تفاوت روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ ها چیست؟

روغن بهران کمپرسور

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یکی از اجزای کلیدی در عملکرد بهینه و طول عمر کمپرسورهای هوا است. این روغن به دلیل ترکیب شیمیایی پیشرفته، پایداری حرارتی بالا، کاهش سایش و اصطکاک، مقاومت در برابر تشکیل کف و تطابق با استانداردهای بین ‌المللی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در کمپرسورهای هوا است. اما این روغن چه تفاوت‌ هایی با سایر روغن ‌های کمپرسور دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌ های روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر گزینه ‌های موجود در بازار می ‌پردازیم.

معرفی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن بهران کمپرسور vdl 46 یک روغن کمپرسور با پایه معدنی و کیفیت بالا است که طبق استانداردهای بین‌ المللی مانند DIN 51506 VDL تولید می ‌شود. این روغن برای کمپرسورهای رفت و برگشتی، پیستونی و اسکرو که در شرایط دمایی بالا و فشار زیاد کار می ‌کنند، طراحی شده است. استفاده از این روغن باعث کاهش سایش قطعات، افزایش عمر مفید دستگاه و بهبود راندمان کمپرسور می‌ شود.

مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46

روغن کمپرسور vdl 46 در برابر حرارت و اکسیداسیون پایدار می باشد. این روغن یک روان کننده با ویسکوزیته مناسب است که در دماهای مختلف دچار تغییرات زیادی نمی شود. بنابراین بهران کمپرسور vdl 46 قدرت بالایی در روانکاری دارد و از قطعات کمپرسور در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. کیفیت بالا، دوام زیاد، کارکرد در دماهای زیاد و کاهش میزان اصطکاک در کمپرسور از مشخصات مهم این روغن می باشد.

از طرفی برای به حداقل رساندن دمای کمپرسور و عملکرد بهینه آن از روغن کمپرسور vdl 46 استفاده می کنند. نوع دستگاه، شرایط کاری و دمایی، تاثیر زیادی بر عملکرد کمپرسور می گذارد. در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات فنی روغن بهران کمپرسور vdl 46 آورده شده است:

  • شاخص گرانروی: ۹۹
  • دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد: ۸۷۱
  • گرانروی در ۴۰ درجه سانتی گراد: ۶.۷
  • گرانروی در ۱۰۰ درجه سانتی گراد: ۴۶
  • نقطه اشتعال: ۲۱۸ درجه سانتی گراد
  • نقطه ریزش: منفی ۹ درجه سانتی گراد

مزایای استفاده از روغن کمپرسور 46

  • بهبود کارکرد دستگاه کمپرسور پیستونی
  • کاهش میزان اصطکاک
  • کاهش دمای عملیاتی
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • قابلیت جداسازی روغن از آب
  • شاخص گرانروی بالا

مقایسه روغن بهران کمپرسور vdl 46 با سایر روغن‌ های کمپرسور

روغن بهران کمپرسور

ترکیب شیمیایی و پایه روغن

روغن ‌های کمپرسور معمولاً بر اساس نوع پایه روغنی که دارند، به دو دسته معدنی و مصنوعی تقسیم می ‌شوند. روغن بهران vdl 46یک روغن معدنی تصفیه شده با افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون و ضد سایش است. برخی از روغن‌ های کمپرسور دیگر دارای پایه مصنوعی (PAO پلی آلفا اولفین یا استر) هستند که در دماهای بالاتر پایداری بیشتر و هزینه بالاتری دارند.

مقاومت در برابر اکسیداسیون و تشکیل رسوبات

روغن بهران vdl 46دارای افزودنی‌ های ضد اکسیداسیون قوی است که از تشکیل لجن و رسوبات جلوگیری می‌ کند. در حالی که برخی روغن‌ های ارزان‌تر و بدون افزودنی مناسب، در اثر اکسیداسیون سریع‌تر تخریب شده و باعث ایجاد لجن و گرفتگی مسیرهای روغن ‌رسانی می ‌شوند.

تحمل دمایی و پایداری حرارتی

روغن vdl 46 توانایی کارکرد در دماهای بالا و تبخیر پایینی دارد، در نتیجه برای کمپرسورهایی که در شرایط سخت کار می ‌کنند، مناسب است. روغن ‌های معمولی کمپرسور ممکن است در دماهای بالا سریع‌تر تبخیر شده یا خاصیت روانکاری خود را از دست بدهند.

حفاظت در برابر سایش و خوردگی

روغن کمپرسور vdl 46 دارای افزودنی‌ های ضد سایش و ضد خوردگی است که باعث کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک کمپرسور و جلوگیری از زنگ‌ زدگی آن‌ها می‌ شود. برخی از روغن‌ های معمولی، فاقد این افزودنی‌ها هستند و در نتیجه، باعث افزایش استهلاک و هزینه ‌های تعمیر و نگهداری می ‌شوند.

عمر مفید روغن و دوره تعویض

روغن vdl 46 به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و پایداری شیمیایی بالا، دوره تعویض طولانی ‌تری نسبت به روغن‌ های معمولی دارد. روغن‌ های بی‌ کیفیت زودتر اکسید شده و نیاز به تعویض مکرر دارند که این موضوع هزینه ‌های عملیاتی را افزایش می‌ دهد.

