انواع مسابقات نسکار

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

در قسمت‌های اول و دوم از مجموعه مقالات مسابقات نسکار به معرفی تاریخچه، چگونگی تاسیس، و نامداران عرصه نسکار پرداختیم. در این قسمت قصد داریم رقابت های سه گانه ملی نسکار را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

رقابت های Sprint Cup

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

رقابت های Sprint Cup که از سال 2001 با برگزاری 36 مسابقه در طول 10 ماه در جریان می‌باشد، به عنوان مهم ترین و حرفه‌ای ترین سطح مسابقات نسکار، از شهرت و اهمیت بسیاری نزد طرفداران و شرکت کنندگان برخوردار است. نخستین اسپانسر این رقابت ها، کمپانی سیگارسازی R. J. Reynolds بود که در سال 1972 و پس از محرومیت از تبلیغات تلویزیونی، با حضور در میان طرفداران و شرکت کنندگان مسابقات نسکار، میزان فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد. در نتیجه این امر، مسابقات Grand National به Winston Cup تغییر نام داد و هم‌چنین تعداد مسابقات از 48 به 31 رقابت کاهش یافت. به دلیل وقوع اتفاقات مختلف در سال 1972، در تاریخ نسکار از این سال به عنوان "دوره مدرن نسکار" یاد می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

کمپانی NEXTEL در سال 2004 گوی رقابت را از R. J. Reynolds ربود و با معرفی خود به عنوان اسپانسر مسابقات، عنوان رقابت ها را به NEXTEL Cup تغییر داد. روش جدیدی نیز با نام The Chase for the NEXTEL Cup برای امتیازدهی و مشخص کردن 10 نفر اول که 400 امتیاز کسب کرده‌اند، طراحی شد. بدین ترتیب جدول امتیازات پس از برگزاری هر 10 دور از مسابقات بازبینی و اصلاح می‌شد. در سال 2007، انجمن نسکار با حذف سقف امتیاز 400 و افزایش تعداد شرکت کنندگان در رقابت نهایی از 10 به 12 راننده، اعلام کرد به برندگان 26 رقابت نخست، 10 امتیاز اضافی و در پایان فصل نیز، به هریک از برندگان 5 امتیاز اضافی تعلق می‌گیرد. در سال 2008، با ادغام دو کمپانی NEXTEL و Sprint، عنوان مسابقات از NEXTEL Cup به Sprint Cup تغییر یافت.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

در سال 2011، انجمن نسکار از تغییر برخی قوانین خبر داد. تغییر سیستم امتیاز دهی و تبدیل آن به شیوه‌ای مشابه مسابقات Nationwide و Truck Series، مهمترین تغییر ایجاد شده بود. در این شیوه، 43 امتیاز به قهرمان مسابقات تعلق می‌گیرد و نفرات بعدی با یک امتیاز کمتر در جایگاه های بعدی قرار می‌گیرند (42 امتیاز برای نفر دوم، 41 امتیاز برای نفر سوم، و به همین ترتیب). 3 امتیاز برای قهرمان مسابقات، یک امتیاز برای هریک از برندگان دورها، و یک امتیاز برای راننده‌ای که بیشترین برد را دارد، در نظر گرفته می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

از دیگر تغییرات ایجاد شده در شیوه برگزاری مسابقات، نحوه انتخاب 12 راننده شرکت کننده در دور قهرمانی بود. در شیوه جدید، 10 راننده اول بر اساس امتیازات کسب شده در فصل و 2 راننده بعدی، با توجه به تعداد بردهای به دست آمده در فصل انتخاب می‌شوند. جیمی جانسون، با پنج قهرمانی پیاپی در سال های 2006 تا 2010، در سال 2013 نیز به عنوان قهرمان مسابقات Sprint Cup انتخاب شد. 

 

رقابت های Nationwide 

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

رقابت های Nationwide به عنوان دومین سطح حرفه ای از مسابقات نسکار، در سال 1982 و با حمایت کمپانی آبجوسازی Anheuser-Busch فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1984 به Busch Grand National Series تغییر نام داد. اواخر سال 2007 و با پایان یافتن حمایت کمپانی Anheuser-Busch، موسسه بیمه Nationwide به عنوان اسپانسر این رقابت ها و بیمه گذار اصلی نسکار معرفی شد. حمایت این موسسه بیمه از رقابت های Nationwide تا پایان فصل 2014 ادامه خواهد داشت و پس از آن، این موسسه تنها به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی نسکار در این زمینه شناخته می‌شود. در حال حاضر رقابت های Nationwide، تنها مسابقه‌ای است که خارج از آمریکا برگزار می‌شود. اگرچه این رقابت تنها چند دور کمتر از رقابت های Sprint Cup می‌باشد، اما جایزه آن به مقدار قابل توجهی کمتر می‌باشد. جالب است بدانید که طی سال های گذشته، برخی از شرکت کنندگان رقابت های Sprint Cup با شرکت در رقابت های Nationwide خود را برای رقابت های اصلی آماده می‌کنند.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

منتقدان بر این باورند که این امر، نه تنها نتایج ناعادلانه ای برای تیم های شرکت کننده در رقابت های Sprint Cup به همراه می‌آورد، بلکه حضور رانندگان حرفه ای در مسابقات Nationwide، دیگر رانندگان را تحت فشار قرار می‌دهد و شانس موفقیت و پیروزی را از آنها می‌گیرد؛ به این رانندگان در اصطلاح "Buschwhackers" گفته می‌شود. در می 2007، جو بالاش (Joe Balash)، مدیر برگزاری رقابت های Nationwide، از تصمیمات جدید نسکار در خصوص رانندگان Buschwhacker خبر داد. یکی از مهمترین تصمیمات اخذ شده این بود که هیچ امتیاز اضافی به رانندگان Sprint Cup که در رقابت های Nationwide شرکت کنند، تعلق نمی‌گیرد. در 11 ژانویه 2011، گزارشی در وب سایت رسمی نسکار به نشانی NASCAR.com منتشر شد مبنی بر اینکه رانندگان حرفه ای مسابقات نسکار، در طول یک فصل تنها حق شرکت در یکی از سه رقابت ملی نسکار را دارند. سال 2010، طراحی و شکل ظاهری خودروهای شرکت کننده در رقابت های Nationwide تغییر کرد؛ به اعتقاد منتقدان، این تفاوت ظاهری مشکلات ناشی از Buschwhacker ها را نیز تا حدودی کاهش می‌دهد. گفتنی است، آستین دیلون به عنوان قهرمان فصل 2013 انتخاب شده است. 

 

رقابت های Camping World Truck Series 

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

رقابت های Camping World Truck Series که مخصوص وانت های پیکاپ تقویت شده می‌باشد، در کنار رقابت های Nationwide و Sprint Cup، مثلث رقابت های ملی نسکار را تشکیل می‌دهند. در سال 1994، انجمن نسکار از برگزاری رقابت های NASCAR SuperTruck توسط کرفتسمن خبر داد.

رقابت های نسکار (قسمت سوم)

نخستین دوره از این رقابت ها در سال 1995 برگزار شد. به منظور تاکید بر اهمیت کرفتسمن، در سال 1996 عنوان این رقابت ها به NASCAR Craftsman Truck Series تغییر یافت.  از سال 2009 این رقابت ها با عنوان فعلی یعنی Camping World Truck Series شناخته می‌شوند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم در دیگر قسمت های این مقالات نیز، ما را همراهی کنید. 


منبع

WikiPedia

برچسب : نسکار , اتومبیلرانی , وانت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: IBO
0

مثل هميشه عالي......
14:22  1392/10/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

