برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

 

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آن‌ها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است.

سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفی ترسیم شده است.

وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش به‌واسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارت‌های نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیش‌دستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت. 

معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخص‌های کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامه‌های بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین هم‌چون برنامه‌های بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستم‌های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی هم‌گرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشم‌گیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.

برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاخص‌های کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیت‌های داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دست‌کم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت. 

وی در ادامه، با بیان این‌که برنامه‌های کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازه‌گیری می‌شوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامه‌ها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخص‌های کلان کیفی بوده است.

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساخت‌های کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرح‌ریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچه‌سازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تست‌پلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخص‌های کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

 

منبع

ایران جیب

برچسب : خودرو , برنامه , ارتقا , بهبود , کیفیت , محصولات , ایرانخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : ببخشید واریز اولیه تون کی بود و چقدر زمان برد تا اس ام اس تکمیل وجه اومد و بعد چقدر تاخیر دادن. ممنون در ضمن مبارکتون باشه
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام مبارک باشه بسلامتی و دلخوشی جهت اطمینان پرینت مجدد ببر نمایندگی اسکن بشه و تخصیص پلاک بشه
میثم : سلام اتومات خودش درست میشه مشکلی نیس سیستم هاشون انلاین شده مال منم همینجور شد
درسا : مشتري گرامي آقا/....با توجه به ثبت خطاي شماره گذاري "آدرس مالک فاقد اعتبار مي باشد (اعتبار يکساله ثبت احراز سکونت و فردي در سامانه سخا خاتمه يافته است ) " امکان تخصيص پلاک به خودرو فاکتور شده جنابعالي به شماره پذيرش ...... ميسر نگرديد لطفا نسبت به رفع خطا اقدام فرماييد لغو 11 این پیام برام اومد ، رفتم سامانه سخا ادرس به روز کردم ، اعتبار تمدید کردم ، الان باید به نظرتون برم نمایندگی ثبت کنم دوباره سخا رو یا خودش ثبت سیستم می شه ؟
شاهین جی 14 اذر : منم 13 اذرم 😮‍💨
شاهین جی 14 اذر : مبارکه. خوش بحالتون 😍
رضا : بله درسته فروردین دعوتنامه نیومده ولی دعوتنامه تکمیل وجه از یک اردیبهشت بوده من خودم یک اردیبهشت هستم
آریا شاهین cvt : من امروز فاکتور وبلاک شدم شاهین cvt تکمیل وجه ۱۲اسفندبودم
شاهین جی ال : جی ال تا برج ۱۲؟؟؟ پس چی بود اینجا هی میگفتن تا ۱۵اردیبهشت فاکتور شده حتی کسایی هم بودن که خودشون اینجا میگفتن مثلا ۱۴اردیبهشتیم فاکتور شدیم! آدم نمیدونه حرف کیو باور کنه
شاهین پلاس : شما که تکمیل وجه کردین درسته؟؟؟؟اون فاکتور شدنش ا. اول اردیبهشت هستس که واریز کردن به بعد ازمن هنوز دعوتنامه دوم واسه تکمیل وجه نیومده و سال ۱۴۰۴ پاه اول ثبت نامیش از تیر شروع شده کاکا شما باید منتظر فاکتور باشی و ماها که هنوز تکمیل. وجه نکردیم چند ماه از شما عقب تریم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
الینا : یعنی بشین باد بزن تا هوا گرم نشه افتابه هم بخر تا اب قطع نشه
قابلمه : به نظر میرسه از اینا پول میگیرند تا خودروهای مارو تحویل بدهند پول اینا رفت تا یکسال دیگه ......
خرزوخاک سایپا : لگن منو میدین یا لگنتون بشکنم پدرسوخته بازیا چیه 6 ماه گذشته فروش فوق العاده فاکتور نکردید کثافت بزنن به ..
دنا 6 دنده رینگ فولادی : سلام دوستان، تکمیل وجه 31 فروردین هستم، تکمیل پرونده تاریخ 6 اردیبهشت هست،، هنوز فاکتور نشدم، کی فاکتور میشم؟😢
ساینا تبدیل به تک 12 تیر : سلام من تبدیلی دوگانه به تک به تاریخ 12 تیر هستم، فردا 1 ماهش تموم میشه... فاکتور میشم یا نه ؟؟
افزایش قیمت کارخونه 1404 : میکروب ویروس خودتی این همه گرانی را احساس نمیکنی حتما از اون مفت خورها هستی که فقط دزدی کزدی ....
منتظر اطلس : روی تجمع حساب نکن ، هیچکس نمیاد فقط در حد حرف و شعارند
یاغی : دوستان عزیزی که تازه ثبت نام کردن،فروش فوق العاده و پیش فروش،ورودتون به این صفحه خیر مقدم میگم،عزیزان فوق العاده جدید الورود شما تا 8,9ماه آینده با این صفحه کار دارید و حدودا 9ماه دیگه فاکتور میشید،عزیزان پیش فروش شما حدودا 15,16ماه با این صفحه درگیر هستید،خیر مقدم مارو بپذیرید
حسین : سلام.کسی تازگیا سود تاخیر ماشین رو گرفته یانه؟؟
فرامرز : سلام منم شیرازم 6تیر باید تحویل میدادن هنوز فاکتور نشدم نمایندگی محمود غیاثی عادل اباد