برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

 

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آن‌ها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است.

سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفی ترسیم شده است.

وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش به‌واسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارت‌های نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیش‌دستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌ها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت. 

معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخص‌های کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامه‌های بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین هم‌چون برنامه‌های بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستم‌های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی هم‌گرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشم‌گیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.

برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاخص‌های کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیت‌های داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دست‌کم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت. 

وی در ادامه، با بیان این‌که برنامه‌های کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازه‌گیری می‌شوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامه‌ها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخص‌های کلان کیفی بوده است.

معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان این‌که این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساخت‌های کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرح‌ریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچه‌سازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تست‌پلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخص‌های کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

 

منبع

ایران جیب

برچسب : خودرو , برنامه , ارتقا , بهبود , کیفیت , محصولات , ایرانخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : تارا دستی سفید سی روزه تحویل سه شهریور چهار روز روی صدور اسناد خودرو میچرخه کسی میدونه چقدر طول میکشه بره مرحله بعدی؟
امیر پلاس : جالبه هر موقع زنگ میزنیم برا پیگیری همشون یه حرف یادشون دادن تکرار کنند،فقط میگه صبر کنید ،بازه زمانی ما نمیتونیم بگیم چه موقع فاکتور میشین،اسفند هنوز تمام نشده تکمیل وجهش .خدا نگذره از تک تکشون خیر نبینن بی شرف ها ،چرا هیچ ارگانی پیگیر این حق خوری ها نیست
شاهین پلاس تکمیل وجه 3 اردیبهشت : قرار مالباختگان خودرو شاهین ساعت ۱۰ روز شنبه امور مشتریان شرکت کلاهبردار سایپا
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : اگر بخواد دور بعدی فاکتور استارتی بخوره آبان و آذر ضمن اینکه هنوز 27 اسفند هم هست ، کسانی که تایم غیر اداری 26اسفت تکمیل وجه کردن به 27 ام منتقل شده و بعد از اون اردیبهشت شروع میشه ، با این رویه شش ماهه اول 1405 هم جهت فاکتور واریز وجه اردیبهشت 1404 خواهد بود.
تاراv4 پیش فروش تحویل 30آبان : دوستان کسی هست تارا v4 سفید نوشته باشه حالا توی هر کدوم از بخشنامه های عادی فرسوده مادران... وتاریخ تحویلش قبل از 28مهر باشه؟ من یکی از دوستانم تحویل 3آبانه ورنگ خودروش مشکیه فاکتور شده برام جالب بود اگه کسی قبل این تاریخ نباشه پس ماشین مارم زودتر از موعد میدن لطفا دوستان اعلام کنن تشکر.فقط دوستان تارا اتومات بفرمایند
راهنمایی : برای اعتراض یا طرح تبدیل نمایندگی فایده نداره باید برید معاونت بازاریابی و فروش سایپا تو جاده مخصوص کرج تو مپ سرچ کنید میاره
حسین تهی : سلام دوستان من شاهین دستی جی بودم کامل واریز کرده بودم حالا ۷ ماهه واریز کردم نیومد مجبور شدم تبدیل زدم د دو ساعت واکتور شده نمی‌دونید کی تحویل داده می‌شود
مرتضی : سلام جهت اطلاع دوستان تکمیل وجه ۱۸ اسفند هستم‌ تا این لحظه هنوز فاکتور نشدم.
تارا اسقاط تحویل 11 : سلام و عرض ادب تارا فروش فوری طرح اسقاط تحویل 11 شهریور بود رنگ سفید v1+ امروز فاکتور شد
Ali : من دقیقا مثل شماست شرایطم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 31 مرداد : قرار نیست خودرو تبدیل بشه، فقط سنسور کمربند سمت شاگرد حذف میشه و اینکه زودتر فاکتور میشی
علیرضا : از برج 8 سال پیشه سود تاخیر نداده به کسی
دنا تحویل 31 مرداد : ایشالله همه زود از این بلا تکلیفی در بیایم
تحویل 31 تیرماه : این تغییر واسه چی بوده؟
دنا تحویل 31 مرداد : سلام دوستان از من 21 فاکتور 26 پلاک شده
اطلس طاقت فرسا : شما فکر کنم اخرین روز اذر هستین
تحویل 26. آبان : آبانیا کجایین جواب بدین
دنا بورسی تبدیلی : متاسفانه خیر خیر
مردم منظر پلاک : دوستان چرا این اینها رسانه ای نمی شه هنوز دارند تو نمایندگی ها فاکتور می کنند
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : اسیر شدیم به خدا یه زمانی تیر ماهی ها تمومی نداشتن الانم که شهریوری هارو فاکتور میکنن پس مرداد چی میشه؟!