ممنون ادامه بدید....
08:25  1392/10/24
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
A5 : باسلام خدمت دوستان عزیز کسی می دونه صفحه کیلومتر A5 چطوری عوض میشه ؟
ری را ۱۵ بهمن : سلام به همگی مال من ۱۵ بهمن واریز داشتم ۱۷ بهمن پرونده را ارسال کردن ماشین هم سبز کله غازی هست. دوستان به نظرتون فاکتور نمیشه؟؟؟ خسته شدیم به خدا
مهدی : صادر شده عزیز تیر ماه . با مبلغ 478 میلیون تومان . برید نمایندگی
تجمع : تجمع بزرگ حواله داران سایپا شنبه 25 مرداد مکان :تهران میدان ولیعصر خیابان شهید سپهبد قرنی خیابا شهید مهندس کلانتری پلاک 75
تجمع : تجمع بزرگ حواله داران سایپا شنبه 25 مرداد مکان :تهران میدان ولیعصر خیابان شهید سپهبد قرنی خیابا شهید مهندس کلانتری پلاک 75
سایپا بی لیاقت : خدا لعنت کنه میران سایپا رو که واقعا نادرست و دزد هستن
تجمع بزرگ : تجمع بزرگ حواله داران سایپا شنبه 25 مرداد مکان :تهران میدان ولیعصر خیابان شهید سپهبد قرنی خیابا شهید مهندس کلانتری پلاک 75
اسفندیار کورد : واقعا تاسف داره ما ایلام هستیم عرب ها با بهترین خودرو روز میان میرن برا شمال عشق حال مردم ما با نون پنیر دم مرز تو این گرما میرن برا زیارت ظلم اینه حتی از عربها که پولدارن هستن نمیان ورودی بیشتری بگیرن بنزین گرون تر بهشون بدن حالا ما برا یه شاهین که 402 ثبت نام کردیم اون موقع 325 تومن بود الان تا 670 گرونش کردن و باز هم باید انتظار بکشیم واقعا اگه این ظلم نیست پس چیه یعنی آدم از ایرانی بودن خودش حالش بهم میخوره همش تلاش برا زنده ماندن نه تفریحی نه انگیزه درستی همش استرس گرونی
احمدی : من هم یکم تارا دستی تکمیل وجه نمودم الان که ۱۴ روزه که خبری از فاکتور شدن نیست خبری ندارید تا کی باید منتظر بمانم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن رانا : سلام ..واسه شما تبدیل نیومده؟؟؟
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : آلومینیومی منظورشه فولادی که فعلا مشخص نیست میخانه چکار کنن
دنا 6 دنده سفید المنیومی 31 تیر : سلام دوستانی که تحویل گرفتین معمولا اسناد خودرو چقدر طول میکشه صادر شه مال من چهار روزه روی صدور اسناد خودرو گیرکرده و رد نشده برا حمل خودرو ، همه همینطور بودین ؟
فوق 23بهمن : انگار تبدیلی فاکتور میشن فوق العاده نمیشه
5دنده فوری تحویل 14مرداد : سلام اون تعطیلات به خاطر شرایط جنگی بود واطلاعات سپاه ملزم به تعطیلی کرد ولی از 21 تا 26 برای اورهال تجهیرات سالن رنگ وکوره ها باید تعطیل بشه.
محمدرضاعباسی : سلام ودرود به همه دوستان این پیام فقط برای دوستانی که ساینا اس ثبتنام کردن منم سال 1401 دهه فجرساینا دوگانه ثبتنام کردم قراربود دیماه 1402 تحویل بدن دوماه قبل توآبان ماه 1402 تبدیل به تک اومد قبول نکردم توهمون دیماه هم تبدیل به تک اومد قبول نکردم هروقتم زنگ میزدم میگفتن کمبود قطعه داریم دوگانه تولیدنمیشه تک روقبول کنید منم بهشون گفتم غلط کردیدوقتی نداریدثبتنام میکنیدیاساینادوگانه یاهمون قیمت بازارپولموپس بدین میرم ازبازارمیگیرم دیگه اواخراسفندبوددعوتنامه دوگانه اومدوبعدتعطیلات عیدنوروز تحویل دادن وخداروشکرماشین خوبیه منظورازاین همه توضیح اینکه دوستان عجله نکنیدایناروش کارشون اینطوریه تابوده همین بوده تحمل کنیدبه تک تبدیل نزنید فقط صبر صبر صبر وتمام.
تحویل 31 تیر بود 🤕 : رفقای 31 تیر اعلام حضور کنم ، چند نفر فاکتور شدن
امین : کسری قطعه هم ندارن سایپا با کاهش 40 درصدی تولید مواجه شده
مجید : رنگ سفید هستین؟ تاریخ پروندتون کی هست؟
سلین6دنده 31تیر : نه ما 30اردیبهشت تکمیل وجه کردیم هنوزم فاکتور نشده