تکلیف خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند چیست؟

تکلیف خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند چیست؟

 

به گفته دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، طبق آخرین گزارش در حادثه بندر شهید رجایی فقط ۶۸۵ خودرو از ۲۵۰۰ خودرویی که اعلام خسارت کردند، بیمه‌ بدنه داشتند که ۷۰ درصد از خسارات خودروهای دارای بیمه‌نامه پرداخت شده و با هماهنگی دادگستری استان هرمزگان، مقرر شده صنعت بیمه ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهد و برای آنها تأمین دلیل کند تا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.

 


خبرآنلاین نوشت: محسن پورکیانی با اشاره به وقوع حادثه تلخ انفجار در بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته از سوی صنعت بیمه کشور و سندیکای بیمه‌گران ایران در روزهای گذشته گفت: متاسفانه کشور ما، یک کشور حادثه خیز است که هم حوادث طبیعی زیادی در آن رخ می‌دهد و هم در برخی موارد حوادث غیر طبیعی نیز خود را به عرصه ظهور می‌رسانند و تقریبا هیچ سالی نیست که در کشور ما حادثه بزرگی رخ ندهد.

بنابراین، لازم است هم مردم و هم دولت به این موضوع توجه داشته باشند و همگی به دنبال مدیریت ریسک‌های خود باشند.وی تصریح کرد: در این میان بخشی از موضوع به اقدامات پیشگیرانه و مدیریت ریسک مربوط است و بخش دیگری از آن مربوط به خرید بیمه نامه‌های کامل با سرمایه واقعی است تا اگر اتفاقی رخ دهد، در کمترین زمان ممکن بتوان وضعیت پیش آمده را از نظر مالی به وضعیت قبل باز گرداند.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشور ما، بیمه نامه‌هایی که خریداری می‌شود، با سرمایه واقعی خریداری نمی‌شود و به همین جهت پس از آنکه حادثه‌ای رخ می‌دهد، شرکت‌های بیمه‌ای با وجود اینکه تمایل دارند تا به طور کامل خسارات را پرداخت کنند، اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، نمی‌توانند پرداخت کامل را انجام دهند.پورکیانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سندیکای بیمه‌گران پس از حادثه بندر شهید رجایی گفت: در رابطه با وقوع حادثه بندر عباس، به محض اینکه از حادثه مطلع شدیم، هماهنگی‌های لازم را با شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان هرمزگان که همه شرکت‌های بیمه‌ای مستقر در استان هرمزگان عضو آن شورا هستند، صورت گرفت.

در این جلسات میزان خطر و عمق حادثه مورد بررسی قرار گرفت تا متعاقب آن بتوان در کم‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.وی افزود: قدم اول پس از اتمام یک حادثه آن است که زیان دیدگان اعلام خسارت کنند و این حادثه به میزانی بزرگ بود که طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند.دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در روزهای گذشته به همراه مسئولان بیمه‌ای در روز چهارشنبه وارد بندرعباس و بندر شهید رجایی شدیم.

یکی از اولین مشکلات مربوط به ارزیابی خودروهایی بود که خسارت دیده بودند که تعداد بسیار زیادی خودرو بودند و صف تقریبا چند کیلومتری را تشکیل می‌دادند و در اولین اقدام و هماهنگی صورت گرفته، تعداد کارشناسان را به اندازه کافی تأمین کردیم تا به ارزیابی خسارات و رسیدگی به پرونده بیمه‌ای خودروهای آسیب دیده بپردازند.

 


چند خودرو بیمه بدنه داشتند؟

پورکیانی اظهار کرد: در این حادثه حدود ۲۵۰۰ خودرو خسارت دیده بودند که تنها تعداد ۶۸۵ خودرو، دارای بیمه‌نامه بدنه بودند که ارزیابی خسارات آنها صورت گرفت و تا امروز پرداخت‌های حدود ۷۰ درصد از آنهایی که مدارکشان تکمیل بود، انجام شده است. همچنین یک هماهنگی میان دادگستری استان هرمزگان و صنعت بیمه صورت گرفته و شرکت‌های بیمه‌ای قبول کردند تا ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهند و متعاقب آن در کنار صنعت بیمه دادگستری نیز پس از بررسی و تایید، فرایند «تأمین دلیل» را تکمیل کرد تا اگر خودروهایی که قصد خروج از محدوده بندر را دارند، بتوانند از منطقه خارج شوند و بعدا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.

طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته همکاری مطلوبی میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای، صورت گرفته و علاوه بر آن، سازمان بنادر و دریانوردی ساختمان‌های خود را در اختیار شرکت‌های بیمه در محدوده بندر شهید رجایی قرار داد تا فرایندهای بیمه‌ای در زمان کمتری صورت بگیرد و صنعت بیمه نیز تا جایی که در توان داشته، اقدامات لازم را انجام داده و اگر کوتاهی رخ داده باشد هم از این بابت عذرخواهی و تلاش می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم.


دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به اعلام خسارات محموله‌های تجاری گفت: در حال حاضر هنوز اعلام خسارتی در بخش کالاها انجام نشده و البته این موضوع طبیعی است و در روزهای آینده حتما صاحبان کالاها برای اعلام خسارت و ارائه بیمه‌نامه‌های محموله‌های خود، به شرکت های بیمه مراجعه خواهند کرد و بی شک در چارچوب فرایندهای بیمه‌ای، پس از ارزیابی خسارات، پرداخت خسارات آنها نیز انجام خواهد شد.پورکیانی در پایان گفت: شرکت‌هایی که در منطقه بندر شهید رجایی بیش از دیگر شرکت‌ها بیمه نامه داشتند، از جمله بیمه البرز، بیمه معلم، بیمه سینا، بیمه ایران، بیمه دی، بیمه ما و چند شرکت بیمه‌ای دیگر بودند و صنعت بیمه این آمادگی را دارد که هر زمانی که صاحبان بارها و محموله‌ها بیمه نامه‌های خود را ارائه دهند، ارزیابی و در نهایت پرداخت خسارات آنها را انجام دهد

