع دیگر به زیرساخت ارائه خدمات پس از فروش مربوط می‌شود. آیا بهتر نیست به‌جای تنوع در واردات یک خودرو توسط شرکت‌های متفاوت،‌ آن‌ها را به ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی ملزم کنیم؟ این موضوع در مورد خودروهای هیبریدی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند،‌ چرا که تعمیر و نگهداری این خودروها حساسیت بیشتری را نیاز دارد. بااین‌وجود به نظر نمی‌رسد که این گفته‌ها در دستور کار نهادهای مسئول قرار داشته باشد و به‌زودی شاهد آشفتگی در واردات مدل‌ها و برندهای دیگر نیز خواهیم بود. 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , واردات , تویوتا , کرولا , بی برنامگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه