بررسی پژو 308 مدل 2014

بررسی پژو 308 مدل 2014

با توجه به اخبار حضور و همکاری دوباره خودروسازان خارجی بویژه رنو و پژو که این هفته‌ها بارها در دنیای وب شنیده می‌شود بر آن شدیم که به بررسی محصولات جدید شرکت‌های پژو و رنو بپردازیم؛ محصولاتی که با قوت گرفتن صحت همکاری مجدد خودروسازان داخلی و خارجی احتمالاً در آینده وارد کشور و یا حتی در خط تولید خودروسازان قرار بگیرند. در این پست به بررسی یکی از خودروهای خانواده هاچ‌بک‌های پژو برداخته‌ایم. کمپانی پژو با معرفی مدل 308، صدر جدول بهترین‌های کلاس خودرهای هاچ‌بک جمع و جور را نشانه رفت. هاچ‌بک جدید پژو به نسبت مدل‌های پیشین بزرگتر و کارآمدتر شده است و به وضوح ذوق و سلیقه خاص فرانسوی‌ها در کیفیت ساخت و طراحی کابین آن دیده می‌شود. نسل قبلی 308 توانایی رقابت با بهترین‌های این کلاس مانند فولکس‌واگن گلف را نداشت اما به نظر می‌رسد که نسل جدید ارائه کننده یک بسته کامل باشد. این مدل از یک شاسی سبک وزن بهره مند است که در مقایسه با نسل قبلی 140 کیلوگرم سبک‌تر می‌باشد؛ این کاهش وزن کاملاً تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت سواری 308 داشته است.

بررسی پژو 308 مدل 2014

به چشم خوردن انواع و اقسام فناوری‌های صنعت خودروسازی در کابین و فضای مناسب 435 لیتری صندوق این مدل را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید بسیاری از علاقمندان به هاچ‌بک‌های جمع و جور تبدیل کرده است. شرکت فرانسوی این مدل را در چهار تیپ پایه (Access)، نیمه فول (Active)، فول (Allure) و لوکس (Feline) راهی بازار خواهد کرد. خریداران این مدل می‌توانند تیپ‌های مختلف را با یکی از دو موتور دیزل BlueHDi و یا یکی از سه موتور سه سیلندر بنزینی مجهز به توربو شارژر سفارش دهند. خودروساز فرانسوی چندی پیش از مدل استیشن 308 رونمایی کرد. بنا بر اعلام رسمی پژو در سال 2014، مدل 308 GTi نیز برای رقابت با گلف GTi روانه بازار خواهد شد.

بررسی پژو 308 مدل 2014

کاملاً مشخص است که طراحان پژو برای ساخت این مدل نیم نگاهی به هاچ‌بک 208 پژو نیز داشته‌اند. البته این نیم نگاه تنها این مدل را به خودرویی کشیده‌تر از 208 تبدیل نکرده است، طراحی عقب مدل جدید جذابیت بیشتری دارد و به طور کلی در طراحی بدنه جزئیات زیادی به چشم می‌خورد. گفتنی است که با سفارش دو تیپ Allure و Feline چراغ‌های جلوی LED نیز به امکانات این دو تیپ اضافه می‌شود.

بررسی پژو 308 مدل 2014

کابین  308 نیز همانند طرح معمول به کار رفته در نسل جدید خودروهای تولیدی پژو می‌باشد. داشبورد این هاچ‌بک یک شکل هندسی شش ضلعی را تداعی می‌کند و از آن‌جایی که اکثر سیستم‌ها از طریق صفحه نمایش لمسی تعبیه شده در کابین کنترل می‌شود، در سرتاسر داشبورد دکمه‌های زیادی به چشم نمی‌خورد. اما این مسئله احتمالاً به مزاج برخی از خریداران خوش نخواهد آمد چراکه برای انجام یک عمل ساده چون تغییر دمای کابین، می‌بایست از طریق صفحه نمایش لمسی به منوهای تو در توی سیستم کامپیوتری-ارتباطی پژو مراجعه کنند!

بررسی پژو 308 مدل 2014

یکی از نکات منفی طراحی داشبورد هاچ‌بک 308، قرار گرفتن صفحه کیلومتر کمی بالاتر از فرمان است (درست مشابه پژو 208)، این طرح برای بسیاری مشکل ساز نیست اما از آن‌جایی که فرمان قابل تنظیم نیست، برخی افراد کوتاه قامت برای نگاه کردن به اطلاعات روی صفحه کیلومتر با مشکل مواجه خواهند شد. با این وجود طرح کابین به روز پژو 308 از مدل‌هایی چون اپل آسترا و یا فورد فوکوس جلوه بهتری دارد.

بررسی پژو 308 مدل 2014
بررسی پژو 308 مدل 2014

پژو 308 بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار شده است؛ این پلتفرم برای ارائه راحتی هر چه بیشتر سرنشینان و بهتر شدن کیفیت هندلینگ خودرو ساخته شده است. علارغم این که این هاچ‌بک فرانسوی عملکرد خوبی در پیچ‌ها از خود نشان می‌دهد باید به این نکته نیز اشاره کرد که خودرو در پیچ‌ها در مقایسه با رقبایی چون سئات لئون پایداری کمتری دارد. از طرفی پژو 308 در کل خودرویی است که راحتی سواری آن از بسیاری از رقبا بهتر است. مجهز شدن تیپ Feline به رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی کمی باعث خشک شدن سواری می‌شود و در سرعت‌های بالا نیز سر و صدای کابین را بیشتر می‌کند! موتور 1.6 لیتری e-HDI ارائه شده برای 308 چندان هیجان زیادی از خود نشان نمی‌دهد اما ارائه کننده سواری نرمی برای راننده و سرنشینان است. از طرفی پیشرانه دیزلی با مصرف سوخت 3.3 لیتر در هر یکصد کیلومتر مقرون به صرفه‌ترین انتخاب از میان موتورهای ارائه شده است. همانطور که پیشتر اشاره شد پیشنهاد ویژه پژو به طرفداران سوپر هاچ‌بک‌ها نیز مدل 308 GTI است که به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر با قدرت 270 اسب‌بخار مجهز خواهد بود.

بررسی پژو 308 مدل 2014

حقیقت این است که محصولات پژو از مدل‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های جدید چندان همراه وفاداری با مالکان خود نبوده‌اند چراکه گاهاً با بروز مشکلات الکترونیکی به یک باره مشکل آفرین می‌شوند. برای مثال مالکان پژو 208 بارها نقص در عملکرد صفحه نمایش لمسی را به نمایندگی‌ها گزارش کرده‌‍اند و اصلاً بعید نیست که این دست مشکل‌ها برای 308 نیز بوجود آید. نکته مثبت خرید این مدل وارانتی سه ساله در نظر گرفته شده از سوی کمپانی پژو است.

بررسی پژو 308 مدل 2014

طراحی بزرگ درب‌های عقب این هاچ‌بک دسترسی به ردیف عقب را بسیار راحت کرده است. گفتنی است که مدل‌های دارای سقف پانوراما باعث کم شدن فضای بالای سر سرنشینان عقب می‌شوند؛ این کم شدن فضا تا حدی است که حتی سر افرادی با قامت متوسط هم با این سقف برخورد خواهد کرد. شیشه باریک عقب و ستون ضخیم عقب خودرو نیز باعث کاهش دید عقب راننده شده‌اند. قربانی‌های پژو در ردیف عقب موجب شده است تا فضای صندق پژو با احتساب 35 لیتر فضای ذخیره بار زیر دو صندلی عقب به حجم بار بسیار مناسب 470 لیتر برسد؛ این فضای صندوق به میزان 90 لیتر از فولکس واگن گلف بیشتر است.

بررسی پژو 308 مدل 2014

داشتن بدنه‌ای سبک وزن و آیرودینامیک، پژو 308 را به یکی از کم‌مصرف‌های این کلاس تبدیل کرده است. در تمامی مدل‌ها مسیریاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک  و رادیوی دیجیتالی به صورت استاندارد وجود دارد. متاسفانه کمپانی پژو امکانات سفارشی کمی چون رنگ متالیک و یا سقف پانوراما را برای این هاچ‌بک تازه نفس در نظر گرفته است. اگر می‌خواهید خودری شما صندلی‌های چرمی دارای گرمکن و ماساژور داشته باشد باید تیپ‌های گران‌تر Allure یا Feline را خریداری کنید. لازم به ذکر است که افرادی که شانس رانندگی با این مدل را داشته‌اند بارها عملکرد ضعیف این صندلی‌های ماساژور را گزارش کرده‌اند.


