رقابت های نسکار (قسمت دوم)

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در قسمت اول از مجموعه مقالات رقابت های نسکار، تاریخچه کوتاهی از این رقابت ها ارائه دادیم. در این قسمت با معرفی نامداران این عرصه و چگونگی تاسیس انجمن نسکار در خدمت شما هستیم.

 

نامداران عرصه نسکار

 

سر. ویلیام فرانس

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

سر. ویلیام فرانس سال 1935 برای فرار از رکود اقتصادی از واشینگتن به فلوریدا نقل مکان کرد و به دلیل آشنایی با مسابقات رکورد سرعت، سال 1936 در رقابت های Daytona شرکت کرد و مقام پنجم را به دست آورد. وی تا پیش از جنگ جهانی دوم در چندین رقابت شرکت کرد. در این مسابقات فرانس متوجه علاقه مردم به رقابت خودروهای کهنه شد. در آن سال ها رانندگان اغلب قربانی طمع و خودخواهی برگزارکنندگان مسابقات می‌شدند؛ چرا که بسیاری از آن ها بدون پرداخت حق الزحمه و جوایز رانندگان، با پول ها فرار می‌کردند. در سال 1947، فرانس تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از اینگونه حوادث، سازمانی را تاسیس و به صورت قانونی بر روند برگزاری مسابقات نظارت کند. سرانجام پس از مدت ها مذاکره وی موفق شد در 21 فوریه 1948 انجمن نسکار را تاسیس کند. 

 

اروین کنون بال بیکر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اروین کنون بال بیکر نخستین عضو هیئت مدیره انجمن نسکار بود که پیش از این در مسابقات خودروهای کهنه، موتور سواری، و خودروهای چرخ-باز شرکت کرده و بیش از یک صد رکورد سرعت را به نام خود ثبت کرده بود. بیکر قسمت اعظم شهرت خود را مدیون مسابقات اتومبیل رانی قاره ای بود. پس از مرگ بیکر، مسابقات Cannonball Run به منظور قدردانی از زحمات او برگزار شد و فیلمی نیز با همین نام ساخته شد. شایان ذکر است، نام بیکر در میان مشاهیر اتومبیلرانی، موتورسیکلت سواری، و مسابقات Indianapolis به چشم می‌خورد. به دلیل کسب تمامی افتخارات و موفقیت های ذکر شده، بیکر عنوان "سلطان جاده ها" را از آن خود کرد.

 

باب بارکی بارکهیمر

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

اوایل دهه 1950 میلادی، نیروی دریایی آمریکا بیل فرانس، جی آر. را در فرودگاه نظامی مافت واقع در شمال کالیفرنیا مستقر کرد. بیل فرانس پدر، از پسرش درخواست کرد تا با باب بارکهیمر که در سن‌خوزه کالیفرنیا سکونت داشت، ملاقاتی داشته باشد. بارکهیمر، ستاره مسابقات اتومبیلرانی خودروهای کوچک در دوران جنگ جهانی دوم، در سمت رئیس انجمن مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه کالیفرنیا حدود 22 مسابقه مختلف را تحت نظارت این انجمن برگزار کرده بود. بیل جوان روابط دوستانه ای با بارکهیمر و شریکش، مارگو بورک، برقرار کرد و این روابط، سرآغاز مسافرت بارکی به Daytona Beach و ملاقات وی با بیل فرانس پدر شد. 

 

تاسیس انجمن

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در تاریخ 8 مارس 1936، گروهی از رانندگان با خودروهای متفاوتی در مدل های کوپه، کروک، اسپرت، و غیره، به منظور تعیین سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان در Daytona Beach فلوریدا گرد هم آمدند. در طول مسابقه، خودروهای سنگین تر در شن و ماسه گیر کردند و نتوانستند به خط پایان برسند؛ به طوری که از 27 خودروی شرکت کننده، تنها 10 خودرو مسیر مسابقه را به طور کامل طی کردند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در پایان مسابقه، میلت ماریون به عنوان برنده معرفی شد و بیل فرانس جوان جایگاه پنجم را کسب کرد. اوایل سال 1947، بیل فرانس درصدد تاسیس "مسابقات ملی قهرمانی خودروهای فرسوده (National Championship Stock Car Circuit)" یا همان NCSCC برآمد و با امید کسب حمایت های مالی، راهی انجمن اتومبیل رانی آمریکا شد. هنگامی که فرانس از حمایت انجمن اتومبیل رانی مایوس شد، تصمیم گرفت مجموعه قوانین و جوایزی برای NCSCC تعیین کند. وی اعلام کرد که به برنده آن فصل از مسابقات مبلغ 1,000 دلار جایزه نقدی و یک نشان افتخار داده می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

آن فصل از مسابقات NCSCC در ژانویه 1947 در پیست Daytona Beach شروع شد و پس از برگزاری حدود 40 مسابقه، دسامبر سال بعد در جکسون ویل به پایان رسید. در پایان فصل، فونتی فلاک به عنوان قهرمان فصل معرفی شد و 1,000 دلار جایزه نقدی و نشان افتخار را از آن خود ساخت. شایان ذکر است، مبلغ 3,000 دلار نیز در مجموع به دیگر شرکت کنندگان پرداخت شد. در مراسم اختتامیه آن فصل، فرانس اعلام کرد به منظور تبیین دیدگاه های خود در خصوص ایجاد یک انجمن متحد و مستقل برای رانندگان، قصد دارد در تاریخ 14 دسامبر همان سال همایشی در هتل Streamline فلوریدا برگزار کند.