سازگاری با انواع کمپرسورها

روغن بهران vdl با اکثر کمپرسورهای صنعتی سازگاری دارد و می‌ توان آن را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها استفاده کرد. برخی روغن ‌های خاص فقط برای نوع مشخصی از کمپرسورها طراحی شده‌اند و امکان استفاده از آن‌ها در مدل‌ های دیگر وجود ندارد.

ویسکوزیته و پایداری در شرایط کاری مختلف

روغن بهران vdl دارای ویسکوزیته 46 است که برای بسیاری از کمپرسورها مقدار ایده ‌آلی محسوب می ‌شود و تعادل خوبی بین روانکاری و جلوگیری از نشت روغن ایجاد می ‌کند. در حالی که برخی روغن ‌های با ویسکوزیته پایین‌تر ممکن است باعث نشت و کاهش عملکرد شوند، روغن ‌های با ویسکوزیته بالاتر ممکن است جریان روغن را مختل کنند و مصرف انرژی را افزایش دهند.

روغن بهران کمپرسور vdl 46 در مقایسه با سایر روغن ‌های کمپرسور، از لحاظ پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اکسیداسیون، کاهش سایش و افزایش عمر مفید کمپرسور عملکرد بهتری دارد.

این روغن با توجه به استانداردهای بین‌ المللی و فرمولاسیون بهینه خود، انتخابی ایده‌ آل برای بسیاری از صنایع محسوب می ‌شود. در مقابل، برخی از روغن‌ های کمپرسور ارزان‌تر و بی ‌کیفیت، به دلیل فقدان افزودنی‌ های مناسب، نمی‌ توانند همان سطح از حفاظت و کارایی را ارائه دهند. در نتیجه، انتخاب روغن مناسب مانند بهران vdl 46 می ‌تواند نقش کلیدی در بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ های نگهداری کمپرسورها داشته باشد.

برای خرید این محصول یا انواع روغن صنعتی، روغن گیربکس، گیریس نسوز، ضد یخ و ضد جوش می توانید به وب سایت فیدار اویل به نشانی fidaroil.com مراجعه نمایید. این وب سایت مرجعی تخصصی برای خرید محصولات مرتبط با صنایع با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

 

برچسب : خودرو , روغن بهران , روغن کمپرسور , روغن بهران کمپرسور , کمپرسور , روغن vdl46






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زبل خان : من مشکلی با گول خوردن ندارم، خوشم میآد.
مخلص امیرمهدی : منهم مشکل دارم،زود و ساده گول میخورم. خیلی بده.
دوست امیر مهدی : امیر مهدی جان،من جدا عذر میخوام که زود و ساده گول خوردم،شما به بزرگی خودتان ببخشید.عزت زیاد.
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : حالا صحبت از ایران خودرو کردن دوستان ، سایپا میگه سانروف نداریم . دنا پلاس توربو ایران خودرو داره تحویل میده اونم سانروف داره، چطور سایپا نداره ایران خورو داره؟ چطور آریا میخوان تولید کنن؟ چطور دوره های بعد اگه کمبود سانروف داشتن دوباره ثبت نام کردن ؟ مشکل ما مردم اینه زود و ساده گول میخوریم .
شاهین 1403 : نکبت این فروش فوری های آذر همه رو گرفته من نمیدونم همه با هم شرکت کردن چرا اینا فروش فوق العاده شدن هم نظم g به هم ریختن هم gl
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال تحویل مهر : درسته. واسه من هم مشکی بوده. از صدور اسناد تا تحویل چقدر زمان میبره؟ واسه من روی صدور اسناد میچرخه
خخ : بگو بهمون ندن نه بهتون پس خودت بگیری ما نگیریم 😂😂
اطلس : دوست عزیز تکمیل وجه دی از 23 اردیبهشت تا 21 خرداد همه روزه بود بعد بهمن و اسفند فکر کنم از 24 تیر تا 21 مرداد ادامه داشت
کاهش قیمت خودرو : طبق نظر کارشناسان قیمت خودرو در هفته ها یا ماه های آتی به شدت کاهش پیدا میکنه به دلیل کاهش قدرت خرید.
ساینا پیش فروش : زنگ میزنی سایپا میگه پیش فروش ها تا 30 فروردین فاکتور شده ماهایی که پذیرش 24 بهمن هستیم و اردیبهشت تکمیل وجه کردیم پس کی میخاد فاکتور کنه !!!؟ شماره پذیرش ها هم که دوستان از ماه های خرداد و تیر می زارن از شماره پذیرش ما پایین تره نمیدونم واقعا سایپا داره چیکار می کنه.
کویبک : سلام روزی حدودا 370 هزار ، ماهی 11میلیون
پیش فروش 15بهمن : خبرموثق اصلی بنظرت کی پیش فروش بهمن شروع به فاکتور میکنن
جادوگر98 : دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده
ثبت نامی 27مرداد : اگه پلاک بشن همه باهم میشن نگران نباش
دنا اپشنال شهریور : سلام ما 8 تیر واریز وجه دوم رو انجام دادبم 20 شهریور فاکتور شد رنگ مشکی . آپشنال سفیدا 20 روز زودتر فاکتور شدن