منبع

AutoExpress

برچسب : پژو 308 , پژو 208 , پژو , گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: Elantra
4

طراحی داشبوردش چنگی به دلم نزد حقیقت ! خیلی ساده است انگار مانیتور رو به زور چپوندن وسط دریچه های هوا :))
20:37  1393/05/15
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4

ماشین قشنگیه
و مصرفش چقدر کمه
امیدوارم بیاد ایران تا ما از دست این ماشینهای پر مصرف راحت بشیم
15:08  1392/11/12
گزارش
پاسخ دادن
محمدرضا
6

با سلام
به نظر من پزو با این محافظه کاری خیلی داره ریسک میکنه و بیشتر دنبال بازارهای قدیمی خودشه هم تو فرانسه هم توی آفریقا.... چشمی به بازار های جدیدی نداره یا حتی به ایننکه بخواد جایگاهی برای خودش دست و پا کنه..طراحی بدنه فوق العاده ساده و بدون جذابیت که معمولا برای بازنشسه ها و یا بچه درس خوناست... جلو پنجره هم ه خیلی ساده هست... خیلی ...... تنها نکته جلو میتونه چراغ های خودرو باشه که کمی مثلا جذابیت داده بهش.....اگر اینو با هیوندای ولستر مقایسه کنید میبینید با این قدمتی که پژو در سری های 300
داره انگار داره یه بازگشت به عقب میکنه.طراحی داخلش هم که یه خورده از سادگی زیاد داره توی ذوق میزنه... فرض کن به هر دلیلی صفحه نمایش خراب بشه... دیگه هیچی نداری که البته با توجه به سابقه پژو چندان بعید هم نیست (حالا فرض میکنیم این مدل ضد آتیشه).تنها نکته خوب طراحی داخلی به نظر من کیلومترشه که راننده میتونه لیوان چای و بیسکوییت و تخمه ها و موبایلشو راحت اونجا قرار بده... در کل به نظر من کاملا تابلوئه که ساخت فرانسه هست... به نظر من این فقط یه فیست لیفته تا یک محصول جدید ....
14:01  1392/10/27
گزارش
پاسخ دادن
میثم
0

پژو 308 خلیی متاسفم فقط پژو 508 استشین زیبا بود موتور 2000
12:01  1392/10/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
اردیبهشت : سلام منم چند روز پیش خودم را راحت کردم
امیر : والا من دارم هر روز زنگ میزنم دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
وحید : سلام دوستان ۲۰ مرداد مرحله دوم تکمیل وجه کردم هنوز ماشین پلاک نشده تحویل ندادن الان ۳۸ روز کسی هم جوابگو نیس رنگ مشکی نمایندگی تلاش خودرو تبریز ثبت نام کردم بنظرتون کی تحویل میدن؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش دهه فجر : سلام ، واسه من پیش فروش ، تحویل هفته چهارم شهریور بود ، ولی دعوتنامه آخرای تیرماه واسم اومد ، فعلا که آماده تخصیصه
کوییک آر اس : اون چیزی که موقع ثبت نام بهتون اعلام کردن تقریبی هست ممکنه زودتر دعوتنامه بیاد و ممکنه خیلی دیرتر چاره ای جز اینکه صبر کنید نیست.
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام دوستان که ثبت نام نام طرح فرسوده 207 برنده شدند تحویل آذر ماه هستند اگر براتون پیامک اسقاط خودرو آمده خبر بدین ممنون
ساینا 24 بهمن ماه رو مخ : خبری شد به ما هم اطلاعی بده
مریم : سلام پیش فروش دهه فجر کسی دعوتنامه براش اومده شماره پزیرش من12 16تحویل مردادماه ساینا تک سوز
اطلس کجایی : برادران عزیز برای آخرین بار میگم تا اعتراض نکنیم سایپا به ما ماشین نمیده حالا هر کی دوست داشت و مالش براش ارزش داشت روز شنبه 29 شهریور ساعت 10 صبح جلو نمایندگی به خدا من از همدان می خوام بیام همراهی کنید تا نتیجه بگیریم
تحویل 31مرداد پیش فروش : عزیزی. که ماشینش 19تبدیل زد مثل من سایت کرمانشاه بود تحویل گرفت چند روز بعد از حمل باربری ماشینشو تحویل گرفتن میشه لطف کنید جواب بدی
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستان پذیرش اردیبهشت طرح فرسوده بازم کسی هست 26تیر تکمیل وجه کرده باشه؟ بنظرتون 27تیر که تعطیل بوده کسی تکمیل وجه کرده؟
تحویل 13مرداد : 15شهریور فاکتور شده. هنوز رو صدور اسناد می چرخه تابستون تموم شد ما هنوز. معطل مسخره بازی ایران خودرو ایم
سمند جدید : سلام اگر سیمی می خوای تبدیل نزن اگر مهم نیست سیمی یا برقی تبدیل بزن