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , حادثه بندر شهید رجایی , خسارت خودروهای آسیب‌دیده , بیمه بدنه خودرو , سندیکای بیمه‌گران ایران , ارزیابی خسارات خودروها , پرداخت خسارت بیمه‌ای , تأمین دلیل برای خودروهای فاقد بیمه , دادگستری استان هرمزگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : بعضی دوستان که اینجا دیگران را مدام تشویق به انتخاب پلاس رنگ مشکی کردند،احتمالا شیطنت میکنند نا افراد نوبت جلوتر آنها با انتخاب رنگ مشکی،از صف سفیدخارج شوند و نوبت خودشان چلو بیفتد.ناقلا ها.اگر مشکی خوبه، خودتون بردارید،چکار بقیه دارید؟
محسنj7 : اصلاح میکنم طبق مصوبات جلسه ۴۷۳ و ۵۶۳ شورای رقابت
X5تیر : ما اقساطی بودیم نود روزه تحویل سیستمی 12ابان
@ : مشکی صدفی،که سایپا جدیدا از خودش اختراع کرده،همان مشکی مات است.به بیان ساده تفاوتش با مشکی خودروی ایران خودرو و مونتاژی چینی،مثل تفاوت کفش واکس زده( برس نخورده) با همان کفش واکس زده( برس خورده و براق شده) است.علاوه بر آنکه بدلیل رنگ روغنی بودن ،درخشندگی ندارد،ماشین تازه تحویل شده هم نو بنظر نمیرسد.ضمنا 3 اشکال دیگر رنگ مشکی،اول اینکه باید مدام تمیز و گردگیری شود،کوچکترین خاک و غبار بدنه از دور پیداست.دوم اگر خدای نکرده خط یا خش جزئی روی آن بیفتد، برخلاف رنگ سفید بسیار مشخص است و توی ذوق میزند.سوم آنکه در تابستان ایران بشدت نور و گرمای خورشید را بخودش جذب میکند و دمای داخل کابین بالا میرود و مصرف کولر و سوخت ( برای خنک کردن) بالا میرود.رنگ مشکی برای کشورهای اروپایی( که کمتر نور خورشید دارند)مناسب است.از همه اینها گذشته،سلیقه خریدار مهم تر است،شما اگر دلال یا فروشنده باشید، به قیمت بالاتر فکر میکنید، اما اگر برای مصرف شخصی خودتان باشد،باید از خودتان بپرسید اگر روز اول حق انتخاب داشتید و موعد تحویل هر دو رنگ تقریبا یکی بود،سفید را انتخاب میکردید یا مشکی.انتخاب با شماست، دلبندم.
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آره مال اولین ۹۰ روزه سال هستیم ، حالا ببینیم کی واسی ما پیام شاسی بیاد
نسترن : سلام خسته نباشید مطمئن هستید که مشکی گرون تره و سریع هم فاکتور میشه
X5 : آقا محمد x5بندر عباس ببخشید ولی ماشینتون دیر فاکتور وشاسی‌شد یا بعد شاسی دیر تحویل‌دادن‌ممنون میشم اگه راهنمایی کنید کی شاسی‌شد ماشینتون ممنون میشم
با ادب : آقا حمید خوابیده فردا ۵ صبح براش پیامک جی بیاد ۲۵۰ تومن سود کن ه
رضا x5 : ببین احمد جان خودمون با فروردین واردیبهشت که هنوز ماشینشو تحویل نگرفتن مقایسه نکن ، اونا تحویلشون شش ماهه وهمشون دومرحله ای کرمان موتور اولین خرید نقدیش ونود روزه را توسال جدید تیرماه گذاشت که خودمون ثبت نام کردیم ،پس بعد از لسفند سال قبل اولین شرایط نود روز کاری خودمون هستیم
عسگری : سلام آیا کسی می‌دونه برای ما که ۱۷مهر ۱۴۰۲هستتبدیل اومده به gl نمی‌خوایم چون همون موقع که ثابت نام کردیم با همون پول ۲۹۰می تونستیم از بازار آزاد بخریم کی دعوت نامه شاهین اتومات میاد اصلا میاد تکلیفمون چیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه 27 دی : من دیروز چک کردم هنوز فاکتور نشدیم واریزی 1404/07/27 فروش فوق العاده تحویل 27 دی
نیسان اتاق پهن : اقا یه هفتس پلاک شدم رفتم اداره تحویل میگم ماشینمو بده میگه برو منتظر تا نمایندگی بیاد میگم خب احمممق الان یه هزینه شما جلو میفتید ماشینمو بدین منم گورمو گم کنم ، پلاک نصب شده اماده نمیدن ماشینمو اینا چرا اینجورین
رامبن : والا اینقدر زنگ زدم شرکت که دیگه همه منو میشناسن جالبه با کمال خونسردی بهم میگه عاغا چته هنوز خو 30 آبانم نشده.....
رامبن : منم بچه کوچیک دارم ، الکی معطل این شرکت لعنتی شدیم
مظلومی : اقای قباد اصلی،من الان چکم بزگشت خورده باید چکار کنم، نماینوگی میگه کرایه رفت و برگشت میدم برو شرکت پیگیزی کن، واقعا این قانون کاره، این قدر بی مسئولیت، اگه نمیتونی در گوه زو ببند خواهشا
مظلومی : خب اقای قباد اصلی من الان چکار کنم چکم برگشت خورده اونم همش بی اعتمادی باعث این کار شد بگو من چکاز کنم
حاج اکبری : آقای تاجی به سلامتی انشالله به دل خوش استفاده کنید فقط اگه دوست داشتید تجربه خودتون هم از ماشین بگید راستی شما شکایت قضایی ثبت کرده بودی درسته یا من اشتباه میکنم
30 دی : تحویل 30 دی تحویل گرفتیم شما چرا تحویل نگرفتی؟دارن 2 ماه زودتر میدن
امیری : سلام دوستان منم 25تیرRS تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور نیست کسی اطلاعی داره ازاین شرکت لعنتی
مهرداد : دوستان عزیز چرا اینقدر اکستند و آبی واین و اون میکنید ، موتور گریبکس هاشون که یکی هست ، 4 تا دونه آپشن اونیکی اضافه داره ، هرکدوم بازار خودشو داره الان کوییک پنج شش مدله اس و آر و آر اس و ساده و جی ال و....هرکدوم خریدار خودشو بازار خودشو داره نیسان هم آبی یا اکستند مشتری خودشو داره... توقف تولید توی یک مدل از خودرو ابتدا به مدت 7-8 ماه تا یکسال باعث افزایش قیمتش میشه یه وقت ارزون ندین بعد دیگه آریسانم نتونی بخری... نیسان بعلت قابلیت حمل بار زیادش رغیبی نداره آنچنان ، فقط فورس 3.8 اگر پولتون میرسه و بار با وزن کم و حجم بالا میخواید بزنید به نیسان ارجحیت داره