رقابت های نسکار (قسمت دوم)

در این همایش ها بود که نام "انجمن ملی مسابقات اتومبیل رانی خودروهای کهنه (National Association for Stock Car Auto Racing)" یا نسکار برای این گروه برگزیده شد. سرانجام در 21 فوریه 1948 و پس از مدت ها تلاش و انتظار، انجمن نسکار به همت فرانس و جمعی از رانندگان وقت،  به صورت رسمی تاسیس شد. نخستین مسابقه نیز در 15 فوریه همان سال در Daytona Beach برگزار و رد بایرون (Red Byron) پس از شکست مارشال تیگ (Marshall Teague) به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

 

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: IBO
1

ممنون، فوق العاده بود. منتظريم...
15:15  1392/10/11
گزارش
پاسخ دادن
ehsan
2

اتوموبیل های کهنه...
واسه همینه هیچ کدوم از ماشینا چراغ ندارن؟!
22:33  1392/10/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

عالی بود ، ادامه بدید!
18:32  1392/10/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
محسن : مسلمه، کرمان هیچ وقت بموقع تحویل نمیده مخصوصا الان که سود تاخیر رو نصف کرده
رضا x5 : قیمت مصوب x5اعلام شد۲۱۰۰
شاهین جی ال : ۱۹ آذر ۲۹۶ تحویل مرداد امروز تبدیل به جی ال ۳۱۴ ریختم
Samirax5 : شما نمیخواد ناراحت باشی خوشحال باش چون کار درست رو انجام دادی الان تو موقعیت برنده قرار گرفتی و افزایش قیمت برات حال خوشی میاره ولی ما هم احمق نبودیم یا پولمون کافی نبوده که پیش خرید کردیم یا تو هیچ حالتی فکر نمی کردیم که تو این مدت کوتاه 500 میلیون رو قیمت ماشین بره همونطور که هیچ عقل سلیمی فکر نمیکرد، ضمنا ما بار اولمون نبوده پیش خرید ماشین داشتیم من خودم سال قبل از سایپا شاهین پلاس گرفتم موقع پیش خرید 340 دادم قیمت 840 بود چند ماه بعد 970 شد ولی کل پولی که از ما گرفت در نهایت 800 تومن بود چون سود ماهانه حساب کرد و افزایش قیمت رو به نصف مبلغ حساب کرد، پس ایراد از حساب کتاب ما نبوده از بیشرفی خودروساز بوده و مردمی که تو این شرایط به جای اینکه پشت هم باشند مثل همیشه فقط منافع شخصی خودشون مهمه
شاهین : بعد از پلاک شدن چقدر طول میکشه ماشین رو تحویل بدن؟
جی ال : دوست عزیز شاهین توبحث شتاب نسبت به ماشینهای ایران خودرو حرف اول رومیزنه ولی توبحث قدرت ماشینهای ایران خودرو حرف اول رو میزنه
شاهین : ما که شرمنده زن و بچه شدیم آخه این چ کاریه با مردم میکنین وقتی قطعه ندارین چرا ثبت نام میکنین خب همین کارها میکنین که مردم رو از دین و آیین جدا کردین مسلمانی ب عمل هس نه ب گفتار
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس : حدود 264 میلیون سود مشارکت ازش کم میشه
ساینا اس فرسوده تحویل مرداد : لطفا فاکتور شده خبر بدید
آذربایجان : تکمیل وجه چندم بودین
پیش . هفته چهارم مهر : میریم برا دی ماه خودمون . جوری که داره پیش میره
سایپا : 290 میلیون میخوای حدودی
هوشنگ اسدنیا : سلام من نمی دانم چرا ماشینو تحویل نمیدن من 3/8پلاک شدم ولی چراغ روشن نشده خسته ام کردن اینها چراکه شان حساب کتاب ندارن بعد از من تحویل دادن خدا لعنتشون کنه
دنااتومات تیتانیومی : قراردادهای دهه دوم مهر در حال فاکتور می باشد منظور اونایی هست که اون موقع قرارداد بستن یا اونایی که اون موقع قرار بوده تحویل بگیرن ؟
مریم : بله کارت طلایی همون موقع برای واریزدوم ک شهریوربودگرفتم گفتم این ازبیمه بدنه هم بهتره
بدرلو : عزیز همون دفعه اول که اردیبهشت ماه بوده دعوت نامه اول را واریز کردم حتی تبدیل رینگ و موتور هم زدم ولی فاکتور نشد در ضمن طرح فرسوده بودم تو این نظرات دوستانی هستن که موعد تحویل مرداد هستن هنوز ماشینشون را تحویل نگرفتن
کوییک اس : شما دیروز هم اعلام کردید فاکتور شدید ولی ثابت نشد چون هیچ عکسی نداشتید و اطلاعاتی ندادید دوستان تکمیل سی تیر فاکتور نشدند اگر شدید عکس بذارید ممنون