تکلیف خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند چیست؟

تکلیف خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند چیست؟

 

به گفته دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، طبق آخرین گزارش در حادثه بندر شهید رجایی فقط ۶۸۵ خودرو از ۲۵۰۰ خودرویی که اعلام خسارت کردند، بیمه‌ بدنه داشتند که ۷۰ درصد از خسارات خودروهای دارای بیمه‌نامه پرداخت شده و با هماهنگی دادگستری استان هرمزگان، مقرر شده صنعت بیمه ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهد و برای آنها تأمین دلیل کند تا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.

 


خبرآنلاین نوشت: محسن پورکیانی با اشاره به وقوع حادثه تلخ انفجار در بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته از سوی صنعت بیمه کشور و سندیکای بیمه‌گران ایران در روزهای گذشته گفت: متاسفانه کشور ما، یک کشور حادثه خیز است که هم حوادث طبیعی زیادی در آن رخ می‌دهد و هم در برخی موارد حوادث غیر طبیعی نیز خود را به عرصه ظهور می‌رسانند و تقریبا هیچ سالی نیست که در کشور ما حادثه بزرگی رخ ندهد.

بنابراین، لازم است هم مردم و هم دولت به این موضوع توجه داشته باشند و همگی به دنبال مدیریت ریسک‌های خود باشند.وی تصریح کرد: در این میان بخشی از موضوع به اقدامات پیشگیرانه و مدیریت ریسک مربوط است و بخش دیگری از آن مربوط به خرید بیمه نامه‌های کامل با سرمایه واقعی است تا اگر اتفاقی رخ دهد، در کمترین زمان ممکن بتوان وضعیت پیش آمده را از نظر مالی به وضعیت قبل باز گرداند.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشور ما، بیمه نامه‌هایی که خریداری می‌شود، با سرمایه واقعی خریداری نمی‌شود و به همین جهت پس از آنکه حادثه‌ای رخ می‌دهد، شرکت‌های بیمه‌ای با وجود اینکه تمایل دارند تا به طور کامل خسارات را پرداخت کنند، اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، نمی‌توانند پرداخت کامل را انجام دهند.پورکیانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سندیکای بیمه‌گران پس از حادثه بندر شهید رجایی گفت: در رابطه با وقوع حادثه بندر عباس، به محض اینکه از حادثه مطلع شدیم، هماهنگی‌های لازم را با شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان هرمزگان که همه شرکت‌های بیمه‌ای مستقر در استان هرمزگان عضو آن شورا هستند، صورت گرفت.

در این جلسات میزان خطر و عمق حادثه مورد بررسی قرار گرفت تا متعاقب آن بتوان در کم‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.وی افزود: قدم اول پس از اتمام یک حادثه آن است که زیان دیدگان اعلام خسارت کنند و این حادثه به میزانی بزرگ بود که طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند.دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در روزهای گذشته به همراه مسئولان بیمه‌ای در روز چهارشنبه وارد بندرعباس و بندر شهید رجایی شدیم.

یکی از اولین مشکلات مربوط به ارزیابی خودروهایی بود که خسارت دیده بودند که تعداد بسیار زیادی خودرو بودند و صف تقریبا چند کیلومتری را تشکیل می‌دادند و در اولین اقدام و هماهنگی صورت گرفته، تعداد کارشناسان را به اندازه کافی تأمین کردیم تا به ارزیابی خسارات و رسیدگی به پرونده بیمه‌ای خودروهای آسیب دیده بپردازند.

 


چند خودرو بیمه بدنه داشتند؟

پورکیانی اظهار کرد: در این حادثه حدود ۲۵۰۰ خودرو خسارت دیده بودند که تنها تعداد ۶۸۵ خودرو، دارای بیمه‌نامه بدنه بودند که ارزیابی خسارات آنها صورت گرفت و تا امروز پرداخت‌های حدود ۷۰ درصد از آنهایی که مدارکشان تکمیل بود، انجام شده است. همچنین یک هماهنگی میان دادگستری استان هرمزگان و صنعت بیمه صورت گرفته و شرکت‌های بیمه‌ای قبول کردند تا ارزیابی خسارات خودروهایی که تحت پوشش نیستند را انجام دهند و متعاقب آن در کنار صنعت بیمه دادگستری نیز پس از بررسی و تایید، فرایند «تأمین دلیل» را تکمیل کرد تا اگر خودروهایی که قصد خروج از محدوده بندر را دارند، بتوانند از منطقه خارج شوند و بعدا زمانی که مقصر حادثه مشخص شد، بتوانند خسارات خود را دریافت کنند.

طی چند روز نخست امکان ارزیابی خسارات حادثه وجود نداشت؛ اما پس از آنکه آتش سوزی مهار شد، اعلام خسارات آغاز شد و برخی حادثه دیدگان اقدام به اعلام خسارات وارد شده کردند. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته همکاری مطلوبی میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای، صورت گرفته و علاوه بر آن، سازمان بنادر و دریانوردی ساختمان‌های خود را در اختیار شرکت‌های بیمه در محدوده بندر شهید رجایی قرار داد تا فرایندهای بیمه‌ای در زمان کمتری صورت بگیرد و صنعت بیمه نیز تا جایی که در توان داشته، اقدامات لازم را انجام داده و اگر کوتاهی رخ داده باشد هم از این بابت عذرخواهی و تلاش می‌کنیم تا آن را برطرف کنیم.


دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به اعلام خسارات محموله‌های تجاری گفت: در حال حاضر هنوز اعلام خسارتی در بخش کالاها انجام نشده و البته این موضوع طبیعی است و در روزهای آینده حتما صاحبان کالاها برای اعلام خسارت و ارائه بیمه‌نامه‌های محموله‌های خود، به شرکت های بیمه مراجعه خواهند کرد و بی شک در چارچوب فرایندهای بیمه‌ای، پس از ارزیابی خسارات، پرداخت خسارات آنها نیز انجام خواهد شد.پورکیانی در پایان گفت: شرکت‌هایی که در منطقه بندر شهید رجایی بیش از دیگر شرکت‌ها بیمه نامه داشتند، از جمله بیمه البرز، بیمه معلم، بیمه سینا، بیمه ایران، بیمه دی، بیمه ما و چند شرکت بیمه‌ای دیگر بودند و صنعت بیمه این آمادگی را دارد که هر زمانی که صاحبان بارها و محموله‌ها بیمه نامه‌های خود را ارائه دهند، ارزیابی و در نهایت پرداخت خسارات آنها را انجام دهد

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , حادثه بندر شهید رجایی , خسارت خودروهای آسیب‌دیده , بیمه بدنه خودرو , سندیکای بیمه‌گران ایران , ارزیابی خسارات خودروها , پرداخت خسارت بیمه‌ای , تأمین دلیل برای خودروهای فاقد بیمه , دادگستری استان هرمزگان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 40 نظر
X33 Cross cvt 33 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دیماه : ممنون آخه من ۲۶ام فروردین تکمیل کردم تحویل دی بودم هنوزمیزنه درحال تخصیص/عدم نقص پرونده
Sh : سلام خدمت همه دوستان عزیز تو پروفایل تحویل خودرو تیک ✔️ خورده ماشین رو هنوز تحویل نگرفتم کسی اطلاع داره چه معنی داره من تحویل حضوری زدم بعد نمایندگی انتخاب کردم
Meysam j4 آذر : سلام خدمت دوستان بنده ثبت نام ۲۵ آذر رنگ خاکستری از ساوه بودم و تحویل ۱۰ اسفند. ولی ۲۳ فروردین شاسی شد و بقیه مراحل مثل بیمه و پلاک و صدور کارت و سند همه ۲۰ روزه انجام شد. دیروز ماشین رو گرفتم و نمایندگی قبل تحویل زنگ زد آپشن هاش رو معرفی کرد و منم فقط یه دوربین دنده عقب و سینی زیر رادیاتور رو تقریبا ۳ میلیون سفارش دادم. ماشین خوب و کم صدا با مونتاژ خوبی هست ولی خب کفی صندلی ها خیلی کمه من احساس خوشی ندارم😕 و اینکه نمیدونم چرا بعضی مواقع گاز میدی ولی ماشین انگار راه نمیره!!!
مهدی : سلام میگن 17 آذر فاکتور شده.
امیرعلی : سلام مبینا خانم بنده ۱۱ اذر تکمیل وجه کردم ۱۲ اذر پذیرش شدم ۲۷ دی که خدا لعنتشون کنه سخا منو ثبت کردن شماره پذیرشمم ۱۲۰۵۶۵۴۵ بنظر شما تکلیف ماهایی که سخامونو دیر ثبت کردن چی میشه ممنون میشم جواب بدین بعد شما این اطلاعات رو از کجا اوردین که تا چه شماره پذیرشی تحویل شده؟؟؟؟ کانال تلگرامی دارید؟
امیرعلی : منم ۱۱ اذر تکمیل وجه کردم ۱۲ اذر پذیرش شدم انگار ۲۷ دی خدالعنتشون کنه سخا منو ثبت کردن شماره پذیرشم ۱۲۰۵۶۵۴۵
صادق : سلام تکمیل وجه ۳ آذر امروز فاکتور شد
اردیبهشت : سلام مبارک باشه چطور شد دارن فاکتور میکنن. سایپا ادامه بده
A5مشکی : سلام برتمامی دوستان این دوستمون a5مشکی که شاستی خورده وفاکتور شدن وبیمه و پلاک هم شدن شهریوری هستن وتوی صف ارسال هستن کدوم شهر ثبت نام کردن ممنونم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زاهدان کوییک سفید قرمز : سلام منم زاهدانمم 28بهمن دعوت نامم اومد هفتم اسفند تکمیل وجه کردم هنوز چشم انتظار فاکتورهستیم
سید : کوییک ها همینطوریه‌. نگران نباش همین روز ها پذیرش میشه. برای من دو هفته طول کشید تا پذیرش بیاد.
حسین : تحویل من3خرداد فاکتور نشده ریدم سر در ایران خودرو
محمد : صبور باش انشالله پیامک شماره پذیرش هم میاد به سایپا هم زنگ بزنی میتونید پیگیری کنید برای من حدود 15 الی 20 روز بعد پیامکش اومد
اطلس مشکی 8مهر : امروز چراغ تحویل روشن شد. 16 اردیبهشت چراغ فاکتور. قسمت همتون بشه انشالله.
18 مهر : برا من عصری نگاه کردم زده .. تحویل شده.. اینا واقعن مارو مسخره کردن.. صبح پلاک شد عصر تحویل.. به کی تحویل دادن 😏
سامان : بله سخا هم تحویل بدید
اقا جون : عشق است همه سمند به اجبار سوار ها
207 پانوراما پیش فروش خرداد : تحویل دو ماه فروردین و اردیبهشت خیلی کمه، برق مردم رو که قطع میکنن حداقل ماشین رو به موقع تحویل بدین
207 پانوراما پیش فروش خرداد : دوستان قیمت کارخانه برای همه رنگ ها یکسان هست، من نمیدونم چطور بعضی میگن اختلاف قیمت داره، راستی کسی میدونه کجا تبدیل میزنه؟ پیامک میاد یا باید از قسمت خاصی ببینیم؟ لطفا هر کسی اطلاعات خوب و جدیدی داره به اشتراک بذاره